Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:17

Skip is een kat denk ik :+

Ik til er helemaal niet zwaar aan dat je er een grapje over kan maken. Maar goed ik zie wekelijks honden met een maagdarmvirus aan het infuus en die knappen allemaal gewoon weer op. Hij ligt niet aan de beademing en hartbewaking, zo heftig is het nu ook weer niet.
De ene hond is de andere niet en sommige zijn gewoon écht heel erg lastig met pillen ingeven. En dan heeft Mdvende ook nog eens de vieste antibiotica die er bestaat waardoor het in haar geval onmogelijk wordt. Er zijn honden die hun pillen doorslikken en 10 minuten later gewoon vanuit hun slokdarm weer regurgiteren. Een infuus is heel onschuldig en voor zulke dieren een veel diervriendelijkere manier om medicatie toe te dienen.

Metrobactin zou ik ook echt niet fijn prakken want dan wordt hetgeen waarin het verstopt is ook mega ranzig en dan krijg je dus het associatie effect waardoor Skip nu ook geen pindakaas meer wil eten. Vooral katten hebben dat heel erg.

Sterkte met het verlies van je caafs Pandameisje :(

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:36

Simoonzel schreef:
Skip is een kat denk ik :+

Ik til er helemaal niet zwaar aan dat je er een grapje over kan maken. Maar goed ik zie wekelijks honden met een maagdarmvirus aan het infuus en die knappen allemaal gewoon weer op. Hij ligt niet aan de beademing en hartbewaking, zo heftig is het nu ook weer niet.
De ene hond is de andere niet en sommige zijn gewoon écht heel erg lastig met pillen ingeven. En dan heeft Mdvende ook nog eens de vieste antibiotica die er bestaat waardoor het in haar geval onmogelijk wordt. Er zijn honden die hun pillen doorslikken en 10 minuten later gewoon vanuit hun slokdarm weer regurgiteren. Een infuus is heel onschuldig en voor zulke dieren een veel diervriendelijkere manier om medicatie toe te dienen.

Metrobactin zou ik ook echt niet fijn prakken want dan wordt hetgeen waarin het verstopt is ook mega ranzig en dan krijg je dus het associatie effect waardoor Skip nu ook geen pindakaas meer wil eten. Vooral katten hebben dat heel erg.

Sterkte met het verlies van je caafs Pandameisje :(

Thanks.

Hij is ook niet meer zo ziek sinds gisteren, hij vertikt het alleen om zn medicatie in te nemen. Alle pillen zijn op dit moment even te veel. Ook de Tralive en de Cerenia krijg ik er niet in.

Dat kan ook heel goed te maken hebben met het feit dat hij wel eet, maar nog niet zo van harte dat hij niet nadenkt over wat er in een lekkernij verstopt kan zitten.

Andere keren dat de pindakaas truuk wel werkte, mankeerde er werkelijk niets aan zn eetlust en was het hap, slik, weg, nog voordat hij zich kon bedenken.

Hij krijgt nu dan ook uitsluitend dat Metrobactin infuus omdat hij die antibiotica nou eenmaal echt binnen moet krijgen.

Het gaat eigenlijk de hele dag al super zonder kap om. Hij blijft nu netjes van zn infuusje af.

Ik heb niet het idee dat hem dit irriteert, natuurlijk had ik ook liever gezien dat de pillen gewoon naar binnen gingen, maar op dit moment is een infuus inderdaad het meest diervriendelijke.

Edit:

Kleine doorbraak. Hij heeft net de Cerenia en Tralive opgegeten verstopt in wat blikvoer *\o/* (hetzelfde blik als waar hij gisteren de pillen gewoon tussenuit viste)

Zo gaan we de goede kant op. Misschien morgen ochtend de Metrobactin ook oraal, dan zijn we helemaal blij.

En anders de Metrobactin gewoon de resterende 7 dagen via een infuusje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:04

E_J schreef:
Pfffff nou ik ben hard geprankt met de carnavalsoptocht -O-
Hij zou vandaag direct achter de kinderoptocht aan rijden, dus ik om die tijd lekker de hondjes mee het bos in genomen. Toen was ik net een half uurtje terug, kwam de optocht ineens langs het huis |o
Gelukkig alles goed gegaan, had Loki en Max even meegenomen naar de kamer achterin het huis waar je er het minste van kon horen, en hem afgeleid. Hij is gelukkig niet bang geweest ofzo, hij heeft het perfect uitgehouden

Pff .. dat is balen zeg! Maar wel ontzettend fijn dat het goed is gegaan, die ervaring steek je toch maar weer mooi in je zak! :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 19:19

He balen E_J! Maar wel fijn dat t goed gegaan is!

Als t kan en de DA is t er mee eens zou ik persoonlijk de rest van de kuur via infuus doen. :) Dan heb je geen gevecht met hem Mvdende. Want dat schiet niet op natuurlijk. En als t infuus makkelijk zelf gaat, als in; hij blijft ook de komende dagen lekker liggen of rustig tijdens t infuus, dan zou ik dat doen :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:19

Pfoe jongens wat gaan jullie hard!! Door de Disney trip heb ik zoveel pagina's gemist (wel bij gelezen tussendoor) dat het echt onmogelijk is om daar een bij lees post van te maken haha. Ik ga vanaf nu weer verder bij lees posten maken. Op social media lig ik ook overal achter, dus morgen eens kijken of ik daar ook weer wat likes enz achter kan gaan laten haha.

Wel even @ @mvdende
Wat sneu zeg, hopelijk voelt Skip zich snel beter! Het niet erin krijgen van de pillen is echt heel rot, maar op een gegeven moment moet je idd eieren nemen voor je geld en als een infuus wel op een minder stressvolle manier werkt voor je hond, dan daar maar gebruik van maken idd. Sterkte!

---

Arya is de afgelopen dagen dus uit gaan logeren bij m'n schoonzus en haar man (hun zoon was met ons mee naar Disney) en is gister overdag bij m'n ouders geweest. Die heeft het dus ook druk gehad met heen en weer pendelen haha, maar ze heeft zich wel vrij goed aangepast over 't algemeen dus daar mogen we blij mee zijn. Ze blijft alleen wel nog wat veel focussen op de vogel die m'n schoonzus in huis heeft - buiten jaagt ze ook vogels achterna - maar als die in de kooi zat was het op zich prima te doen. De vogel is alleen gewend dagelijks altijd vrij te zijn, dus dat was voor de vogel wat minder nu. Ze hebben het een keer geprobeerd om 'm los te laten, maar toen heeft Arya m'n schoonzus d'r yoga broek gemold omdat zij tussen haar en de vogel in zat en geprobeerd heeft over m'n schoonzus heen te klimmen om bij de vogel te komen := Geen succes dus... En met wandelen trekt ze bij hun behoorlijk aan de lijn, wat ook wel te verwachten was. Ze wonen tegenover een park, en ze gaan dan met hun eigen hond erbij ook meteen lopen wat meer prikkels geeft ook nog en zeker omdat hun hond los vooruit loopt, dus dat is wel jammer. Maar ze kan haar erna wel even los laten en op de terugweg is het dan wel weer veel minder en ver weg, het trekken. Zal ook nog wel even duren voor ze met 'veel prikkel' wandelingen vanaf het begin af aan netjes loopt en ook nog met iemand die normaal niet loopt met d'r. Een van onze grotere aandachtspunten in de training, maar zal hopelijk ooit vast wel goed komen :')

Vandaag even lekker genoten van het zonnetje in de Schinveldse Bossen, samen met m'n zoon erbij. Als ik nu de regen tegen het raam hoor tikken, ben ik blij dat we dat vanmiddag niet hebben gehad haha. Het was druk op de buitenpaden, waar we 4 paarden hebben gezien - die ook in draf en galop langs gingen, iets wat ze normaal niet snel ziet. Meestal komen we ze in stap tegen. Dit vond ze nu wel heel erg interessant, maar ze bleef netjes bij me zonder dat ze er achteraan wilde gaan (ze was aan de lijn ook, maar ze had ook in de lijn kunnen gaan hangen bedoelde ik hihi) dus de paard-ontmoetingen gaan tot nu toe wel goed gelukkig.

Normaal loopt Milan absoluut niet met Arya overigens hoor, dit was puur even voor de foto en op een stuk waar echt niemand liep en je ze anders ver van te voren ook al kunt spotten. Ben er niet zo'n fan van om een jonger kind met een wat sterkere hond te laten lopen, maar soms kan ik me even niet inhouden voor een foto, zeker niet als ie dan zo mooi wordt hihi
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 19:31

Valt me een beetje van je tegen Curse.. :P Nee grapje! Naar je zin gehad?
En toch alleen maar goed dat Milan zo met haar kan oefenen? :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:36

Haha ja ik wil er best eentje schrijven, maar denk dat niemand daar vrolijk van wordt met alles wat ik gemist heb gecombineerd met mijn 'talent' voor veel schrijven :') :')

Maar was inderdaad leuk. Wel mega vermoeiend zo'n Disney trip in combinatie met een kind wat neusverkouden is en heel slecht slaapt hihi. En ik zat toch veel te stressen tussendoor over hoe het met de dieren ging enz. Maar ondanks dat was het wel leuk :')

Ik heb Milan idd een beetje geholpen met hoe hij bezig moet zijn met d'r en dan de 'Goedzo' moet geven en moet belonen, maar was maar voor de fun even. Voorlopig, met zijn 7 jaar oud en Arya in d'r pup fase maar die toch al 25kg weegt, gaan we hier toch nog geen gewoonte van maken hihi. Als ze in de lijn hangt, dan ligt ie zo met z'n snufferd in de modder denk ik haha. Gister toen we bij m'n ouders de deur uit gingen, hing ik rennend aan de lijn erachter omdat ze zo graag achter Milan en m'n man aan naar buiten wilde. Als je dan, zoals ik, net even niet geanticipeerd bent daarop sta je ook niet zomaar stil en vlieg je er achteraan, als in; 'along for the ride' :') Maar het is wel heel schattig om 'm dan zo bezig te zien en z'n best te zien doen met d'r <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 19:39

Ach niks mis mee zo af en toe oefenen. je kan best inschatten wanneer t wel of niet kan met Arya. En anders hang je er toch een dubbele lijn aan? Lang voor jou en korter voor hem? :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:41

kiwiwitje schreef:
He balen E_J! Maar wel fijn dat t goed gegaan is!

Als t kan en de DA is t er mee eens zou ik persoonlijk de rest van de kuur via infuus doen. :) Dan heb je geen gevecht met hem Mvdende. Want dat schiet niet op natuurlijk. En als t infuus makkelijk zelf gaat, als in; hij blijft ook de komende dagen lekker liggen of rustig tijdens t infuus, dan zou ik dat doen :)

Dat is ook eigenlijk mijn idee. Ga het infuus er zo aan hangen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 19:45

Als ie ineens op dag 3 mega levendig word dan is dat infuus wel een dingetje :P Maar anders zou ik kijken/overleggen of infuus niet gewoon kan. Dan kan ie in de tussentijd hopelijk zn eetlust terug krijgen en opknappen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:40

Cursebeaker je eerste foto van die 2 samen. <3 Hier heeft de kleine ook soms Senna vast. Heb ik gewoon de riem zelf wat korter vast.

Hopen dat het blijf lukken met Skip zijn infus.

E_J fijn dat ze geen last van de optocht heeft gehad.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:47

cursebreaker schreef:
Haha ja ik wil er best eentje schrijven, maar denk dat niemand daar vrolijk van wordt met alles wat ik gemist heb gecombineerd met mijn 'talent' voor veel schrijven :') :')

Maar was inderdaad leuk. Wel mega vermoeiend zo'n Disney trip in combinatie met een kind wat neusverkouden is en heel slecht slaapt hihi. En ik zat toch veel te stressen tussendoor over hoe het met de dieren ging enz. Maar ondanks dat was het wel leuk :')

Ik heb Milan idd een beetje geholpen met hoe hij bezig moet zijn met d'r en dan de 'Goedzo' moet geven en moet belonen, maar was maar voor de fun even. Voorlopig, met zijn 7 jaar oud en Arya in d'r pup fase maar die toch al 25kg weegt, gaan we hier toch nog geen gewoonte van maken hihi. Als ze in de lijn hangt, dan ligt ie zo met z'n snufferd in de modder denk ik haha. Gister toen we bij m'n ouders de deur uit gingen, hing ik rennend aan de lijn erachter omdat ze zo graag achter Milan en m'n man aan naar buiten wilde. Als je dan, zoals ik, net even niet geanticipeerd bent daarop sta je ook niet zomaar stil en vlieg je er achteraan, als in; 'along for the ride' :') Maar het is wel heel schattig om 'm dan zo bezig te zien en z'n best te zien doen met d'r <3

zoiets bedoel je? :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:48

Whaaaahaha geniaal filmpje :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:51

Oh van moet echt lachen om je filmpje. <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:53

Hier productief bezig geweest vandaag
Werpkist gemaakt :Y)
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 21:08

Ohhh Van ik hou van je _O- dat je dat ook gewoon filmt! Heerlijk! _O-
Goed bezig met de kist hopelijk mag ie hier over een krappe maand ook op :)F

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:15

Dat infuus is dus een absolute failure. 8)7

Eerst waarschijnlijk een fout van mij, maar nadat ik het infuus aan de gang had, bleek het stukje in Skip zn bloedvat verstopt.

Ik heb het infuus er maar uit gehaald en maar geprobeerd de pil te geven. En wonder boven wonder ging die in één keer naar binnen.

Blij dat hij iig vanavond die pil binnen heeft en morgen zien we wel weer verder.

Achteraf bedenk ik me nu wat er fout is gegaan. Ik had eerst het slangetje aan Skip gekoppeld en daarna pas aan het zakje AB. In de tijd dat ik daar mee bezig was, zn 5 minuten (alles extra goed checken) is het bloed wat in de lijn liep, gestold. Vervolgens had ik dat stukje lijn wel doorgespoten (op de grond, niet in Skip) met een steriele naald en spuitje (Die ik in huis heb ivm b12 prikken bij mezelf) maar is het infuusje wat er in Skip zn poot zit dicht gaan zitten.

Gisteren helaas wat te weinig uitleg hierover gehad. Het was heel erg druk in de praktijk en de da was met meerdere patiënten tegelijk bezig geloof ik.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:20

Jeetje dat is ook wel slecht zeg. Straks had je helemaal geen idee gehad hoe of wat en dan laten ze je daarmee aanklooien. Maar wat goed dat de pil er toch in zit *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 21:28

Fijn dat t met de pil gelukt was. Als dat werkt dan maar even volhouden :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:44

RoosvanBlue schreef:
Jeetje dat is ook wel slecht zeg. Straks had je helemaal geen idee gehad hoe of wat en dan laten ze je daarmee aanklooien. Maar wat goed dat de pil er toch in zit *\o/*

Dat had / heb ik ook niet :')

Maar met gewoon logisch nadenken kom je ook een heel eind.

Ze hadden echt niets uitgelegd over hoe ik het zakje eraan moest koppelen.

In eerste instantie zou ik ook de lijn van gisteren moeten hergebruiken. Ze hadden voor de zekerheid een reserve mee gegeven.

Ik heb gelijk die nieuwe lijn gepakt, vind het echt niet hygiënisch om een gebruikte lijn te herbruiken.

Ik kon alleen afkijken hoe het gisteren zat, hoe ik het vandaag moest doen.

Nou had ik het uiteindelijk goed, alleen dus in de verkeerde volgorde...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:08

Dat filmpje, geniaal! En een toffe werpkist, netjes!

Hier weer een top avondje met de bobo *\o/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:04

@E_J fijn dat het goed gegaan is, ondanks dat het anders dan gepland is gegaan!

@mvdende goed dat de pil er toch in zit!

@cursebreaker pfffoe, hoe onverantwoord :+ Haha, nee, grapje natuurlijk! Mooie foto's!

@van oww, geweldig! Gewoon stug blijven filmen ook :Y) (is wel precies waarom kleine kids niet met toby mogen lopen, iets met 'die is dus weg' als je de lijn los laat)

Wij hebben - héééél even denk ik zo ;) - SNEEUW!
Afbeelding

En ja, ook in de sneeuw, om 6 uur s ochtends, is Toby in jachtmodus :')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 08:18

Hier ligt t alleen een klein beetje in de groenstrook en op de auto :(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:21

kiwiwitje schreef:
Hier ligt t alleen een klein beetje in de groenstrook en op de auto :(

Hm, hier lag zo'n 8-9cm op de auto en zo'n 5cm op de grond overal. Veel verkeersongelukken ook in dit stukje (Breda/Tilburg/Oosterhout) al helaas.
Maar het gaf wel even een kwartiertje lol vanmorgen vroeg met Toby, hoewel het er écht te warm voor is. Waar je liep, smolt het onder je voeten helaas.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 08:50

hier lijkt wat blijft liggen ook meer op ijs dan sneeuw. T voelt heel gek.