Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:17

Wij willen ook nog met de camper richting Ouddorp, maar dan in het najaar/begin volgend jaar, als er niemand te vinden is op het strand. Heerlijk vinden onze honden het daar! <3 En aangezien je de camper vrijwel overal kunt parkeren, is dat mooi meegenomen. <3

Dit weekend gaan we met de camper naar de Wouwse Plantage voor het hondenweekend, toevallig mensen die er naartoe gaan? https://www.hondenweekend.nl/

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:29

Wij zijn vorig jaar midden in de zomer vakantie geweest van onze schoolgaande zoon en ik vond het echt wel heel erg meevallen qua drukte rondom Ouddorp. Maar ligt er misschien aan op welke tijden je overal gaat ook. Al ben ik op verschillende tijden er op uit geweest, maar meestal wel in ochtenden/na avondeten. In centerparcs zelf, waar wij zaten, was het wel gewoon echt druk, maar daar hebben we nooit zo'n last van omdat we niet zo opgaan in die massa maar ons eigen plan trekken en dat soort parken wel gewend zijn als ouders zijnde haha. Overal waar ik buiten het park ben geweest vond ik het echt wel goed te doen in ieder geval, op verschillende stranden en bv ook aan het Grevelingenmeer. Ik heb heerlijk rustig op de stranden kunnen zitten en genieten zonder dat we lastig gevallen werden of er een mensen massa om ons heen was. Boswachterij Westenschouwen was zelfs bijna helemaal verlaten toen we er waren - hebben toen wel ook even flink regen gehad dus dat zal ook wel wat mensen afgeschrokken hebben haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nee, ik heb nergens mensen weggewerkt hier haha.
Verschillende locaties en verschillende tijden.

Ik vond het in ieder geval onverwacht rustiger als dat ik vooraf had verwacht maar misschien dat het ook een beetje aan je verwachtingen ligt. Ik kon in ieder geval prima lopen overal met Arya - grotendeels los ook gewoon - zonder dat we veel tegenkwamen. Op de stranden was er meer dan genoeg ruimte - maar ik ging wel niet overdag, ook ivm de warmte niet, dus of in de ochtenden of na avondeten.

Maar als je echt in de zomer wilt gaan, kom je hier in NL er nergens meer onderuit qua 'drukte' denk ik ook. Steeds meer mensen blijven gewoon in eigen land heb ik het idee. Maar kleinere parken in bv. omgeving Veluwe, zijn ook altijd wel goed te doen in de zomer - deden we vroeger altijd.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:35

Ik ga op het moment heel vroeg of later op de avond richting het strand met Jip. Anders is het sowieso niet te doen. En ik heb nog een local strand gevonden waar nog geen toeristen te bekennen zijn. 8-)

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:47

Ouddorp klinkt wel verleidelijk met twee honden die gek zijn op het strand, maar weer een keer terug naar Limburg lijkt me ook wel leuk. Ik wil eigenlijk in augustus nog wel een (mid)week met Melle en Elvis op pad in Nederland.

Elvis heeft toch z’n elleboog gekneusd of er misschien een klein scheurtje in vermoed de dierenarts. Hij gaf duidelijk pijn aan bij het bewegen van z’n elleboog, maar er kraakte of bewoog niets dus ze ging niet uit van een grote/volledige breuk. We weten nu in ieder geval waar we het zoeken moeten. Voor nu moet hij rust houden (dat wordt nog best een uitdaging) en heeft hij pijnstilling. Als het maandag nog niet aanzienlijk verbeterd is gaat hij alsnog op de foto.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:00

Lugea schreef:
Elvis heeft toch z’n elleboog gekneusd of er misschien een klein scheurtje in vermoed de dierenarts. Hij gaf duidelijk pijn aan bij het bewegen van z’n elleboog, maar er kraakte of bewoog niets dus ze ging niet uit van een grote/volledige breuk. We weten nu in ieder geval waar we het zoeken moeten. Voor nu moet hij rust houden (dat wordt nog best een uitdaging) en heeft hij pijnstilling. Als het maandag nog niet aanzienlijk verbeterd is gaat hij alsnog op de foto.

Wat naar voor Elvis! Hopelijk knapt hij snel op. Wil je niet voor de zekerheid zowiezo een foto?

-----------------------------

Wij zijn gisteren thuisgekomen na een 9-daagse roadtrip door Washington - Oregon - Idaho - Montana -Wyoming. Het doel was een bezoek aan Yellowstone, maar we hebben ook veel andere plekken bezocht. 4800km in een krappe 10 dagen. Het was intens, maar de honden hebben zich perfect gedragen. Beer ging makkelijk de auto in en heeft zelfs stukjes geslapen (bovenop Layla). En Layla is de perfecte roadtrip hond, die vindt de auto fantastisch en kan heerlijk erin slapen. In de motels / op de campsites waren ze over het algemeen heel braaf.

In Yellowstone zelf was het wel een uitdaging. Ze mogen daar nergens komen behalve op geasfalteerde wegen of campgrounds. We snappen volledig waarom, maar het was een uitdaging. Dat uitte zich vooral in extreem gefocust te zijn op chipmunks. Ik heb aardig wat rondjes met ze rond de campgrounds gewandeld, maar ook veel mensen gekeken op het drukste stuk van Yellowstone (the old Faithful geiser). Gelukkig deden ze dat prima en vonden ze al die mensen kijken wel leuk (al kan Layla ook prima uitgebreid slapen met 1000 mensen om haar heen).

Verder hebben ze kilometers aan bos, bergweiden en rivier verkend. Hebben ze op 3300m hoogte in de sneeuw gespeeld en beren, bisons, wolven, elk, elanden, chipmunks en marmotten gezien (vooral die laatste 2 vonden ze leuk).

90% vd mensen die we tegenkwamen gaven de honden een complimentje. Vooral Layla was erg in trek met haar "wolfachtige" uiterlijk en Beer met zijn krullen. Veel mensen vonden wel dat Layla duidelijk in het wild in de bergen thuishoort :+

Het was wel een beetje spannend 1 ochtend. Ik wilde een mooie omgeving foto net buiten onze cabin maken, veranderd Layla opeens in een duivel. Staat er een bison op geen 20m van ons die Layla wel even ging wegjagen. Heb ze snel meegesleurd voordat hij boos werd!

Ik ga nog een apart topic openen over de reis met de niet honden foto's, maar het was fantastisch!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is net na de bison genomen - ze was zo trots op zichzelf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 21:10

Ze is ook zooo knap

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:31

Oh mn hart, zo gaaf <3 Voor mij is Yellowstone nog steeds een van de meest wonderlijke plekken waar ik ben geweest. <3

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:45

Oshaa: Ik laat misschien voor de zekerheid sowieso een foto maken. Ik ben nog even aan het bedenken of dat geen overbezorgde actie is, maar ik vind het aan de andere kant fijn om toch met meer zekerheid dingen uit te kunnen sluiten.

Wat een gave reis hebben jullie gemaakt, zeg! Echt tof! Ik vind Layla ook echt heel knap. <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:14

Wat een supergaaf avontuur!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:23

Ohh Oshaa, wat een geweldig avontuur weer, en wat doen ze het knap. Toppertjes <3 Waanzinnig toch hoe jullie leven daar en wat jullie nu allemaal Zien en Doen <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 06:52

Oshaa, prachtige foto's en wat gaaf om dit met je honden te kunnen doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:31

Onze eerste puppyfoto! <3 _O-

Afbeelding

Nog steeds rond de 10 en het is nog steeds lastig tellen omdat het zo'n circus is daarbinnen. Maar going strong en alle puppen een hartslag à 200/205bpm én ze zijn nu 0,69cm groot. 8-)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:40

Wat een schatje(s) :j

@Lugea ik zie dat ik nog niet op jou heb gereageerd. Wat onwijs rot van Elvis. Hopelijk zit er geen breukje verder en gaat het snel beter.
Voor een foto zal hij onder narcose moeten, of niet? Fitz wilden ze toen eerst zonder narcose proberen maar we mochten niet mee dus dat werd sowieso niets..
Beterschap met Elvis!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:48

Lugea sterkte en beterschap voor Elvis :(:)
Hopelijk knapt hij een beetje op deze week.

Oshaa waauw wauw wauw! Prachtig & supergaaf!

Yay Kim! Wat ziet dit er apart uit _O-

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:03

Lugea beterschap voor Elvis. Hopelijk loopt hij snel pijnvrij.

Kim, van die foto kan ik werkelijk niks maken, maar fijn dat alles goed groeit!

Mooi avontuur Oshaa!

Puppycursus gisteren met Tommy ging goed. 1e les is altijd een rommeltje . We hebben een klein groepje van 4 pups en toevallig wel 2 border collies.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:57

Lugea, arme elvis. Wat gaan ze doen als er wel een breukje zit? Als hij dan alsnog alleen rust moet houden maakt het natuurlijk verder niet veel uit. Of moet hij dan geopereerd?

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:39

Hoihoi, ik lees nog steeds alles mee hoor, maar ik vergeet steeds te reageren waardoor het ineens een hele boel wordt :Y)

Wat een leuke foto’s weer van Tommy en Nero! Dat van bananen in de oren ken ik wel, Charley zit in zijn pre-puber fase :P fijn ook dat Nero wat kan helpen met Tommy vertrouwd maken met de auto.

XSanne ik wilde Zeeland ook als optie geven, maar lees net dat jullie daar al zijn geweest haha. Wel leuk dat jullie er weer even met Evi op uit gaan!

@KimD veel plezier ook dit weekend bij het hondenweekend! Wij gaan helaas niet, maar het ziet er wel leuk uit!

@cursebreaker mooie foto’s van Arya op het strand! Prachtige hond ook :D

@cupcakes mooie foto van Jip ook zeg! En wat heerlijk dat je een niet toeristisch strandje hebt gevonden, echt genieten lijkt me!

@Lugea wat sneu van Elvis zeg! Ik denk niet dat het te overbezorgd is om een foto te maken hoor, dan weet je ook even precies wat er aan de hand is. Hopelijk heeft hij er snel wat minder last van, niks aan als je pup (of eigenlijk sowieso je dier) iets heeft.

Wauw Oshaa wat een prachtige foto’s!! Wat gaaf dat je ook zoveel onderneemt met je honden! En wat is Layla prachtig zeg <3

KimD ook nog gefeliciteerd met de dracht!! Leuke foto ook :P en succes straks met 10 van die druktemakertjes haha, maar dat komt vast wel goed bij jou!

Zo hierbij mijn soort van bijleespost haha.

Met Charley gaat het op zich wel goed, maar we hebben helaas ook slecht nieuws gehad. We gingen even naar een speciale tandarts omdat we het idee hadden dat het wisselen net niet helemaal lekker ging. Helaas vonden ze hier wat anders: waarschijnlijk heeft hij een fistel in zijn tandvlees zitten bij zijn bovenkaak. Hoe het er is gekomen weten we niet, maar waarschijnlijk is het een ontsteking die nu zijn weg naar buiten aan het zoeken is. Dinsdag gaat hij onder narcose voor foto’s en zodat ze er wat beter naar kunnen kijken, en mocht het inderdaad een fistel zijn dan gaan ze er gelijk wat aan doen. Wel echt balen, hij is ook nog geen halfjaar oud dus dan heb je ze liever niet onder narcose. Maar wel fijn dat we er nu zo op tijd bij zijn, al hoop ik voor Charley dat we dinsdag gewoon horen dat het een simpele ontsteking is en dat er niet te veel aan gedaan hoeft te worden.

Verder doet hij het echt super. Hij is echt zo leuk, in huis is hij ook echt mijn schaduw. Hij gaat lekker mee naar terrasjes, de auto vindt hij helemaal leuk en hij is heel sociaal naar mensen en honden. Het trainen vindt hij ook nog steeds super leuk en hij doet het echt goed. Vanavond hebben we de laatste les van de basis en daarna gaan we door met vervolg.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:29

Bedankt voor alle beterschapswensen voor Elvis. Het gaat gelukkig al een heel stuk beter en hij loopt nagenoeg niet meer mank. Ik heb dus goede hoop dat het toch een kneuzing is, maar durf nog niet te hard te juichen. We kijken het de komende dagen even aan en bij twijfel wordt er alsnog een foto gemaakt. Het nadeel daarvan is dat hij dan onder narcose moet en dat wil je natuurlijk liever niet als het niet nodig is. Het rustig houden is wel een grote uitdaging, maar gelukkig vindt hij het maar wat mooi om in z’n DoggyRide meegenomen te worden. :')

@KimD: Wat veel puppy’s, zeg! Ik ben heel benieuwd als ze er straks zijn. Heel leuk om te kunnen volgen. <3 Gaan jullie zelf een pup houden uit dit nest?

@Shaya_: Wat fijn dat de puppycursus met Tommy goed ging. Het lijkt me prettig zo’n klein groepje te hebben, dat heb ik ook bij de cursus met Melle. Je hebt dan toch net wat meer persoonlijke aandacht en minder afleiding voor de honden.

@Larissajulia: Ach, arme Charley! Ik ga duimen voor hem dat het allemaal toch een beetje meevalt… Niet leuk als je dier iets heeft. Fijn dat hij het verder goed doet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 12:01

Lastige afweging zo Lugea. Snap dat je liever geen narcose wil, al is het met een foto wel een licht roesje - dus dat is al anders hoor, daar zijn ze normaliter met een paar uurtjes weer helemaal van bovenop. Het uitsluiten is natuurlijk iets wat je zelf moet beslissen en in samenspraak met je DA. Kan natuurlijk wel ook gewoon heel prettig zijn, om het gewoon zeker te weten. Succes en beterschap!

Larissajulia,
Wat is Charley toch een leukerd <3 Vind z'n kleur ook wel echt heel gaaf haha en prachtig koppie heeft ie erop zitten, mooie bouw ook van wat ik zo kan zien/beoordelen. Wat rot van die fistel wel, benieuwd wat er verder uit gaat komen en dan wel/niet nodig gaat zijn. Hopelijk word een ingreep hem bespaard, dat is idd wel echt sneu voor zo'n jonkie.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:00

Bedankt allebei! @cursebreaker ik ben zelf ook helemaal weg van zijn kleur, hij is net een vosje :D zijn bouw lijkt tot nu toe inderdaad ook heel correct, zijn rug is ook mooi recht gelukkig.

Gisteravond hadden we examen van de basiscursus en hij is geslaagd :D volgende week gaan we verder met vervolg.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:13

Wat een heerlijk hondje
Larissajulia.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:29

Wij hebben onze pup!!!

Reabish Danish Princess en wij noemen haar Senna!!

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 15:32

Shaya; leuk gestart met de puppycursus! 4 is een mooi aantal pups *D
Lekker aan de slag de komende weken!

Larissajulia; ah wat vervelend van de fistel zeg... als het je iets minder ongerust maakt; evi moest helaas ook onder narcose vanwege een gebroken tand. En die is er ontzettend goed doorheen gekomen <3
Charley is ontzettend knap trouwens!! Fantastisch mooie kleur.

Bo_y gefeliciteerd! Wat een prachtig meisje <3
Jullie hadden eerder dit jaar zoveel pech/verdriet met een eerder nestje toch? Dubbel fijn dat ze nu rond & gezond bij jullie is!
Jullie hebben nog een hond toch? Wat vind die er van? *D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:18

Xsannee, klopt in december ging alle pups dood van het nest waar we een pup van zouden krijgen. Dus we zijn nu heel blij dat ze gezond bij ons is.
Wij hebben een stabij van 7. Ze vindt het interessant, maar ook heel gek. Maar het komt vast goed en binnenkort zijn ze vast maatjes.

Larissa, wat naar dat er iets met je hond. Dat is altijd zo vervelend.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:53

BO_Y , ooh die ogen ook. Blijven die blauw?

Hier de tekenband binnen dus die is meteen om. Alleen vanochtend al weer 3 teken en had Bonne aan de riem gelaten behalve op heel kort gras. Vanmiddag ook de schapenvet/knoflook snoepjes gehaald, meteen een halfje gegeven. Ik vind het echt niet lekker wandelen zo, zo bang. Het zijn er zoveel dat de kans op een verkeerde natuurlijk aanzienlijk toeneemt.
Was ook opzoek naar een nieuw halsbandje maar niet kunnen slagen.