Hij is bijna té groot om een Jack Russel genoemd te worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Ik had het laatste over hoe cruciaal kleine lichaamstaalfouten zijn bij agility.
Gisteren dus een training gehad waarbij we eigenlijk meer aan het lachen, gieren, brullen waren tussendoor dan aan het opletten. Dus ik maakte de nodige fouten, en het staat zo mooi op film, dus voor dat bericht van toen nog kracht bij te zetten, asjeblieft!Een ongevraagd lichaamstaal lesje.
![]()
Hij had een lekker valkuilen parcours opgezet. Diegene die ze allemaal weet te benoemen krijgt naast de magnetron voor goede antwoorden ook de koelkast.![]()
Mogen jullie vertellen wat er allemaal fout gaat en waardoor, als jullie dat willen natuurlijk.![]()
De Weave is normaal haar 'no fail' toestel.
[ Video ]
Dit filmpje is een aanvulling op bovenstaand filmpje, ik maak één cruciale fout waardoor Puk het foute gat kiest.![]()
[ Video ]
En het laatste gedeelte van het parcours.
[ Video ]
kiwiwitje schreef:duidelijke uitleg als je dat bij de filmpjes erbij pakt (voor een echte leek..)
Ik heb vandaag mn puppypakketjes grotendeels klaargemaakt
Ja beetje vroeg natuurlijk, maar was de bende overal met verzamelspul zo beu, dat we alles alvast in de pakketjes hebben gestopt die kan ik makkelijker opruimen!
Er missen nog een paar spulletjes, maar het grootste deel zit er in
[ [url=m/JvdnRL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uiteraard gaan de knuffels en kleedjes er nog uit om even nestgeur mee te pikken. Maar als je dat nu al doet,, dan is ie straks te goor om mee te geven, of al 30x gewassen vrees ik.
KimD schreef:Twilight schreef:We beginnen om 8 uur of half 9 afhankelijk hoe laat we in bed liggen met een kort rondje van 20 minuutjes. Mevrouw haar behoeftes gedaan, ik frisse neus en goed wakker. Netjes zit en kijk oefening als we oversteken of als er fietser langs komt etc.
Terug thuis ff ontbijten voor beide, ik daarna douchen en aankleden en wasje erin. Meestal zoals vandaag daarna met vriendlief boodschappen doen en moet nala even alleen zijn met stukje kophuid of een volle kong.
Bij thuiskomst uitladen en daarna weer op pad voor 3 kwartier. Lopen is altijd wel vast want bananen in der oren. (Vandaag krijg ik een fiets dan word het weer meer zandverstuiving waar me met de lange lijn meer kunnen lopen en los op overzichtelijke stukken)
Thuis dan weer brokken en tijdens de wandeling blijven we zo goed als t kan de oefeningen doen, niet veel en niet lng maar af en toe. Dan een rust moment voor mevrouw en doe ik ff was ophangen etc welk huishoudelijk iets dan ook.
‘S middags is t in huis hier en daar wat oefeningen of wat nieuws leren, zo zijn we nu bezig om te leren of ze de krant kan komen brengen en dit gaat met kleine stapjes goed.
Dan weer lange wandeling met oefeningen, avond eten etc en meestal rond uur of 7/ half 8 ligt madam lekker KO te slapen en voor bedtijd klein plas rondje.
Dit met toegang in de tuin als ze wil tussendoor, ze ligt graag onder de klimop te loungen met kauwbotje of in het zonnetje, lekker relaxed.
Dan denk ik eerlijk gezegd dat het overprikkeling is. Je doet inderdaad best veel, maar ze heeft geen moment waarop ze haar hoofd écht leeg kan maken.
Onze honden doen dat bij onze middagwandeling van een uurtje, ik praat dan niet met ze en laat ze hun gang gaan. Soms uit zich dat in een uur lang snuffelen en scharrelen, dan spelen ze een uur lang alsof ze weken niet buiten zijn geweest. Ze lopen dan los, en doordat ze los lopen kunnen ze vrij ontspannen. Goed voor lichaam en geest, maar daarna zijn ze moe van alle geuren etc.
Heb je geen losloopgebied of veld in de buurt wat omheind is? Zodat je haar los kunt laten maar zelf ook kunt ontspannen, als jij je druk maakt over haar bananen dan merkt zij dat natuurlijk op.