Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:22

Heerlijk Kim!
Fijn dat t zo snel goed gaat

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:28

Wat leuk Kim! En handig ook met zo’n ren.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 01:21

Ziet er prettig uit zo met die een, lekker de ruimte alsnog

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:34

Zo heerlijk die pupjes <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:07

Altijd fijn als het goed gaat.

Edit: JesdaJinn gefeliciteerd met je verjaardag!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:42

Marlis schreef:
Aahw wat een schatje hierboven.

Ja er zit er zoals het er nu naar uit ziet en het nest gezond blijft zeker een voor ons bij, een teefje. Zijn 5 reutjes en 4 teefjes geboren.

Qua kleur kunnen we niet kiezen gaat adv gedragstest maar zitten gestroomlijnde en Mechelaar kleur bij.

Ik denk dat ik weet van welk nestje je dan een pup krijgt. Super leuk!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:38

JesdaJin gefeliciteerd *\o/*

Fijn Kim dat het zo goed gaat :o

Ik heb een nieuwe telefoon. Een goede vervanging voor als ik mijn camera niet mee heb :D
Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:42

Ik lees hier even mee, voor de training in de puppyren van het hondje van KimD ;)
Wij hebben gisteren onze pup gehaald en de puppyren is stom volgens haar :+ Ze heeft er vanaf de eerste seconde een aversie tegen. Vannacht heeft ze bij ons geslapen en verder wil ze alleen bij ons op schoot slapen. Vanaf vandaag leggen we haar ook elke keer als ze in slaap valt in haar mandje in de ren. Deurtje open, in de hoop dat ze het oke gaat vinden. Het is ons al wel duidelijk dat het een volhardend typje is :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 11:46

Heb t even gequote.
Maar ze heeft er nog meer over gezegd;
KimD schreef:
De bench moet een fijn plekje zijn, als ze straks mee naar boven gaat zal ze de eerste periode ook nog in de bench slapen (vanwege veiligheid) en in de auto zit ze natuurlijk ook in de bench.

Maar in huis, dus beneden, hoeft ze van mij niet perse in de bench te slapen. Wij gebruiken ook de ren als er bezoek is, dat is háár plekje dus daar moeten mensen wegblijven. We voeren haar daar ook, zodat ze leert dat ze voer niet hoeft te delen of te schrokken en dat die ren echt een leuke fijne plek is.

Met de ren hebben ze gewoon iets meer ruimte, ik merk ook dat ze sneller kalmeren bij stress of zoals nu bij haar.

Ze wordt wakker, loopt even rond, gaat eventueel even plassen, piept wat en besluit zelf ook weer te gaan liggen.

Wat dat betreft, we hebben al met al een goede nacht.

Om 22.30u gaan slapen en ze wordt ongeveer iedere twee uur even wakker. Één keer is ze gaan plassen op de pad. Iedere keer liet ik even merken dat ik er nog was, even overdreven omdraaien, even het kussen bewegen maar zei niks. Die steun wilde ik niet direct geven omdat het ook aanzet tot meer krakelen kan zijn.

Ze kalmeerde telkens netjes binnen een minuutje en sliep weer verder.

Nu net had ze iets langer nodig maar onze andere honden kwamen ook in beweging dus dat was logisch.

Inmiddels slaapt ze weer en over een uurtje (ongeveer) gaat de wekker. :D

[ [url=m/rD8Obv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:52

Thanks kiwiwitje.

We voeren onze pup ook in de ren, maar ze eet niet super. Ze krijgt er een lekker botje en het deurtje staat open. Gisteren eerste dag dus mocht ze bij ons, vandaag toch kleine stapjes maken naar de ren.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:44

Eefsel2109 schreef:
Marlis schreef:
Aahw wat een schatje hierboven.

Ja er zit er zoals het er nu naar uit ziet en het nest gezond blijft zeker een voor ons bij, een teefje. Zijn 5 reutjes en 4 teefjes geboren.

Qua kleur kunnen we niet kiezen gaat adv gedragstest maar zitten gestroomlijnde en Mechelaar kleur bij.

Ik denk dat ik weet van welk nestje je dan een pup krijgt. Super leuk!

Oh wat leuk haha. Uit Brabant.
Echt heel blij dat we hier een pupje van kunnen

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:52

Super blij voor jou marlies ! *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:09

Majabeestje schreef:
Thanks kiwiwitje.

We voeren onze pup ook in de ren, maar ze eet niet super. Ze krijgt er een lekker botje en het deurtje staat open. Gisteren eerste dag dus mocht ze bij ons, vandaag toch kleine stapjes maken naar de ren.

Vooral meteen doorpakken, niet gaan schommelen met een pup, daar krijg je later alleen maar gerommel mee.

Als je nu niet consequent doorpakt dan gaan ze daar misbruik van maken.

Het slaapje nu van Maze kostte wat moeite maar na twee minuten strubbelen is ze toch gaan liggen.

Ik was aan het poetsen en rond het huis aan het lopen en dat vond ze maar gek dus dat was ook gelijk de trigger. Maargoed, ook dat moet ze leren natuurlijk.

Afbeelding

Edit:

Vannacht overigens ook een goede nacht gehad. Om 22.30u in de ren gelegd en vanochtend om 7u heb ik haar wakker gemaakt. Heb haar twee keer gehoord. Één keer voor te plassen en één keer om te poepen. Voor de rest heeft ze niet gepiept en in dromenland geweest.

Tweede edit:
Deurtje gaat ook gewoon dicht, een open deurtje heeft geen toegevoegde waarde.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:21

En dan vooral naast de mand gaan liggen natuurlijk :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:25

KimD, doe je overdag dan ook het deurtje dicht?
Zoals het hier nu gaat: Op schoot in slaap vallen, in mandje leggen, 10 minuten verder slapen en weer uit de puppyren klimmen en opnieuw beginnen :')
Gaat het deurtje dicht is het gillen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:54

kiwiwitje schreef:
MarijeR schreef:
Kiwiwitje, wat zijn geschikte snacks voor een puppie van een maand of 4 die met het wisselen is begonnen?
Hij eet nu eigenlijk alles al maar vraag me af of dat tijdens het wisselen geen probleem is.
Bullepees, runderoren en kleine stukjes kophuid is wel z'n favoriet. Hij is er wel heel rustig mee en altijd onder toezicht.
Heb een mix zak liggen met vanalles, hij snackt met de andere hond mee.

Dat kan inderdaad prima. Die bullepees oren en kophuid! :) dat zijn snacks die ze vrij gemakkelijk zacht kauwen dus dat is goed.

Dank je! Zodra de zak bijna leeg is, zal ik eens op jouw site gaan bestellen. Hoop nieuwe dingen die ze nog niet kennen.
Moet zeggen dat ik de honden hier juist veel afwissel met voer, zowel verschillende diersoorten maar ook wel eens een ander merk. Ze krijgen hier Darf kvv maar ook wel wat brokken voor trek tussen de voerbeurten door al hebben ze dan liever kluifjes.
Maar veel afwisseling leert ze ook minder kieskeurig te zijn en *even afkloppen* ze hebben hier altijd een sterke maag.

En puppies draaien hier altijd gewoon mee met het dagelijkse ritme en ik maak dan geen gebruik van een bench of ren.
Vroeger wel gedaan maar bij de laatste 4 puppies gaat het zonder ook prima. Enige moment dat ik het soms mis, is met dweilen :')
Ze mogen op de bank en ik heb bij mijn bureau een stoel voor de schnauzer en Otis heeft een kussen op de grond. En nog een hondenbankje maar die vinden ze beiden niks.
Ben dan ook wel erg makkelijk, als ze moe zijn dan kunnen ze ergens gaan liggen slapen en dat werkt prima. Ze gaan gewoon in het ritme van de dag mee. Enige waar ik wel rekening mee houd en streng mee ben, is dat ze na het eten rustig aan doen.
Maar als ze eens samen thuis moeten blijven, gaat dat ook prima. Langzaam opgebouwd, nu met corona wel ideaal natuurlijk. Van de week moest ik ineens met spoed met een kat naar de DA om in te laten slapen en dan kan ik gewoon de deur achter me dicht trekken en een uur later toen ik thuis kwam, waren ze nog aan het spelen samen.

En de honden slapen op bed dus dat is makkelijk :D Licht uit = niet meer spelen is de regel en dat weten ze ook heel goed.
Alleen de tijd van opstaan is nog wel eens een discussie, zoals vanmorgen bv...
Afbeelding

Morgen 4 maanden oud <3
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:20

@marlis wat fijn! Nu laaaaaang wachten ;)

Hier heb ik de hond van mijn ouders erbij vandaag. De heren vermaken zich prima :j
(Ja, die van mij is een boef en die daagt de andere uit ;) Ze zijn aan elkaar gewaagd gelukkig )

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:17

Wij hebben vandaag ook heerlijk in de sneeuw gespeeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:40

Nog flink pak sneeuw.

En boven lekker aan het uitdagen en spelen.

Ja zeker lang wachten nu haha. Maar is het waard. Laat de weken maar snel voorbij gaan

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:43

Zijn er al meer honden gruwelijk in de rui trouwens? Toby heeft dit jaar een échte ondervacht gekregen (vorig jaar een zeer beperkte, de jaren ervoor helemaal niet of nauwelijks) en nu blijft er maar haar af komen :') Er komt veel meer vanaf dan vd paarden al >;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:22

Majabeestje schreef:
KimD, doe je overdag dan ook het deurtje dicht?
Zoals het hier nu gaat: Op schoot in slaap vallen, in mandje leggen, 10 minuten verder slapen en weer uit de puppyren klimmen en opnieuw beginnen :')
Gaat het deurtje dicht is het gillen.

Ja, wij doen altijd het deurtje dicht. Overdag en 's nachts. Het is namelijk ook de bedoeling dat ze in de ren gaat als we het alleen zijn gaan oefenen, of als ze loops wordt. Dan bepalen wij wanneer ze in de ren moet en eruit mag. Of als er bezoek is en ik vind dat het genoeg geweest is, dan moet ze ook in de ren. Als ik steeds de deur open zou laten creëer je een vrijheid die ze eigenlijk niet (mogen) hebben.

Zoals ik beschreven heb van de eerste dag was ze het hier ook niet direct met de ren eens terwijl ze er bij de fokker ook in heeft gezeten. De ren is echter in een andere situatie dus het gedrag is begrijpelijk. Zoals al beschreven vind ik het ook niet prettig als ze volledig over de zeik gaan, niet voor zichzelf, niet voor ons en niet voor de hele straat. Dan ga ik erbij zitten met mijn telefoon en negeer haar volledig. Ik ben alleen aanwezig. Toen ze weer in slaap gevallen was ben ik weer opgestaan en weggegaan. Toen ze wakker werd deurtje open en beloond, dat doen we overigens altijd. Als ze wakker wordt en het deurtje gaat open volgt er altijd een enthousiaste beloning. Toen ze de keer daarop ging joelen ben ik naast de ren gaan zitten, wel weer volledig genegeerd maar ik was er weer. Uit het aanwezig zijn halen ze genoeg steun om rustig te worden.

Hier is het ritme dus
Wakker worden, buiten plassen, dan mag ze doen wat ze leuk vind, eventueel krijgt ze eten (vier keer per dag), in slaap vallen op een plek wat zij prettig vind (of dat nou de bank is, of op schoot, of op een schapenvacht), na 5 minuten slaap pakken we haar op leggen haar in de ren en zeggen verder niks, gaan uit de ren en sluiten het deurtje. De eerste paar keer stond ze dan direct op en miepte wat, dat ging ik timen. Iedere keer kalmeerde ze in minder dan een minuut en ging dan slapen. Meestal slaapt ze dan een uurtje tot anderhalf uur en dan beginnen we weer van voren af aan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:37

Klinkt goed Kim.
Ik heb ook geprobeerd erbij te gaan zitten, in de ren en er tegenaan. Ze blijft gillen. Ze probeert bijvoorbeeld vanaf mijn schoot over de ren te klimmen :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:39

Dus dit is de situatie nu :')

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:43

Dus nu in de ren leggen en het deurtje dicht. ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:44

KimD schreef:
Dus nu in de ren leggen en het deurtje dicht. ;)

Dan wordt ze dus na 10 minuten wakker en gaat gillen. En houdt niet op als ik erbij ga zitten.
|(