Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:29

Het is een schatje zeg! Ik kan je helaas niet zo goed helpen Bruce was een voorbeeldige pup en eigenlijk nog steeds. Heeft nog nooit iets kapot gemaakt.. Moet het afkloppen en vanaf dag 1 dat we hem hadden met 10 weken zindelijk.

Bijten in handen doen ze uiteraard allemaal wel hier gewoon wegduwen idd nee of negeren en als hij rustig is of ligt dan aandacht geven. dat was het advies van de hondenschool hier. Negatief gedrag negeren goed gedrag belonen. Of afleiden.

_Anneruth

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:06

Wat een mooi hondje!! Zusje heeft ook veel in de handen gebeten en ik doe de opvoeding net als Tooske, negatief gedrag negeren en goed gedrag belonen. Bij ons zijn er heeeeeel veel kauwstaafjes doorheen gegaan.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:44

Ik zou ontzettend graag willen dat wij negatief gedrag konden negeren, we proberen het. Maar onze bank gaat eraan en dat is óók niet de bedoeling... zo moeilijk dit, want ik wil het zo graag goed doen maar het werkt (nog) niet... wat doe je dan? :(

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:46

Corrigerend terug zetten werkt ook niet? Dus niet straffen maar rustig terug zetten.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:57

Nee, dan ziet hij het als een spelletje ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:14

Aanhouder wint? :P

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:15

Bruce drukte ik in zijn nekvel even stevig tegen de grond met een boze stem.
Is hier maar een enkele keer nodig geweest maar hielp goed.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:18

Tegen de grond drukken is hier ook reden om daarna nog harder er tegenaan te gaan ;) Bij het nekvel pakken en even schudden zorgt meestal wel dat ie loslaat, maar de volgende keer pakt ie net zo enthousiast weer de bank.
Meneer wilde niet goed eten dus ik wilde hem naast zijn voer niet teveel ander lekkers voorschotelen, maar sinds ik toch wat onweerstaanbare kauwstaafjes erbij heb gehaald lijkt het wat minder. Ook met clickeren ging hij al zijn best doen; uiteindelijk heb ik hem een uur niet gehoord terwijl ik in een andere kamer bezig was (uiteraard wel met zicht op hem etc), hij lag lief te kauwen in zijn bench en op een clickje te wachten (zo goed, vrouwtje?) ;)
Alleen de overgang tussen het bijten en clickeren vind ik niet ideaal. Ik roep 'hier' en dan komt ie meestal wel, maar omdat hij clickeren wel leuk lijkt te vinden, ben ik bang dat t belonend werkt op t bijten... al doe ik het met opzet vaker wanneer hij niet bijt.
Dus het is nog even zoeken, maar vandaag een nieuwe dag dus we gaan met goede moed verder :)

Vannacht heeft hij voor t eerst alleen in de woonkamer geslapen. Om half 5 ging mijn wekker, tot die tijd hebben we hem niet gehoord :D maar hij komt steevast elke morgen rond 7u... dan piept ie wel, om aan te geven dat ie eruit moet. In het begin wilde hij na dat plasje spelen en niet meer in de bench, maar dat ging al na één poging helemaal goed! Hij slaapt nu lekker verder en als wij straks op moeten staan, kijkt hij ons aan alsof we niet helemaal wijs zijn, laat zich weer omvallen en plakt er nog ff een halfuur slaap aan vast :+

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:35

Je zou ook, als hij na "nee" niet stopt met bijten hem een kleine time-out in zijn bench kunnen geven. Hem er gewoon rustig in begeleiden en niet boos worden, dan blijft de bench ook een leuke plek. Laat hem even kalmeren en dan mag ie er weer uit. Dat hebben ze zo door!
Ondertussen zou ik hem het commando "nee" "aanleren, want ook dit kennen ze natuurlijk nog niet. Dat kun je doen met een koekje in je hand. Steeds als hij het wilt pakken, je hand sluiten en "nee" zeggen. Op een gegeven moment zal hij dan vanzelf een stukje achteruit gaan en wachten(eerst gaan ze vanalles proberen om het te pakken te krijgen, niks doen dan), dan beloon je hem met het koekje.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:56

Als ik dit zo teruglees weet ik opeens weer hoe het was toen Zusje pup was. Ik ben toen ook echt weleens wanhopig geweest. Ze kon niet in de buurt zijn of ze hing in mijn tenen of handen. Uiteindelijk is het ook vanzelf over gegaan al heeft dat echt wel een paar maanden geduurd, ook nog na het wisselen. Vooral alternatieven geboden met lekkere kauwstaafjes, leuke speeltjes en als het te erg was ging ik gehoorzaamheidoefeningen met haar doen. Gewoon om haar wat geestelijk moe te maken (niet afmatten hoor ;-)). Onze trainster gaf toen ook de tip om een hondengrom te imiteren, precies op het juiste moment zoals honden elkaar ook corrigeren maar dat vond ik haast te moeilijk ivm het timen hiervan. Het commando 'nee' heb ik er ook ingebracht en soms moest ik ook echt even goed streng zijn maar als ze dat kennen scheelt dat ook wel maar heb geen illusie dat dit gedrag na een paar dagen over is.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:45

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:50

Dat is een beetje te ver voor mij.. sorry!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:26

Wij kunnen niet..
We gaan waarschijnlijk wel naar de Brabantse Lentewandeling op 11 mei :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 13:29

Inderdaad commando 'NEE' aanleren. Dat scheelt. :)

De wandeling is voor ons te ver weg!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:33

Galeo schreef:
Wij kunnen niet..
We gaan waarschijnlijk wel naar de Brabantse Lentewandeling op 11 mei :)

\dat is voor ons te ver wij komen uit limburg

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:43

Wij hebben er net een wandeling opzitten! Was ook een uur rijden dus wel weer even genoeg!
11 Mei wilde wij ook gaan maar doe ik met Bruce mee aan de jonge hondendag in Kerkwijk!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:52

Is die jongen honden dag van de andere corgi club?
Wij gaan 15 juni bij die van het wccn (als het doorgaat).

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:00

je heb de wccn en de nwcc

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:39

Kerkwijk is hier heel dichtbij en idd van de Nederlandse Welsh Corgi club.
Voor cardigans en pembrokes.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:19

moonie schreef:
hoi hoi

gaat er van hier iemand aan komende zondag ook mee wandelen in de hartertse vennen bij nijmegen?

https://www.facebook.com/events/1471804636366044/

Nee, wij niet. Hebben er net een wandeling opzitten waar we dik 2 uur voor hebben moeten rijden.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:08

Afbeelding

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:51

Ahhh <3 Wat is hij al gegroeid!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:12

Ohmygooood <3 <3
Kan echt niet wachten tot we een Corgi gaan aanschaffen eerlijk gezegd.. Ben helemaal wild van Corgi's geworden :P Heb zelf een Corgi onesie :o

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:51

Zaterdag voor het eerst een corgie op een hondenshow gezien. Heb ze altijd al leuk gevondeb maar nu ben ik om <3 Als ik op mezelf woon komt er een corgie. En tot die tijd blijf ik jullie zeer jaloers stalken <<)

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:49

Hey iedereen,

Op aanraden van jullie heb ik inderdaad een pupje besteld bij de fokker waar ik mij goed bij voelde en kijk deze mama had 9 pupjes waarvan ik gelukkig ook 1 teefje heb.

Heb haar de naam Neri gegeven (dit zal Neri van de brookhook worden) en heb haar vorige week de eerste keer in levende lijven mogen ontmoeten!

Afbeelding