Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:08

emilyslaluna schreef:
Sem_ schreef:
Wat een lieverd Mandynop! Die oren. :D

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met stichting Mirbessa (bijvoorbeeld als gastgezin)? Mag ook via pb. :)

Edit: Ik zie nu in mijn inbox dat ik hier al eerder met mensen contact over heb gehad. :Y) Meer ervaringen zijn altijd welkom. :j

Hebben wij al contact gehad?

Nee wij nog niet!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:59

Mandynop schreef:
Wat een leuk topic is dit zeg! En wat is Nova een knapperd.

Op 30 januari heb ik de adoptieovereenkomst voor Tim ondertekend en 20 maart is Tim in Nederland aangekomen. Tim is een +/- 1,5 jaar oude Podenco uit Spanje. Ik viel voor het koppie (en de oren..) op deze foto:
[ [url=m/diHU5u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels is Tim al goed bevriend met katlief, hangt graag op de bank en is gek op de rondjes die we lopen over de dijk:
[ [url=m/1SdZ9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Kmj2DL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vll82w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe snel ervaarde jullie dat de honden zich steeds meer thuis gingen voelen? En hebben jullie een anti-ontsnappingstuig gebruikt? Zo ja, hoe lang? :)

Oh leuk! Dit hondje heb ik ook op de site van de stichting gezien <3 Ik heb al een lieve hond maar kijk soms stiekem op de site naar hondjes omdat ik dat leuk vind haha. Tim's profiel heb ik toen ook gezien.
Hij komt van het zelfde asiel als waar mijn Podencotje vandaan komt, de mijne is ook creme/ beige met witte bef en qua grote komen ze ook overeen.

Ik heb de mijne nu 10 maanden en ze is 2,5 jaar. Heb het antiontsnaptuigje gewoon als standaard tuig. Ze heeft veel jachtinstinct en kan niet los, soms schiet ze weg achter een dier aan en dan vind ik een tuigje wat de druk min of meer over het lichaam verdeeld wat fijner dan dat ze een klap in haar nek krijgt.

Echt leuk dat tim nu een fijn thuis heeft :D

Kijk dit is de mijne <3
Afbeelding

Van de achterkant zijn onze hondjes bijna het zelfde :+
Afbeelding

Jorinda

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:15

Wat een leukerds komen er weer voorbij <3

Ik vind het lastig te benoemen wanneer Igor en Frankie zich precies echt thuis voelden, maar als ik die foto zo zie op de bank voelt hij zich al goed veilig en ontspannen hoor! Liggen met de buik bloot is namelijk echt een ontzettend kwetsbare positie, en dat doen ze alleen als ze zich veilig voelen :)

Anti ontsnappingstuig draagt Frankie nog steeds en Igor ook af en toe, maar is voor beide niet perse meer nodig. Vind de pasvorm alleen wel echt veel beter dan van normale tuigjes dus vandaar dat we ze nog gebruiken haha. Voor Frankie is dat tuigje wel een jaar zeker nodig geweest, voor Igor nooit nodig geweest.

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:43

Milky_Way schreef:
Mandynop schreef:
Wat een leuk topic is dit zeg! En wat is Nova een knapperd.

Op 30 januari heb ik de adoptieovereenkomst voor Tim ondertekend en 20 maart is Tim in Nederland aangekomen. Tim is een +/- 1,5 jaar oude Podenco uit Spanje. Ik viel voor het koppie (en de oren..) op deze foto:
[ [url=m/diHU5u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels is Tim al goed bevriend met katlief, hangt graag op de bank en is gek op de rondjes die we lopen over de dijk:
[ [url=m/1SdZ9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Kmj2DL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vll82w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe snel ervaarde jullie dat de honden zich steeds meer thuis gingen voelen? En hebben jullie een anti-ontsnappingstuig gebruikt? Zo ja, hoe lang? :)

Oh leuk! Dit hondje heb ik ook op de site van de stichting gezien <3 Ik heb al een lieve hond maar kijk soms stiekem op de site naar hondjes omdat ik dat leuk vind haha. Tim's profiel heb ik toen ook gezien.
Hij komt van het zelfde asiel als waar mijn Podencotje vandaan komt, de mijne is ook creme/ beige met witte bef en qua grote komen ze ook overeen.

Ik heb de mijne nu 10 maanden en ze is 2,5 jaar. Heb het antiontsnaptuigje gewoon als standaard tuig. Ze heeft veel jachtinstinct en kan niet los, soms schiet ze weg achter een dier aan en dan vind ik een tuigje wat de druk min of meer over het lichaam verdeeld wat fijner dan dat ze een klap in haar nek krijgt.

Echt leuk dat tim nu een fijn thuis heeft :D

Kijk dit is de mijne <3
[ [url=m/LTLNcZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de achterkant zijn onze hondjes bijna het zelfde :+
[ [url=m/PqKtqr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze hebben zelfs hetzelfde vlekje bovenop de kop! Super leuk om te zien!

Bedankt voor jullie leuke reacties, ook over het veiligheidstuig! Ik hou deze voorlopig ook zeker nog om. :-D!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:03

Wat een leuk topic! Ik zou ook graag meepraten.

Wij zitten nu in de procedure om een hondje te adopteren vanuit een kennel hier een uur vandaan. We zijn vorige week voor de eerste keer geweest en gaan dinsdag voor de tweede keer langs zodat hij aan ons kan wennen. Hij heeft Leishmania (zoals veel andere honden hier) en daardoor een ontstoken pootje waarvoor hij donderdag een afspraak heeft bij de dierenarts :(:) Verder mankt hij sinds anderhalve week met een achterpoot, dus er moet ook onderzocht worden of dat door zijn ziekte komt of dat hij iets anders heeft uigespookt. Hij woont al 5 jaar in de kennel en is gevonden op straat ten zuiden van Rome. Door zijn ziekte was hij toen helemaal kaal, maar inmiddels heeft hij weer flink wat haar behalve op zijn gezicht, daar zijn wat permanente kale plekken.
Het is een enorm lief dier, 6 jaar oud en heel kalm en rustig. Hij is gek op knuffelen en kan ook goed met andere dieren. Wat fijn is want wij hebben een kat en een pony.
Nadat hij bij de dierenarts is geweest komen ze met hem bij ons thuis om te kijken hoe dat gaat. Daarna komen wij nog 1x naar de kennel en als alles dan goed gaat mag hij met ons mee naar huis. Ik ben al twee weken aan het stuiteren en kan niet wachten tot hij met ons mee mag! :):)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:32

Super leuk Frummels! <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:50

BonteLisa, wat een leukerd! En straks heb je er drie, wat een gezellige boel *\o/* .

Frummels, welkom! Wat leuk dat je ook gaat adopteren! Hou je ons op de hoogte? :D

-------------
Ik ben helemaal vergeten een leuke update te geven. Opeens gaat het heel goed met wandelen! Of ja, we komen prima het zogenaamde enge pad door! Mevrouw durft gewoon beiden behoeftes daar te doen en dus hebben we al 2 weken niet meer de auto hoeven te pakken om haar naar dat speciale veldje te rijden *\o/* . Ze is ook opeens zo vrolijk en speels! Alsof er een knop om is geslagen.

We zijn van de week ook voor het eerst naar het bos gegaan en het ging echt zo goed! Het bos in was ze veel aan het snuffelen en moesten we haar wel hier en daar overhalen om te komen. Maar ze was nooit bang. We hebben besloten het niet te lang te maken en terug te gaan. Op de terugweg lieten we haar de weg kiezen om te zien of ze er zelf uit zou komen. Ze wist precies hoe we moesten lopen! Toch wel handig overal aan ruiken op de heenweg :D .

Afbeelding

Afbeelding

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:37

Wat een vooruitgang zeg! Zo fijn dat ze zich wat ontplooit <3

Nova ( nieuwe hondje) is dus nog wat nerveus, vind aan de riem wandelen super spannend. Maar omdat ze dus bij mij komt is het asiel alvast met haar aan t oefenen. Ze denken dat ze ergens mee geslagen is ( pak je de riem duikt ze weg). Maar als ze wat gewend is en door heeft dat je oké bent komt ze los. Vandaag is ze gesteriliseerd en dr tanden gereinigd. Ookal ben k zelf paraveterinair, ik vond het toch wel een spannende dag :D.

Ik heb dus al voor een andere hond zo’n gave halsband besteld uit Amerika en nu hadden ze een nieuwe collectie gelanceerd die precies was wat ik voor Nova wilde :') dus die is ook onderweg en zal ongeveer tegelijkertijd met haar aankomen. Blijft ze niet staat een andere hond van mij hem ook goed :+

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:01

BonteLisa schreef:
Wat een vooruitgang zeg! Zo fijn dat ze zich wat ontplooit <3

Nova ( nieuwe hondje) is dus nog wat nerveus, vind aan de riem wandelen super spannend. Maar omdat ze dus bij mij komt is het asiel alvast met haar aan t oefenen. Ze denken dat ze ergens mee geslagen is ( pak je de riem duikt ze weg). Maar als ze wat gewend is en door heeft dat je oké bent komt ze los. Vandaag is ze gesteriliseerd en dr tanden gereinigd. Ookal ben k zelf paraveterinair, ik vond het toch wel een spannende dag :D.

Ik heb dus al voor een andere hond zo’n gave halsband besteld uit Amerika en nu hadden ze een nieuwe collectie gelanceerd die precies was wat ik voor Nova wilde :') dus die is ook onderweg en zal ongeveer tegelijkertijd met haar aankomen. Blijft ze niet staat een andere hond van mij hem ook goed :+

Ik snap je helemaal! Ik ben 5e jaars diergeneeskunde student dus een sterilisatie zou niet heel spannend moeten zijn. Maar opeens is dat het wel zodra het je eigen hond is :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:46

Wat een schatje Milky_Way!

Ben je nog een keer geweest Frummels? :)

Stoere Maya! Zo fijn dat ze zo opbloeit. :D

Ik ben nu wel benieuwd naar de halsband BonteLisa!

Onze zoektocht is ook begonnen. Verhuisdieren 100x op een dag refreshen. :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:43

emilyslaluna: wat fijn dat het zo goed gaat met wandelen!

BonteLisa: Wat fijn dat het asiel al aan het oefenen is! Heb je een foto van de halsband die je hebt besteld? Ik ben erg benieuwd!

Sem: We zijn afgelopen maandag geweest en er was al veel progressie! Hij vond het allemaal erg spannend want er is in al die jaren dat hij in het asiel woont (ruim 5 jaar) nog nooit iemand voor hem geweest. Dus anders dan zijn verzorgers kent hij eigenlijk niet echt mensen :(:) Na tien minuten in zijn kennel durfde hij zijn ogen af en toe al dicht te doen voor een klein tukje. Maandag wil ik weer terug en ga ik weer even een half uurtje bij hem in de kennel zitten. Dit willen we blijven doen tot hij zelf naar ons toe komt. :) Dingen als aan de riem lopen kent hij niet en heeft hij nog nooit gedaan dus ook dat zullen we moeten oefenen. Hij heeft ook nog nooit in een huis gewoond dus zindelijkheidstraining zal later ook niet geheel overbodig zijn.

Het dierenartsbezoek was spannend voor hem gisteren. Ze hebben bloed afgenomen, rontgenfoto's gemaakt en een biopt van zijn ruggenmerg genomen (als ik het goed begrepen heb). Het lijkt nu zo te zijn dat het manken door de Leishmania komt, maar voor de zekerheid hebben ze hem helemaal door de molen gehaald om tumoren etc. uit te kunnen sluiten. Ook heeft hij iets aan zijn kruisband rechts achter dus daar zal ook nog naar gekeken moeten worden. Al met al is het echt een zorgenkindje op dit moment :(:) De uitslagen komen hopelijk morgen! Maar dat kan ook zomaar volgende week donderdag zijn, want het blijft toch Italie he haha.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:22

Het gaat om de bovenste:
Afbeelding

Gezien haar naam Stella Nova wordt ( roepnaam Nova ) en dat nieuwe ster betekend vond ik deze wel mega toepasselijk.

Helaas heeft de DA haar enkel gesteriliseerd en moet ze van de week nog een keer onder narcose voor dr tanden. Niet ideaal maar tis maar even zo. Ze is wel helemaal goed getest dus das heel fijn.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:51

Kwam deze nog tegen op een fb van een Pools asiel:

Afbeelding

Vind ik wel vaak een handige om beetje in te schatten wat je kan verwachten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:53

Dat is inderdaad een bekend plaatje - de theorie erachter bedoel ik dan :)

En het klopt vaak ook wel. Niet voor niks is het meest gegeven advies 'geef het tijd' en 'zorg voor rust en regelmaat' ;)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:44

Dat plaatje heeft onze stichting ons ook doorgemaild de dag voor Ruby aan kwam. Mijn ervaring is toch dat het langer dan 3 maand duurt hoor

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:25

Luca03 schreef:
Dat plaatje heeft onze stichting ons ook doorgemaild de dag voor Ruby aan kwam. Mijn ervaring is toch dat het langer dan 3 maand duurt hoor

Dat is natuurlijk een gemiddelde. Hier vond ik het juist helemaal niet zo lang duren voor Toby zijn plekje gevonden had. Maar mijn huishouden is rustig: één persoon en de hond - vooruit in het verleden ook nog een paar kippen ;) . En mijn sociale kring niet al te groot. Dus thuis is een rustige plek hier. Misschien dat het anders is als er ook kinderen zijn met vriendjes en vriendinnetjes en je zelf veel vrienden over de vloer hebt - met name mannen met toch zwaardere stemmen kunnen best eng zijn voor angstige honden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:06

Frummels, lief dat jullie zo betrokken zijn bij dit hondje. Hoe gaat het nu met hem?

Mooi BonteLisa. :) Wat een leuke naam ook, Nova.

Drie maanden lijkt me snel! Maar het zal inderdaad heel erg verschillen per hond en inderdaad ook per gezin.

Hier zijn we ook aan het kijken en reageren op hondjes. Er wordt veel op honden gereageerd merk ik. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we een match hebben. We hebben gelukkig geen haast. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:49

Ik ben bij mijn hondje terecht gekomen via Instagram haha!
Via via in contact gekomen met een foster in Nederland die honden en katten op vangt voor een stichting op Curaçao.
Na een paar mislukte pogingen was het best fijn dat dit zo fijn en snel ging :D.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:43

Wat fijn ja! Mocht iemand nog tips voor mij hebben of via via.. Mijn pb staat open. :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:27

Sem_ schreef:
Wat fijn ja! Mocht iemand nog tips voor mij hebben of via via.. Mijn pb staat open. :D

Greyhound rescue heeft momenteel nog altijd wat langzitters geloof ik, Galgo's

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:49

Bedankt voor de tip! Daar ga ik eens kijken. Al twijfel ik of Galgo's niet wat te groot voor ons zijn (we dachten zelf aan 55 cm als max, maar neigen eerder naar wat kleiner). Het zijn wel mooie honden!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:23

Wij hebben sinds kort een heel leuk hondje uit Roemenië.
We hadden 10 jaar een Poolse hondje gehad en konden na haar overlijden niet wennen aan het leven zonder hond. Toen onze huidige pup voorbij kwam voelde het meteen goed. We zijn zo blij dat we de gok van een hondje rechtstreeks uit het buitenland hebben durven nemen want ze past perfect binnen ons gezin. Maar we beseffen ook hoeveel geluk we hebben gehad want ze is wel bijzonder lief en makkelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:02

Sem_ schreef:
Bedankt voor de tip! Daar ga ik eens kijken. Al twijfel ik of Galgo's niet wat te groot voor ons zijn (we dachten zelf aan 55 cm als max, maar neigen eerder naar wat kleiner). Het zijn wel mooie honden!

Windhonden 'voelen' in huis echt niet groot. Mijn tante had er drie. En twee van die voelde kleiner dan één herder of labrador. En ze zijn zo lief, zachtaardigere zielen dan windhonden zijn er denk ik niet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:36

Oeh dat klinkt wel interessant. Misschien toch overwegen. Heb je ervaring met de stichting? :)

Wat een schatje Swift! Lijkt wel een soort corgi. Ze ziet er al heel relaxed uit.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:59

Skippy01 schreef:
Sem_ schreef:

Windhonden 'voelen' in huis echt niet groot. Mijn tante had er drie. En twee van die voelde kleiner dan één herder of labrador. En ze zijn zo lief, zachtaardigere zielen dan windhonden zijn er denk ik niet.

Ik ga helemaal mee met Skippy. Wij hebben een mix, klein beetje herder denken ze omdat ze zo goed luistert, maar zo'n relaxte en zachte hond. Naar vreemde kunnen ze gereserveerd zijn.

Ik heb mijn hond van Animal in need, mijn zusje ook en wij kregen destijds complimenten van de dierenarts dat ze alles zo goed voor elkaar hadden (konden fokkers een voorbeeld aan nemen).