Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:05

Ze zijn leuk :D

Het is alweer 2,5 jaar geleden dat ik een pup heb gehad... Nibbit en Luna komen met een paar dagen thuis. Jullie nog tips qua tam maken?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:08

Afbeelding
Moest wel lachen toen ik deze zag :') probeert de een een zonnebloempitje af te pakken van de ander met zijn ogen dicht.

@Eskegirl: Spannend! Het is voor mij ook al bijna 2 jaar geleden, maar je hand in de bak leggen en wachten tot ie er op komt zitten werkte hier wel volgens mij.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:56

Leuke foto's! Kan je ze nog wel uit elkaar houden? :=
Wie van jullie voert gerrie gerbil? Ik heb een hele tijd gerrie gerbil gevoerd gemengd met gerbil nature. Gerrie gerbil is voor mij makkelijker verkrijgbaar dan gerbil nature dus ben volledig op de eerste overgestapt. Nou merk ik dat de dames weinig van het voer eten en daardoor ook afvallen. Schijnbaar vinden ze het toch niet zo erg lekker.
Hier in de buurt zit een Duitse dierenwinkel, volgens mij heb ik daar wel eens gerbilvoer gezien, dus ik ga vandaag daar eens kijken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:18

Ik voer al jaren gerrie gerbil, mijnne eten het gewoon goed :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:27

Ze eten het ook wel, maar volgens mij alleen maar omdat ze dan gewoon heel erg honger hebben. Ze krijgen hier normaal gesproken samen een eetlepel per dag aan voer. Toen dit nog gemengd was met gerbil nature was dit ook dezelfde dag nog op. Nu ligt er vaak de volgende dag nog een deel, ben ik niet gewend van ze...

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:01

Wat een schatjes :j

Ik heb eindelijk een fokker gevonden, volgende maand 2 gerbils halen, kan niet wachten :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:04

Ik voer ook gerrie gerbil. Ik heb een chubby en een slanke gerbil, maar dat ligt aan de luiheid van de chubby gerbil, die loopt niet in de molen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:38

Hier beide echt dol op het loopwiel. Heb net een andere zak voer gehaald en ze eten er tot nu toe allebei goed van. Kende het merk nog niet, maar het voer ziet er goed uit. Vol met zaden, pitten, wat dierlijke stukjes en niet echt van die voorgevormde brokje er in die wel in gerriegerbil zitten. Hopelijk blijven ze zit gewoon goed eten, ik vind 1 eetlepel voor twee gerbils in twee dagen namelijk wel erg weinig.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:45

Ik heb er met mijn gerbils niet zoveel zicht op, ik gooi het deels in het zaagsel.
Heeft het een merknaam wat je nu hebt gekocht? Ben wel benieuwd!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:36

Ik meng ook gerrie met gerbil nature hier is het ook beperkt wat ik kan krijge. Mijn boeffies laten zich gelukkig weer wat meer zien.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:57

Dit is het voer wat ik nu geef
er zitten wel lompe stukken hout tussen := daar zijn ze wel even zoet mee. Bestaat vooral uit zaden, pitten en noten en is gemengd met wat brokjes waar onder andere dierlijke bestanddelen inzitten. Zo'n brokje ruikt een beetje naar een kattenbrokje en hebben ze er meteen uitgevist :')
Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:06

EllaBellaah schreef:
Dit is het voer wat ik nu geef
er zitten wel lompe stukken hout tussen := daar zijn ze wel even zoet mee. Bestaat vooral uit zaden, pitten en noten en is gemengd met wat brokjes waar onder andere dierlijke bestanddelen inzitten. Zo'n brokje ruikt een beetje naar een kattenbrokje en hebben ze er meteen uitgevist :')
[ [url=m/dtbHDc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i4F8ON.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er erg goed uit zeg!
Ik heb nu mijn eigen voer gemengd en daar doen ze het ook vrij goed op moet ik zeggen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:22

ElinaSK schreef:
Wat een schatjes :j

Ik heb eindelijk een fokker gevonden, volgende maand 2 gerbils halen, kan niet wachten :D

Welke fokker? Mag ook via pb.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:49

Waarschijnlijk heb ik een super huisje voor de mijne gevonden.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:37

Leuke foto's karlijn dat is ook wel mooi die kleur van je gerbils zo licht met donkere ogen. Ellabellaah ik heb ook wel eens gerrie gerbil gevoerd, maar heb ook het idee dat ze het niet erg lekker vinden. Ze laten veel restjes liggen en het onderste voer uit de zak is zo verkruimeld dat ik dat weggooide en nu voer ik care + en heb ook het idee dat de jongen hier wat beter op groeien en ze vinden het heerlijk. In elk brokje zit geloof ik hetzelfde, dus ze hebben geen voorkeur van brokje maar benieuwd of jouwe het natur plus lekker vinden

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:29

@azmay: meng je zelf je voer? Mag ik vragen wat je er allemaal doorheen doet?
@Elin_: fijn dat je een baasje hebt kunnen vinden!
@ElinaSK: spannend joh! Heb je al een foto van ze?
@stalmilagro: ik heb inderdaad ook even naar dat voer staan kijken, maar het lijkt me zo saai eten voor ze :=

Ze hebben hun eerst portie alweer bijna op! Volgens mij vinden ze het wel lekker gelukkig. Ben benieuwd of ze het ook goed blijven eten, want in het begin aten ze ook flink van de gerrie gerbil maar dat werd na een week of twee ineens veel minder.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:41

Ik voer ook care+ ,dat saaie brok voer van beaphar, en ik heb het gemengd met gerbil voer (merk weet ik niet meer, volgens mij gerbil nature? Iets met zaadjes in elk geval), precies om de reden die je noemt ellabellaah want die brok lijkt mij zo saai en eentonig. Mijn gerbils hebben dus de keuze, ze hebben ook zaadjes en ander lekkers dat ze kunnen pakken. Maar... ze willen alleen nog maar de beaphar brokken, de zaadjes en alles dat ik er bij gemengd heb blijven onaangeraakt liggen en die kan ik weggooien. Mijn gerbils hebben een grote liefde voor de brokken, ze willen niks anders meer (ok, snoep en snacks uitgezonderd natuurlijk)

Ze zijn hier erg blij met de brokjes!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:48

Mooi beestje EskeGirl!

_Karlijn, wat leuk 2 van die lichtes!

Ik heb van de vorige eigenaresse ook Gerrie Gerbil meegekregen, meng het nu met ander voer wat gewoon hier in de winkel te koop is, maar ze eten alleen het Gerrie Gerbil voer ertussen uit, dus van de week nog maar een aantal pakken bestellen.

Fijn ElinaSK!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:03

Hier beginnen ze eindelijk wat uit hun schulp te kruipen. Herb is nog erg voorzichtig, maar Beau voelt zich al redelijk op zijn gemak geloof ik. Klimt nu ook regelmatig via mijn trui over mijn arm omhoog. :)

Afbeelding

En 2 screens, krijg het filmpje niet geladen. :)

Afbeelding

Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:38

Ik heb nog geen koppel gereserveerd. Heb nog niks speciaals in gedachten , wanneer ik daar ben dan maak ik een definitieve keuze.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:59

Leuk xmayo en ellabellaah ruik maar eens aan care + dan snap je vast dat ze het lekker vinden. Ze eten er echt veel van! Soms gooi ik voor de afwisseling wat vogelvoer er door of koop ik voor een keer een ander merk zoals gerbil nature maar vind al het voer gewoon zo kruimelen kwa laatste restjes en ze laten het minst lekkere liggen en care + vinden ze gewoon lekker en laten ze niks van liggen :)
Laatst bijgewerkt door stalmilagro op 29-05-15 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:00

Mayo : wat een schatje! Prachtig

Helaas heeft koper afgezegd
het was zo'n goed adres. .

Weer opzoek

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:11

Ah jammer Elin!

Hier hetzelfde Stalmilagro, ik voer ook care+ en ze vinden het heerlijk!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:47

Ik twijfel al langer of ik mijn gerbils meer dierlijk voedsel wil geven, ik hoor er positieve verhalen over en in het wild eten ze af en toe ook insecten e.d. maar ik durf niet zo, ben bang dat ik ze iets geef waar ze ziek van kunnen worden. Wat geven jullie ze zoal aan vlees, insecten, en/of overig dierlijk materiaal?

Levend voer daar wil ik liever helemaal niet aan beginnen, dat valt (voor mij) al direct af, maar ik neem aan dat er wel meer mogelijkheden zijn dan dat?

Wat een schatje zeg xMayo! <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:50

Je kan eens gedroogde meelwormen proberen :)

Koppeling Luna en Nibbit gaat met moeite... ze komen dit weekend nog niet thuis.