Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fotsy schreef:Wij veroordelen niemand hoor.Iedereen doet wat ze willen doen en terecht mag iedereen dit voor zichzelf uitmaken.
Het is alleen zoals ik zeg wel goed als mensen al hondenkenners zijn. Das vaak de reden waarom er zoveel in een asiel terecht komen omdat men gewoon op kleur, ras ed heeft gekozen en qua karakter heel erg tegenvalt. Zo zie ik zelfs bij mijn honden hun broers of zussen er een paar tussen zitten waarvan ik denk jeetje die zou ik niet willen gehad hebben. Maar das dan misschien weer meer te maken met de opvoeding. Weet niet waaraan dat dan ligt eigenlijk.
Allegra schreef:Mijn baas riep gelijk ohh ik ken drie mensen die Aussies hadden en ze hebben hem allemaal met 1,5 jaar weer weggegaan omdat ie niet te houden was! Ja dan heb je je dus duidelijk niet verdiept in waar je aan begonnen bent. Net zoals al die arme Mechelaars en om nog maar niet te spreken van de power breeds! 15 jaar dezelfde Maltezer op schoot hebben is niet hetzelfde als 15 jaar ervaring met honden.
Fotsy schreef:Das net de reden denk ik waarom Belgische fokkers Aussies plaatsen op karakter pas na 8 weken en je duidelijk screenen. Je ziet dan ook zelden een aussie in een asiel noch op de ascb site bij herplaatsers. Bovendien, geef ik toe, ze zijn toch ook pokkenduur om er niet over nagedacht te hebben en ze zomaar na tijdje weg te doen.
Citaat:En we hebben het al eens aangehaald maar als je via de ascb richtlijnen fokt dan mag een teef maar paar nestjes hebben in haar leven en zelfs de reuen dus kan je moeilijk weten of ze stabiele pups gaan geven. Ze zijn bovendien allemaal in een zelfde nest zo heel verschillend.
xLaraaj schreef:Ik heb eigenlijk niet veel tips want denk dat ik veel geluk heb gehad.
Gewoon begonnen met de deur te sluiten van het toilet en geen aandacht schenken als je terug komt. dan naar de winkel 10min etc. maar ze heeft nooit echt moeilijk gedaan
keona schreef:Kent ze de bench. Zo ja in de bench en wat te knabbelen geven als je weg gaat. Ik heb nog nooit zulke problemen gehad . Komt omdat ik er waarschijnlijk ook niet over na denk.