Het windhonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor soort windhond heb je?

Galgo
20 (21%)
Barzoi
3 (3%)
Saluki
3 (3%)
Afghaan
7 (7%)
Azawakh
2 (2%)
Whippet
24 (25%)
Greyhound
3 (3%)
Ierse wolfshond
8 (8%)
Podenco
21 (22%)
Sloughi
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 93

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:51

Luna2006

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:00

Die hond komt dan ter adoptie op de site als ze bij de shelter worden afgegeven of in beslag worden genomen.
Blijkbaar was dat de papa van onze reu die er nu pas opstond. Echt een heel knap beest. Weet dat papa hem geweldig vond omdat hij nog groter is als onze Santo, alleen al 10 jaar oud.
Nu staat de hond geadopteerd maar krijg dus niets los bij mijn vader haha.
Weten niet precies wat er met hem gebeurd is, alleen dat ze hem meer dood als levend hebben gekregen omdat hij nu oud is.

Wauw das een knappe Barzoi!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:05

Darkchrystal: Hihi told you so!!!!!!! Gefeliciteerd!

Altos schreef:
Darkchrystal:
Wat ontzettend leuk dat je voor een Galgo gaat zorgen! Pas maar op dat je er nog afstand van kan doen want ik zou die van ons echt niet meer kunnen missen ;)

RG: wat een knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:09

wat een prachtige barzoi!!

Hahaha, altos....het was niet de bedoeling...maar hij is zo leuk, mijn vriend kwam met het voorstel hem te houden....

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:28

Oh op die manier, en dan idd benieuwd wat er met het beestje gebeurd. Wel sneu dan ze hem dan in zo'n slechte staat binnen krijgen :(

Bedankt voor de leuke reacties! :)
Ze is inmiddels echt dikke maatjes met de bordercollie van mijn zus, ze kunnen samen heerlijk rennen en spelen. Wij maar denken dat die bordercollie snel was haha hij houd haar niet eens een beetje bij :P
Nog een foto van die 2 samen

Even een vraagje, wat voeren jullie aan de honden?
We hebben een zak brok mee gekregen maar hebben het idee dat die brokken wel erg zout zijn.
We willen haar ook niet meteen en uit huis halen en ander voer, dat is te veel van het goede maar misschien over een tijdje ander voer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:34

Mooie hond zeg <3
Ik voer kvv (smuldier) en hill's brok of bosch brok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:38

Ik geef Smuldier en we kregen een restant Royal canin mee... Hij vindt dat smerig en ik vind het een klote merk dus wil ook andere brok

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:40

Wij geven Caro Croc. Darkchrystal; mogen we nu wel een foto? ;P

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:43

Bedankt!
Smuldier en Caro Croc hebben we ook aan zitten denken inderdaad. Dan gaan we dat eens proberen :)
Ze krijgt nu de brokken van de Lidle maar daar gaat zo zo veel van drinken en poepen, lijkt me niet helemaal goed.

Ja nu wil ik eigenlijk ook wel een foto zien Darkchrystal O:)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:39

Hier Caro Croc en biofood zeker die laatste erg tevreden over!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:19

Wij voeren eukanuba of hoe je dat schrijft, kopen het aan ergens op een site in nederland, heel goedkoop!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:13

Wil je niet aanvallen hoor maar ik heb altijd begrepen dat daar erg veel graanafval in zit en dat je het daarom ook zo goedkoop krijgen kan op bepaalde sites.. :-)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:10

Ik post vanavond een foto!!

Ik had ook farmfood aangevraagd , dat kreeg onze vorige hond en was ik zeer tevreden over.
Alleen voor hem valt het te zwaar hij braakt het weer op...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:43

Moeten het wel in een aankoop van zoveel zakken doen. Nu zitten gelukkig in de familie met 5 windhonden dus kunnen genoeg aankopen. Was dacht ik een minimum van zoveel zakken en dan kreeg je korting.
Hondjes eten het goed dus tevreden bazen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:08

Farmfood heb ik ook eens een testzakje van aangevraagd.. Zak staat nog steeds bijna vol inde kast, madam lust het niet :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:14

Zonde....helemaal niet??Ook niet als tussendoortje ofzo....

Ooooh ik ben in 1 minuut 10 jaar ouder geworden.
In split second lijn van hand wisselen schoot meneer ervandoor....achter een kat aan, in onze woonwijk.
Dwars over de straat, de gazons van de buurt...pas toen hij de kat niet meer zag stond ie stil en kon ik de lijn pakken.
Wat een vreselijk moment was dat.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 15:28

Leuke barzoi RG!
En dat bedje in de tuin?! Erg relaxt :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:15

Anoniem schreef:
Zonde....helemaal niet??Ook niet als tussendoortje ofzo....

Ooooh ik ben in 1 minuut 10 jaar ouder geworden.
In split second lijn van hand wisselen schoot meneer ervandoor....achter een kat aan, in onze woonwijk.
Dwars over de straat, de gazons van de buurt...pas toen hij de kat niet meer zag stond ie stil en kon ik de lijn pakken.
Wat een vreselijk moment was dat.

Jeetje dan krijg je toch ook een hartaanval :oo pff..
gelukkig goed afgelopen!

Annebe, ja dat is een oud kinderbedje, heel laag dus kan ze zo opkruipen.
Ligt heerlijk haha

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:50

https://www.facebook.com/#!/events/8802 ... r=upcoming

Steun dit mooie doel! Je hoeft er bijna niets voor te doen. Neem deel aan dit (virtuele) evenement en plaats een foto van je hond (of andere dieren) en meld hoeveel pootjes jij mee laat lopen.

"De mars van een miljoen pootjes voor gerechtigheid
(een virtuele mars)
Drie Spaanse honden, opgehangen; een barbaarse traditie die vaak wordt toegepast op Galgo’s, Podenco’s en andere jachthonden. Het locale nieuwsbericht is bijgevoegd: pas op! Schokkende beelden. 12 november 2014 http://hoycalamonte.es/…/encuentran-tres-perros-colgados-en…
We roepen iedereen, die waarde hecht aan het gezelschap van zijn of haar 4-benige vriend(en), om deel te nemen aan deze virtuele mars, ten einde gerechtigheid en bescherming te krijgen voor de Galgo Espagnol (Spaanse Greyhound) , de Podenco en alle andere jachthonden.
Help Alstublieft! We vragen alle rassen, alle maten, alle kleuren, alle dieren om mee te lopen!
Nodig uw vrienden uit, nodig alle asielen uit, en alle groepen en organisaties en particulieren die dieren redden en iedereen die van dieren houdt. Vergeet niet om op de “ik neem deel” knop te klikken om meegeteld te worden.
Al sinds eeuwen wordt de Galgo in veel gebieden van Spanje gebruikt om op hazen te jagen in het jachtseizoen wat officieel van oktober tot en met januari loopt. Het is traditie om de Galgo na zijn korte loopbaan in de jacht weg te doen, meestal op een leeftijd van 3 of 4 jaar. De jagers hebben de Galgo nog nooit als gezelschapsdier beschouwd. Vele duizenden worden jaarlijks gedood door hun eigenaren, achtergelaten op straat, en afgegeven aan asielen waar ook velen worden gedood. Een van de grove methoden om van de honden af te komen is door ze op te hangen; dit wordt vandaag de dag in de 21e eeuw, nog steeds veelvuldig uitgevoerd.
Wij roepen de autoriteiten in Spanje op om de verantwoordelijken van deze grove mishandelingen op te sporen, te vervolgen en te straffen en we roepen de nationale en regionale machthebbers op om strenge wet- en regelgeving in te voeren en toe te passen. Wet en regelgeving die in het bijzonder de Galgo, Podenco en andere jachthonden beschermt, zowel voor, tijdens als na de jaren waarin ze voor de jacht worden ingezet.
Verder roepen wij UNESCO op om de petitie van diegenen die het jagen met Galgos tot cultureel erfgoed willen laten uitroepen, niet in behandeling te nemen. Daarmee zouden de tradities en methodes die leiden tot mishandeling en vernietiging van tien duizenden Galgos per jaar, in stand worden gehouden en beschermd.
Help ons alstublieft om de boodschap over te brengen aan de bestuursorganen in Spanje als ook aan UNESCO door op de “neem deel” knop (join) te klikken.
U en uw huisdier lopen dan met ons mee. Schrijf, als u dat wilt, een bericht ter ondersteuning of plaats een foto van u en uw dier(en).
Er worden geen donaties gevraagd; u hoeft ook geen petitie te ondertekenen: het gaat om deelname aan de mars!
Er zijn 250.000 dieren (met 4 benen) nodig om 1 miljoen pootjes bijeen te hebben
Laten we dit getal ver overschrijden en daarmee de boodschap afgeven dat iedereen over de hele wereld weet hoe het er aan toe gaat en niet lijdzaam zal toekijken.
Dank!
https://www.youtube.com/watch?v=SIihP15z2Nc"

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:09

ik loop idd ook al mee met ze

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:38

+:)+ Fijn quibje. Ik wordt altijd een beetje sip van de oorzaak en de noodzaak van dit soort acties maar als ik dan al die reacties zie en de foto's van al die blije (geadopteerde) hondjes dan ontroerd me dat wel weer heel erg :j

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:33

Hoi allemaal!
Mag ik mij hier ook melden? Ik heb een podenco mixje van bijna 4 jaar; Nila. Zij komt van Malta maar wij hebben haar met zo'n 8 weken opgehaald in een asiel in NL. Ze zou een boerenfox zijn of maat worden, maar dat is dus iets anders uitgepakt haha. Ik flyball met haar en dat vindt ze erg leuk, als ze maar kan rennen ;)
Afgelopen juni waren wij op vakantie op Tenerife, ik volg Podencoworld al een tijdje op facebook daar kwam ik in contact met iemand die daar woont en vrijwilligster is bij een groot asiel daar. Dus ik heb met haar afgesproken en ben mee geweest naar het asiel. Ontzettend indrukwekkend!!! Er zijn zooooveel honden (500 op dit moment) en voornamelijk podenco's en galgo's. En wat zijn ze allemaal leuk en lief en dankbaar met maar 1 aai, heerlijk waren ze. Helaas konden we op dat moment er geen een mee naar huis nemen, maar het plan is om in het voorjaar voor een 2e hond te gaan en het liefst haal ik hem/haar zelf op vanuit Tenerife :o

Ik zou graag met jullie mee kletsen om ervaringen uit te wisselen, want ik ben er wel achter dat onze Nila niet een "standaard" huishondje is.
Ook heb ik me net aangemeld voor de mars van een miljoen pootjes, goed initiatief!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:09

Natuurlijk Woplala! Ik geloof heel goed dat zo een asiel daar heel indrukwekkend is. Ik zou er ook graag eens heen gaan maar ben wel bang dat het me niet zo goed los zal laten. Het zou wel heel tof zijn als je je volgende hondje daar zelf uit zou gaan zoeken en mee kan nemen. Standaard huishondjes zijn het idd zeker niet maar wel de allerleukste hondjes die er zijn! (voor mij dan toch ;)). Ik vermoed dat de Podenco's nog wat eigenzinniger zijn dan de Galgo's (wij hebben een galgo)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:46

Ik loop ook mee met de mars.
Heb ook geholpen in een asiel nabij Barcelona afgelopen zomer, wel maar 1 dagje want was al 200 km enkele reis.
Werd er tikje verdrietig van maar voelde ook goed om iets te kunnen doen...

hebben jullie tips voor een fijn tuigje voor een (wind)hond?
Onze galgoxpointer kan soms heel erg aan de lijn trekken....