StonedRomy schreef:Tja je hebt een ' makkelijk ' ras. Hoe staat de fokker erin en wat wilt de fokker met de pup gaan doen? Ken fokkers die ze dan 2 weken in een (buiten) kennel houden en ' uitlaten' in hun tuin. Ken ook fokkers waar de pup dan meegaat naar hun werk, winkelen, naar een basisschool, dierenarts, dierentuin...
Heb je een type fokker 1 dan zou ik hem absoluut niet 2 weken langer bij de fokker willen hebben ( en eigenlijk al niet bij die fokker een puppy halen). Fokker 2 kan je zelfs nog heel veel profijt hebben van die 2 weken langer blijven en dan nog eens dat jij 2 weken je volledig kan storten op de pup. Dan is hij alweer 12 weken eer hij wat zelfstandiger moet zijn.
Hier ga ik eigenlijk wel in mee. Boellie haalde we met 8 weken en 4 dagen op. Fokker had niks gedaan aan zindelijkheid bijv. Piepen was de bench uit en t enige wat ie kende was ''Nee''. Of dat ie daar naar luisterde was een tweede.. Bij deze fokker had ik echt niet willen wachten tot 10 weken. Maar maken ze uitstapjes. Gaan ze serieus aan de slag met opvoeding (en dan bedoel ik niet dingen als zit en blijf enzo aanleren maar ''normen en waarden''. ) en is de pup (zo goed als) zindelijk als ik hem met 10 weken op kom halen dan vind ik het prima. Mits je natuurlijk qua opvoeding er het zelfde in staat als de fokker.