Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 17:35

Nouja ik zou mij wel druk maken om loslopers. Zeker als ze niet luisteren en ik met mn hond fiets. Wat als die hond net even TE druk benaderd of mijn hond er niet op zit te wachten. voor je t weet lig jij op de grond te kijken of klapt je hond in je fiets. Want de hond van een ander in mn fiets boeit mij in zoverre weinig dat ik hoop dat ik (en mijn hond en fiets)er niks aan over houden maar wat er met de tegenpartij gebeurt boeit me niks.
Maar op de fiets zoals Simone beschrijft is gewoon lomp en gevaarlijk.

Ja ben er blij mee Van! Duimen voor jullie voor een mooi nestje :D Wij moeten nog even wachten met de echo :( :P

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:42

Skippy01 schreef:
@E_J zeker die buitenlandertjes die gewoon nooit grenzen geleerd hebben rondom mensen, hebben wat meer tijd nodig! Toby heeft van alles gesloopt, en lang ook. En toen ik verhuisd was, deed hij het nog eens over. Hij sloopt nu vooral (**afkloppen**) zijn eigen speeltjes, maar heeft ook plinten geknaagd, de sierlijst aan mijn trap gesloopt, mijn bank volledig uit elkaar getrokken... Ik was gelukkig wat gewend wel: beagle van mijn tante heeft minstens 20 paar schoenen opgegeten in de puppytijd/puberteit, en mijn spaniel had vooral iets met plinten en trok die letterlijk van de muren af. Onze doodle daarentegen heeft letterlijk maar 1x een ritsluiting van een kussen afgehaald. Meer niet.

Zo ernstig is het hier gelukkig nog niet, ik ben best trots op hoe goed hij zich tot nu toe gedraagt. Hij heeft tot nu toe eigenlijk alleen nog maar een onderbroek van mij uit de wasmand gestolen en gesloopt :')
Voor de rest pakt hij wel af en toe plastic flesjes met water uit mijn tas of oud papier uit de doos maar daar doet hij niet zo bar veel mee behalve ergens aan de andere kant van het huis weer neergooien omdat zijn eigen speeltjes toch interessanter zijn. Dus wat dat betreft hebben we tot nu toe geluk met hem!

Simoonzel schreef:
@E_J Wat is Loki schattig! Is hij al groot?

Ja hij is echt al best een flinke pup! Je kan hier denk ik wel ongeveer zien hoe groot hij al is, en dat hij ook echt nog behoorlijk gaat groeien:
Afbeelding
Afbeelding
Hij ziet er nu echt uit als een jong paard, met die hoge kont :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:45

Proficiat Kiwiwitje!

Van Spannend hoor, dat wachten zal vast wel lang duren!

Jip gaat op het moment alleen los als er geen andere honden in de buurt zijn. Hij vind andere honden veel te leuk om mee te spelen en is dan ook niet meer te pakken helaas. Zodra ik een andere hond aan zie komen lijn ik hem aan, want ik vind het zelf ook niet fijn als er een hond op ons af komt stormen. Als hij los loopt en er is geen hond in de buurt luistert hij vrij goed.

Vandaag had Jip ook de controle die ze bij onze dierenarts met 6 maanden krijgen. Waarschijnlijk als over twee maanden zijn dubbele hoektanden er niet uit zijn, moet meneer onder narcose om die dubbele hoektanden weg te halen. Zijn achterbenen staan ook 'koehakkig', dus als hij is uitgegroeid laat ik hem op de foto zetten. Is het dan ook verstandig om eventueel te testen op HD?

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 18:00

testen op HD is altijd verstandig :)
Hier hebben we veel trekspelletjes gedaan met touw om van extra hoektanden af te komen. Had ik ook bij vrienden aangeraden en die waren naar een tandheelkundige DA gegaan en die raadde t zelfde aan. :)
Is de stand verder wel goed van zn tanden? Of staan die dubbele echt in de weg voor een goed schaargebit?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:09

Die dubbele staan wel echt in de weg volgens de dierenarts. Waarschijnlijk gaat er eentje vanzelf uit, maar anders moeten we over een maand of 2 terug. Die trekspelletjes doen we inderdaad ook veel hier, dat had een goede vriend ons ook aangeraden om te doen. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:12

Hier duurde het ook erg lang, maar uiteindelijk toch ineens eruit zonder een dierenarts bezoek :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:35

Als hij dan tog een roesje krijgt voor foto’s zou ik inderdaad meteen HD erbij doen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 19:05

CupCakes_ schreef:
Die dubbele staan wel echt in de weg volgens de dierenarts. Waarschijnlijk gaat er eentje vanzelf uit, maar anders moeten we over een maand of 2 terug. Die trekspelletjes doen we inderdaad ook veel hier, dat had een goede vriend ons ook aangeraden om te doen. :)

Dus nu sluit zn gebit niet zoals t hoort? Want dat was mijn vraag :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:11

kiwiwitje schreef:
CupCakes_ schreef:

Dus nu sluit zn gebit niet zoals t hoort? Want dat was mijn vraag :P

Zo goeiemorgen zeg, ik zat met iets anders in m'n hoofd geloof ik :')

Nee het sluit niet helemaal goed

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 19:26

Dan zou ik contact opnemen met een tandheelkundig DA, foto's sturen en vragen wat hun zouden doen. Als je namelijk nog lang wacht met trekken is de kans groot dat t gebit altijd zo zal blijven sluiten en dat is weer niet de bedoeling natuurlijk :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:07

Wat een reus lijkt het op de foto ep

Kiwi: fijne uitslag voor Djessy! Opgelucht denk ik zo.

Geen ervaring met dubbele hoektanden maar zou ze er wel uit laten halen denk ik. Blijft van alles tussen zitten denk ik.

Hier ook een derde goede dag. Begonnen met oefenen met de bench. Ze ligt er al wel in maar hij mag niet dicht. Vannacht eens oefenen want ik verlang stiekem naar mijn bed of matras op de grond (nu op de bank zodat ze niet bij me kruipt)

Oei slopen is wel mijn vrees. Net een nieuwe keuken, vloer en meubels. Mijn missie is echt om dat heel te houden. Opzich laten we nu al expres wat van onze spullen slingeren om haar te testen.

Inmiddels is mijn jongste ook ontdooid. Puppy is toch wel leuk.

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:15

Salsa wat een leuke foto. :D

Kiwitje gefeliciteerd. *\o/*

Simoonzel wat een hork de eigenaren. Zeg je toch ff sorry.

E_J gaat volgens mij een flinke worden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:26

Net weer een ritje Kalmthout achter de rug.

Meneer eet wel, maar blieft absoluut zn medicatie niet _-:( zelfs de pindakaas truuk die tot nu toe altijd heeft gewerkt, wilde niet.

Maar hij moet zn antibiotica echt wel goed binnen krijgen.

Dus ff langs mijn eigen da was de bedoeling. 10 minuutjes rijden, sta ik ver..me voor een dichte deur.

Ik ben Héél héél erg klaar met dat verd. mde carnaval -:(-

Dus dan maar terug langs huis en 25 minuten de andere kant op naar de spoeddienst (wat in België op dit moment geen spoeddienst is, want die werken wel gewoon zoals het hoort op een officiële werkdag)

En ik ben al geen held met autorijden, lees net 3 weekjes in de buurt aan het rondtuffen :o

Nu heeft hij dus een infuusje gehad, met infuus en al in de auto want het werd ook nog eens donker..

Morgen krijgt hij van mij een infuus en dan woensdag weer naar de da. Dan eindelijk gewoon naar onze eigen.
Afbeelding
Weer thuis met kap om. Eigen schuld dikke...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:51

Jeetje wat een ellende zo. Maar gelukkig het infuus er weer in. En idd eigen schuld, dikke bult.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:03

Heb denk ik gemist waarom eogen schuld ..?

Wat een schattige foto Salsa !

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:18

xLaraaj schreef:

Hij vertikt het om zn pillen in te nemen. Verstoppen in iets lekkers werkt niet. Zelfs met de de speciale EasyPill weet Skip het pilletje ertussen uit te vissen.

Dus dan maar aan het infuus, met de consequentie dat hij een kap om moet want netjes van je infuus afblijven is ook niet mogelijk.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:32

Wat een ellende, mvdende! :(:)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:41

mvdende schreef:
xLaraaj schreef:

Hij vertikt het om zn pillen in te nemen. Verstoppen in iets lekkers werkt niet. Zelfs met de de speciale EasyPill weet Skip het pilletje ertussen uit te vissen.

Dus dan maar aan het infuus, met de consequentie dat hij een kap om moet want netjes van je infuus afblijven is ook niet mogelijk.

Deed zig ook voordat ik AJ had, Dan doe ik gewoon bekje open en hup pil er in en belonen. Dan maar zo :7 .

Aj eet pillen gewoon op, dus Zig nu ook.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 02:51

ZoZenn schreef:
mvdende schreef:

Deed zig ook voordat ik AJ had, Dan doe ik gewoon bekje open en hup pil er in en belonen. Dan maar zo :7 .

Aj eet pillen gewoon op, dus Zig nu ook.

Ook dat werkt niet.

Da heeft het zelfs met de pillenschieter + spuitje water erna geprobeerd. Resultaat: Skip zat in bidhouding in de hoek, weigerde te slikken, was totaal van slag af en een minuut later ofzo lag de pil alweer op de grond.
Als hij op dat moment gesnapt had naar de da, had me dat niet verbaasd, ik kon aan zn ogen zien dat hij dit NIET leuk vond. Hij deed gelukkig niets, mening hond had waarschijnlijk wel lelijk gedaan.

Skip laat zich niet dwingen, dan gooit hij zn kont tegen de kribbe.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:36

Soms is een infuus makkelijker ja. Metronidazol is ook wel echt vieze AB. Ik heb het ooit aan mijn kat moeten geven, wat een drama :')

Loki lijkt idd echt al best aan de maat! Ben benieuwd hoe hij wordt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:36

Simoonzel schreef:
Soms is een infuus makkelijker ja. Metronidazol is ook wel echt vieze AB. Ik heb het ooit aan mijn kat moeten geven, wat een drama :')

Hij krijgt Metrobactin.

Maar ook de Tralive en de Cerenia pillen krijgen we er niet in.

Die zijn niet zo super belangrijk, dus dat laten we nu maar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 08:51

Ik vind t alleen niet ; eigen schuld dikke bult..

Lijkt ie al wat op te knappen?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:53

mvdende schreef:
Simoonzel schreef:

Hij krijgt Metrobactin.

Maar ook de Tralive en de Cerenia pillen krijgen we er niet in.

Die zijn niet zo super belangrijk, dus dat laten we nu maar.

Jeetje wat een gestoei zeg. Hoe lang moet hij dat infuus nu? Die cerenia is tegen de misselijkheid maar als hij blijft eten en niet spuugt is dat idd. niet erg om weg te laten. Tralieve heb ik even gegoogled en dat is tramadol? Waarom krijgt hij dat?

Ik wil niet de dierenarts uithangen hoor, is interesse :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:17

Eigen schuld, dikke bult? Dat komt wel heel vreemd over, mvdende. Sorry dat ik het zeg. 4 jaar geleden is rond deze tijd mijn Luna ook behoorlijk ziek geweest (ik krijg op fb daar nu herinneringen van). Niet eten, niet drinken, spugen en zeer futloos. In plaats van dat ik zei, 'Eigen schuld, dikke bult', zat ik in de stress of mijn meisje dit wel zou halen. Dat heeft ze gedaan maar 7 maanden later hebben wij haar alsnog kunnen afgeven. Alsof een hond hier bewust voor kiest ..

Ik snap niet hoe en waarom jij je berichten zo formuleert (ook wanneer er niets ernstigs aan de hand is), maar het komt heel bijzonder over.

Ik wens je in ieder geval sterkte en ik hoop dat je hond er boven op komt.

Metrobactin werd hier gegeven voor diarree.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:28

xDenies schreef:
Eigen schuld, dikke bult? Dat komt wel heel vreemd over, mvdende. Sorry dat ik het zeg. 4 jaar geleden is rond deze tijd mijn Luna ook behoorlijk ziek geweest (ik krijg op fb daar nu herinneringen van). Niet eten, niet drinken, spugen en zeer futloos. In plaats van dat ik zei, 'Eigen schuld, dikke bult', zat ik in de stress of mijn meisje dit wel zou halen. Dat heeft ze gedaan maar 7 maanden later hebben wij haar alsnog kunnen afgeven. Alsof een hond hier bewust voor kiest ..

Ik snap niet hoe en waarom jij je berichten zo formuleert (ook wanneer er niets ernstigs aan de hand is), maar het komt heel bijzonder over.

Ik wens je in ieder geval sterkte en ik hoop dat je hond er boven op komt.

Metrobactin werd hier gegeven voor diarree.

Volgens mij lees jij verkeerd!

Ik heb 2 nachten bijna niet geslapen vanwege de zorgen om Skip!

Het stukje eigen schuld gaat over het feit dat hij nu met de door hem gehate kap op loopt, omdat hij zn medicatie niet wil innemen en er daardoor een infuus in zn poot zit.

Het ziek zijn zelf kan hij natuurlijk niets aan doen!

Het is gewoon erg jammer dat je een hond niet duidelijk kan maken dat het òf netjes zn pillen in kan nemen en daardoor lekker los kan lopen buiten en zn eigen ding kan doen..

Òf dat er een infuus in gaat waardoor hij een kap op moet en de komende dagen alleen korte rondjes aan de riem gedaan kunnen worden.

Vlieg me toch niet elke keer in mn haren!