Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JesdaJinn schreef:Waarom wil je perse wisselend voer aanbieden?
Ik zou dat met een pup nooit doen. Überhaupt zou ik het niet doen. Dan heb je helemaal geen controle
kiwiwitje schreef:Ivm zoveel allergieen acana en orijen kunnen voeren vind ik al knap. Maar onbeperkt is juist niet goed. Zou dat ook zeker niet aanraden.
En grote kans dat de pup mee gaat eten met de brokken van de andere hond. En daar zou ik ook niet om staan te springen.
fannetje schreef:Wel een gave foto zo Kiwi![]()
KimD, ik begrijp dat jij ze op de pad laat plassen? Doe je dat bewust? Of nu ivm de kou buiten?
xLaraaj schreef:Dank u voor de uitleg! Wordt je dan telkens wakker ivm het het plassen of doet ze dat in de ren?
kiwiwitje schreef:Bij onbeperkt eten loop je t risico dat er te weinig gegeten word omdat de interesse er niet/minder voor is. Voor een pup is het helemaal belastend omdat die voermomenten gewend zijn om de zoveel uur. Zowel van mama als van de fokker. Met als risico dat als je de pup op onbeperkt gaat zetten dat er veel te veel in een keer gegeten word.
Maar ik ken geen enkele lastige eter die van onbeperkt beter is gaan eten dan op gezette tijden. Wat logisch is, want ze hebben nooit honger/trek.
Acana Pacific, Orijen Six fish en ziwipeak hert zou ik persoonlijk ver uit de buurt houden van grotere rassen. Calcium en fosfor is naar mijn mening veel te hoog. De kans dat je daarmee op groeistoornissen terecht komt is vrij groot.
De allergie uitslag kan ik weinig mee. Ik ben verder qua allergie testen gelukkig onbekend.
Volgens bovenste lijst zou ik namelijk denken dat Hert, zalm en tonijn niet gaan. Maar je voert hert en dat gaat dus goed?
Volgens de onderste zou ik zeggen dat er weinig allergieen in zitten dus ik kan daar weinig mee.
Je zou kunnen kijken naar de wolf of wilderness ocean (elements lijn)
Als dierlijke eiwitten alleen het probleem zijn van de bovenste lijst dan is de optie van Brit care r ook nog in de grain free salmon & potato. De sensitive Venison is ook een optie. Maar daarvoor geld t zelfde als wat je nu voert; niet voor de pup.
Maar als je t kan scheiden ook prima. Alleen ik vraag me af hoe je t kan scheiden dat de jack er altijd bij kan en de pup niet. En andersom. Dat de jack niet van je pup gaat eten..
Nayomie schreef:Wat kiwi zegt, zit een kern van waarheid in denk ik. Althans, onze ervaring. Zhiva ging minder eten met gezette tijden, dus toen lieten we de voerbak staan. Daarmee werd eten ook niet beter. We halen nu de bak dus na een x-tijd weg en merken dat de eetlust weer groter wordt.
fannetje schreef:Je hebt van Orijen ook een large breed versie, die zit volgens mij vergelijkbaar met de Wolf of wildernes wat betreft calcium. Roetsj heeft het daar goed op gedaan als pup, dus misschien is dat wat.
Wat betreft onbeperkt eten, dat hoef ik met mijn retriever neit te doen, die is binnen mum van tijd dan een bijzettafeltje, die blijft eten. De Rottweilers die ik kende waren dat ook, dus geen optie.
Ik ben er zelf dus geen voorstander vanEn wisselen van voer ook niet, zeker bij een pup, kan dat eerder meer problemen geven.
KimD, ik dacht al zoiets, daarom ook mijn vraag.
Muronia, Roetsj vond als pup de stofzuiger ook heel spannend en dook er net zo op af.