kiwiwitje schreef:Goed op gewicht en voldoende binnenkrijgen is natuurlijk niet helemaal juist. Ze kan prima nog tekorten opbouwen. Krijgt ze nog medicatie?
Het wisselen van brok ligt heel anders dan t wisselen van vers. Brokken hebben een lijst aan ingredienten waar vers dat (over t algemeen) niet heeft. Heel veel honden gaan ook bij wisselen van voeding aan de dunne omdat de andere samenstelling voor gevoelige darmen een trigger kan zijn. Daarom word altijd aanbevolen te mengen als je wisselt.
De acana large breed is naar mijn mening te hoog voor een rottie
Je zou kunnen kijken naar Brit Care Grain Free Junior Large Breed Salmon & potato In het graanvrije.
Als graanvrij niet perse hoeft dan kun je eukanuba ook overwegen. Die heeft een puppy large breed met een lage waarde van calcium en fosfor.
Maar misschien heeft de fokker al een fijne voeding?
Nouja, vind je haar niet goed op gewicht? tekorten kan natuurlijk ieder levend wezen opbouwen. Mij zou die kans juist groter lijken bij een dieet op 1 Brok? Welke tekorten zou je naar aanleiding van haar dieet verwachten?

Ik voer het liefst wel graan vrij

Overigens is wisselen bij de rottweiler niet persee de bedoeling hè. Dit is bij de Jack zo gegroeid door kieskeurigheid. Een langere periode hetzelfde voeren resulteert in dagen niet eten... ze heeft geen last van het wisselen, want de ontlasting blijft hetzelfde. Maar in principe wil ik de rottweiler gewoon 1 type brok gaan voeren aangevuld met natvoer. De vraag ging meer over het onbeperkt aanbieden van voer/ niet op gezette tijden voeren. Wat daar de ervaringen mee zijn