Ja ik heb echt wel even 10000 kleuren gescheten voor die testen van envie hoor.. gelukkig had de fysio al een PL test gedaan van de week. Dus ik wist wel dat t goed moest zijn. Maarja dan ook de heupen en ellebogen nog. En hoewel de fysio niets vond wat een aanleiding gaf tot denken dat er iets mis was ofzo, heeft ze geen rontgenogen.
Maar met 3 honden getest zijn we er weer een tijdje vanaf haha
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de coi van mijn pup(s). Op papier zou dat drastisch omlaag zijn gegaan met deze combi maar ben benieuwd of dat qua dna niveau ook zo is.
Ik heb alleen geen creditcard en vind het best prijzig om te doen aangezien ik in principe geen fokplannen heb met Macey.
kiwiwitje
Geplaatst: 11-10-22 15:07
Stuur marjoleine roosendaal via fb even een berichtje. Die doet voor nederland de verkoop van embark. Dan krijg je gewoon een tikkie.
Hier op papier en via embark een giga verschil.. helaas. Wat ik dus bedoel is dat papier heeel laag is en via embark zitten we tussen de 19 en 24%. Op papier tussen de 0,015 - 0,5 en 2,5% geloof ik.
Elin zit op papier op 11.61 en pups op 1.09 en ben dan eigenlijk wel benieuwd wat het dna doet. Maar zal dan inderdaad marjoleine eens een berichtje sturen.
Ik baal dat je short ulna nog niet kan laten testen Heb steeds dingen die nog niet DNA te testen zijn. Hier 3 vd 5 embark getest. De 2 jonge pups nog niet.
Van
Geplaatst: 11-10-22 15:50
kiwiwitje schreef:
Wat wel grappig is is dat ik broer en zus heb laten testen. De ene is 19% en de ander 23% op papier op 0,5%
Hier hebben de meiden 12% en 13% voor rashonden een mooi percentage en lager dan gemiddeld in het ras.
Ik ga, als wij een nest hebben, wel de pups in het nest laten testen. Dan kun je daar rekening mee houden als je kiest welke pup blijft. Niet dat we ons alleen daarop zouden baseren, maar dan kan je het wel meewegen in je besluit.
Er is bijna niemand in ons ras die embark test. Dus bij t kiezen van een reu weet je ook echt niet wat te verwachten. Helaas. Want eerlijk is ook weer zo; ik ga echt niet iedere reu die ik op t oog heb eerst door embark trekken. Dat kost een fortuin..
Jawel haha. Maar ik geloof dat je een breeders kit hebt. Das goedkoper dan losse testen dacht ik. Maar daar heb je tenminste wel wat aan. Tig reutjes testen die je misschien dan niet eens gaat gebruiken is weggegooid geld..
Wij delen de kosten met de pupkopers, en als ik het goed begrepen heb kan je via de rasvereniging korting krijgen omdat het ook in het belang van het ras is omdat het ras zo klein word.
Het kost me 160 per pup. Flink bedrag bij een groot nest maar bij ons ras vrij normaal Meeste reuen zijn ook getest. Ik zou dat ook niet laten doen bij elke reu die ik interessant vind