Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaya_ schreef:Ik mag me (voorzichtig) hier ook gaan melden. A.s. zaterdag gaan we bij een working kelpie kijken. Is dan 6 weken oud. Heel fijn contact met fokker en alles lijkt toch wel te passen.
Ikzelf ga actief gehoorzaamheid doen en als de kleine man groot genoeg is (recreatief) behendigheid.
Buiten alle actieve wandelingen.
We hebben nog een 8 jarige border collie. Hij zit sinds april alleen. Toen is zijn papa overleden.
Ik denk dat hij het wel heel leuk vind een nieuwe vriend erbij en ook zeker zal helpen met 'opvoeden'.
Hopelijk ie de klik er zaterdag net zo als dat ik er nu naar uitkijk
Marjo89 schreef:Yes dat klopt 2 uit hetzelfde nest. Wellicht moet ik er even bij vermelden dat we in buitengebied wonen.
We wandelen super veel en daarnaast doen we van alles, detectie, en mee naast paard(zodra ze oud genoeg zijn)
Het is een wel overwogen keuze om te gaan voor 2. Mijn vrouw heeft hier ook een actieve rol in.
Ik heb beetje allergie voor "opsluiten" en het gemak van de mens. Maar besef mij ook wel dat 2 pups elkaar ook goed wakker kunnen houden.
En rust en regelmaat zijn super belangrijk.
cinniz123 schreef:Nou hier weer wat bijzonders hoor!
Met Parel natuurlijk weer,wie anders![]()
Hoop dat de dierenarts gelijk heeft…
Ma viel me op dat ze niet meer helemaal recht kon lopen en tot aan gister leek het steeds erger te worden,echt zwalken en kopschijn en schudden met dr koppie en dan evenwicht verliezen.
Het eerst wat in mij opkwam was tia of beroerte maar gister voor de zekerheid ook urine ingeleverd want ze likte ook veel aan haar vulva.
Ze kijkt vrolijk en wil graag mee tot je de verwardheid bij haar ziet in haar ene oogje dat haar lichaam blijkbaar niet doet van wat ze zou willen.
Vandaag overleg gehad met de dierenarts en ze had wel wat bacteriën in haar urine zitten dus daar sws een ab voor.
Tia/ beroerte is niet uitgesloten tot 2 andere dingen wel zijn uitgesloten.
Vestibulair syndroom of een middenooronsteking.
Dat laatste is wel door mn hoofd gegaan en dus ook het bijzondere weer aan die gekke hond want parel heeft CEC , gesloten gehoorgangen dus dacht dat dat niet mogelijk zou zijn.
Ik wist me te herinneren dat er tijdens een CT scan dat als bevinding werd aangehaald en benoemd was en die heeft ze erbij gepakt en ze heeft wel een middenoor(zeg ik dat goed)
Dus we kijken of de ab aanslaat en dan moet ik haar maandag even berichten hoe het gaat.
Ik hoop natuurlijk dat het dat is maar ik houd wel in mn achterhoofd dat het ook fout kan zijn.
Man man man hoe vaak ik al geen afscheid van die hond heb genomen en elke keer komt ze er weer fluitend uit dat rare beest.
Vaak weet je bij dieren wel dat het klaar is hoe moeilijk die beslissing ook is maar bij Parel zal ik altijd de gedachten houden of het weer goed zal komen.
Een kat heeft negen levens maar mijn chinese naakthond inmiddels al 20 denk ik zo
KimD schreef:cinniz123 schreef:Nou hier weer wat bijzonders hoor!
Met Parel natuurlijk weer,wie anders![]()
Hoop dat de dierenarts gelijk heeft…
Ma viel me op dat ze niet meer helemaal recht kon lopen en tot aan gister leek het steeds erger te worden,echt zwalken en kopschijn en schudden met dr koppie en dan evenwicht verliezen.
Het eerst wat in mij opkwam was tia of beroerte maar gister voor de zekerheid ook urine ingeleverd want ze likte ook veel aan haar vulva.
Ze kijkt vrolijk en wil graag mee tot je de verwardheid bij haar ziet in haar ene oogje dat haar lichaam blijkbaar niet doet van wat ze zou willen.
Vandaag overleg gehad met de dierenarts en ze had wel wat bacteriën in haar urine zitten dus daar sws een ab voor.
Tia/ beroerte is niet uitgesloten tot 2 andere dingen wel zijn uitgesloten.
Vestibulair syndroom of een middenooronsteking.
Dat laatste is wel door mn hoofd gegaan en dus ook het bijzondere weer aan die gekke hond want parel heeft CEC , gesloten gehoorgangen dus dacht dat dat niet mogelijk zou zijn.
Ik wist me te herinneren dat er tijdens een CT scan dat als bevinding werd aangehaald en benoemd was en die heeft ze erbij gepakt en ze heeft wel een middenoor(zeg ik dat goed)
Dus we kijken of de ab aanslaat en dan moet ik haar maandag even berichten hoe het gaat.
Ik hoop natuurlijk dat het dat is maar ik houd wel in mn achterhoofd dat het ook fout kan zijn.
Man man man hoe vaak ik al geen afscheid van die hond heb genomen en elke keer komt ze er weer fluitend uit dat rare beest.
Vaak weet je bij dieren wel dat het klaar is hoe moeilijk die beslissing ook is maar bij Parel zal ik altijd de gedachten houden of het weer goed zal komen.
Een kat heeft negen levens maar mijn chinese naakthond inmiddels al 20 denk ik zo
Goeie god wat een verhaal weer! En altijd van die bijzondere dingen, echt bizar! Heel veel sterkte en succes!
Marjo89 schreef:Ik sta er heel positief in. En we zijn ons degelijk bewust van deze keuze.
Wij zijn gewoon geen bench gewend. Het altijd zonder gedaan.
Bench hebben we overigens wel. We hebben voor nu besloten om te kijken hoe het gaat/verloopt. De eerste tijd hebben we lekker veel vrij wat voor iedereen fijn is.
Marjo89 schreef:Vrij van werk inderdaad!
We hebben indien nodig meerdere opties om ze rust te geven.
Vind niet nodig om mezelf te verantwoorden waarom 2. Stelde een vraag wbt bench gebruik.