Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marlis schreef:Aahw wat een schatje hierboven.
Ja er zit er zoals het er nu naar uit ziet en het nest gezond blijft zeker een voor ons bij, een teefje. Zijn 5 reutjes en 4 teefjes geboren.
Qua kleur kunnen we niet kiezen gaat adv gedragstest maar zitten gestroomlijnde en Mechelaar kleur bij.
KimD schreef:De bench moet een fijn plekje zijn, als ze straks mee naar boven gaat zal ze de eerste periode ook nog in de bench slapen (vanwege veiligheid) en in de auto zit ze natuurlijk ook in de bench.
Maar in huis, dus beneden, hoeft ze van mij niet perse in de bench te slapen. Wij gebruiken ook de ren als er bezoek is, dat is háár plekje dus daar moeten mensen wegblijven. We voeren haar daar ook, zodat ze leert dat ze voer niet hoeft te delen of te schrokken en dat die ren echt een leuke fijne plek is.
Met de ren hebben ze gewoon iets meer ruimte, ik merk ook dat ze sneller kalmeren bij stress of zoals nu bij haar.
Ze wordt wakker, loopt even rond, gaat eventueel even plassen, piept wat en besluit zelf ook weer te gaan liggen.
Wat dat betreft, we hebben al met al een goede nacht.
Om 22.30u gaan slapen en ze wordt ongeveer iedere twee uur even wakker. Één keer is ze gaan plassen op de pad. Iedere keer liet ik even merken dat ik er nog was, even overdreven omdraaien, even het kussen bewegen maar zei niks. Die steun wilde ik niet direct geven omdat het ook aanzet tot meer krakelen kan zijn.
Ze kalmeerde telkens netjes binnen een minuutje en sliep weer verder.
Nu net had ze iets langer nodig maar onze andere honden kwamen ook in beweging dus dat was logisch.
Inmiddels slaapt ze weer en over een uurtje (ongeveer) gaat de wekker.
[ [url=m/rD8Obv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eefsel2109 schreef:Marlis schreef:Aahw wat een schatje hierboven.
Ja er zit er zoals het er nu naar uit ziet en het nest gezond blijft zeker een voor ons bij, een teefje. Zijn 5 reutjes en 4 teefjes geboren.
Qua kleur kunnen we niet kiezen gaat adv gedragstest maar zitten gestroomlijnde en Mechelaar kleur bij.
Ik denk dat ik weet van welk nestje je dan een pup krijgt. Super leuk!
Majabeestje schreef:Thanks kiwiwitje.
We voeren onze pup ook in de ren, maar ze eet niet super. Ze krijgt er een lekker botje en het deurtje staat open. Gisteren eerste dag dus mocht ze bij ons, vandaag toch kleine stapjes maken naar de ren.
kiwiwitje schreef:MarijeR schreef:Kiwiwitje, wat zijn geschikte snacks voor een puppie van een maand of 4 die met het wisselen is begonnen?
Hij eet nu eigenlijk alles al maar vraag me af of dat tijdens het wisselen geen probleem is.
Bullepees, runderoren en kleine stukjes kophuid is wel z'n favoriet. Hij is er wel heel rustig mee en altijd onder toezicht.
Heb een mix zak liggen met vanalles, hij snackt met de andere hond mee.
Dat kan inderdaad prima. Die bullepees oren en kophuid!dat zijn snacks die ze vrij gemakkelijk zacht kauwen dus dat is goed.
Majabeestje schreef:KimD, doe je overdag dan ook het deurtje dicht?
Zoals het hier nu gaat: Op schoot in slaap vallen, in mandje leggen, 10 minuten verder slapen en weer uit de puppyren klimmen en opnieuw beginnen![]()
Gaat het deurtje dicht is het gillen.