Gave boerboel ook zeg! Vriend van ons had een bull mastif reu geloof ik van bijna 80 kilo, die was breed maar ik vond zelf die al niet groot haha
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Qua hoogte zijn boerboels eigenlijk ook niet echt zo groot, maar het is toch ook de breedte en het 'imposante' wat erg moeilijk vast te leggen is op foto. Zeker als hij je goede camera blijkbaar niet mag dus.
Hoe groot zijn die grote DH's dan?
Ik heb ook wel al eens grote mechelaars gehad. Opzich inderdaad niet de rasstandaard maar zolang er verantwoordelijk gefokt wordt lijkt het mij niet zo dramatisch. De ene grote had wel nog gewoon een typische kop die een Mechelaar zou moeten hebben (maar die je tegenwoordig niet meer veel ziet). De tweede grote Mechelaar had eerder een DH kop of misschien zat er in de voorouders iets van een dog, wordt blijkbaar ook gedaan.(Waren niet mijn honden overigens.)
StonedRomy schreef:Tja je hebt een ' makkelijk ' ras. Hoe staat de fokker erin en wat wilt de fokker met de pup gaan doen? Ken fokkers die ze dan 2 weken in een (buiten) kennel houden en ' uitlaten' in hun tuin. Ken ook fokkers waar de pup dan meegaat naar hun werk, winkelen, naar een basisschool, dierenarts, dierentuin...
Heb je een type fokker 1 dan zou ik hem absoluut niet 2 weken langer bij de fokker willen hebben ( en eigenlijk al niet bij die fokker een puppy halen). Fokker 2 kan je zelfs nog heel veel profijt hebben van die 2 weken langer blijven en dan nog eens dat jij 2 weken je volledig kan storten op de pup. Dan is hij alweer 12 weken eer hij wat zelfstandiger moet zijn.