Hebben jullie nog handige tips wat betreft het in huis halen? Ik heb geloof ik alle noodzakelijke dingen wel maar weet niet of er nog handige tips zijn die niet zo voor de hand liggen. Ik heb altijd katten gehad maar dit is mijn eerste kitten.
Rennie89
Geplaatst: 28-07-15 20:25
Jeeeeeej sonic is aangekomen! Zojuist gewogen en het is 590 gram helaas voor hem heb ik morgen geen dikmaakspul, ben het vandaag vergeten te halen xD
Jamiie
Geplaatst: 28-07-15 21:38
Aah dat is fijn Lifaya!
Zelda is in een week tijd 500 gram aangekomen.
Qua dingetjes in huis: kattenbak + grit, voerbakje, waterbakje, speeltjes, kleedje, slaapplekje en krabpaal. Denk dat je dan de belangrijkste dingen wel hebt.
Oke, dan heb ik alles inderdaad in huis. God, nu alleen nog maar wachten en dat is het moeilijkste. Alle kitten foto's hier in het topic al drie keer bekeken en vind ze nog steeds stuk voor stuk even geweldig en mooi
Haha geduld is een schone zaak! Maar snap heel goed dat het dan lang duurt.. Had ik bij mijn eerste kat, 3 jaar geleden ook. Had m uitgekozen en kon m een week later ophalen. Vond dat al een hel!
Tipje nog: bij de action hebben ze nu zon kitten speelkleed met een boog erboven met speeltjes er aan. Die heb ik voor Zelda gekocht en die vind ze leuk! Was 3,89 dacht ik.
Tip klinkt leuk maar de Action is een beetje ver weg (als in een paar boten en bijna 1000 km) Ga hier wel eens bij een eurozaak kijken, hopen dat er iets soortgelijks is.
Ooh sorry.. Lol nooit bij stil gestaan dat je miss wel in t buitenland kon wonen.
meisje_
Geplaatst: 28-07-15 22:14
Hihi dat wachten lang duurt kan ik over meepraten, ben nu al 9 weken aan t wachten En moet nog 3 :p Daar ik nog op vakantie ga en t niet eerlijk vond de kitten (Lenny) eerder te halen.
Misschien krijg je zo'n speelmatje ook wel op internet? Oh en ik weet niet of je kitten langharig is maar misschien een kammetje/borstel..
Oja een kam. Sowieso handig om ze dat aan te leren. En een nagelknipper! Kitten nagels zijn zo scherp.. was t eerste wat ik na een paar dagen gedaan had, nageltjes knippen.
Nagels knippen van een kat vind ik altijd maar zielig Als ik zie hoe hard die van mij een boom of de krabpaal in racen, zonder die scherpe nageltjes vallen ze zo weer naar beneden..
Jamiie
Geplaatst: 28-07-15 23:07
Ik knip ze niet heel kort.. En ze klimmen nog net zo hard de paal in hoor! Ze komen verder ook niet buiten dus hun nagels slijten minder goed/snel als buitenkatten. Niks zieligs aan. En doe het ook niet wekelijks ofzo. Maar als hun nagels in mijn broek blijven hangen, ben ik daar minder blij mee en is het weer eens tijd.
Tja, ieder z'n mening natuurlijk. Maar ik zie het nut er niet van in. Nu weten die van mij ook dondersgoed dat benen, armen, banken en ander mubilair geen krabplekken zijn. Dus ze doen het keurig aan hun paal en van die nagels merk ik weinig.
Hoi allemaal! Mag ik meekletsen? Wij krijgen waarschijnlijk aanstaande maandag onze 2 Brits Korthaar mannetjes in huis! Ze zijn dan bijna 10 weken. Zit nu op Zakynthos en foto's uploaden gaat nogal moeilijk, dus dat zal in volgende week zsm doen! Het zijn twee katers, een blauwe en een lilac.
We komen maandag thuis van vakantie, dus dan kunnen we ons meteen op de katjes storten!
Niet ons eerste kat (ook begin dit jaar ons pers X Brit moeten laten gaan), maar voor ons wel de eerste keer twee jongens in huis!
Hebben bijna alles in huis en kijken er echt naar uit
Ik knip ze wel, vind het zieliger als ze overal achter blijven hangen. Wel alleen de puntjes en als ze bij de 1 geknipt worden dan ook bij de ander ivm ruzies.
Fijn reneem had me al afgevraagd hoe het met Sonic was!
Nageltjes knippen doe ik eigenlijk nooit, alleen bij de siamees van mijn ouders af en toe de puntjes. Zij blijft heel vaak in vanalles haken en krijgt zich dan ook vaak moeilijk weer los getrokken. Blijkbaar besteed ze te weinig tijd aan het zelf kort houden van haar nagels, dus helpen we haar een handje
Forbiddenpie
Geplaatst: 29-07-15 09:24
Poesje is inderdaad langharig dus zal een fijn zacht borsteltje kopen. Besef me ook dat ik helemaal een schepje voor de kattenbak ben vergeten dus zal die nog even kopen.
Nagels knippen van Skye doe ik niet, ze hangt regelmatig in me maar ik vind het bij het kitten-zijn horen Abby haar nageltjes ga ik binnenkort wel knippen, zij blijft regelmatig vasthangen in de bank of de deksel van de gerbilbak, omdat ze vrij lang zijn en het sukkeltje niet snapt dat ze ze ook in kan trekken
_Karlijn
Geplaatst: 29-07-15 22:13
Hier nog een paar fotootjes van Skye.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 29-07-15 22:15
*proest* Skye heeft echt overdreven grote oren Wel een hele mooie kat! Je andere ook trouwens!
Wat een geweldige kop en oren zeg, echt super! Nog twee nachtjes slapen tot ik Noah kan ophalen..
winnie03
Geplaatst: 30-07-15 14:42
Oooh wat een leuke oren heeft Skye Fantastisch!
Proberen jullie ook wel eens een serie te kijken op je laptop en dat dat keer op keer als een soort catnip werkt? Zodra ik er eens goed voor ga zitten en hem opstart rennen ze over de toetsen, klauteren op m'n gezicht, hangen over het beeldscherm en kauwen ze op de kabels. Binnen twee minuten loopt de audio niet meer synchroon, heb ik franse subtitels en is 2/3 van m'n mappen hernoemd. Het is werkelijk onmogelijk