Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:43

Wat een leuk vooruitzicht tilmar!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:13

Het zijn ook echt zulke leuke beebies. Heb je alweer foto's?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 09:28

Spannend Tilmar, helemaal leuk :D Heerlijk om straks die 2 lekker in huis te hebben!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:25

Nog geen nieuwe foto's.. we zijn nu natuurlijk nog afhankelijk van de fokker. Vrijdag kan ik een foto van de krabpaal maken :D

Ik heb trouwens een kattenbak van Curver gekocht, zwart, met een la. Ben benieuwd of dat handig is en of de kattenbeesten er iets op gaan doen... Ik heb ook een simpel open bakje gekocht, dat hebben ze ook bij de fokker. Ik dacht dat ze dat beter zouden herkennen. Waarschijnlijk gaan ze alleen die gebruiken ~~}>

Jullie moeten allemaal nog veel langer wachten... zucht, die 18 dagen van mij lijken al zo lang :j . Bij Spash worden de kittens eind deze maand geboren toch? En LoesLucky moet nog veeeeel langer wachten.
Maar goed, je hebt wel wat om naar uit te kijken!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 10:31

Tilmar, ik zou geen open bak willen. Bij mij zijn mijn kittens toen meteen gewend aan de bak met klep. Wel even het deurtje open gehad de eerste dagen. Die curver bakken zijn mooi, maar daar zit toch zo'n rooster onderkant in? Dat is bij mij geen doen met het grit dat ik heb. Ik moet er ook een 2e bak bij alleen weet ik nog niet waar/hoe/welke. Mijn kattenbak staat nu onder de trap en valt niet op. Ik heb een heel open huis en hou er niet van als de kattenbak in het zicht staat, en heb niet al te veel ruimte :+

Mijn kitten kan elk moment geboren worden, nu dag 61, vrijdag is het precies 9 weken...... Maar goed, dan nog wachten tot eind juni tot ik op bezoek mag, en dan pas half augustus naar huis. Poeeeh, maar het kan erger inderdaad :D Het scheelt al dat ik genoeg foto's ga krijgen van de fokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:34

Wij hebben wel open bakken staan, ze vertikken het op een bak met klep. Dan vind ik alles er naast :=

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:58

Idd iets om naar uit te kijken :)

En.....kan kijken wat voor bakken jullie kittens het beste vinden hahahaha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:13

Ik heb deze bak:
Afbeelding
De filters die ik erin doe zijn de universele koolstoffilters vd dierenwinkel, hoorde laatst dat ze ook wel bij oa Action te vinden zijn.
Op maat maken is een kwestie van oude filter erop leggen, goede vorm knippen en nieuwe filter in de kap steken. :)
Ik vind hem ideaal omdat hij een wat hogere rand heeft achter, door de pasvorm een soort anti-lekrand (handig met katers) en een soort anti-uitlooprand aan de voorkant.
Niet dat dat alles tegenhoudt, maar het scheelt aanzienlijk. :)
De voorkant kun je zo optillen en evt terugklappen, dus voor ff poepjes/klompjes scheppen hoef je niet de hele kap eraf te halen.
De bak is er ook met accenten in grijs, blauw en zwart-wit (zebra/tijgerstrepen) en evt nog een maat groter voor de grotere kat.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:26

O, die ziet er ook goed uit! Waar heb je die gekocht?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:27

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 12:33

Lor! ! Haha die bak heb ik ook. Heel fijne bak. Alleen heb ik nog nooit de filters vervangen...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:36

Mooi, mooi, ik bestel ook veel bij zooplus! Volgende keer ook maar zo een bestellen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:44

Bij Mo heb ik het vooral in het begin geregeld gedaan, maar die had ontzettend stinkende ontlasting dus dan hebben de filters iets meer te verduren. :=
Nu vervang ik ze 1-2x per jaar denk ik, mss als kat nummer 2 er is wat vaker (gaat eerdaags nog 2 bakken bijbestellen).

Woensdag ga ik kijken bij het zwartwitje. *\o/*
Verder deze week nog even bellen over het witje en als dat dan goed klinkt dan daar ook nog een bezoekje aan brengen.

Oh en als ik genoeg ruimte heb in mijn nieuwe huisje dan wil ik 1 van deze bestellen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En anders wsl een krabton of een smallere hoge paal.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 13:08

Ik zal volgende x ook nieuwe filters mee bestellen. Die van mij gaan nu sporadisch op de bak.

Die bovenste krabpaal is mooi. Ik wil nog een krabton voor boven. Zag vandaag een van 1m hoog voor 59.95

Spannend Lor! Ben heel benieuwd hoe de zwart witte in het echt is :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:14

Wat ik begreep van haar gastmoeder is ze een heel verlegen meisje, nog vrij schuw maar dat trekt al heel erg bij, ontzettend zacht van karakter en als je vertrouwen heeft ook behoorlijk aanhankelijk.
Verstopt zich wel graag en houdt niet van drukte, maar als ze het eenmaal gewend is zal ze vlotjes meedraaien op haar manier.
Ze is een beetje chubby, dus na de gewenningsperiode mag ze op dieet. :))

Bij mij kan en mag ze gewoon zichzelf zijn, ze lijkt voor zover ik dat kan beoordelen adh van de verhalen op een rustigere jonge versie van Mowgli dus dat komt helemaal goed wat mij betreft. :j

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 13:20

Klinkt goed, gewoon gaan kijken en kijken hoe ze in het echt is. Ben heel benieuwd!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:25

Er zijn zulke leuke palen :)....
Kan niet kiezen...gelukkig heb ik nog ff haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 13:28

Ik kan nog steeds geen naam kiezen :(

Gister een lijstje gemaakt ;
Vegas
Mojo
Nude
Knox
Scumm

maar het is het allemaal net niet ofzo. Misschien weet ik het zodra hij geboren is.
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 23-04-14 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:29

Bij de intratuin hebben ze mooie krabpalen in de aanbieding!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:31

Ik kies vaak de goedkopere palen uit, die gaan zo'n 2-3 jaar mee met mijn kat en tegen die tijd wil ik vaak weer wat anders.
Als de paal dan nog in goede staat is geef ik hem vaak gratis aan gastgezinnen of opvangen, vraag hooguit de verzendkosten voor een pakket tot 10kg als vergoeding.
De restwaarde en evt extra verzendkosten mogen ze van mij gewoon in hun dieren steken en vaak stop ik nog wat extra's in het pakket zoals snoepjes en speeltjes. :)

Splash, ik hoop zelf heel erg dat het wat is, maar ik ga er met een open blik heen. :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:39

Splash_ schreef:
Ik kan nog steeds geen naam kiezen :(

Gister een lijstje gemaakt ;
Vegas
Mojo
Nude
Knox
Scumm

maar het is het allemaal net niet ofzo. Misschien weet ik het zodra hij geboren is.

Dat is het. Als je de kat ziet, weet je vast veel sneller welke naam het moet worden. Aagje en Betje hadden misschien ook wel Charlotte en Emily kunnen heten, maar toen ik ze een kwartier meegemaakt had wist ik dat ik Aag nooit Charlotte of Emily zou kunnen noemen... het past haar niet.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 13:58

Ja klopt misschien wel :D was bij Texas ook zo. En Chuck wist ik wel van te voren maar dat is ook echt een Sjukkie :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:04

Poezen namen hier al klaar liggen en 1 kater naam. Ons maakt het niets uit wat we krijgen, maar ja dan moet je er wel 4 namen voor hebben....pfoe

Schuim en knox vind ik leuk klinken!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:57

Ik vind knox erg leuk!

Wij hebben een soort iglo'tje als kattenbak, met een trappetje er in.. -kregen we er bij toen we Sushi ophaalden, inclusief krabpaal, speeltjes, voer, voerbakjes ed.

Met sushi gaat het goed :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:32

Kristie, die kattenbak heb ik ook gezien. Maar is dat handig in gebruik? Hoe is het met de uitloop van het grit, en kunnen ze het er niet makkelijk uitgraven als ze hun drollen begraven?