Wat een slimme papegaai in Australiƫ zeg! Zou Mango dat ook doen?
Gave vliegfoto trouwens, je ziet zijn kleuren dan echt goed! En een lekkerbek ook nog steeds, goed dat jullie erop letten dat hij bepaalde dingen gewoon niet mag eten!
Kookaburra
Wat doen edelpapegaaien eigenlijk de hele dag in het wild? Als ik zie wat een entertainmentprogramma er aan bod komt, dan is ons leven heel saai in vergelijking met een jungle denk ik
Die kleuren zijn zo mooi! Gaaf om ze zo een keer te zien als hij vliegt.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-20 23:25
Hier zijn de kleuren ook te zien wanneer hij in slowmotion komt aanvliegen
In het wild doen ze niet zoveel De dames zitten 8 van de 12 maanden op het nest en komen daar bijna nooit vanaf De dames hebben vaak een harem van meerdere mannen die haar de hele dag eten brengen. De mannen zijn actiever en zoeken de hele dag naar eten om zichzelf (en de dame of meerdere dames) te voeren. In ruil daarvoor mogen ze af en toe paren
Vooralsnog ben ik minder tevreden over zijn gewicht. Hij valt de afgelopen dagen af want hij eet slecht. Nou hebben we maandag de hovenier rond het huis gehad en daardoor is hij ook een beetje van slag (overprikkeld), dus ik gok dat het met elkaar te maken heeft. Plus dat edelpapegaaien er om bekend staan dat ze soms periodes hebben dat ze minder goed eten.
Zijn ze zo snel van slag? Heeft hij dat ook met oud en nieuw, met vuurwerk?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 10:42
Nee, hij kan verrassend goed tegen vuurwerk. We maken hem met oud en nieuw altijd om 12 uur wakker en dan zit hij gebiologeerd naar buiten te kijken Dat vindt hij blijkbaar prachtig Maar vreemde mensen die de hele dag op ladders voor en achter het huis bezig zijn, waren blijkbaar net even te veel. Ze staan er ook wel om bekend erg stressgevoelig te zijn (dan kunnen ze ook gaan verenplukken). Eigenlijk valt Mango in vergelijking met andere edelpapegaaien nog best mee
Kan me voorstellen dat jij dan een beetje het bezorgde vrouwtje bent. Zijn er dingen (bepaalde groentes ofzo) waar hij echt een moord voor zou doen normaal gesproken en waarmee je hem nu kunt verleiden wel te eten? Of werkt dat zo niet bij edels?
Jawel hoor! Hij is gek op doperwtjes, gekookte zoete aardappel, gekookte wortels, broccoli etc etc. Maar hij is dan wel zo slim dat hij alleen nog maar lekkere dingen wil, terwijl hij andere gezonde dingen weigert te eten. Hij wacht dan gewoon net zo lang tot hij bijvoorbeeld zijn zaadjes krijgt (Die krijgt hij meestal rond half 5).
Anoniem
Geplaatst: 05-11-20 17:35
Misschien is hij wel in hongerstaking omdat hij geen hap taart mocht
Zo, dat is best een slimme vogel dus. Maar goed, hij moet dus ook gewoon zijn andere gezonde dingen eten, dus alleen die dingen voeren die hij lekker vindt, is ook geen oplossing.