Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:41

xxxmh schreef:
Wij bestellen altijd het voer bij zooplus en laatst een krabpaal en nog nooit problemen gehad.

Ik ook niet.

Een keer iets voor de vogels dat stuk was, zo'n soort voerstaaf. Foto gemaild en 3 dagen later kreeg ik kosteloos een nieuwe. Deze was ook stuk. Toen heb ik geld terug gekregen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:21

Maar een pakket dat kwijt raakt ligt vaak niet bij het bedrijf dat verstuurd maar het bedrijf dat bezorgd :+

En zeker post NL is er heel makkelijk mee en dekken zich in door te zeggen dat je maar contact moet opnemen met het bedrijf dat verstuurd.

Zo heb ik mijn krabpaal besteld toen der tijd en stonden de pakketten ineens in het portiek toen we thuis kwamen. Ik heb toen contact opgenomen met zowel het bedrijf dat verstuurd als het bedrijf dat bezorgd, en de volgende avond stond er een bezorger voor de deur om excuses aan te bieden. Fout van het bezorgbedrijf.

Ik heb met zooplus nog nooit een probleem gehad. Wel regelmatig gehad dat het pakket wel al bij PostNL was, maar zeker 3 dagen zo bleef staan bij de track en trace.

Marcella, als je het pakket (de doos) al kapot ontvangt zou ik contact opnemen met DHL, en zeggen dat je een klacht wilt indienen over de staat waarin je jou pakket hebt ontvangen (Ik dacht dat je gezegd had dat het daarmee verstuurd was) + een melding maken bij zooplus. Er is dan echt onzorgvuldig met je pakket omgegaan door de bezorgdienst. Zooplus kan je dan tegemoet komen of er op zijn minst een melding/klacht van maken.

(Ik spreek uit ervaring met een PostNL pakketpunt op mijn werk. Bezorgers gaan heel laks om met je pakketjes. Ze zijn er namelijk voor verzekerd dus dat jij langer op je pakket moet wachten maakt ze geen hol uit..)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:27

Ga eerst even overleggen met Zooplus hoe of wat en kijken wat die zeggen en dan gelijk met foto's van de doos erbij. ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:39

Marcella schreef:
Ga eerst even overleggen met Zooplus hoe of wat en kijken wat die zeggen en dan gelijk met foto's van de doos erbij. ;)

Idd, goed idee! Ik kan me echt opvreten over die bezorgbedrijven :+

IMJ

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:53

Je hebt daar helemaal gelijk in L.U.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 00:19

Maar als er zo vaak dingen kwijtraken, beschadigd raken etcetc dan kan een bedrijf wel de keuze maken niet meer via dat postbedrijf te verzenden. :)
Zoofast in Polen werkt met een koerier/DPD, dierenvilla volgens mij ook.
9 vd 10x als ik maandag iets bestel bij zoofast is het de maandag erop binnen, bij zooplus/bitiba al diverse keren gehad dat het meer dan een week duurde terwijl die in principe gewoon in NL zitten.

De keer dat ik erachteraan belde was ook omdat het om nierdieetvoer ging, dat spul is duur maar dat haal je ook niet ff bij de dierenwinkel of supermarkt en een kat met nierdieet ff terug op regulier voer zetten is niet aan te raden. ;)
Maar buiten dat is het imo te belachelijk voor woorden dat je een maand voor je voorraad op is al moet gaan bestellen bij een bedrijf in eigen land omdat je anders risico loopt dat het niet op tijd binnen is. :x

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:36

Ik heb alles tot nog niet echt well binnen een week binnen gekregen.
Ik bestel vaak op donderdag (komt zo uit) maar heb dan uiterlijk dinsdag wel binnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:40

Ga straks na het werk wel even kijken of het geld terug gestort is. Zou wat zijn....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:52

Ik heb ook nog nooit problemen gehad met Zooplus. Gaat altijd soepel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:05

Ach ja was een eerste keer en het ging gelijk fout pech hebben.

Voor hou ik het erbij dat ik gewoon maar gaat genieten van mijn dame. Vanmiddag bezoek ben benieuwd hoe de kat gaat reageren. Volgende week mijn verjaardag.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:22

Goedemorgen zegt Maes....
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:24

<3 Goedemorgen Maes.

Vermoed trouwens dat ik een ongewenst huisdier, maar ben er nog niet achter wat spin of muis. Maar soms vlieg ineens de kat door het huis of zit op schoot ergens naar te loeren om ineens weg te schieten. Spelen wil ze nog steeds niet en als ik probeer krijg ik een blik alsof ik gek ben.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 07-04-18 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:25

Wat heeft hij toch een bijzondere kleur ogen. Niet blauw maar aqua!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:46

Ik heb vorige week dinsdag bij zooplus besteld en had het donderdag binnen. Gek dat het zo verschilt. Bij mij is het altijd max 3 dagen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:50

Sommige dingen duren iets langer omdat het uit dld komen moet. Maar meestal is dat 1 dag extra ofzo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:55

Ja precies. Ik heb ook ondertussen echt wel van alles bestel, van voer tot krabpalen en kattenbakken. Maar gelukkig gaat het tot nu toe altijd goed. Ik heb een vaste bezorger van PostNL en die zet het ook altijd in de schuur. :)

De kittens gaan hier steeds achter de vlinders en de hommels aan! Zo grappig. Heerlijk dat het weer lente is.

DjoopieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:10

Mag ik me ook melden? Eindelijk sinds gisteren weer een kattenbezitster! *\o/* laatste kat is nu al 11 jaar geleden overleden en intussen een aantal kinderen en hond verder toch weer een katje in huis! Het is een herplaats bengaaltje. Mijn man is allergisch voor katten, maar niet
Voor Bengalen gelukkig dus dat het een bengaaltje moest zijn was een vereiste ( hebben we ook altijd gehad). Ze moet nog wel erg aan de hond wennen. Hond zelf kijkt er al niet echt meer naar om. Hoop alleen wel dat ze nog op de bak gaat want ze laat scheten maar durft niet op de bak?? S nachts is ze op zolder daar voelt ze zich ook vrij en happy maar hier met de hond nog niet. Straks zet ik haar even alleen op zolder en hoop ik dat ze toch echt haar behoefte gaat doen := . Maar goed genoeg gekletst.... meet Hazel Afbeelding

Afbeelding

Ze is een marble Bengaal dus niet gevlekt zoals de meeste.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:11

Hier mochten ze even op de verande cq ren.
Nou snel zaten ze weer binnen.
Gekke katten

Frisse neus halen

Afbeelding

Kipjes kijken

Afbeelding

Maes en Mink

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:45

Mijn katten maken vandaag voor de 2e keer kennis met de teckel van mijn opa en oma. Ze is nog erg jong en wil heel graag met ze spelen. Jessie vind haar minder eng dan sammie maar als ze gaat rennen is ze wel heel eng.

Sammie houd haar met alles in de gaten maar komt vergeleken vorige keer heel dicht bij haar in de buurt dus ik hoop dat als we dit nog een paar keer doen, en de hond een dagje lenen dat de hond gewent raakt aan katten, en onze katten gewent raken aan hondjes.

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:28

Ik zie dat je niet in de buurt woont, anders had je mijn hondje ook wel mogen lenen. :)
Die is wel wat drukker maar gewend aan katten, dus als de kat een klap geeft stopt hij ook met benaderen of doet voorzichtig.
As we speak ligt hij op schoot terwijl mijn stressgevoelige kat ernaast zit. <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:57

Het punt is, mijn katten slaan niet :+ ze rennen weg. En dat vind ze leuk want ze denkt dat ze willen spelen dus ze gaat er achteraan. Langzaam leert ze wel dat dat niet mag want ik geef haar op haar kop of zorg dat ze rustig word. Als ze rustig is gaat het ook erg goed gelukkig. Maar zodra ze begint de blaffen of grommen (ze doet niet lelijk) geef ik een brul, dan weet ze ook dat het niet mag gelukkig. Het gaat al een stuk beter dan de vorige keer dus langzaamaan zullen ze er wel aan wennen haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:11

Herkenbaar, dat was met Aife ook het geval, zij is de stressgevoelige en rende weg, waardoor Mahdu erachteraan ging want 'jeuj, speluh! *\%/*'
Ik ben er bij Mahdu heel streng op geweest dat hij rustig moest doen rondom Aife, hem consequent naar de bench gestuurd als hij niet luisterde (bench kun je ook vervangen voor mand/kleed oid) en beloond wanneer hij wel voorzichtig deed.
In het begin ook dagelijks gewoon een uurtje in de bench met kluifspul, zodat Aife even rustig bij me kon liggen zonder continue op haar hoede te moeten zijn.
Was wel een kwestie van lange adem want het heeft ong 5 maanden geduurd voordat Aife echt op d'r gemak was bij Mahdu en ze vindt het soms nog wat spannend als hij erg druk is maar rent niet zo snel meer weg.

Chloë daarentegen geeft Mahdu gewoon een pets op z'n bakkes als hij te druk/opdringerig/vervelend doet. :+
Luusteren! ~~}>

DjoopieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:27

Oei kan dus 5 mnd duren :\ . Hoop dat t hier wat sneller gaat!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:58

Ted ligt te chillen in de tuin..

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:46

Ahhhh heerlijk