Furminator is blijkbaar heel slecht voor een ragdoll! Doet de vacht kapot! Ik gebruik een beetje babypoeder dan hoeven ze niet in bad, daarna dat eruit borstelen met een slicker, als laatste met een antistatische kam erdoor om de losse haren eruit te halen. Werkt super want ze is weer lekker zacht erna
Mooie herplaatser trouwens! Weet je welke kleur ze heeft, lijkt op die van ons.
furminator is idd zonde voor de vacht. ik heb in het verleden zelf getrimt en heb daardoor een koffer vol met kammen en borstels. Maar gebruik over het algemeen alleen 1 a 2x per week een kam met grove en fijne zijde. dit icm goede voeding heeft een prachtige vacht als resultaat.
Ze lag net wel zo naast me op de bank, kon ik mooi haar buik aaien. Dat is overigens niet optioneel maar een harde verplichting
Wat voeren jullie je Ragdolls? Ik heb nu nog een zak voer van de fokker mee, maar dat is een keer op. Hebben zelf altijd katten gehad en die kregen Caro Croc, maar dat is een HTK-kat die vaak buiten komt en het nodige vers vangt Helena is al wel acht, ik weet niet of ik haar nog goed gewend krijg aan een hele andere soort voer.
quera
Geplaatst: 29-12-14 22:01
Ja haha
quera
Geplaatst: 29-12-14 22:03
Zijn inmiddels wel een stuk groter hoor. al eens voor recente foto's kijken
Mijn Ragdolls liggen vandaag aan mij vastgeplakt. Ik ben net terug van 2 weken vakantie. Ze zijn echt zo leuk! Ik zal zo eens kijken of ik foto's geupload krijg van mijn kudde.
Ook mijn halve Ragdolls liggen het liefst op hun rug. Als ik poep uit een staart moet knippen of bilharen moet wassen leg ik ze op hun rug op mijn arm en blijven ze ontspannen liggen. Op elke andere manier wordt het een geworstel, maar zo kan ik de mannen in mijn eentje aan.
Mijn mannen zijn nu trouwens 6 maanden en 4,2 en 5 kilo zwaar. Hun vader was met 1 jaar zo'n 9 kilo Hoe zwaar zijn die van jullie? Ik voer ze trouwens nu een supermarktmerk, maar dat bevalt niet. Skipp is ervan aan de dunne en ze laten vreselijke scheten! De eden dat ik dit ba gaan voren is dat we 2 logees hebben die me de oren van mijn kop eten. Zodra die weer weg zijn, ga ik weer over op beter voer
Bij ons is het vrouwtje 5,5 kilo en 1,5 jaar. Kater schommelt tussen de 4,5 en 5 kilo en is 2 jaar.
Ashen
Geplaatst: 04-01-15 22:05
Die van mij is erg licht en klein, mevrouw de Wit is anderhalf jaar oud en ongeveer 3,8 kilo. Haar zoon van 5 maanden is 2,3 kilo en ons Ragdoll poesje van 4 maanden is 2,8 kilo. Ze krijgen onbeperkt brokjes van RC. Absoluut geen zwaargewichten hier.
Onze Ragdoll kater van circa een half jaar gaat ook richting de 4,5 kilo. Hebben hem afgelopen vrijdag laten castreren dus denk dat hij nu nog meer zal groeien. Hij krijgt ook onbeperkt brokjes van RC (Kitten). Hier eigenlijk nooit een vieze staart. Probeer de kattenbak wel goed schoon te houden want hij graaft de boel niet zo goed in. Ben anders bang dat er snel iets blijft plakken.
Ze eet nooit haar bakje leeg in 1x (soms doet ze er 3 dagen over) is heel kieskeurig met eten en ook natvoer of verse vis gaat moeizaam naar binnen. Soms een plakje kipfilet. Maar natvoer etc eet ze nooit helemaal op. Hoe weinig of hoe veel je ook neerzet.
Wat zijn een beetje goede gewichten? Ik zal vanmiddag haar eens goed proberen te wegen.
Ze krijgt aangepast voer ivm blaas problemen (geen blaasgruis maar de DA wist niet exact wat maar dit voer zorgt ervoor dat ze niet het hele huis onderplast)
Door die pak haren vind ik het moeilijk inschatten of ze echt te licht is.
Mijn Ragdolls breken al heel de avond de kattenren af Zijn zo gek als een deur!!! Rennen en spelen en tegen de want op klimmen. Hebben die van jullie dat ook? De mijne zijn 5 maanden en twee van 10 maanden.
Ashen
Geplaatst: 06-01-15 00:36
De twee jongsten zijn 4 en 5 maand oud en rennen wel eens door het huis, maar het valt me nog erg mee. Ze spelen vooral veel in de grote krabpaal. Wel krabben ze graag stiekem aan het behang.
Foto van gisteren, Rizzoli
Het dametje krijg ik amper op de foto maar hier liggen ze heel zoet met zn tweetjes op de bank.