Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:55

Hier ook dagelijks schapenvet met knoflook, maar helaas werkt dat hier niet (voldoende).

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:59

Pien: Ik heb het als bonbons besteld bij happytails, maar ze hebben het bijna overal wel.
Zag het laatst ook liggen bij de dierenwinkel hier om de hoek, dus ga het daar halen volgende keer.
Ze hebben het ook in vloeibare variant (kun je wat beter doseren denk ik, maar ik weet niet of het net zo effectief is)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:09

Ik gebruikte ook de Seresto band voor Jip. Dat ging altijd goed. Maar dit jaar reageerde hij hier ineens heel slecht op. Dus heb ik hem afgehouden. Hij krijgt van die knoflook korrels over het voer en Advantix. Daar reageert hij niet op gelukkig.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:09

Ik wacht eerst de seresto band af want ben daar wel altijd tevreden over geweest. (Lelijk is het wel)
Knoflook en schapenvet kunnen we altijd nog proberen.

Maar zoveel teken heb ik nog niet meegemaakt. Bonne til ik bij mijn ouders het bos in, dan hoeft hij niet het lange gras door. Bij mij ik direct het bos in maar ze zitten gewoon overal. Bonne wilt graag in de bosjes poepen dus dan moet hij er toch even doorheen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:20

Voor mensen die qua voer/supplementen wat willen doen >> Fenegriek poeder.

Stinkt wel even in het begin wanneer je het geeft, maar daar heb ik meer vertrouwen in als knoflook bonbons - dat heeft hier in ieder geval echt 0 gedaan in de jaren dat we het gegeven hebben, net als karnemelk e.d. Fenegriek is een veel sterkere poeder wat van binnenuit werkt en afweert. Dat heb ik tot dusverre gegeven nu en wij hebben ook nauwelijks een teek gehad - maar moet ik wel eerlijk bekennen dat ik wel minder loop als bv vorig jaar dus ik heb ook minder kans op teken tov dat ik veel meer kilometers door dichtbegroeid gebieden maak natuurlijk.

Imo heb je soms ook gewoon pech of geluk; met pech heb je een hond die gewoon evt aantrekkelijker is en vooral de plekken waar je loopt kun je geluk of pech mee hebben en daar kun je dan ondanks de beste bedoelingen gewoon niets meer tegen doen met natuurlijke middelen. honden die veelal in stedelijker gebied blijven, zullen logischerwijs ook minder snel onder zitten en dan kijk je ook qua behandelwijze er misschien anders tegenaan. Loop je veelal in buitengebied, heb je met pech na 1 wandeling al 5 teken en dat dan elke dag van de week :') Dan ga je er toch wat anders mee om op een gegeven moment - zeker als je zoals ik als de dood voor Lyme bent haha. Hier hangt het echt enorm van de locaties af. Hier op de heide vind ik nauwelijks teken na een wandeling, maar in buitengebied met uiteraard meer gras en heuvelland, zit ze sneller onder. En met een langhaar vind je ze gewoon echt te laat - het merendeel dan.

Hier zijn we wel weer aan de seresto. Het is qua chemische middelen hetgeen wat imo het beste werkt; wat ervoor zorgt dat de teek niet bijt en iets doorgeeft, waar de meeste andere middelen pas te laat werken eigenlijk, dan kan de teek al wat doorgegeven hebben. Verder houd ik er ook niet van dat wanneer ik chemisch ga, ik van binnenuit zou behandelen dus pillen geef ik voor vlooien/teken niet, ik behandel dan echt liever van buitenaf - ook al is dan een band als seresto slechter voor het milieu weer. De kat krijgt voor vlooien bv ook pipetjes in de nek, geen pil variant. Enige wat ik qua pillen geef is wanneer ontworming nodig is, dan geven we Milbemax. Maar goed, wanneer ze ergens op reageren moet je uiteraard verder kijken. Ik heb zo lang mogelijk geprobeerd zonder chemische zooi, maar het is hier nu echt de laatste seizoenen met periodes enorm heftig geweest qua teken en dan ben je wel klaar met karnemelk, knoflook bonbons, kralen banden e.d. Maar goed, uiteindelijk moet iedereen naar eigen situaties kijken en zelf beslissen natuurlijk. Zoveel mensen, zoveel wensen en andere situaties.

Ik ben als de dood voor Lyme bij zowel Arya als mezelf (dus ik loop ook hartje zomer met lange leggings rond buiten ipv korte benen wanneer we in dichtbegroeid gebied wandelen :') ), dus ik kwakkel gewoon liever niet te lang aan wanneer we de eerste teken terugvinden in huis/op de hond. Denk dat er eens wat meer bekendheid voor Lyme moet komen, zodat mensen echt meer bewust zijn van wat deze ziekte kan doen. Het is echt niet mals in ieder geval ;( Ik wil dat echt zo goed mogelijk voorkomen en dat betekent het liefst zorgen dat ze dus gewoon niet bijten en speeksel kunnen overdragen.

Ik schrijf ook altijd de plek en datum op wanneer we teken vinden, voordat die Seresto er om hangt bv. Dat zou ik sowieso als tip aan iedereen kunnen meegeven. Wanneer je teken hebt die echt al gezogen hebben, schrijf het even op voor jezelf. Mochten ze gekke klachten krijgen naderhand, kun je het evt terug herleiden en heb je nog kans dat je nog iets kunt doen. De kans is uiteraard klein, dat ze Lyme krijgen, maar toch; het gebeurd veel meer als wat er eigenlijk naar buiten gebracht word, ook bij mensen. De laatste jaren lijken ze echt explosief toe te nemen elk jaar, zal wel door de langer aanhoudende warmte zijn denk ik.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:54

Interessant om alles te lezen over het weren van teken. Ik merk dat ze hier ondanks de Advantix echt nog wel teken meenemen, maar het zijn er naar mijn idee ook meer dan vorig jaar hier in de buurt. Ik ga me eens verdiepen in fenegriek of knoflook.

@xSannee: Ik kan zelf helemaal niks ontdekken. Ik heb z’n nagels en tussen z’n tenen uitgebreid gecheckt en ik mag verder ook overal aan zitten. Elvis is alleen best een “harde”, dus dat hij nu toch duidelijk iets aangeeft zit me niet helemaal lekker. Ik kan ook niet helemaal ontdekken waar het dan precies pijn doet en waarom hij er niet op wil staan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:07

Ik ben benieuwd wat de DA straks zegt Lugea.
Evt zou je aanvullend ook nog een fysio of osteopaat kunnen laten meekijken, maar hopelijk is het gewoon verstapt/verstuikt en zie je morgen alweer verbetering. Succes bij de DA.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:16

Ikzelf doe eigenlijk niets qua teken. Als we het bos uit komen gaat de lint roller eroverheen om de teken eraf te halen en controleer ik ze allemaal grondig.

Gister avond hebben we eindelijk Wakimi gehaald. Half 1 was in thuis en na snel een rondje met alle andere honden gemaakt te hebben heeft ze braaf geslapen tot 6 uur.

Afbeelding

Mijn 1 jarige hond wordt er moe van Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:30

Is het een Akita inu of american Akita?
Heel mooie honden vind ik het maar niet mijn karakter. Ooit als ik een boerderij heb maar twijfel dan ook nog tussen de kangal als erfhond <3

Voor nu lekker klein ras in mijn appartement haha.
Zojuist snacks besteld bij barkking en ook allemaal weer nieuwe dingen. Kameel, konijnenoren, vis en eend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 11:33

StalMelyn schreef:
Is het een Akita inu of american Akita?
Heel mooie honden vind ik het maar niet mijn karakter. Ooit als ik een boerderij heb maar twijfel dan ook nog tussen de kangal als erfhond <3

Voor nu lekker klein ras in mijn appartement haha.
Zojuist snacks besteld bij barkking en ook allemaal weer nieuwe dingen. Kameel, konijnenoren, vis en eend.

Zal er een extraatje bij doen. Ivm de 15% korting van de Kyno. :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:40

Interessant de fenegriek cursebreaker! Ken ik wel van m'n paard :+
Maar ga er ook eens naar kijken!
Op Evi geen teek meer gezien na april, maar weet wel dat ze er zitten, dus het lijkt toch te werken.

Lugea: ach :(:) Nou hopelijk valt het mee en heeft hij zich gewoon wat verstapt!

Stonedromy: haha de lintroller? :P wat grappig. Die had ik nog niet eerder gehoord. Heeft met Evi's lange vacht niet veel zin haha.

Wat een prachtige kleur is ze zeg! geniet ervan :+:

Lucky Bonne, konijnenoren zijn hier echt dé grote winnaar qua snacks.
Ze wordt wat kieskeuriger op d'r trainings-snacks :+
zeker in het bos zijn gewone brokjes niet meer voldoende haha. Dus daar kunnen we wel weer wat ander lekkers voor gaan zoeken.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:56

Ja nu Bonne wat groter is wilde ik de konijnenoren ook proberen. En wat spullen erbij dat hij meteen kan opkauwen ipv dat het blijft. De kophuid snacks kauwt hij geregeld op maar het wordt niet kleiner. Het is nu meer speelgoed geworden ook maar houd hem lekker bezig.

Oh wat er korting kiwiwitje? Ik let ook niet goed op :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:11

Oh en mocht iemand nog vakantie-tips (locaties) met de hond hebben; let me know!

We willen in september er op uit, maar weten nog niet zo goed waar we heen willen. Ze doet het goed in de auto, dus we durven het wel aan om een stuk te gaan rijden. Maar ook weer niet helemaal naar Italië bijv.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:26

Wat fijn dat Wakimi er eindelijk is! :)

Mocht de dierenarts het niet weten en de klachten aanblijven gaan we zeker een fysiotherapeut of osteopaat raadplegen. Waarschijnlijk ben ik gewoon overbezorgd, maar ga liever een keer te veel dan te weinig…

Ik lees ook graag mee voor tips om met de honden op vakantie te gaan. :D Ik wil volgend jaar met ze naar Denemarken en Noorwegen of Zweden, maar dit jaar wil ik er eigenlijk ook nog wel even lekker op uit met ze.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:32

Ouddorp is altijd leuk :D :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:38

Wij zijn vorig jaar met Fitz gaan kamperen in Luxemburg! In het Mullerthal. Super mooie omgeving, heerlijk wandelen en niet te ver weg.
[BB-ITP] Fitz de Aussie-pup op avontuur in Luxemburg

Dit jaar gaan we straks in de zomervakantie een midweekje naar de Ardennen en dan in september 10 dagen naar Oostenrijk weer. Dat gaan we in 2 dagen rijden, tussenstop in Duitsland. :)
Laatst bijgewerkt door Leo op 29-06-23 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:44

CupCakes_ schreef:
Ouddorp is altijd leuk :D :+

Mee eens, gaan we ieder jaar in september heen. Ook dit jaar weer! Ook de paarden eens meegenomen maar dan heb ik een stuk minder vakantie haha

Volgend jaar willen we een wandel vakantie in Oostenrijk plannen, dan kan Bonne al een stuk meer met 1,5 jaar oud.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:51

Mullerthal wil ik nog graag een keer naartoe! Is van ons uit maar 2 uurtjes rijden maar moeten de hondjes natuurlijk wat ouder zijn :+

Wij zijn 9 jaar terug met de honden naar Schwarzwald geweest. Was ook goed te doen qua rijden en heerlijk wandelen.

Vanmorgen even stukje met de auto gaan rijden. Tommy vind het nog spannend in de auto. Gelijk wandelingetje gemaakt zodat het een positieve ervaring is.
Nero is alleen een lekkere puber op moment en luisteren is moeilijk. Let niet meer op de baas en als ie iets ziet issie weg. Duivel. Maar we werken eraan ;)
Tommy heeft vanavond zijn 1e puppycursus.

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 14:22

StalMelyn schreef:
Ja nu Bonne wat groter is wilde ik de konijnenoren ook proberen. En wat spullen erbij dat hij meteen kan opkauwen ipv dat het blijft. De kophuid snacks kauwt hij geregeld op maar het wordt niet kleiner. Het is nu meer speelgoed geworden ook maar houd hem lekker bezig.

Oh wat er korting kiwiwitje? Ik let ook niet goed op :+

Haha yes 15% met de code KYNO37
Geldig tm 30 juni

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:59

Ik moet echt beter opletten. Ik had van de week wat op marktplaats gekocht en afspraak was inclusief verzenden. Krijg een tikkie met verzendkosten erbij en ik betaal die dus gewoon _O- had wel nog op de afspraak gewezen maar daar werd uiteraard niet op gereageerd dus ja, eigen schuld dikke bult.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:20

Aangezien wij inmiddels als ambtenaren door het leven gaan hebben we de weekenden vrij en krijgen we vrije weken in onze schoot geworpen. Ik wil volgend jaar eigenlijk het Pieterpad gaan lopen. :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:35

Oh gaaf plan KimD! *D

& leuke andere tips & ideeën! We zijn net in Zeeland geweest, maar de rest ga ik even bekijken *D

Leuke combi Shaya, puber en een pup haha! Maar veel plezier op de puppycursus!
De tijd vliegt, wij hebben nog maar 1 les en dan examen van de jonge honden cursus.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:39

Mullerthal is idd voor een pup nog wat pittig. Voor mijn vriend was het ook pittig, hij heeft Fitz (toen nog 23 kg) een hoop trappen op getild :))
In Oostenrijk mag hij lekker zelf klauteren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:47

Omgeving Ouddorp is inderdaad wel echt fan-tas-tisch <3 Boswachterij Westenschouwen moet je dan Zeker een bezoekje brengen <3 , maar ook alle verschillende stranden in de buurt van Ouddorp, Grevenlingermeer e.d. Wij hebben echt onwijs genoten daar vorig jaar en ik kan echt niet wachten om eens terug te gaan. Ik kwam heerlijk tot rust daar aan het water en Arya en ons hele gezin ook, hebben ons allemaal zo heerlijk geamuseerd <3

Omgeving Eifel in DL is ook erg tof, maar wel pittig met wandelen dus dat is dan misschien minder handig - dan is Heuvelland Zuid-Limburg een beter alternatief.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:08

Zitten hier ook aanraders bij waar het niet super druk is met andere honden :P? Camping of bungalow oid dan sla ik het vast op voor in de toekomst :D