Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:07

De foto's!!!!!

Er zitten nog 2 kuikens in de broedmachine, een New Hampshire (oranje) en een Noord Hollandse Blauwe, en ze willen er gráág uit! :D
Afbeelding

Afbeelding

Dit is een New Hampshire van een dagje oud..

Afbeelding

En op deze foto zijn de diverse kuikens goed te zien. De donkergrijze zijn de Noord Hollandse Blauwe, Die gele vooraan is een Wynadotte, en in het midden zit een oranje (naast die nieuwsgierige die de camera inkijkt) en dat is een New Hampshire...

Afbeelding

Hasiinaaax

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:52

Ahww super schattig ! ( beide kippetjes)

Mijn kuikens zijn 2 weken dus doe zijn ook nog zo fluffig :D

Alleen kunnen Bassette kippen zo onwijs goed vliegen -.- Pff ik ben echt bang dat ze mijn tuin uitgaan.. Mijn omheining is 2m .. Iemand ideeën?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:54

Je zou ze aan 1 vleugel kunnen kortwieken, of de bovenkant van je omheining ook overspannen met gaas....

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:19

Mijn kippen kunnen ook als ze zouden willen makkelijk de tuin uit, maar ze doen het niet... Ook niet als er een kat aankomt ofzo... Zijn ze heel 'ontsnapperig'?

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:41

Nee dat niet.. De moeder vind het alleen allemaal erg leuk en springt overal op enzo waardoor ze makkelijk weg kan, maar volgens mij heeft ze dat nog niet door.

Waarom eigenlijk aan 1 kant kortwieken?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:54

Mijn kippen hebben de vrijheid, maar als ze me zien komen ze meteen aanrennen en lopen ze de hele tijd achter me aan. Als ik roep dan komen ze ook.

Waarom zou je bang zijn dat ze vertrekken?
Ze zijn van nature vrij bang (de term "chicken" voor lafheid bestaat niet voor niets) en helemaal niet zo avontuurlijk dat ze ver van hun hok, eten en veiligheid willen hoor.

Ik heb nog nooit een kip gekortwiekt, in Nederland ook niet. Nooit een probleem geweest.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:56

Als je een kip aan 1 kant kortwiekt, dan zijn ze niet in evenwicht met vliegen en kunnen ze dus niet vliegen.
Knip je beide vleugels, dan zijn ze nog steeds in evenwicht en kunnen ze, met een beetje vleugelspierkracht, best nog een stukkie vliegen...

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:59

Ah oké! Ik ga eens een dagje in de tuin zitten en kijken wat ze doet ;) ze zal nu ook niet weggaan hoor, want d'r kuikens zitten hier dan nog. Het is meer voor als de kuikens groter worden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:11

_Floss_ schreef:
Als je een kip aan 1 kant kortwiekt, dan zijn ze niet in evenwicht met vliegen en kunnen ze dus niet vliegen.
Knip je beide vleugels, dan zijn ze nog steeds in evenwicht en kunnen ze, met een beetje vleugelspierkracht, best nog een stukkie vliegen...

En dat is maar goed ook, als er een beest achter ze aankomt. Waarom zou je ze weerloos willen maken?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:14

Hasiinaaax schreef:
Ahww super schattig ! ( beide kippetjes)

Mijn kuikens zijn 2 weken dus doe zijn ook nog zo fluffig :D

Alleen kunnen Bassette kippen zo onwijs goed vliegen -.- Pff ik ben echt bang dat ze mijn tuin uitgaan.. Mijn omheining is 2m .. Iemand ideeën?

Die van mij zijn twee weken en die zijn al niet meer fluffy.... het konijnenstaartje wordt al een echt sprietenstaartje en Boefie krijgt zelfs al een beetje een kammetje. De vleugels zijn al bijna helemaal met veren.

Gisteren zijn ze van de parkietenkooi naar de bench gegaan. Ze maakten ZO'n rotzooi. Nu hebben ze meer ruimte en blijft het eten en drinken schoner. En ze scharrelen al enorm!

Afbeelding

Mijn new hampshires waren ook aan 1 kant geknipt. In mijn stadstuin zijn geen beesten.

Vandaag is Boefie precies twee weken en 1 dag.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:17

Lusitana schreef:
_Floss_ schreef:

En dat is maar goed ook, als er een beest achter ze aankomt. Waarom zou je ze weerloos willen maken?

Ik wil ze niet weerloos maken, de mijne worden ook niet gekortwiekt.
Maar de vráág was hoe een vliegerige kip in een ren gehouden kan worden, en dat kan b.v. door te kortwieken...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:23

Je kunt veel van de new hampshires zeggen, maar dat ze weerloos waren..... nope.

De katten vonden de kips in ieder geval heul weerbaar, zelfs met 1 geknipte vleugel }>

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:49

Wat een schatjes Floss *D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:50

_Floss_ schreef:
Ik vind die ontplofte kapsels van die zijdehoentjes altijd zó grappig om te zien!
Leuke dames hoor!!! En je hebt er een lekkere ruimte voor volgens mij!

1,5 hectare :D

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:06

Antheman schreef:

Is maar goed dat ze wit zijn, hihi, anders vond je ze niet meer terug!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:57

_Floss_ schreef:
Antheman schreef:

Is maar goed dat ze wit zijn, hihi, anders vond je ze niet meer terug!

De biokipjes kan ik ook altijd weer vinden hoor :j

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:58

Hier zijn de meeste kippen wel gekortwiekt. Ook al hebben ze een weide van 300 m2... die moestuin is toch wel heel erg verleidelijk. Meestal kortwieken ze we 1 keer als ze komen.. dan leren ze dat ze niet over dat hek kunnen. Na de rui groeien ze veren weer aan... maar dan hebben ze al geleerd dat ze niet over het hek kunnen dus gaan ze er ook niet over.

En weerloos maken.. een kip kan in principe niet vliegen. Ze 'springen' meer en fladderen dan zodat ze hoger kunnen. Als een kat of een ander dier een kip wil vangen krijgt die die ook wel gevangen als ze niet gekortwiekt zijn. Ze kunnen niet wegvliegen zoals een vogel.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:23

Potverdikke kom ik net thuis is mijn moeder kip gegrepen door iets en ligt dood . Dus zo maar proberen de kuikens te vangen en die dus maar in een hokje zetten. Ik baal er echt van.

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:35

Ah, kohtje, wat ******* :( hoe oud zijn de kuikens? Kunnen ze wel al zonder moeder?

Sterkte :(:)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:54

Kuikens kunnen prima zonder hun moeder, hoe oud ze ook mogen zijn. Wel moet je ze heel goed warm houden en ze geloof ik speciaal voedsel bijvoeren.

Alsnog sterkte met kipje! :(:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:05

een dag of 14 nu. Ik was zo blij dat ze onder de hen zaten. Ik heb kuikenvoer voor ze.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:18

Zijn het veel kuikens of maar een paar? Ik weet nog dat het mijn arme kipje niet eens lukte om 6 kuikens te krijgen zoals ze van ons mocht.
Arme eternal life kip dat ze er is, heeft maar 1 baby volwassen kunnen krijgen :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:19

3 stuks

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:22

Ah dat valt nog best wel mee. Zoveel had de mijne er ook uitgebroed. Needless to say, ze was niet zo'n geweldige moeder aangezien er vrij snel 2 het leven gelaten hadden.. Maar het is toch altijd wel leuk om ze zo onhandig rond te zien hobbelen :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:23

Zij was een super moeder.