Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:27

Hmm hopelijk knapt ze snel op! Bij ons niesten onze twee dierenwinkel ratjes ook enorm veel, maar ik las dat dit ook stress gerelateerd kon zijn.. Na een tijdje werd het niesen steeds minder..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:37

Daar hoopte ik ook op, maar we hebben haar nu 6 weken en ze niest nog steeds.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:08

Oeps ja das wel lang ;) nah hopelijk knapt ze snel op!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:16

*\o/* hallo allemaal, ik ben nieuw op dit rattenhuiskamer gesprek! Zelf ben ik nog geen ratteneigenaar, maar daar komt binnekort verandeeing in. Ik heb me flink ingelezen maar blijf twijfelen tussen 2 mannen of 2 vrouwen. Ik ken alle voor en nadelen en het blijft 50/50. Wie kan me hier verder mee helpen? Hoe druk is druk bij de vrouwe en hoe rustig zijn mannen. Blijven vrouwen over het algemeen uberhaupt wel op schoot of rennen die echt van hot naar her?

Vanavond langs bij een rattery/ opvang. puur om de verschillen tussem de grslachten in real life te ervaren.
Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd bij.

Worden ratten naarmate ze ouder worden ook rustiger?

Graag hoor ik meer hierover voordat ik op kopen overga.

Groetjes Anouska

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:50

Ik heb 2 vrouwtjes, de ene is echt hyper en de andere is heel rustig. Maar degene die hyper is gaat ook wel bij je liggen slapen. Ze stinken amper, dat vind ik wel een voordeel.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:37

Ik heb twee dames die graag op onderzoek uit gaan, maar die ook erg graag lekker bij me slapen, in een vest oid. :)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:18

Ik heb 3 mannen

Erg verschillende karakters maar alle 3 knuffelen wel graag
Stinken wel..!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:04

Stinken is wel een nadeel inderdaad, maar als het hok vaak genoeg verschoont wordt, valt dit bij mannen ook wel mee toch. Misschien dan toch vrouwen. Ik was bang dat die alleen maar hyper konden zijn. Maar als die ook lekker bij je kunnen liggen, is de keuze wel gemaakt denk.ik. Bedankt!!!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:09

Onze dames stinken ook vrij snel geloof ik hihi (: maar weet niet hoe dit tov heren is natuurlijk..
Knuffelen doen die van ons niet zo, die gaan liever op onderzoek uit haha

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:19

Ohhhh nu ga ik weer twijfelen!! Haha ik ga straks kijken en dan hopelijk keuzes maken!!

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:20

Ik heb mijn mannen nu 2 dagen en heb vandaag de kooi helemaal leeg gemaakt en schoongemaakt omdat ik ze vond stinken en dat na 2 dagen haha

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:23

Dat is wel snel inderdaad, en als ik jullie nou vraag, wat is leuker, man of vrouw, wat is dsn jullie antwoord? ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:27

Ik kan geen antwoord geven, heb altijd vrouwtjes gehad. Omdat ik denk dat die minder stinken en omdat ik de balletjes van een man niet zo mooi gezicht vind :o

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:46

Haha dat vindt ik ook, maar volgens mij zie je dat later niet eens meer. Ik bem benieuwd naar het grootte verschil tussen man en vrouw. Misschien vindt ik de mannen wel te groot!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:28

Ik heb 2 dames, 1 ervan is erg onderzoekend en komt af en toe eens even bij mij kijken. Rent de hele kamer door en erg op mij gericht, komt alleen nooit bij mij slapen. Mijn andere dame komt altijd meteen naar mij toe en komt ook graag bij mij liggen.
Die van mij stinken qua plas en poep totaal niet, meer de geur die in de hangmatjes gaat zitten waar ze gewoon naar ruiken.
Het grote voordeel aan vrouwtjes vind ik dat er geen ballen onder hangen... :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:22

Mn broer dacht lief te doen, maar nu maken mijn heren ruzie :')

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:48

Ik ben eruit. De keuze is toch op vrouwen gevallen. De lijnen waar de,rittens uitkomen zijn allemaal vrij rustig. Heb echt genoten van de beestjes!!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:14

Ik heb ook altijd vrouwtjes gehad, ooit begonnen met 1 mannetje maar die rook je wel flink.
Mijn dames verschillen heel erg qua karakter, heb een echte knuffelkont maar ook een die totaal niet wil knuffelen. Een heel druk ratje maar ook weer een rustige. Verschilt dus gewoon per rat hoe het karakter is. Vrouwtjes blijven wel kleiner dan mannetjes.

Morgen gaan mijn 4 lieve dametjes ook verhuizen naar Zwolle. Ga zo snel mogelijk kooi uit elkaar halen en schoonmaken hier en dan in zwolle meteen in elkaar en inrichten. Hoop dat ze niet teveel stress krijgen van dar flinke eind in de verhuisbak. Moet daar wel even de dierenwinkel opzoeken nog en kijken waar een DA zit, iemand die een goeie niet al te dure weet in de omgeving van het centrum in Zwolle? Moet denk ik met.Harley erheen want ze heeft een bultje wat ik niet vertrouw.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:20

Ik heb 3 kerels, zijn alle 3 hartstikke lief.. in de kooi slapen ze veel tot ze voedsel ruiken.. op de bank zijn ze hyper de pieper.. heen en weer wandelen.. afentoe op je schoot kruipen.. bedenken hoe ze m kunnen peren en op onderzoek uit kunnen gaan...

Nope.. die van mij slapen niet op schoot :P En vooral voor voedsel zijn ze erg wakker.

De vrouwen die ik ken meurden evenveel als mijn mannen.. alleen ruik je bij mijn mannen nog nét een vleugje méér rat..

Maar het is ook wat je ze voert.. want van sommige dingen kunnen ze onwijs stinken.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:19

Ik ruik mijn man meer dan mijn vrouwen, maar kan niet echt zeggen dat hij gruwelijk stinkt ofzo..

Heb vannacht een nachtje bij m'n ouders geslapen, de eerste keer sinds ik de opvangers erbij heb (nu ruim 2 maanden geleden) en kom net thuis en zie dat Charlie een dik achterpootje heeft rechts :\ Hij zet er helemaal geen gewicht op, koud is het niet. Wat nu?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:13

Hier niet echt verschil tussen mijn mannen en vrouwen. Mannen hebben wel iets ander luchtje.

Ik zou zelf geen vrouwtjes meer nemen. Mijn grote voorkeur gaat toch echt naar de mannen. :D
Waarom? over het algemeen wat luier, lekker groot, heerlijk! :+

Alle vrouwtjes die ik tot nu toe heb gehad, kwamen niet echt lekker bij me liggen en wilde alleen maar op onderzoek uit.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:14

Even een snelle simpele vraag; kunnen jullie ratten op 1 hand zitten? Gewoon comfortabel met 4 pootjes op 1 hand?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:40

Die van mij wel, maar als ze nog iets groeien niet meer. :P Ze zijn nu 6 maanden ongeveer.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:20

Haha Kaus hoe bedoel je? Omdat ze te groot zijn / te onstabiel / te onrustig? Drie van de 4 bij ons kunnen wel op je hand zitten, maar 1 daarvan is vrij onrustig (wil liever over je arm rennen :') ) die andere vind het nogal eng en klemt zich het liefst ergens aan vast of valt om omdat ze nogal onstabiel lijkt te staan :p dus die 'kan' het niet zo goed..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:25

Fysiek gezien zouden ze het wel kunnen, praktisch gezien niet, ze kruipen bij mij altijd meteen m'n nek in haha :)