Ja ze hebben hier allemaal een naam. Soms noem ik ze wel eens bij het ras of kleur; Trish wordt dan witte of De Rex en Vanilla noem ik wel Tutje. Gunner wordt Kerel, Lu-lu is Majesteit en buiten de zeug met haar 2 dochters heet Moesje en Kiddo's
Mijne noem ik eigenlijk altijd meisje en ventje Terwijl ik er maar 2 heb.
Zucht, Dina BLIJFT afvallen. Voor ik naar bed ging na het dwangvoeren was ze 942, vanochtend 920!!! Terwijl ik juist ben begonnen met dikmakers gisteravond. Stukjes banaan en stukjes wortel. En ik vond haar sowieso erg goed eten gisteravond. Ze was voor ze ziek was 1110, 1e keer dierenarts 1020, na de 2e keer dierenarts en start met flagyl 980, en sindsdien werd ze elke dag een stukje lichter ook al is ze nu duidelijk in de herstel-fase.
Vanochtend 9ml Critical Care + 9ml babyhapje (wortel) van Olvarit gegeven... toen was ze 22 gram zwaarder (met alleen Critical Care meestal maar 10 gram).
Vanmiddag na het werk peterselie en venkel halen, en ik heb een bruin broodje buiten de vriezer gelegd om hard te worden. Kan het zijn dat ze toch nog ziek is dat ze blijft afvallen, of heeft ze gewoon meer tijd nodig? Ze toont verder geen enkele tekenen van ziek zijn...
Geef je haar ook havermout? En als dikmaker heb je inderdaad ook nog mais, wortel erwtenvlokken of zemelen. Maar havermout is ook een goede aanzetter, en daar zitten niet zo veel suikers in.
De opvang raadt aan te stoppen met dwangvoeren, zodat ze uit zichzelf genoeg gaat eten en niet meer dwangvoert. Voelt raar: je dwangvoert juist om haar op gewicht te houden. Dan gaat ze toch alleen maar meer afvallen?
Hier staat alles weer lekker buiten behalve Dobby, die kan niet zo best tegen gras, dus die mag nu in de hele grote bak lekker de damesluchtjes op snuiven
Hier vandaag zo genoten van mijn caafjes moest pas 's middags naar school dus kwam ik hen 's ochtends verrassen met wat vers gras en munt. Ze krijgen elke dag groenten maar dit hadden ze niet verwacht, alle kopjes boven het plexiglas!!! ze zijn echt gek op munt en daarna ruikt mijn stalletje zo heerlijk
Hier krijgen ze munt, peterselie (behalve de zwangere) en soms wat er over is.. Dille, basilicum.. Lusten het ook allemaal die vreetkonten
Stefaaah
Geplaatst: 11-03-15 22:56
Ik merkte net dat één van mijn mannen een kaal plekje heeft onder zijn mond, aan zijn "kin" dus. Verder geen schilfertjes, wondjes, ... te zien. Gek, niet?