Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:18

Bo gisteren opgemeten, hij is 29,5 cm :')
Hij is bijna té groot om een Jack Russel genoemd te worden _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 17:27

Denisejazz schreef:
Bo gisteren opgemeten, hij is 29,5 cm :')
Hij is bijna té groot om een Jack Russel genoemd te worden _O-

Wel stoppen met groeien hoor! Boellie is maar 36 cm die mag ie niet inhalen -O- :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:38

KimD schreef:
Ik had het laatste over hoe cruciaal kleine lichaamstaalfouten zijn bij agility.

Gisteren dus een training gehad waarbij we eigenlijk meer aan het lachen, gieren, brullen waren tussendoor dan aan het opletten. Dus ik maakte de nodige fouten, en het staat zo mooi op film, dus voor dat bericht van toen nog kracht bij te zetten, asjeblieft! :D Een ongevraagd lichaamstaal lesje. *\o/*

Hij had een lekker valkuilen parcours opgezet. Diegene die ze allemaal weet te benoemen krijgt naast de magnetron voor goede antwoorden ook de koelkast. *D

Mogen jullie vertellen wat er allemaal fout gaat en waardoor, als jullie dat willen natuurlijk. :+

De Weave is normaal haar 'no fail' toestel.

[ Video ]

Dit filmpje is een aanvulling op bovenstaand filmpje, ik maak één cruciale fout waardoor Puk het foute gat kiest. <<)

[ Video ]

En het laatste gedeelte van het parcours.

[ Video ]

Daar gaan we!

In het eerste filmpje roep ik te laat na de korte tunnel haar naam en zet abrupt een stap naar rechts en draai mijn schouders, gevolg is dat ze de lat gooit.

Op de kattenloop was ze gewoon stout, touch is touch, maar als ze haast heeft wel ze dat wel even vergeten. :+

De Weave is haar favoriete onderdeel en dat gaat zelden of nooit fout. Toch staat de weave best lastig, hij staat 'dood' tegen een muur, en als ze links uitstapt ligt er een mooie aanlokkelijke tunnel voor haar neus. Ik stap inderdaad te snel achteruit terwijl ze mijn steun naar voren nodig heeft. Gevolg, ze volgt mijn lichaamstaal en stopt in de palen.

De tweede keer was gewoon slordig. :')

Het tweede filmpje ga ik in tegenstelling tot in het eerste filmpje een sprong te vroeg naar rechts waardoor ik haar het eerste tunnelgat in duw. Oeps!

Laatste filmpje was ook pure slordigheid bij de palen, en Puk straft dat af.

Theoretisch gezien gebruik ik bij de weave de verkeerde hand, maar doordat we hooperen is ze gewend dat ik haar wel eens 'opsluit' door met de buiten hand te werken. :j

Mooi voorbeeld van een handje bijzetten, ik was aan het treuzelen en ging sprong zes niet meer halen en moest daardoor improviseren, dat hield in opsluiten en zorgen dat ze daardoor niet richting de weave ging.

En zo moest ie uiteindelijk :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 19:51

duidelijke uitleg als je dat bij de filmpjes erbij pakt (voor een echte leek.. :P )

Ik heb vandaag mn puppypakketjes grotendeels klaargemaakt <3
Ja beetje vroeg natuurlijk, maar was de bende overal met verzamelspul zo beu, dat we alles alvast in de pakketjes hebben gestopt die kan ik makkelijker opruimen!

Er missen nog een paar spulletjes, maar het grootste deel zit er in <3
Afbeelding
Uiteraard gaan de knuffels en kleedjes er nog uit om even nestgeur mee te pikken. Maar als je dat nu al doet,, dan is ie straks te goor om mee te geven, of al 30x gewassen vrees ik.

finnens

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:53

Lees vanavond alles bij, heb even geen tijd overal op te reageren, maar wil in ieder geval even iedereen bedanken die tips gegeven heeft m.b.t. het blaffen naar andere honden waar ik vraagje over had! :D merk dat het met kleine hondjes wel lukt haar af te leiden maar grote zijn lastig. Opzich niet heeeel raar dat ze die spannend vindt want het is een ukkie. Ze fixeert dan vaak en is er moeilijk uit te krijgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:56

kiwiwitje schreef:
duidelijke uitleg als je dat bij de filmpjes erbij pakt (voor een echte leek.. :P )

Ik heb vandaag mn puppypakketjes grotendeels klaargemaakt <3
Ja beetje vroeg natuurlijk, maar was de bende overal met verzamelspul zo beu, dat we alles alvast in de pakketjes hebben gestopt die kan ik makkelijker opruimen!

Er missen nog een paar spulletjes, maar het grootste deel zit er in <3
[ [url=m/JvdnRL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uiteraard gaan de knuffels en kleedjes er nog uit om even nestgeur mee te pikken. Maar als je dat nu al doet,, dan is ie straks te goor om mee te geven, of al 30x gewassen vrees ik.

Oh! <3 Maak eens een foto van wat je er allemaal in hebt gestopt, ik ben nieuwsgierig!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:59

Kiwiwitje ik zou bijna een pup nemen voor jouw puppy pakket <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 20:18

Haha we doen ons best :D Zal er eens eentje uitpakken en foto's maken. :P

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:20

Jeetje kiwi ik wil ook zon pakket *\%/*

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:23

Oh Kim, dat gaat wel echt heel snel zeg! Ik dacht altijd dat je naast de hond moest rennen, maar blijkbaar kan je haar ook sturen vanuit het midden. Heel gaaf!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 20:32

Afbeelding

Oke er zit dus in:

*2 juliustuigjes - baby 1 en baby 2. Baby 1 gaan we zelf gebruiken en waarschijnlijk(dat was met boellie ook)passen ze baby 2 als ze verhuizen. Dus dan blijft baby 1 hier, anders gaat ie gewoon mee
*2 kleine tennisballetjes
* snuffelmat
- die gaan we hier ook gebruiken maar die krijgen ze dus mee.
*kleedje met nestgeur-Die gaat dus in de laatste week ongeveer het nest pas in.
* zakje snacks van Snacks4Dogs - die sponsoren/doneren puppysnackpakketjes
*panda knuffel - het zelfde als het kleedje
*flexi lijn.
*1kg puppybrok
*puppypakketje van Smolke

*zakje puppytrainers
*lading flyers o.a. van LICG, Groene Os en K9-label
*Poepzakjes met houdertje.

En dan missen we nog:

* Kong Knots bear
* puppypakketje van RC.

* Infomapje - krijgen ze mee bij het 2e bezoek, dus is al gegeven. info over vervoer, ontwormen, puppyproof maken, titeren, hondenschool etc
* Puppydagboek - alle gebeurtenissen incl foto's etc.
* Koopcontract - die krijgen ze bij het 1e bezoek mee, tekenen ze bij t 2e bezoek.

Volgens mij was dat het wel. :+

Edit, nog vergeten dat als ze met 6/7 weken de roepnaam weten ze naamlabels voor de tuigjes krijgen van ons. :')
Edit 2; Pupkopers mogen straks kiezen: KVV, Brok of KVV en brok. Dus ze krijgen, als ze willen ook KVV mee in het pakket :o
Nu heb ik echt alles :+
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 18-03-19 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:41

Jeetje wat veel :wow:
Maar wel gaaf, ik wil nu ook een puppy haha :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 20:44

Sastaic schreef:
Jeetje wat veel :wow:
Maar wel gaaf, ik wil nu ook een puppy haha :')

Haha kleine moeite. En niet eens een duur pakket. Dus dat scheelt ook wel weer. Gewoon in een tijdje verzameld.
En dan had ik nog even snel ge-edit; er komen naamlabels bij als ze op 6/7 weken de roepnaam weten.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:45

Sjonge jonge je hebt wel uitgepakt!!!
Wij kregen wat pakketjes van voerleveranciers en een stukje van de mat waar ze op gelegen hebben.
En voor een week voer wat ze kregen. En van de reu eigenaren nog een speeltje :) Super leuk dat je de pupkopers er zoveel bij geeft! vind dat echt iets leuks waar je ook echt wat aan hebt!

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:51

Wow, je kopers worden nogal verwend!
Ik kan me niet voorstellen dat dit een doorsnee puppy pakket is.

Iemand een idee wat wel gemiddeld/ doorsnee is?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 20:57

Oh, en dan vergeet ik nog iets!
Ze mogen straks ook kiezen wat ze aan voer mee krijgen. KVV of Brok of beide. :)

We doen ons best! :D

Wij kregen zelf een tasje van RC, met een paar foldertjes van hun, en een zakje brok voor 2 dagen.. -O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:58

jij verwent ze echt haha :D

edit: hier heb je dus een verplichte keuring voordat ze mee gaan naar eigenaren :+ het is echt poedersuiker als je dat niet voor alles tegelijk kan doen, betaal je dus elke keer 100 euro consult kosten :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:04

Wat een leuk puppypakket kiwiwitje. :D En pyppy dame mag blijven. Ze worden al echt kleine hondjes.

Leuke windoren foto's gezien.

Kim fijn de uitleg bij de filmpjes, lijkt me toch best nog ingewikkeld zo je hond sturen.

Voor de rest vergeten, jullie gingen hard vandaag. :o

Kim

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:08

Oh, heb het puppypakket overgeslagen. Jeetje zeg. Wauw! Daar zou ik als toekomstige eigenaar heel blij mee zijn! Wij kregen alleen een stukje nestdeken mee.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:08

:wow: jeetje die wil ik ook!
Woensdag even bench opzetten en de 500 riemen en halsbanden klaar leggen die ik gekocht heb _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:15

Wij hadden ook best een luxe pakket! Super leuk! :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:17

Kiwi, mag ik ook een pup van jou kopen :))

Wij zijn op de terugweg van de proefles. Dexter vond het leuk. Veel te leuk :') Hij moet nog even doorkrijgen dat het werken is en dan slaat hij denk ik om naar serieus zijn. Nu stuitert hij namelijk nog als een idioot over het veld. Maar daar komen we wel :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 21:24

Hihi ik vind het zelf ook heel leuk :')

Wat leuk dat het een geslaagde les was Kaus!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:41

KimD schreef:
Twilight schreef:
We beginnen om 8 uur of half 9 afhankelijk hoe laat we in bed liggen met een kort rondje van 20 minuutjes. Mevrouw haar behoeftes gedaan, ik frisse neus en goed wakker. Netjes zit en kijk oefening als we oversteken of als er fietser langs komt etc.

Terug thuis ff ontbijten voor beide, ik daarna douchen en aankleden en wasje erin. Meestal zoals vandaag daarna met vriendlief boodschappen doen en moet nala even alleen zijn met stukje kophuid of een volle kong.

Bij thuiskomst uitladen en daarna weer op pad voor 3 kwartier. Lopen is altijd wel vast want bananen in der oren. (Vandaag krijg ik een fiets dan word het weer meer zandverstuiving waar me met de lange lijn meer kunnen lopen en los op overzichtelijke stukken)
Thuis dan weer brokken en tijdens de wandeling blijven we zo goed als t kan de oefeningen doen, niet veel en niet lng maar af en toe. Dan een rust moment voor mevrouw en doe ik ff was ophangen etc welk huishoudelijk iets dan ook.

‘S middags is t in huis hier en daar wat oefeningen of wat nieuws leren, zo zijn we nu bezig om te leren of ze de krant kan komen brengen en dit gaat met kleine stapjes goed.

Dan weer lange wandeling met oefeningen, avond eten etc en meestal rond uur of 7/ half 8 ligt madam lekker KO te slapen en voor bedtijd klein plas rondje.

Dit met toegang in de tuin als ze wil tussendoor, ze ligt graag onder de klimop te loungen met kauwbotje of in het zonnetje, lekker relaxed.

Dan denk ik eerlijk gezegd dat het overprikkeling is. Je doet inderdaad best veel, maar ze heeft geen moment waarop ze haar hoofd écht leeg kan maken.

Onze honden doen dat bij onze middagwandeling van een uurtje, ik praat dan niet met ze en laat ze hun gang gaan. Soms uit zich dat in een uur lang snuffelen en scharrelen, dan spelen ze een uur lang alsof ze weken niet buiten zijn geweest. Ze lopen dan los, en doordat ze los lopen kunnen ze vrij ontspannen. Goed voor lichaam en geest, maar daarna zijn ze moe van alle geuren etc.

Heb je geen losloopgebied of veld in de buurt wat omheind is? Zodat je haar los kunt laten maar zelf ook kunt ontspannen, als jij je druk maakt over haar bananen dan merkt zij dat natuurlijk op.

Zandverstuiving eerdaags als de fiets klaar is :) wel aan een lange lijn maar zorgt dat ik me de helft minder zorgen maak. Zal zeker even kijken hoe ik haar wat meer der gang kan laten gaan :)

@kiwi. Wauw wat een gaaf pakket. Zo leuk! Verwende pup kopers! Hier kregen we knakworst mee, blikvoer en stukje kleed.

@kaus haha heerlijk fijn dat de les zo leuk was!

Hier goede dag. Nala mee geweest naar elburg en was super duper braaf. Heerlijk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 21:44

Knakworst in een puppypakket? _O-