Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:06

Dametje met pit :D. Wat is je gedachtengang ivm de ren rond de bench? Lijkt wel interessant maar ken het niet :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 05:45

De bench moet een fijn plekje zijn, als ze straks mee naar boven gaat zal ze de eerste periode ook nog in de bench slapen (vanwege veiligheid) en in de auto zit ze natuurlijk ook in de bench.

Maar in huis, dus beneden, hoeft ze van mij niet perse in de bench te slapen. Wij gebruiken ook de ren als er bezoek is, dat is háár plekje dus daar moeten mensen wegblijven. We voeren haar daar ook, zodat ze leert dat ze voer niet hoeft te delen of te schrokken en dat die ren echt een leuke fijne plek is.

Met de ren hebben ze gewoon iets meer ruimte, ik merk ook dat ze sneller kalmeren bij stress of zoals nu bij haar.

Ze wordt wakker, loopt even rond, gaat eventueel even plassen, piept wat en besluit zelf ook weer te gaan liggen.

Wat dat betreft, we hebben al met al een goede nacht.

Om 22.30u gaan slapen en ze wordt ongeveer iedere twee uur even wakker. Één keer is ze gaan plassen op de pad. Iedere keer liet ik even merken dat ik er nog was, even overdreven omdraaien, even het kussen bewegen maar zei niks. Die steun wilde ik niet direct geven omdat het ook aanzet tot meer krakelen kan zijn.

Ze kalmeerde telkens netjes binnen een minuutje en sliep weer verder.

Nu net had ze iets langer nodig maar onze andere honden kwamen ook in beweging dus dat was logisch.

Inmiddels slaapt ze weer en over een uurtje (ongeveer) gaat de wekker. :D

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 08:18

Knappe pup! *\o/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:33

Dank u voor de uitleg! Wordt je dan telkens wakker ivm het het plassen of doet ze dat in de ren?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 09:35

Dino baby
Afbeelding

No worries, ze lag schattig dus ik wilde een foto maken. En toen ging ze gapen :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:41

Wel een gave foto zo Kiwi :j
KimD, ik begrijp dat jij ze op de pad laat plassen? Doe je dat bewust? Of nu ivm de kou buiten?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:49

Zijn er hier mensen die onbeperkt voer hebben staan? Wij hebben nu bij ons Jack Russel de hele dag brokken staan (afwisselend Acana, Ziwipeak en Orijen) zij is allergisch voor ongeveer alles, maar wil wel graag afwisseling in voer. Ze is heel mooi op gewicht en heeft absoluut geen voernijd oid. In de avond krijgt ze nog natvoer van DR. Clauders

Nu willen we het liefst bij onze pup die in mei komt ook onbeperkt brok gaan aanbieden. Hebben mensen hier ervaring mee? Het wordt een Rottweiler reutje die veel buiten gaat zijn

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:50

Waarom wil je perse wisselend voer aanbieden?

Ik zou dat met een pup nooit doen. Überhaupt zou ik het niet doen. Dan heb je helemaal geen controle

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:53

JesdaJinn schreef:
Waarom wil je perse wisselend voer aanbieden?

Ik zou dat met een pup nooit doen. Überhaupt zou ik het niet doen. Dan heb je helemaal geen controle

Dat zeg ik niet :) onze huidige Jack krijgt dat, ivm allergieën waardoor je beperkt bent binnen 1 merk, maar ze wel graag afwisseling heeft. Als je niet afwisselt stopt ze met eten.

Voor de pup willen we gewoon 1 soort brok gaan aanbieden, maar liefst wel onbeperkt omdat dit nu goed bevalt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 09:59

Ivm zoveel allergieen acana en orijen kunnen voeren vind ik al knap. Maar onbeperkt is juist niet goed. Zou dat ook zeker niet aanraden.
En grote kans dat de pup mee gaat eten met de brokken van de andere hond. En daar zou ik ook niet om staan te springen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:11

kiwiwitje schreef:
Ivm zoveel allergieen acana en orijen kunnen voeren vind ik al knap. Maar onbeperkt is juist niet goed. Zou dat ook zeker niet aanraden.
En grote kans dat de pup mee gaat eten met de brokken van de andere hond. En daar zou ik ook niet om staan te springen.

Is dat zo? Ze krijgt van Acana enkel de Pacific, van Orijen Six Fish en van Ziwipeak hert. Vanuit de dierenarts kreeg ik het advies liefst per keer 1 eiwit soort aan te bieden. Omdat ze kieskeurig is mocht ik kijken hoe het met afwisselen gaat. Dat gaat goed :j de ontlasting is mooi, de lichamelijke- en vachtconditie goed :)

Afbeelding

Afbeelding

Het is overigens mogelijk te zorgen zat de pup niet bij het voer van de Jack kan en andersom. Waarom is onbeperkt aanbieden niet goed?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:43

fannetje schreef:
Wel een gave foto zo Kiwi :j
KimD, ik begrijp dat jij ze op de pad laat plassen? Doe je dat bewust? Of nu ivm de kou buiten?

Ja, en buiten maar we gaan nu niet 20x per dag naar buiten. Het was gisteren bijvoorbeeld -11 overdag mét zonnetje, dat vind ik echt te koud om steeds vanuit een warm huis naar buiten te gaan. 'S nachts is het nog veel kouder en om haar dan uit het warme holletje te halen vind ik helemaal geen strak plan.

Dus voor nu zindelijk op de pad wat gewoon beloond wordt en buiten wordt extra extra beloond. Als straks de temperaturen boven 0 zijn hebben we haar zo zindelijk buiten, meestal trek ik daar een weekje max voor uit.

We hebben tot nu toe één ongelukje naast de pad gehad dus ik ben zeker tevreden. *\o/*

xLaraaj schreef:
Dank u voor de uitleg! Wordt je dan telkens wakker ivm het het plassen of doet ze dat in de ren?

Uitleg van hierboven legt het wel uit denk ik? Of?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 10:53

Bij onbeperkt eten loop je t risico dat er te weinig gegeten word omdat de interesse er niet/minder voor is. Voor een pup is het helemaal belastend omdat die voermomenten gewend zijn om de zoveel uur. Zowel van mama als van de fokker. Met als risico dat als je de pup op onbeperkt gaat zetten dat er veel te veel in een keer gegeten word.
Maar ik ken geen enkele lastige eter die van onbeperkt beter is gaan eten dan op gezette tijden. Wat logisch is, want ze hebben nooit honger/trek.

Acana Pacific, Orijen Six fish en ziwipeak hert zou ik persoonlijk ver uit de buurt houden van grotere rassen. Calcium en fosfor is naar mijn mening veel te hoog. De kans dat je daarmee op groeistoornissen terecht komt is vrij groot.

De allergie uitslag kan ik weinig mee. Ik ben verder qua allergie testen gelukkig onbekend.
Volgens bovenste lijst zou ik namelijk denken dat Hert, zalm en tonijn niet gaan. Maar je voert hert en dat gaat dus goed?
Volgens de onderste zou ik zeggen dat er weinig allergieen in zitten dus ik kan daar weinig mee.
Je zou kunnen kijken naar de wolf of wilderness ocean (elements lijn)
Als dierlijke eiwitten alleen het probleem zijn van de bovenste lijst dan is de optie van Brit care r ook nog in de grain free salmon & potato. De sensitive Venison is ook een optie. Maar daarvoor geld t zelfde als wat je nu voert; niet voor de pup.

Maar als je t kan scheiden ook prima. Alleen ik vraag me af hoe je t kan scheiden dat de jack er altijd bij kan en de pup niet. En andersom. Dat de jack niet van je pup gaat eten..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:07

kiwiwitje schreef:
Bij onbeperkt eten loop je t risico dat er te weinig gegeten word omdat de interesse er niet/minder voor is. Voor een pup is het helemaal belastend omdat die voermomenten gewend zijn om de zoveel uur. Zowel van mama als van de fokker. Met als risico dat als je de pup op onbeperkt gaat zetten dat er veel te veel in een keer gegeten word.
Maar ik ken geen enkele lastige eter die van onbeperkt beter is gaan eten dan op gezette tijden. Wat logisch is, want ze hebben nooit honger/trek.

Acana Pacific, Orijen Six fish en ziwipeak hert zou ik persoonlijk ver uit de buurt houden van grotere rassen. Calcium en fosfor is naar mijn mening veel te hoog. De kans dat je daarmee op groeistoornissen terecht komt is vrij groot.

De allergie uitslag kan ik weinig mee. Ik ben verder qua allergie testen gelukkig onbekend.
Volgens bovenste lijst zou ik namelijk denken dat Hert, zalm en tonijn niet gaan. Maar je voert hert en dat gaat dus goed?
Volgens de onderste zou ik zeggen dat er weinig allergieen in zitten dus ik kan daar weinig mee.
Je zou kunnen kijken naar de wolf of wilderness ocean (elements lijn)
Als dierlijke eiwitten alleen het probleem zijn van de bovenste lijst dan is de optie van Brit care r ook nog in de grain free salmon & potato. De sensitive Venison is ook een optie. Maar daarvoor geld t zelfde als wat je nu voert; niet voor de pup.

Maar als je t kan scheiden ook prima. Alleen ik vraag me af hoe je t kan scheiden dat de jack er altijd bij kan en de pup niet. En andersom. Dat de jack niet van je pup gaat eten..

We hebben de Jack ook op gezette tijden gevoerd, maar daar ging ze niet beter van eten :n Ze eet nu vooral avonds. Voor 13:00 sowieso niet. Vrienden van ons hebben een husky en malamute, die heel de dag buiten zijn op het erf en ook deze honden krijgen onbeperkt eten en zijn gezond. Ik vind het gewoon een fijn idee dat ze kunnen eten als ze honger hebben en een maaltijd over kunnen slaan als ze op dat moment geen honger hebben. Maar dat is misschien ook gevoel.

Ik wil de rottweiler sowieso andere brokken gaan voeren dan de jack :j Heb je aanraders?

Hert gaat goed ja :j Ze scoort daar ook 'maar' een 2 op. De grootse allergie is op mais, dat is een 5 en dat is de hoogste graad. Wolf of Wilderness eet de jack niet :n Tonijn is inderdaad een grensgeval. Zalm is beter maar eet ze weer slechter -O- Het is echt een enorme puzzel geweest dus ik ben heel blij dat ik voor haar iets gevonden heb dat werkt.

Het is mogelijk de twee apart te voeren gezien de rottweiler op termijn vooral buiten en in de keuken en bijkeuken komt en eventueel voer op een hoogte aangeboden kan krijgen waar de jack niet bij kan. De jack wordt in de woonkamer gevoerd. Het is de bedoeling dat de rottweiler daar niet gaat komen :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:14

Wat kiwi zegt, zit een kern van waarheid in denk ik. Althans, onze ervaring. Zhiva ging minder eten met gezette tijden, dus toen lieten we de voerbak staan. Daarmee werd eten ook niet beter. We halen nu de bak dus na een x-tijd weg en merken dat de eetlust weer groter wordt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:15

Hier krijgen Jinn en Jaxx ook op vaste tijden. Niet zo zeer vaste tijden maar laat het niet onbeperkt staan. Jaxx vreet zich dan dood denk ik

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:20

Nayomie schreef:
Wat kiwi zegt, zit een kern van waarheid in denk ik. Althans, onze ervaring. Zhiva ging minder eten met gezette tijden, dus toen lieten we de voerbak staan. Daarmee werd eten ook niet beter. We halen nu de bak dus na een x-tijd weg en merken dat de eetlust weer groter wordt.

Zou goed kunnen hoor! Zit ook logica in. Bij onze hond werkte het alleen niet.. Zal ook wel per hond verschillen. Ze is goed op gewicht dus blijkbaar eet ze wel voldoende. Ik wil haar niet verplichten meer te eten eigenlijk

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:30

Dit is de kieskeurige, slecht etende, allergie gevoelige dame :))

Afbeelding

Ik ben gezien de uitdagingen heel tevreden met haar conditie :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:50

Hebben jullie dit ook? _O-

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:08

Cody hangt hier altijd in de stofzuiger, dweil, swiffer en bezem. Zelfs als ik wil afstoffen doet die alles om mijn stofdoek te pakken. Hij wilt geen schoon huis denk ik :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:11

Je hebt van Orijen ook een large breed versie, die zit volgens mij vergelijkbaar met de Wolf of wildernes wat betreft calcium. Roetsj heeft het daar goed op gedaan als pup, dus misschien is dat wat.
Wat betreft onbeperkt eten, dat hoef ik met mijn retriever neit te doen, die is binnen mum van tijd dan een bijzettafeltje, die blijft eten. De Rottweilers die ik kende waren dat ook, dus geen optie.
Ik ben er zelf dus geen voorstander van ;) En wisselen van voer ook niet, zeker bij een pup, kan dat eerder meer problemen geven.
KimD, ik dacht al zoiets, daarom ook mijn vraag.
Muronia, Roetsj vond als pup de stofzuiger ook heel spannend en dook er net zo op af.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:18

fannetje schreef:
Je hebt van Orijen ook een large breed versie, die zit volgens mij vergelijkbaar met de Wolf of wildernes wat betreft calcium. Roetsj heeft het daar goed op gedaan als pup, dus misschien is dat wat.
Wat betreft onbeperkt eten, dat hoef ik met mijn retriever neit te doen, die is binnen mum van tijd dan een bijzettafeltje, die blijft eten. De Rottweilers die ik kende waren dat ook, dus geen optie.
Ik ben er zelf dus geen voorstander van ;) En wisselen van voer ook niet, zeker bij een pup, kan dat eerder meer problemen geven.
KimD, ik dacht al zoiets, daarom ook mijn vraag.
Muronia, Roetsj vond als pup de stofzuiger ook heel spannend en dook er net zo op af.

Wat is er mis met afwisselen? Als je vers voert krijgen ze toch ook steeds iets anders? :)

Ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen wordt. Waar de rottweiler goed op gedijt. Als dat beperkt voeten op gezette tijden is dan is dat ook prima :)

Orijen large breed ga ik naar kijken. Bedankt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 14:07

Goed op gewicht en voldoende binnenkrijgen is natuurlijk niet helemaal juist. Ze kan prima nog tekorten opbouwen. Krijgt ze nog medicatie?
Het wisselen van brok ligt heel anders dan t wisselen van vers. Brokken hebben een lijst aan ingredienten waar vers dat (over t algemeen ;) ) niet heeft. Heel veel honden gaan ook bij wisselen van voeding aan de dunne omdat de andere samenstelling voor gevoelige darmen een trigger kan zijn. Daarom word altijd aanbevolen te mengen als je wisselt.
De acana large breed is naar mijn mening te hoog voor een rottie
Je zou kunnen kijken naar Brit Care Grain Free Junior Large Breed Salmon & potato In het graanvrije.
Als graanvrij niet perse hoeft dan kun je eukanuba ook overwegen. Die heeft een puppy large breed met een lage waarde van calcium en fosfor.
Maar misschien heeft de fokker al een fijne voeding?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:33

Ohh Kim en Jesdajinn, wat een heerlijke knappe pups <3 lekker van ze genieten!
En wat een superleuke verrassing JJ om Jaxx zo ineens al opgehaald te hebben <3 superleuk!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:36

prachtig die schattige puppyfoto's!