Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:04

Als je dichterbij had gewoond Paardebloem dan had ik gezegd: ik heb hier nog wel mooie lieve jonge mannen in de opvang (A) :D hahaha

Maar idd kan je je geld niet terug vragen van die man? Of die nu goed is of niet.. als hij zomaar ratjes weg geeft die ik dan gereserveerd zou hebben dan zou ik niet echt happy zijn ;) Vind het gewoon eigenlijk een beetje onbeschoft.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:41

Ik heb besloten m'n dames nu eens even los te laten lopen, kijken of dat mijn nachtrust nog ten goede gaat komen. Zitten allebei heerlijk te knarsen en te ploppen en rondjes te rennen terwijl ze het toch echt al heel vaak gezien hebben. Blijft spannend hoor. Wil toch volgende week wel met ze naar de dierenarts, voor Lilith haar staart uiteraard maar bij Iduna lijkt het alsof 1 oog grot is dan het andere oog

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 23:42

MirandaNH schreef:
Als je dichterbij had gewoond Paardebloem dan had ik gezegd: ik heb hier nog wel mooie lieve jonge mannen in de opvang (A) :D hahaha

Maar idd kan je je geld niet terug vragen van die man? Of die nu goed is of niet.. als hij zomaar ratjes weg geeft die ik dan gereserveerd zou hebben dan zou ik niet echt happy zijn ;) Vind het gewoon eigenlijk een beetje onbeschoft.

Owwww spannend :P Je eerste opvangers ontvangen??

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:46

Hihihi jaa! Ongeveer een week geleden! 6 lieve mannen maar nog wel behoorlijk bang voor menselijk contact (denk voornamelijk aan oppakken en aaien.. de meeste willen dat niet echt en 2 willen het absoluut niet). Ik ben dus de hele dagen druk bezig proberen met ratjes te knuffelen :D haha

(voor mensen die heel toevallig willen weten hoe ze eruit zien: kijk mijn profiel maar even (A) :D hahaha)

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 23:48

Wauw gelijk 6. Kwamen ze bij dezelfde mensen vandaan?? Of allemaal apart binnengekregen?? Ga ff kijken in je profiel :D

Ondertussen ff in je profiel gekeken. Wat zijn aragorn en kite leuk <3 Als ik dichterbij had gewoond had ik ze graag overgenomen, maar hoop dat ze een goed huisje krijgen :j
Laatst bijgewerkt door stephanie404 op 17-02-12 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:50

Zeg kun je die opvang niet wat hierheen verplaatsen? Ik wil hierna als ik op mezelf woon graag nog twee mannen erbij uit een opvang of rattery, maar ik ga dan in de omgeving arnhem/nijmegen wonen. Net wat te ver weg van groningen ben ik bang :=

Trouwens wat ik mij afvraag: hoe vaak maken jullie de kooi schoon, dus helemaal van onder tot boven alles eruit en nieuw erin? Ik doe dit nu 1 keer per week maar ik vind het eigenlijk zonde want de bodembedekking is dus helemaal nog niet vies na een week, omdat ze op de toiletjes poepen en in hun huisje ( :') ) plassen. Het voelt dan net alsof je een heleboel perfect bruikbaar strooisel weggooit.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:53

Nee heb de groep zo binnen gekregen.. allemaal rond de 3 maand, heerlijk jong en snel :+ haha. Komen dus idd bij dezelfde vrouw weg ;) Ze had er geen tijd meer voor gezien ze een kindje had gekregen paar maand terug.. zoiets begreep ik ervan, maar kreeg niet echt een kans lang met haar te kunnen praten. :)

@peacehorses: haha ben bang van niet. Het bevalt mij en mijn vriend hier goed in Foxhol :D Maar als je toch ooit langs wil komen dan ben je meer dan welkom hoor :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:54

Ennuh aragorn en kite zijn ook heel leuk :D Aragorn vind aandacht steeds leuker worden alleen Kite blijft erg schuw... Nja veel aandacht en liefde moet al veel gaan veranderen uiteindelijk :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:55

Ik doe plateautjes en toitletjes iedere dag met een nat heet doekje schoonmaken en de bodembedekking ongeveer iedere 1,5 tot 2 week.. ligt eraan hoe vies ie is ;)

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 23:58

Ik maak 1x in de week het hele hok schoon. Bodembedekking zijn kranten dus dat is makkelijk en alle handdoekjes in de was. Ruikt hun hokjes weer lekker naar bloemen. Heb nog niet gehad dat het eerder moest omdat ik het vond stinken dus hou het gewoon op 1x in de week.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:01

hihi jammer. En ik denk dat ik dat dan ook maar ga doen Miranda, want ik vind het toch zo zonde om die hele bak leeg te gooien terwijl er geen viezigheid in ligt. := Ik moet weer nieuwe handdoekjes gaan halen want mijn dames hebben dus vier handdoekjes die ze hebben gereduceerd tot 1 gehele, 1 met een paar gaten en 2 die eigenlijk meer gat dan handdoek zijn xD ze hadden gister ook besloten dat ze er nog eentje wilden, dus beneden uit hun mandje het handdoekje half het hok in gesleept en zo gaan liggen slapen. :')

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 00:04

Ja ben wel blij dat de action bestaat kan je lekker veel handdoekjes halen in allemaal vrolijke kleuren voor bijna niks :D _O- Mijn vrouwen slopen alles. Mijn mannen zijn daarintegen heel netjes. Had het eigenlijk andersom verwacht :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:29

ja precies, 60 cent per handdoekje ofzo he :D ik heb ze in het roze en in het paars, lekker tuttige kleurtjes haha

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:04

oeeh ik ben verlieft op vito <3 en Hylian vind ik ook helemaal geweldig

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:06

peacehorses schreef:
hebben hebben hebben! := dure kooi.
Draflinger, kapot maken doen ze toch wel, maar hangmatjes enzo kosten zowat niks (in elk geval, om zelf te maken niet)

klopt ik maakzeok zelf maar hier geef ik ze nog geen dag :o dan zijn ze al kapot :(

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:14

Draflinger, dat is wel heel snel haha. Die van mij hebben een tunnel en een hangmat en die zijn nog helemaal heel, hun huisje is nog helemaal heel, alleen de handdoekjes vinden ze lekker om aan te knagen, en de frettenknuffelzak is ook leuk om in te liggen en de hoekjes eruit te knagen. Mijn mooie giletje trouwens ook, merkte gister ineens een gat in m'n zak naar m'n voering toe, is dezelfde stof als die knuffelzak.. moet ik 'm maar niet op bed laten liggen als de dames loslopen :')

maar nou wil ik toch even wat vragen hoor, want ik vind Lilith ontieglijk vervelend dominant, is dit op te lossen op een of andere manier? Als ik mijn hand de kooi in steek blaast zij zich op en gaat ze hoog op haar pootjes lopen en op haar achterpoten staan, terwijl ik van mening ben dat mijn hand best gewoon in de kooi mag zijn aangezien ze het ook geen probleem vindt als ik eten op m'n hand heb liggen, of als ik m'n hand met de palm naar boven neerleg, maar zodra ik m'n hand optil is het een bedreiging lijkt het, ze wil er altijd boven blijven en zoals ik zei, ze blaast zich helemaal op, alle haren overeind.

Nou is het in de kooi zo, dat zij de laatste tijd niet eens de baas is. Ze is de snelste en zeker ook de lompste, als ze hier samen zitten te kijken naar hoe ik eet duwt ze Iduna letterlijk aan de kant, maar als ze samen beneden lopen is Iduna tegenwoordig degene die Lilith op de grond legt en niet andersom. Meestal is dit niet eens gemeen maar omdat Iduna haar wil poetsen en komt er een hoop gepiep en geschreeuw bij kijken terwijl er niks gebeurt, maar soms is het ook wel een correctie van Iduna, valt ze even uit naar Lilith en legt haar op haar rug neer en wandelt dan weer verder.

Buiten de kooi is Lilith dus helemaal niet zo, en binnen de kooi kan ik Iduna aaien ook al is zij eigenlijk altijd bang geweest. Ik kan gewoon rustig met m'n vinger over haar rug gaan en ze komt wel aan m'n hand snuffelen maar ze doet zeker niet dominant, maar rent ook niet weg. Gewoon gezond nieuwsgierig zeg ik dan maar, en ik vind het wel fijn want bij haar kan ik ook m'n vingers door de tralies steken tegenwoordig, ze zal niet bijten.
Maar bij Lilith kan ik echt niet met m'n hand in de buurt komen. Ze komt ook niet over alsof ze het eng vindt want als m'n hand "onderdanig" doet loopt ze er gewoon overheen en duwt ze me gewoon aan de kant, maar als ik haar wil aaien of sowieso als m'n hand in de kooi zweeft blaast ze zich op en komt zijwaarts op m'n hand af lopen, en ook als ik over haar heen zweef duikt ze steeds opzij met haar rug (dan ben ik echt nog 20 cm boven haar dus ik raak haar niet). Het grappige is, de enige keer dat ik wel met mijn hand in de buurt kan komen en haar kan pakken is als ze aan het eten is, terwijl je zou denken dat ze daar juist feller op zou zijn, maar dan is ze heel rustig en kan het haar niet schelen of ik haar wil aaien of uit de kooi pakken.

Dus, lang verhaal kort: wat kan ik doen om van dit gedrag af te komen? En is het wel dominant gedrag, of is ze gewoon bang en wil ze stoer doen?

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:34

oehh moeilijk verhaal, toen ik het eerste stukje las dcht ik ze bewaakt dr teratorium.. hoe oud is ze en hoelang heb je haar al? ik zal hier is even over nadenken hahaha

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:42

ik heb haar nog niet zo lang, iets meer dan een maand nu, maar buiten de kooi is ze dus heel makkelijk. En ik doe spullen die ik in de kooi leg altijd even tegen me aan houden zodat het een beetje mijn geur heeft, en ze zit ook vaak op schoot of onder mijn trui dus die geur kent ze wel. Maar nu net ook weer, ik deed m'n hand naar binnen en zij gaat meteen op haar achterpoten en bijten naar m'n vinger, ze bijt niet hard en ze weet ook wel dat het niet mag, maar ze komt wel echt op me af lopen om me te bijten, het is niet dat ze voor me aan de kant zou gaan.

edit: en ze is iets meer dan een jaar oud als het goed is, maar zeker weet ik het niet.
Laatst bijgewerkt door ThinkAgain op 18-02-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:42

@draflinger: hihih Vito en Hylian zijn ook heel leuk! Vito is al behoorlijk aandachtsgeil en Hylian begint ook te komen :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:53

@peacehorses: sommige ratjes zullen het nooit echt fijn vinden om bijvb geaaid te worden in de kooi daar moet je ook rekening mee houden he ;) maar wat je eraan kan doen is veel met het ratje praten (gewoon als die in de kooi zit) veel je hand gewoon alleen in de kooi leggen en lekker laten snuffelen etc (ook je hand eens wat hoger houden en dan laten snuffelen, laten zien dat je hand niet eng is ) ik vind het wat klinken alsof ze onzeker is. Ik zou gewoon even veel met haar in de kooi doen, niet meteen eruit halen maar ook laten zien dat in de kooi geknuffeld worden ook heel lekker is! :D maar voornamelijk gewoon veel geduld hebben, sommige ratties hebben gewoon iets meer tijd nodig.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:11

dat zal ik eens proberen dan :) vind het gewoon zo typisch want Lilith is ontzettend bijdehand en is dus ook de eerste om mij aan de kant te duwen als ze naar buiten wil, terwijl Iduna echt onzeker is, die schrikt van elk geluidje als ze naar buiten mag, maar die kan ik rustig aaien en Lilith komt echt op m'n hand aflopen om in m'n vingers te bijten. Maargoed ik weet ook niet in hoeverre dat met haar verleden te maken heeft natuurlijk.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:13

Oeeehhh count me in ! Een rattentopic leuk !
Ik heb nu 6 ratjes 2 hele oude dames van 3.5 jaar die helaas op hun laatste tijd lopen ;(
1 blauwe dumbo dame, 1 albino fuzz dame en zopas 2 naaktratjes uit het natuurhulpcentrum.
Zal strakjes foto's plaatsen maar zit nu nog op mijn werk.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:17

leuk, welkom Quinzy :D

ik heb trouwens onder mijn oude kartonnen huisje een doosje gedaan van de albert heijn, waar normaal van die mini chocoladereepjes in zitten. Is eigenlijk wat te klein om als huisje te gebruiken maar Liilith vindt het geweldig om erin te kruipen, dus nu hebben ze een flatje :+ Dat heb ik nu allemaal buiten staan zodat ze daarmee kunnen spelen als ze loslopen

edit: ik zeg niks meer, ze heeft het dak van de onderste verdieping eraf geduwd dus toen zat ze met een huisje op haar hoofd. En helemaal zitten knarsen en ploppen, leuke spelletjes :+

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:11

Welkom Quinzy! :D

En peacehorses je moet voornamelijk veel geduld hebben en niet meteen opgeven als het niet gaat! Als je volhoud weet ik zeker dat het uiteindelijk goed komt :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:27

net ging het even goed! Ze bijt me ook in elk geval niet hard meer, maar het blijft er wel een beetje in zitten. Daarnet was ze druk iets van m'n hand af te likken, geen idee wat maar toen kon ik ondertussen met 1 vinger zachtjes kroelen