Gelukkig heb ik nu nepeitjes op voorraad. Jopie is alleen niet meer zo gezellig sinds het leggen van haar eerste eitje 7 weken geleden. Ze begon nu net weer wat meer te zingen etc. Ik wil helemaal geen tweede nest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stitchlover schreef:@ Kimley, Haha wat een luilak inderdaad. Die had het letterlijk wel best onder moeders vleugels![]()
@ Kiimm, Oh jee, eentje is genoeg inderdaad.
Hier heb ik trouwens nog nooit gewipwap gezien bij mijn grasparkieten (heb ook geen blokken hangen). Ze zijn nu 1 jaar oud, maar hoef ook geen nestje.
Hoe gaat het met jullie vogels en de warmte? Hier lijken ze er niet zo veel last van te hebben, terwijl het toch 28 graden is in huis.
Lukasje schreef:Kimley schreef:Zebra vinken, en andere kleine vogels komen ook na 13/14 dagen uit het ei
Grotere vogels meestal pas rond de 3 weken![]()
Minder vogel om af te maken denk ik
Serieus? Ik dacht dat elk vogelachtig iets ongeveer 21 dagen broedde. Wat een interessant en leuk topic toch.
Kimley schreef:Freddie!!
[ [url=m/3wF4Bz.jpg]Afbeelding[/url] ]
De knoop is door gehakt, Morgen ruilen we onze rijstvogels om voor 2 koppeltjes grasparkieten..![]()
Erg benieuwd naar de vogeltjes!
Kimley schreef:Ze mogen eerst even samen blijven.
Ze hoeven ook niet direct te beginnen met broeden, eerst maar even lekker wennen.
Mocht het echt niet goed gaan kunnen ze altijd nog apart. Maar wij hebben nog nooit meegemaakt dat 2 koppels grasjes niet samen gaan
Kimley schreef:Oh nee alle soorten zitten apart hier![]()
Ik bedoelde de 2 koppels samen houden, mocht dit niet goed gaan.. gaan ze uiteraard apart![]()
Nee alles zit apart, bij halsbanden, rosella's etc wil je ook niks bij gooien als je het levend wil houden![]()
Ben wel heel benieuwd! Moet ze nog uitzoeken