Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larissajulia

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:02

XSannee dankjewel! En dat helpt zeker om te horen, fijn dat Evi er goed doorheen is gekomen!

Ach wat een schatje zeg BO_Y, heel veel plezier met haar!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:36

@Oshaa heb je jou weer hoor met je jaloersmakende foto's ^) Layla de durfal :')

@Lugea sterkte!! Hopelijk geen breukje, gelukkig loopt hij al wat beter!

@Cupcakes wat een prachtige foto!

@Larissajulia oh gedsie wat naar een fistel! Hopelijk valt het mee! Prachtige hond wordt Charley <3 Zo'n mooie dieprode kleur.

@Bo_Y gefeliciteerd <3 Zal inderdaad een hele opluchting zijn dat ze nu gewoon gezond bij jullie is na de pech van het vorige nest!

----

Appa was van de week een beetje kreupel, dinsdag liep hij wel redelijk slecht maar woensdagmiddag was het wel weer over alleen bewoog hij nog wel stijfjes. Hij gaf bij voelen/bewegen van z'n poot eigenlijk nergens pijn aan, dus ben met 'm naar de fysio geweest en hij bleek een aardige blokkade van z'n rug tussen z'n schouderbladen te hebben, voornamelijk aan de kant waar hij kreupel liep. Behandeld en daarna bewoog hij weer helemaal perfect!

Afbeelding

Ik deed sport en spel met Appa op vrijdag, maar doe nu zaterdag agility met hem en dan ook nog zondag naar de renbaan werd een beetje teveel. Dus ik doe nu op vrijdag sport en spel met Otje. Sport en spel is hier agility, Flyball en frisbee. Alleen ik had niet verwacht dat ze behendigheid leuk zou vinden maar ze vond het fantastisch! Blij stuiterend ei <3
Afbeelding

En Appie mocht vandaag ook weer behendigheid! Hij vindt dat zó leuk. Lekker ding <3
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:56

@Larissajulia: Wat goed dat Charley geslaagd is voor de basiscursus. *\o/*

@Bo_Y: Gefeliciteerd met jullie pup. Wat een mooi meisje en leuke naam. <3

@StalMelyn: Hopelijk gaat de tekenband helpen. Wil je je ervaring delen? Elvis is natuurlijk ook erg klein, maar wij hebben hier ook zoveel teken dat Advantix dit jaar niet voldoende lijkt te werken…

@Warboel: Fijn dat Appa weer helemaal goed loopt! Leuk ook van de cursussen. Ik ben met Melle toevallig vorige week gestart met Sport & Spel en hij vind het ook fantastisch. Wij hadden vorige week Rally_O, daarvan dacht ik ook dat hij het niets zou vinden, maar soms verbazen ze ons toch. :P

Elvis gaat een beetje met ups en downs. Het ene moment zie ik niets meer aan zijn loopje en het volgende moment loopt hij toch weer kreupel. Ik ga maandagochtend weer even bellen, maar neig ergens toch het meest naar toch foto’s maken voor de zekerheid. Dan weet ik maar wat er van binnen wel of niet speelt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:56

Wat een leuke lieve pup zag ik op de vorige pagina, ik ben benieuwd hoe jullie eerste dag samen is gegaan :D

@warboel fijn dat appa is opgeknapt van de fysio, ik wil in de toekomst ook weer behendigheid gaan doen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 19:17

Welkom Knappe Senna!

Fijn dat de Fysio Appa weer op de rit gekregen heeft. Zag dat van Otje voorbij komen op insta. super leuk!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:22

Warboel, fijn he zo een fysio! Ook lekker dat het niets ernstigs was en Appa nu weer lekker loopt!!

Weet niet wie het vroeg, maar de ogen waren mega blauw, maar nu zitten er al kleine groene vlekjes in. Dus de kans is best groot dat ze niet blauw blijven, maar bruin worden.

De dag gaat best redelijk. Buiten plassen en poepen gaat goed. Slapen is nog lastig, maar as we speak is ze in diepe slaap.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:53

Bo_Y schreef:
Wij hebben onze pup!!!

Reabish Danish Princess en wij noemen haar Senna!!

[ [url=m/mPAbow.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:02

Wat is Charley ontzettend knap! <3 Wel enorm sneu van de fistel, hopelijk valt het uiteindelijk toch mee :(:)

Oei Lugea, ik zou dan idd ook neigen naar een foto voor de zekerheid.. arme Elvis!

Wat een mooie Aussie pup is Senna <3 bevooroordeeld natuurlijk haha!
Zo afgaand op de foto zou ik zeggen dat bij beide ogen een paar vlekjes blauw blijven, die nu ook helder blauw zijn, en de rest een amber kleur. Mooi hoor!! Ik hou van multicolor eyes haha.

Wat fijn dat Appa na de behandeling weer helemaal goed liep! Heerlijke foto's, Otje kijkt zo blij haha. Wat grappig dat ze behendigheid zo leuk vinden!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 07:48

@bo_y hoe is de eerste dag/nacht verlopen :D?

Ik vroeg me trouwens af als jullie een pup krijgen blijf je dan voeren wat de fokker geeft? Of na hoeveel tijd stap je over?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 07:54

Ik adviseer altijd om te beginnen met wat wij voeren. Dit is kvv en brok. Ze mogen ook aangeven dat ze bijv geen brok of geen kvv mee willen. Als ze kvv voeren kunnen ze eigenlijk thuis gelijk wisselen van merk vaak geeft dat geen probleem. Maar qua brok wil t nog wel eens problemen geven als je ineens wisselt. Tel daarop de “stress” van een verhuizing en allemaal nieuwe dingen. Dus ik zeg meestal als je wil wisselen wacht dan een paar dagen tot je pup gesetteld is en meng dan in een paar dagen over naar t nieuwe voer

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:19

Moonsparkle: Wij hebben volgens mij 3 kilo van hetzelfde voer als de fokker gevoerd. We vonden dat ze het daar niet fantastisch op deed (veel poepen) en toen overgestapt door dat een tijd te mengen met het nieuwe voer.

Lugea: ach arme Elvis. Kan me voorstellen dat je toch misschien een foto wilt maken :(:)

Warboel; wat fijn dat de fysio hem weer goed aan het lopen heeft! Heerlijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:13

Dat leek mij inderdaad ook een goed idee, om sowieso de eerste week/weken hetzelfde aan te houden en als ik zie dat hij wel goed eet en een beetje gewend is eventueel over te stappen en dan eerst door te mengen

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:19

Iemand vroeg om een update van de tekenband op Bonne.
Bonne voelt zich goed en heeft geen last van een band 24/7 om. De band werkt direct tegen vlooien en na 2 dagen tegen teken. Nou, gister om 12 uur in de middag om gedaan en zojuist gecheckt maar (nog) geen teek gevonden *\o/*

Ik ga wel ook beginnen met de schapenvet/knoflook bonbons. Een halve per dag. Mocht Bonne toch niet lekker worden van de band dan heb ik ook al iets van andere bescherming. Maar hoop dat hij er tegen kan. Beide vorige honden werden er ook op latere leeftijd misselijk van.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:35

moonsparkle schreef:
Dat leek mij inderdaad ook een goed idee, om sowieso de eerste week/weken hetzelfde aan te houden en als ik zie dat hij wel goed eet en een beetje gewend is eventueel over te stappen en dan eerst door te mengen

Wij hebben de eerste 1,5-2 weken ook hetzelfde gevoerd als wat ze bij de fokker kregen; dat was in ons geval Royal Canin met deels kvv erbij van carnibest, wat ze bij de fokker kreeg. Erna ben ik over gegaan naar een andere brok, welke ze tot een jaar oud zoiets heeft gehad volledig, omdat ik met kvv op dat moment echt door de bomen 't bos niet meer zag en tijd nodig had om me daar verder in te verdiepen haha. Sinds ze ongeveer een jaar oud is, dat is nu 3 jaar want mevrouw is vandaag jarig, staat ze volledig op KVV. Maar wij hebben idd die overgang ook even de tijd gegeven omdat ze idd met die verhuizing al genoeg te verduren hebben - niet alle stress is zichtbaar en maag/darm systeem is gewoon nog echt gevoelig van die jonkies.

Fijn dat je tevreden bent met de band, SalMelyn!

Warboel,
fijn dat Appa weer goed loopt. Zo'n fysio bezoekje is zoveel waard dan inderdaad. Zo'n blokkades kunnen idd echt rot zijn, en gelukkig ook wel weer goed en snel verholpen *\o/* Jullie zijn ook met leuke dingen bezig zie ik, veel plezier nog!

Bo_Y,
Veel plezier en geluk met Senna gewenst, knap ding is ze!

--

Sorry als ik niet op alles gereageerd heb.

Mijn meisje word vandaag 4 jaar oud *\%/* De tijd gaat echt Veel te hard |(
Ze is 1 teen minder ondertussen, ze heeft d'r dingetjes af en toe en ook d'r kwaaltjes waar we mee moeten leren omgaan nog, maar vooral: we hebben veel mooie dingen samen mogen doen al, zoveel mooie herinneringen gemaakt en ze is absoluut mijn redding geweest in de tijd dat ik kapot ging om het verlies van m'n Rexie en nu nog steeds, wanneer ik het moeilijk heb met het leven. Mijn meisje <3 Op naar hopelijk nog heel veel mooie jaren samen. <3

Afbeelding

Ze gaat verwend worden met de Nina Ottosson lickin' layer en de verjaardag box van Kwispel & Relax, welke we nog open moeten maken. M'n man en zoon zijn voetballen momenteel dus ik moet even wachten tot ze terug zijn en dan mag Arya uitpakken hihi.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:46

Gefeliciteerd Cursebreaker! Toch fijn hoeveel honden voor ons kunnen betekenen <3

Gisteren moest ik weer even huilen om onze hond die in februari is overleden, af en toe gebeurd dat gewoon nog steeds. Terwijl we ook ontzettend uitkijken naar ons volgende maatje.

Begin juli worden de pups als het goed is geboren dus elke dag ben ik aan het hopen op het goede bericht dat de pups er zijn

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:51

Gefeliciteerd cursebreaker!

Fijn dat het goed gaat met bonne en de tekenband.

Ik lees vooral mee. Hier gaat het verder prima. Sky wordt steeds makkelijker, Bo is af en toe jaloers, maar ze blijven samen echt heel leuk. Lekker spelen en klieren.

Afbeelding
Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:07

Leo, ik hoop ook op nog een beetje blauw in die ogen. Met 6 weken waren ze nog fel blauw! Zo mooi. Ze was de enige met echt blauwe ogen. Mamma heeft 1 blauw oog en 1 bruine.

Ik ben al jaren fan van aussies!! Deze is gefokt door mijn trainer. Ken haar honden super goed! Mijn zus heeft 2 jaar geleden een pup gekregen van haar reu. Die dekt af en toe ook.

Moonsprakle, ondanks dat er misschien en pup komt, zal het verdriet om je oude hondje moeten slijten. Maar een nieuwe hond in huis is wel super leuk!

De nacht ging redelijk!! Onze stabij sliep meteenn vanaf dag 1 door! En was ook mega snel zindelijk. Dus we waren verwend. Deze is overdag wel al redelijk zindelijk. De fokker was daar al mee bezig. Maar slapen in de nacht is voor baby’s!

We gingen om 23.00 uur naar bed. Eerst heel hard piepen. Toen ging mijn man naast haar liggen, geen aandacht gegeven. Toen ging ze slapen. Hij weer in bed. Tot 3.45, naar buiten om te plassen en poepen. In bed weer piepen. Mijn man er weer naast, zonder aandacht te geven. Na 5min, man in bed. Toen slapen tot 6.45. Toen naar buiten om te plassen. Meteen weer in bed. Weer piepen. Toen toch maar correct gewezen en toen ging ze slapen tot 7.50. Nu slaapt ze lekker. Ze heeft al even in de tuin gespeeld.

Teken/vlooien spul moet ik ook even halen. Wellicht even vragen aan de dierenarts. Pap en mam zijn MDR1 vrij, dat scheelt. Maar toch even de lijst met goede middelen checken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:20

Wat een geluk dat jullie stabij gelijk door sliep. Wij gaan de eerste tijd om en om ernaast slapen en dan steeds verder weg liggen. 't is ook niet van een warm nest naar een nieuw huis en in de nacht alleen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:04

Gefeliciteerd met Arya cursebreaker!!

Prachtig duo heb je daar toch emptywords..

Oh bo_y meteen de eerste nacht doorslapen is inderdaad luxe haha. Evi had ongeveer een week/1,5 nodig.
Maar ach, het is ook wat, weg bij moeders, broers en zussen en je vertrouwde huis, alles in 1x!

Dag 1. "De hond komt niet op de bank"
4 maanden later:
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:23

Maar de hond op de bank is ook wel heel gezellig!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:06

Bij mij mogen ze altijd op de bank :') bij de oppas niet dus die moeten ze dan met kussens beschermen als ze weggaan zodat de hond niet op de bank springt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:07

xSannee schreef:
Gefeliciteerd met Arya cursebreaker!!

Prachtig duo heb je daar toch emptywords..

Oh bo_y meteen de eerste nacht doorslapen is inderdaad luxe haha. Evi had ongeveer een week/1,5 nodig.
Maar ach, het is ook wat, weg bij moeders, broers en zussen en je vertrouwde huis, alles in 1x!

Dag 1. "De hond komt niet op de bank"
4 maanden later:
[ [url=m/HTXrAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe lang is dan doorslapen? Een week klinkt nog snel :P geeft me goede hoop, haha

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:12

Hahaha nou Evi kan nog niet zelf op de bank springen :P (En er af heeft ze ook nog niet uitgevogeld _O- )
Dus ze ligt er alleen af en toe op als we er zelf bij liggen. Maar het is zo gezellig :+:

Nou volgens mij is Evi een vrij unieke pup, die slaapt nu echt heerlijk lang 's nachts. Maar doorslapen in de eerste weken was ongeveer van half 12 tot half 7 (dan staat mijn vriend sowieso op).
Moet eerlijk toegeven dat ik zelf zo moe was dat ik door de wekker van 3u 's nachts heen sliep en dat Evi toen dus ook gewoon doorsliep. Je snapt dat ik er toen niet meer uit ben geweest 's nachts haha

Tegenwoordig is doorslapen van 23u tot 9 uur :+
Mijn vriend gaat er dus vroeg uit maar dan ligt Evi nog lekker op d'r rug te slapen tot ik een keer gedoucht & ready ben haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:13

Haha dat klinkt ideaal :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:44

Ik zag wat voorbij komen over het voeren van de pup. Ik heb de eerste weken ook het voer dat de fokker gaf gegeven (Eukanuba) en ben daarna overgestapt op het voer dat ik wilde gaan voeren.

@StalMelyn: Fijn dat je profijt lijkt te hebben van de tekenband. Ik ga er voor Melle en Elvis dan ook eens naar kijken. Het is echt niet leuk met de teken dit jaar…

@cursebreaker: Gefeliciteerd met Arya! :D

@moonsparkle: Wat spannend dat de pups elk moment geboren kunnen worden. Ik ben erg benieuwd naar welke pup je uiteindelijk gaat krijgen. Spannende tijd hoor!

@EmptyWords: Fijn dat het goed gaat met Bo en Sky. :)

@Bo_Y: Op zich klinkt het nog netjes voor een eerste nacht hoor! Ik had met Elvis enorm geluk, die sliep vanaf de tweede nacht door en dan ook echt van 22:00 tot 08:00, dus hele nette nachten meteen. Bij Melle was het een ander verhaal, haha. Dat heeft echt wel maanden geduurd en ik moest er dan vaak ‘s nachts of ‘s ochtends vroeg uit voor hem omdat hij het gewoon nog niet op kon houden. Dat is ook allemaal goed komen, maar wel een stuk vermoeiender haha. Ik hoop dat Senna ook snel lekker door gaat slapen.

@xSannee: Hahaha! Een hond op de bank is ook zo gezellig. Hier liggen ze zelfs bij me in bed… Oeps! :')

Wij hebben net een lekkere wandeling gemaakt door het aanlijngebied in de buurt. Ik kom daar normaal niet omdat de honden loslopen zo fijn vinden, maar nu mag Elvis dat natuurlijk even niet dus was dat een mooie gelegenheid om dat stuk eens te verkennen. Nu liggen ze lekker te tukken.