Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:40

Ik vroeg het me af om de grote even te schatten. Een paar pagina's terug had iemand een foto geplaatst, die zouden niet in je hand passen.
Mijn grijze is wel wat voorzichtig, mijn witte niet, die klimt op mijn hoofd en gaat dan vervolgens op haar achterpoten staan ruiken terwijl ik sta. :')

Bovenste vakje:
Afbeelding
Afbeelding
Dat is waar ik mijn witte een paar dagen geleden vond, geen idee hoe ze er kwam... :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:01

_O- Hoe krijgt ze dat nou weer voor elkaar hahaha.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:23

_/-\o_ hahahaha

Oh op die manier ;) ja ik vond de mannen van S&Z ook behoorlijk groot, iig een heeeel stuk groter dan mijn dames ;) maar de oudste van mijn dames zijn nog maar een half jaar, dus miss nog niet uitgegroeid? (Geen idee :') )

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:30

Mijn dames passen ook allemaal nog op 1 hand, vooral Jellybean. Die is echt nog een uk vergeleken bij de rest.

Mijn dames zitten nu lekker in de vervoersbakjes en ze zijn nog aardig rustig. Hoop dat ze het zo de hele weg vol gaan houden. Nog iets van 114 km en dan daar nog kooi in elkaar en inrichten. En ze zitten nu al klein uurtje erin met kooi uit elkaar halen en schoonmaken en auto volladen. Kooi was aardig vies en blinkt nu wel weer lekker :) Heb Harley apart en de Ndere 3 liggen lekker te maffen op een hoopje

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:30

Mijn dames passen ook allemaal nog op 1 hand, vooral Jellybean. Die is echt nog een uk vergeleken bij de rest.

Mijn dames zitten nu lekker in de vervoersbakjes en ze zijn nog aardig rustig. Hoop dat ze het zo de hele weg vol gaan houden. Nog iets van 114 km en dan daar nog kooi in elkaar en inrichten. En ze zitten nu al klein uurtje erin met kooi uit elkaar halen en schoonmaken en auto volladen. Kooi was aardig vies en blinkt nu wel weer lekker :) Heb Harley apart en de Ndere 3 liggen lekker te maffen op een hoopje

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:57

Spannend Lies_Miek, komt vast goed! :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:22

Hoe is het gegaan Lies_Miek?

Witje deed er vandaag nog een schepje bovenop met op de kast klimmen. Dit keer zat ze er helemaal bovenop!!
De eerste keer pakte ik haar eraf en heb heel duidelijk NEE! gezegd. De tweede keer (ik was aan het skype, lette niet helemaal) klom ze er weer op. Ik schrok natuurlijk, de kast is zo'n 2 meter hoog. Ik loop naar haar toe, ze hangt over het randje en valt! Uit een reflex stak ik mijn hand uit, en ik ving haar net achter haar voorpoten tussen 2 vingers...
Dat was wel even schrikken... :\
Vanaf nu blijft die kast dicht en komt ze er niet meer in!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:25

Kaus ik zou je rat niet op die manier straffen. Ik kan er zo snel geen onderzoek over vinden, maar kom regelmatig tegen dat straffen bij ratten niet werkt (ze worden alleen maar bang van je) en dat blijkt ook wel door het feit dat ze meteen daarna weer op je kast zat. Denk dat er niks anders op zit dan zorgen dat ze gewoon niet meer in de kast kan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:30

Oké, goed dat je het zegt! Is eigenlijk de eerste keer dat ik het doe. Meest zeg ik 'kssst' als ze ergens op klimt waar ze niet op mag, dan schrikt ze even en gaat ze weg. Maar omdat ze op een 2 meter hoge kast stond was ik bang dat ze er dan af zou vallen.
Ik zorg er nu ook zeker voor dat ze er niet meer op kan, helaas zijn er nog meer dingen in mijn kamer waar ze eigenlijk niet op mogen ivm eraf vallen die moeilijk zijn tegen te houden...
Ik heb trouwens niet het gevoel dat ze bang voor me is doordat ik dingen zoals 'ksst' zeg, meestal komt ze daarna juist uit schrik naar mij toe rennen :') Maar over 'nee' zeggen had ik nog niet zo nagedacht.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:20

Mijn ervaring is dat ze niet stom zijn Kaus (en diepte zien, dat helpt ook :P ); die van mij halen ook wel eens van die halsbrekende toeren uit maar zijn eigenlijk nog nooit gevallen, ze zien echt wel hoe ver ze kunnen gaan.

Ik kom net terug van de dierenarts met Charlie. Toen ik zaterdag thuis kwam trof ik hem aan met een dikke achterpoot en dacht dat het alleen een kneuzing was omdat ik geen wondje zag, maar gisteren werd het toch wel erg dik en rood en toen ik vandaag thuis kwam van m'n werk had ie eraan zitten plukken dus zaten er allemaal wondjes op en kwam er pus uit, dus net meteen naar de dierenarts geweest. Pijnstiller + ontstekingsremmer en een antibiotica mee en 2x per dag weken in een badje Biotex. Ben heel blij met m'n ratjes, maar ben nu toch wel even klaar met al die dierenartsbezoeken -O-

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:21

Pff jeetje Vanillia, het zit niet echt mee zeg! Hopelijk knapt Charlie snel op!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:09

Met mijn ratjes gaat het nu super :) Ze zijn helemaal weer opgeleefd na de lange reis.
Merkte dat Jelly wel beetje gestresst nog is maar ze ligt heel vaak met haar 'mama' Nugget te slapen.
Krijg ook hele leuke reacties van flatgenoten over de dames en Harley is alweer de knuffelfavoriet :)

Dat ratten stom kunnen zijn, tjah die van mij laten zich ook weleens van de bovenste verdieping naar beneden valle. Of ze proberen te klimmen terwijl ze een flink stuk brood vasthebben, tjah dat werkt ook niet goed en levert valpartijen op. Maar nog nooit een ratje gehad dat er flink verwond van is geraakt, eerder dat ze flink zijn geschrokken

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:43

Wat vervelend Vanillia, sterkte!

Bij Witje heb ik soms toch echt het gevoel dat ze de diepte niet ziet. Die valt van alle hoogtes naar beneden, soms springt ze zelfs gewoon. Vooral als ik het trappetje niet naar beneden heb gedaan zodat ze door mijn kamer kunnen lopen aar wel de kooi deur open heb staan. Ze staan op een kast van ong. 1.20M hoog, en als ik dan de trap niet naar beneden heb springt ze gewoon...
Onder de dingen waar ze vaak vanaf vallen (zoals dat ingebouwde kastje filmpje dat ik toen liet zien waar ze viel) heb ik kussens onder gelegd, voor de rest is het gewoon hopen dat ze niet te hard vallen...

Proberen jullie ratten ook wel eens in je mond te komen? Als Grijsje bij mij de kans krijgt likt ze het liefst mijn lippen af en 'breekt' ze als het ware mijn mond open met haar nageltjes... Heb één keer gekeken wat ze deed als ik mijn mond open doe en haar liet kijken. Ging ze aan m'n tanden likken! :\
Als ze aan mijn lippen likt klemt ze zich helemaal vast als ik haar los probeer te halen, heeft me al heel wat bloedlippen bezorgd :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:30

Kaus schreef:
Ik vroeg het me af om de grote even te schatten. Een paar pagina's terug had iemand een foto geplaatst, die zouden niet in je hand passen.
Mijn grijze is wel wat voorzichtig, mijn witte niet, die klimt op mijn hoofd en gaat dan vervolgens op haar achterpoten staan ruiken terwijl ik sta. :')

Bovenste vakje:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dat is waar ik mijn witte een paar dagen geleden vond, geen idee hoe ze er kwam... :')

Die van mij bedoel je? Die buitenportretjes met mij samen?

Als ik m'n hand volledig spreid kunnen ze wel op m'n hand zitten hoor. Alleen hangt t kontje net een stukje over m'n vingers _O-

Ik wou graag grote kerels. Ze zijn bijna evengroot als papa. Hun papa was ook vrij groot. Hun opa was nog groter zei de fokster :)

Maar ze passen met z'n drie opgerold en half gestapeld gewoon in een iglootje hoor :) dus t zijn ook geen reuzen.

Ik denk dat ze op foto's groter lijken dan ze daadwerkelijk zijn.. (Ook omdat ze niet echt een heel smal figuurtje hebben := )

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:36

Sinds ze minder voer krijgen staan ze telkens met drie op een rij te bedelen als ik binnen kom _O-

En dat herhaald zich als ik opsta of ff weg loop.. En dat terwijl ze meer dan genoeg krijgen hahaha

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:47

Ja, dat kunnen ze goed! Bij mij hangen ze dan in de tralies.
En als ik ze wat lekkers geef dan likken ze mijn vingers helemaal af en willen niet meer loslaten :D :Y)
Soms proberen ze mijn ontbijt mee te jatten! Gaat zo'n ratje er met 1/4 boterham vandoor, geen gezicht! Die van mij zijn nog niet zo groot (3 maanden).

Niesende ratje nu bijna een week aan de ab, helaas nog amper verbetering. Jammer.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:01

NEE! Cooper is ziek! :C

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:25

Okay ik heb hier al een heeeeele tijd niet meer gereageerd.
Ondertussen is er veel gebeurd in rattenland!
Er komen over een week of 4 2 rittens bij mij wonen.
Vandaag ben ik bij ze op bezoek geweest, zo cute!

Mama is russisch blauw bont en de paps is russisch blauw essex.
En mijn 2 beebs:
Afbeelding
Lief he!
Ik weet nog niet echt namen, maar ik heb nog 4 weken om daar over na te denken.
Denk wel dat ik er 1 Tummy noem :P

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:26

dummy en tummy haha!
wat zijn ze schattig en nog zoo klein <3
mannen of vrouwen?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:18

Bij de een komt erbij, en bij de ander gaat helaas.
Ben naar de dierenarts geweest, en heb mijn kleine meid in moeten laten slapen.
Afbeelding
Dag kleine coop, vaarwel. Dankje voor het in mijn leven te zijn geweest, we hebben veel lol gehad samen, maar ik heb je veel te snel weer moeten laten gaan. Je hebt net je eerste verjaardag niet weten te halen, veel te jong ben je gegaan. Dag kleine meid..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:49

Sterkte Tigress :( wat was er aan de hand?

Wat een schattige ratjes!!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:18

Saintelette schreef:
Sterkte Tigress :( wat was er aan de hand?

Geen idee. Ik heb ze de afgelopen week niet uit kunnen halen zoals ik dat normaal gesproken altijd deed. Maar jah, ze zaten samen, kregen van mij aandacht en een extra snoepie als goedmakertje. Leek allemaal prima te zijn. Ze zat altijd al boller, dus van haar magerheid was niks te zien. Ik zou vandaag de hokken schoonmaken, en tot mijn grote schrik zat alleen Porsche boven op het plateau. Normaal gesproken zit coopie daar altijd.
Ik zag haar liggen in het hokje. Geen leven erin, kopje ging moeizaam omhoog. Gauw eruit gehaald, en verzorgd. toen voelde ik hoe mager ze was. Ze kreeg wel steeds voldoende te eten. Klein stukje broccoli, hondenbrokjes, kattenbrokjes, tomaatje op zn tijd, worteltje etc.
Alles werd gewoon opgegeten, zonder enig probleem. Altijd met mate gegeven. Alle ratjes kregen het, en verder is iedereen gezond.
Water is er altijd voor ze, en toch was ze compleet uitgedroogd.

Ik snapte er niks van, nu nog steeds niet. Ik heb haar zien eten, zien drinken, zien klimmen en zien spelen. en ineens, BAM, daar ligt ze dan te vechten voor haar leven. Ingezakt, onderkoeld, uitgeput.
Ik heb haar er meteen uitgehaald. Sinaasappel laten eten, warm gehouden, maar het hielp niet. Sinaasappel vond ze super lekker, maar ze liet haar hoofdje gewoon zakken tijdens het eten. Water? Ik moet het erin krijgen met een spuitje. Zelf drinken wilde ze al niet meer.
Warm gehouden in een fleecekleed, bij mij op de borst neergelegd, maar het wilde maar niet lukken.
Ten einde raad de dierenarts gebeld (tsja, het is weekend, en soms lukt het met simpele dingen ze er al bovenop te krijgen). Een dier neem je voor het leven, niet voor even. De kosten en lasten die meekomen ermee neem je dan maar voor lief, en dus ben ik naar de dierenarts toegegaan. Hij zag het ook somber in. Temperatuur was niet eens meer te meten, en met een blik wisten we beide al genoeg. Het zou humaner zijn haar te laten gaan. En zodoende hebben we dat ook gedaan. Met tranen in mijn ogen op de fiets naar huis, ben home alone...zou lekker zijn, maar nu zou ik toch ook wel graag een knuf willen van iets anders dan mn katten of ratjes.
Ik ga cooper begraven bij mijn ouders thuis. In het, zoals wij het noemen, dieren familiegraf. Een stuk van de boswal voor ons huis hebben wij als begraafplaats voor onze huisdieren (aangezien de tuin al aardig vol kwam te liggen na al die jaren van dieren houden := )

Wat er nou precies aan de hand was, blijft gissen. Ze heeft alles gekregen wat ze moest hebben, was niet eenzaam etc, maar toch is het deze week rampzalig achteruit gegaan. Fijne gedachte is wel dat ze haar laatste adem, zoals tot nu toe elke rat van mij, in mijn handen overleden..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:03

Heel veel sterkte Tigress :(:)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:07

Sterkte Tigress....
Misschien heb ik over het noemen van de leeftijd heen gelezen, maar hoe oud is Cooper geworden?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:23

Net geen jaar oud ;c
Gelijk iedereen gecontroleerd, alles volledig ontsmet, en ik ben bang dat het voedselvergiftiging is geweest.
Cooper, Hummer, Bentley en Spyker was/zijn gek op wortel, Porsche niet.
Alleen Porsche is nog gezond, en ook de heren blijken nu dus vermagerd te zijn. Niks te zien vanaf de buitenkant, en ze eten en bewegen nog gewoon. Zijn nog lekker druk, eten en drinken nog voldoende etc.
Maar toch zijn ze dun. Heb ze nu op egelvoer (extra vitaminen en vetjes) zodat ze weer even genoeg binnen krijgen en vetjes om ook weer aan te sterken etc. Ik kan nu alleen maar alles doen om het te voorkomen voor de andere ratties.