Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:19

Idd, gedroogde meelwormen en gedroogde sprinkhanen zijn ze hier dol op!

Ah jammer Eskegirl, hoop dat ze elkaar snel gaan accepteren!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:22

Ik heb zojuist gerrie gerbil weer besteld en indd ook gedroogde meelwormen om te proberen :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:10

Jammer dat de koppeling nog niet soepel verloopt. Hoe lang zitten ze nu samen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:17

Ze worden bij queenies gekoppeld. Zitten geloof ik sinds woensdag samen nu. Zaterdag was de eerste poging, maar dat ging niet goed. Hij vertelde dat er niet gevochten werd, maar de sfeer wel gespannen was.

Nibbit en Ezarja hadden ook wel eens ruzie, maar dat heeft nooit tot verwondingen geleid, alleen opjagen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:42

Ik lees nog steeds mee. Ik zal later op iedereen reageren. :-)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:31

Ik ben op zoek naar een stamboom mannetje, maar geen 1 fokker mailt terug. Heb er eerlijk bij gezet dat t voor de fok is .. Al wel verwacht dat ik dan niks terug zou krijgen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:12

stalmilagro schreef:
Ik ben op zoek naar een stamboom mannetje, maar geen 1 fokker mailt terug. Heb er eerlijk bij gezet dat t voor de fok is .. Al wel verwacht dat ik dan niks terug zou krijgen

Wat raar zeg.. Waarom zou jij dan niet mogen fokken? Maar wat leuk dat je weer nestje wilt nemen. Met beide damens? Ik hou me aanbevolen. Mijn huis is verkocht enz heb een nieuw huis gekocht, en dat ik dan even moet wachten vind ik geen probleem.

Ik ben alleen nog niet uit of ik 2 vrouwen of 2 mannen wilt

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:34

Ik denk dat het heel hard afhangt van hoe je het vraagt. Ben niet zo bekend bij gerbilfokkers maar wel bij hamsters en als iemand daar een mailtje stuurt van: ik ben op zoek naar een man om te fokken krijg je inderdaad weinig reactie terug...
Maar als je jezelf wat voorstelt, uitlegt van waar je dames komen of waarom je wilt fokken, wat je doelen zijn,... dan wel :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:07

Koppeling tussen Nibbit en Luna lijkt gelukt te zijn, over een paar dagen ga ik ze ophalen :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:18

Wat fijn dat de koppeling gelukt is!

Hebben jullie gerries ook zo'n last van de hitte? Heb hier maar de gordijnen dicht gelaten en de airco aangezet := want eentje lag er een beetje uitgeput bij :(:)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:33

Ik heb het geluk dat het hier binne nooit echt heel warm word vorig jaar was max 23 binnen. Dat is voor de gerries wel fijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:06

Hier staan ze op een plek waar de zon hoogstens laat in de avond komt, dus dat valt wel mee :)

Vind het sneuer voor de konijnen in de tuin :P

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:40

Ik ben blij dat ik nu nog geen gerries heb tis goed warm boven(als ze er wel zijn gaan ze op zulke momenten ook ergens anders staan hoor :j )...

Mijn vogels vinden het wel chill, maar heb ze toch maar een waterbad gegeven :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:28

Hier is het volgens de thermometer 24,5 binnen maar volgens mij klopt dat niet. Het is nog best koel hier.

Ik heb gisteren mijn gerbils gewogen nadat het me op was gevallen dat ze zo dik zijn (en ik een weegschaal gekocht heb), ze zijn gewoon ruim 40 gram aangekomen in een half jaar tijd :oo van 78 naar 120/125...

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:46

plutolover ik pb je even
Najoveh ik heb het ook uitgelegd en dat het een hobby is en ik ipv dierenwinkel mannetjes een keer een stamboom man erbij wil (heb er al 1, maar dat is familie van 2 van mijn 3 vrouwtjes). Volgens mij willen ze gewoon geen concurrentie ofzo, maar zo zet je mensen juist aan tot stamboom loze gerbils te fokken waar de fokkers juist zo tegen zijn .. maargoed mij maakt het niet uit, stamboom of niet ik probeer gezonde en mooie dieren te fokken. van die paar nestjes van mij in het jaar heeft niemand concurrentie haha

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:03

Balen zeg dat ze zo moeilijk doen.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:04

Ik ben op vakantie geweest en in die tijd heeft de bijrijdster van een weidegenootje Yoeka en Zippo verzorgt. Geen idee wat ze gedaan heeft maar toen ik terug kwam.......liep Yoeka in het rad, hij snapt nu eindelijk hoe het werkt *\o/* ik ben helemaal blij. Nu Zippo nog.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:11

Hoi! :wave:
Ik kom weer eens even binnenvallen. Heb een tijdje meegekletst toen twee van onze drie oude dames nog leefden. Nu zijn we al weer een tijdje gerbil-loos.

Maar: mijn dochtertje liet weten dat haar grootste verjaardagswens is, dat er weer gerbils zouden komen. Na rijp beraad gaan we daar mee akkoord en binnenkort kunnen we dus hopelijk weer genieten van die heerlijke diertjes. <3

Nu ben ik dus op zoek. Ten eerste naar een geschikt gerbilarium, want het aquarium waar ze vroeger in gezeten hebben doet weer dienst als aquarium. Ten tweede naar een gerbilfokker die niet té ver woont. Lees: Limburg of eventueel in Belgie (Provincie Limburg, Luik, Brussel of Antwerpen).

Weet iemand een adres voor ons? Internet heeft niet veel te bieden helaas. Tenminste niet in onze buurt.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:14

Ik weet zo geen fokkers daar in de buurt...

Vandaag mijn kooi gekregen, super blij mee. Deze week(hoop ik) gaan we gerbils uitzoeken bij de fokker :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:16

Woensdaf ga ik eindelijk de gerries ophalen, heeft lang geduurd, mis ze wel, de bak is zo leeg :P

Ga er in het begin nog niet te veel bodembedekking in doen voot het tam maken, die tip kreeg ik van een fokker. En misschien een keer speeltjes shoppen :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:23

Welkom (terug) Soesita. Leuk dat jullie weer aan gerbils beginnen! Ik zou zo geen fokker weten daar in de buurt..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:24

Bedankt Karlijn! Ik ga mijn best doen om af en toe weer mee te praten maar dat is niet mijn sterke kant; ben helaas niet zo'n kletskous. :o :+

Hmmm, dat vreesde ik al, dat er dan inderdaad geen bekende fokkers in de buurt zitten. :\ Dan moet ik nog maar eens in Duitsland op zoek gaan. Daar gaven ze aan dat er een fokker in de buurt zit, maar die heeft een emailadres dat niet werkt. Zucht. Heeft anders wel gave kleurtjes: goudagouti, zilveragouti, zwart, wit,...

EskeGirl: Spannend! Zo'n lege bak is inderdaad maar niks. Succes met het tam maken!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:48

Anders een fokker mailen of die een betrouwbaar adres in jou buurt weet. Je kan eventueel ook contact opneme met gerbil.nl die komen geloof ik door het hele land.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:13

Ik heb een poos terug ook contact gehad met Gerbil.nl en toen werd mij verteld dat er momenteel geen gerbils gebracht werden... Kan nu veranderd zijn natuurlijk .

Jeej , vrijdag ga ik naar gerbils kijken bij de fokker ben heel benieuwd :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:24

Wat leuk je hebt dus al iemand gevonden. Ik moet nog een nieuwe baal hennepvezel halen dan kan ik mijn bak weer is overhoop gooien en opnieuw inrichten. Gelukkig zit de dierenwinkel hier vlakbij.