Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:46

Twilight serieus ik geef mijn cursisten nog meer mee %)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:06

Ja hier hadden we ook een puppypakket maar weet niet meer wat er in zat :') Sowieos werden halsband en looplijn handmade gemaakt met de.kleuren die we wilde. Erg leuk! En vlees natuurlijk.

Uit nieuwsgierigheid: waarom een flexi rollijn in een puppypakket?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 22:13

xDenies schreef:
Ja hier hadden we ook een puppypakket maar weet niet meer wat er in zat :') Sowieos werden halsband en looplijn handmade gemaakt met de.kleuren die we wilde. Erg leuk! En vlees natuurlijk.

Uit nieuwsgierigheid: waarom een flexi rollijn in een puppypakket?

Omdat wij die zelf ook gelijk zijn gaan gebruiken dat vonden en vinden wij fijner dan een vaste lijn.
De vaste lijn word alleen gebruikt bij de DA oid.
Zo krijgen ze “alle” ruimte om te ontdekken en onderzoeken wat ze willen. Terwijl je wel de controle houd. Wat moeilijker is met een lange veldlijn bijv en wat niet lukt met een vaste korte lijn.

Ik ben ook echt voorstander van de flex bij goed gebruik. Maar mijn honden lopen dan ook eigenlijk niet los.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 18-03-19 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:15

Ah oké, dankjewel voor het antwoord

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 22:16

xDenies schreef:
Ah oké, dankjewel voor het antwoord

Haha paste hem net aan, tegelijk met jouw post :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:18

Ik ben absoluut geen voorstander van de flexi lijn .. mede doordat ik dag in dag uit zie hoe honden leren om te trekken en vervolgens is de baas dat zat en moet er met anti-trek-tuigen en andere middelen gehannes worden. Ik zie dat bij grote honden maar ook bij kleine honden en hondjes zoals jij hebt. En dat vind ik gewoon zonde omdat het zo '' simpel '' te voorkomen is.

Ik denk dat ik maar één op de 30 honden zie die fatsoenlijk aan een flexi lopen zowel kort als lang. En daarna het risico van te grote honden aan een flexi die er dus door heen klappen heb ik ook al meegemaakt.

Maar nee, vandaar mijn vraag dus :P Ik bekijk het gewoon van een hele andere kant dus was benieuwd hoe het voor jou is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:19

zo mooi pakket kiwi!
ik vind flexlijn om die reden ook erg fijn. korte riem gebruik in in de stad en bij DA of op terras. Flexlijn vd wandelingen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 22:21

xDenies schreef:
Ik ben absoluut geen voorstander van de flexi lijn .. mede doordat ik dag in dag uit zie hoe honden leren om te trekken en vervolgens is de baas dat zat en moet er met anti-trek-tuigen en andere middelen gehannes worden. Ik zie dat bij grote honden maar ook bij kleine honden en hondjes zoals jij hebt. En dat vind ik gewoon zonde omdat het zo '' simpel '' te voorkomen is.

Ik denk dat ik maar één op de 30 honden zie die fatsoenlijk aan een flexi lopen zowel kort als lang. En daarna het risico van te grote honden aan een flexi die er dus door heen klappen heb ik ook al meegemaakt.

Maar nee, vandaar mijn vraag dus :P Ik bekijk het gewoon van een hele andere kant dus was benieuwd hoe het voor jou is!

Ik heb die ervaring dan weer echt niet haha
De enige slechte ervaringen die ik er mee heb is dat teveel mensen dat ding niet kunnen gebruiken en dus die rem niet gebruiken. En dan kun je net zo goed de hond losgooien of aan de veldlijn. Zelfde effect.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:22

Wat een mooi puppypakket kiwitje! _/-\o_ superleuk, en ook heel leuk om samen te stellen denk ik :)

Hier helemaal geen puppypakket, maar onze pup komt van een vriendin en we hebben alleen 150 hoeven te betalen wat ongeveer de onkosten zijn. Dus zelf wezen shoppen :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:22

Het zal wel een Rotterdam dingetje zijn :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:23

Jup :') knakworst had ze mee getrained dus kregen we wat mee etc. Heb t thuis Zo de prullenbak in gegooit en gekookte kipfilet beginnen gebruiken maar dat blieft mevr niet Meer hahaha.

En ja was een mager pakketje. Maar goed wist niet beter en thuis had ze de wereld van alles.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:28

Ik vind een flex als alternatief voor loslopen prima. Heb het ook wel overwogen zodat ik hier in het park kan lopen waar strenge controle is, maar heb het nog niet doorgezet :')

Vandaag op het station zag ik een labrador loslopen. Ik dacht prima, die zal Dexter wel negeren dan. Maar nee, hij kwam druk kwispelend op ons af lopen en baasje deed niks. Nu doet Dexter niks dus het maakt me niet uit maar ik wilde weg. En als ik Dexter wegtrek wordt hij wel defensief. Dus ik vraag baasje of hij zn hond even wil roepen, nee hij doet toch niks, laat ze snuffelen :roll:

Niet een hele relevant verhaal verder :') Maar de flex gebruiken als 'mijn hond zit aan de riem ' en vervolgens naar andere honden toe laten lopen. Nee. Dan loopt je hond gewoon los. Vast is vast. Met begrenzing.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:32

Bodhi loopt aan een meterlijn en dat is voor mij fijn (aangezien hij de helft van mijn gewicht is) zo is hij kort bij me en wordt ik niet over straat heen gesleurd. Het is voor hem ook een duidelijke grens, naast mij :) Nu het trekken dus weer onder controle is gaat dat ook goed.

Ik heb als pup zijnde veel getobt. Ook met een lange lijn (of wel longeerlijn) geoefend maar dat is hier gewoon niet te doen. Niet voldoende overzicht, teveel honden .. vragen om problemen.
De flexi rollijn durf ik niet aan, te bang dat Bodhi er door heen klapt.

Lupa loopt sinds een tijdje wel aan een flexi maar daar wandelt mijn moeder voornamelijk mee en dan loopt ze relaxter dan met een korte lijn, daar hangt ze erg in. En ik ga dat oude lichaam niet meer continu zitten corrigeren. Ben blij dat ze haar rondjes gewoon nog loopt :P

Los lopen mogen ze heerlijk ongestoord op vakantie! *\o/*

Pup krijgt ook gewoon een korte looplijn zoals die van Bo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:42

Hier gebruik ik ook een flexi voor de korte rondjes waar Skip niet los kan. ( stoep naast 50km weg) je moet gewoon heel erg opletten hoe je zn ding gebruikt. Zodra ik een andere hond zie, haal ik Skip binnen en loopt hij kort naast me totdat we de andere hond gepasseerd zijn.

Ik werk met het principe: tuig = mogen trekken, halsband of jachtlijn = netjes naast meelopen. Ik gebruik de flexi sus ook alleen in combinatie met zn tuigje.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:54

Ik gebruik ook een flexilijn. Puur omdat ik wilde kijken wat hij doet
Met de ruimte. Heb m in de tuin wel er aan gehad masr hij loopt niet van me weg dus nu gewoon los. Als we over straat lopen gewoon korte lijn

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:54

Wat een super leuke puppypakketten! Het enige jammere vind ik wel dat je het zo goed gedaan hebt dat er weinig lol nog is aan zelf uitzoeken. Dat vond ik juist één van die dingen die leuk waren aan de puppy tijd, van allerlei nieuwe soorten spul en voedsel vinden :').

Ik heb echt een rothekel aan flexi
riemen, overigens heb ik er wel 2 omdat m'n moeder er wel graag mee loopt in natuurgebieden maar die doet ze ook niet los.

Ik heb ze of vast aan de politielijnen en ze lopen semi naast, of ze zijn los. Voor training gebruik(te) ik een veldlijn.

PS: ik heb fitpaws gekocht en ze zijn hilarisch.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:00

Wauw dat puppypakket! <3
Daar zou ik als eigenaar heel blij mee zijn!
Hzt filmpje lukte niet om te plaatsen dus heb een screenshot genomen, Nora houdt van der spel haha! :) Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:08

Fitpaws?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:13

Gaan jullie met mij meeduimen? Afgelopen woensdag heeft er nog een dekking plaats gevonden en na 30maart gaat de fokker voor de eerste keer langs bij de DA voor een scan. Als het de eerste keer al raak was dan hebben we al nieuws en anders een wat betere richtlijn.

Ik ben echt kneiter zenuwachtig!
Al zou het an sich ook echt niet erg zijn als het verschuift maarja... :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:13

Ahh tof jadeken. Die heeft nala ook. Heeft nog beetje moeite met die drukluikjes en geen geduld lol. Vind t zo leuk die puzzels.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:15

Fitpaws zijn die egels toch? Valt nog vies tegen om ze dat aan te leren _O- Hier denkt Dundy nog steeds dat ie ze weg moet slaan. Dexter snapt m wel.

Afbeelding

Ik duim met je mee Denies! *\o/*

Wat schattig Jadeken <3 Hier ook tijden veel gepuzzeld maar nu geen speelotheek meer in de buurt en vind die puzzels zó duur om zelf te kopen en er na een maand klaar mee te zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:27

Denise. Heb ik het nu goed onthouden dat er 2 weken tussen de dekkingen zat?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:28

Denise we duimen voor je. *\o/*

Jadeken die heb ik ook, Senna had het al na 5 minuten door. :+

Wij kregen enkel het boekje mee toen we Senna gingen halen en thuis erachter komen dat ze nog maar 6 weken was inplaats de 7. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:31

Zoe_97 schreef:

Nee ik heb niet alle dekkingen hier in het topic benoemd :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 23:50

xDenies schreef:
Zoe_97 schreef:

Nee ik heb niet alle dekkingen hier in het topic benoemd :P

Op 4-3 de eerste zei je in het topic, afgelopen woensdag was de 13e? Dan hebben ze wel veel dagen willen dekken(de honden :') )

Ik heb t juist van de andere kant bekeken. Voer moet je mee nemen van mij. Niet wisselen in de eerste dagen dat de pup bij jou is, maar je krijgt de keuze tussen vlees en brok(of beide)
De tuigjes zijn eigenbelang omdat wij dat fijn vinden. Maar ik wil ook dat de baasjes de eerste week gewoon lekker met hun hondje aan de slag kunnen en niet aan van alles om aan te schaffen hoeven denken. In principe hoef je nu alleen een bench en/of mand aan te schaffen om de eerste week vooruit te kunnen. Oh en een voer/waterbak :')