Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:06

Dat lijkt me heel erg leuk ik doe je even een pb :)
En wat een schattige pluizenbol zeg. Gossie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:08

Ik zit al heel de dag mobiel en dat leest echt irritant bij, dus ik negeer jullie verder niet hoor!

Speuren klinkt als een goede manier om haar relaxter te krijgen in het kopje. Misschien wandelen op overzichtelijke rustige plekken ook.
Chick word ook “lastig” van het bos. Dan is ze teveel aan het zoeken en kijken ipv ontspannen wandelen.
De supplementen van puur kunnen ook zeker helpen om net de scherpe randjes eraf te halen.
Want je kan ook niks met zo’n hond als ze gestresst/gefrustreerd zijn.

Inmiddels besloten dat het teefje van mij blijft. Ik overweeg nog om uit te plaatsen of co-own. Maar ik ga haar niet meer echt verkopen :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:17

Twilight, klinkt als een herder met te weinig uitdaging. Ik zou op zoek gaan naar een leuke club om regelmatig te sporten.

Spannend Candalisa, succes met wachten! :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:59

candalisa schreef:
Kiwiwitje wat groeien ze als kool zeg!!

Twilight heb je al eens geprobeerd om te speuren met dr? Weet niet in welke regio je woont mss kan ik evt wel contact op nemen met collega’s voor je.

Finnens kan je haar afleiden of gaat ze fixeren en blaffen? Zou proberen contact te krijgen en als ze stil is belonen en dan uitbreiden.

Nog even een paar nachten slapen en dan komt onze kleine muppet!

[ [url=m/G5MPCD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aQNuEg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die had ik wel gemist met bijlezen! Aftellen en lekker genieten <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:00

Kaus schreef:
Twilight, klinkt als een herder met te weinig uitdaging. Ik zou op zoek gaan naar een leuke club om regelmatig te sporten.

Spannend Candalisa, succes met wachten! :))

Of teveel uitdaging he ;) als ik namelijk zo lees dan probeerd ze veel dingen en doet ze veel dingen. Logisch maar teveel uitdaging net zo'n resultaat als te weinig. Bijv. Een uur groepsles dan zouden mijn honden kapot zijn. Als ik thuis train doe ik max 10 minuten per hind per keer. Echt max en dan vaak maar 1, hooguit 2 commando's oefenen met spel tussendoor en dan zijn ze op.

Zeker mijn mechel x duitser. Die vind zoekspelletjes erg enorm mega geweldig. Echter 2x, hooguit 3x kan ik hem een moeilijke zoekopdracht geven en daarna is het gewoon op en zit hij vol.

Juist de honden met overdrive die zich 300% inzetten kun je bijna niets mee doen en dan hebben ze al rust nodig. Zie het als ADHDer. Rust, reinheid, regelmaat. Een kleine minimale afwijking en ze stuiteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:28

kiwi ik snap dt je haar houdt. ze is leuk!

finnens hier heb ik het blaffen eruit getraind door veel af te leiden met een commando en wat lekkers. Ruim van tevoren anticiperen. Zag ik een andere hond aandacht vragen. Haar naam, zit commando en wat lekkers. Stukje mee en dan weer hetzelfde. Zo werd ze zo op mij gefocust dat ze geen tijd had die andere hond spannend te vinden. Ze blaft nu nooit meer. Enkel soms bij spel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 09:30

suze_ schreef:
kiwi ik snap dt je haar houdt. ze is leuk!

finnens hier heb ik het blaffen eruit getraind door veel af te leiden met een commando en wat lekkers. Ruim van tevoren anticiperen. Zag ik een andere hond aandacht vragen. Haar naam, zit commando en wat lekkers. Stukje mee en dan weer hetzelfde. Zo werd ze zo op mij gefocust dat ze geen tijd had die andere hond spannend te vinden. Ze blaft nu nooit meer. Enkel soms bij spel.

Ja he? Haar karaktertje bevalt me wel. Echt eentje met een eigen wil en mening en dat vind ik heerlijk :')

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:39

kiwiwitje schreef:
Inmiddels besloten dat het teefje van mij blijft. Ik overweeg nog om uit te plaatsen of co-own. Maar ik ga haar niet meer echt verkopen :)

Ah toff!! *\o/* *\o/*

suze_ schreef:

Dat hebben we hier ook gedaan, met name met een takje ipv met wat lekkers. Takjes zijn hier helemaal het einde :D

dierenfan schreef:
Zeker mijn mechel x duitser. Die vind zoekspelletjes erg enorm mega geweldig. Echter 2x, hooguit 3x kan ik hem een moeilijke zoekopdracht geven en daarna is het gewoon op en zit hij vol.

Jup ik heb een duitse herder, maar iets verstoppen en dr dan laten zoeken is helemaal het einde, ik geloof niet dat je dr op een tak na ergens gelukkiger mee maakt :')

Twilight schreef:
Dankje wieneke en fijn dat t zo goed kan. En zal best stressvol zijn huis met visite.

Ja zeker, heel erg blij mee, merk nu wel dat ze nog moe is na alle mensen gister, maar ze kreeg het ook bij iedereen wel een keer voor elkaar dat ze met dr gingen spelen. En dan smorgens en smiddags al een flinke ronde gelopen. Die d'r batterij moet ff opladen :Y)

finnens schreef:
Wieneke, fijn dat het zo goed gaat! Gefeliciteerd met je vriend :D

Dankjewel *\o/*

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:43

Daisy is ondertussen wel echt puppy-af met d'r 5 maanden, ik had van de week een kindje die zich omdraaide en wegrende al gillend 'WAAKHOND WAAKHOND' en Daisy zat met een schuin hoofd te kijken van wtf.. :+
En verder krijgen we veel positieve geluiden tijdens het uitlaten, iets met mooie hond en die luistert al goed zeg. Van de week een jochie tegen zn hond 'ja kijk die luistert wel' .. euh nou ook niet altijd hoor xD ze speelt met alles en iedereen, behalve als we met een takje ofzo bezig zijn. Dan is ze niet afgeleid te krijgen, al springen er 2 honden om dr hoofd heen :Y)

We zijn nu bezig met het commando lig, zowel blijf, zit, af, sta en poot zit er nu goed in. Kan zelfs weglopen en als ik dan blijf heb gezegd en ik loop een rondje om het huis zit ze nog op precies dezelfde plek netjes te wachten :D

Blij ei tijdens een rondje buiten gister :)

Afbeelding

En vanmorgen lag ze me zo aan te kijken :D

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 09:47

Hahah Daisy dacht: wat nou waakhond _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:16

Paar dagen geen tijd gehad om te reageren, maar Twilight, ik zou vooral niet teveel van die homeopathische lala gaan gebruiken. Als ik jouw verhaal zo lees ligt het probleem heel ergens anders, en wat Denies zegt klopt, met zo'n dingen ga je onderdrukken ipv aanpakken.

Zeker bij een jonge hond is dat absoluut niet handig, want die kunnen dat gewoon niet gebruiken.

Ik lees dat je veel met haar doet, maar doe je ook echt hersenwerk? Haar mentaal uitdagen? Ik heb het idee dat ze nu volledig overprikkeld is, zeker als ze gaat rijden loop je stappen achter... Dat is echt een hele grote uiting van frustratie.

Het voer zal er ook aan meewerken, in het voer zit (uit mijn hoofd) Taurine en Carnitine, dat wil je absoluut niet in een jonge, van zichzelf al, drukke hond.

Het zijn wel stoffen die een hond nodig heeft, maar waar ze zelf voldoende van aanmaken, dit hoeven ze niet extra te ontvangen.

Hoeveel wandel je momenteel? Los of vast? Hoe ziet jullie wekelijkse / dagelijkse indeling uit?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:18

Kim, gefeliciteerd met je pup! Leuk dat ze blijft, meer puppyspam! *\o/*

Zoë, van harte met zowel de pup als Daeva, Flyball ziet er leuk uit, wel stevige honden zeg! :wow:

Ik las nog van alles, maar ben het alweer kwijt. :') Zag ook nog een paar antwoorden op mijn filmpjes, ik ga straks even het antwoord geven! Maar jullie zaten in de buurt. <<)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:32

We beginnen om 8 uur of half 9 afhankelijk hoe laat we in bed liggen met een kort rondje van 20 minuutjes. Mevrouw haar behoeftes gedaan, ik frisse neus en goed wakker. Netjes zit en kijk oefening als we oversteken of als er fietser langs komt etc.

Terug thuis ff ontbijten voor beide, ik daarna douchen en aankleden en wasje erin. Meestal zoals vandaag daarna met vriendlief boodschappen doen en moet nala even alleen zijn met stukje kophuid of een volle kong.

Bij thuiskomst uitladen en daarna weer op pad voor 3 kwartier. Lopen is altijd wel vast want bananen in der oren. (Vandaag krijg ik een fiets dan word het weer meer zandverstuiving waar me met de lange lijn meer kunnen lopen en los op overzichtelijke stukken)
Thuis dan weer brokken en tijdens de wandeling blijven we zo goed als t kan de oefeningen doen, niet veel en niet lng maar af en toe. Dan een rust moment voor mevrouw en doe ik ff was ophangen etc welk huishoudelijk iets dan ook.

‘S middags is t in huis hier en daar wat oefeningen of wat nieuws leren, zo zijn we nu bezig om te leren of ze de krant kan komen brengen en dit gaat met kleine stapjes goed.

Dan weer lange wandeling met oefeningen, avond eten etc en meestal rond uur of 7/ half 8 ligt madam lekker KO te slapen en voor bedtijd klein plas rondje.

Dit met toegang in de tuin als ze wil tussendoor, ze ligt graag onder de klimop te loungen met kauwbotje of in het zonnetje, lekker relaxed.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:09

Ik ga even bijlezen :+

Lastig twilight! Wat doe je als ze aan de tafelpoten begint te kauwen enzo?

Kiwi : wat fijn dat je zelf eentje gaat houden!

Zoe : wat een mooie hond van jouw collega!

Denies : ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Onze pup heeft net zulke oogjes een beetje

Punjab : wat fijn dat ze zo lekker uit kan razen!

Zoe : Gefeliciteerd met Aelynn!

Biggirl : Ohhhh wat heerlijk!!! Bij ons gaat borstelen nu ook goed gelukkig. eerst wilde hij dat echt niet. Nu gaat hij er bij liggen :D

Dierenfan : wat een suggesties haha gebaseerd op de wilde haren zeker

Kiwi : Prachtig! ze beginnen nu echt wat op hondjes te lijken he! Die foto 8)7 Wat een verschil zeg!!!!

Karma : wat een schatjes <3 <3 Ben heel benieuwd naar fizzy als hij hier eenmaal is!

Wieneke : Fijn dat het met de verjaardag ook goed ging! Daar zat ik hier ook wel over in maar hij vond alle aandacht wel leuk volgens mij

Candallisa : Spannend!!! Aftellen maar!

Finnens : Heel lastig! Die van ons was ook grootspraak bij puppycursus laatst. Is ze ook niet af te leiden met bal ofzo? Of wat kennissen met sociale honden waar je wat mag oefenen dat ze toch niet zo eng zijn?

Wieneke : Heerlijk :') :') Daisy zal wel gedacht hebben %) Hier zaten Af, zit, poot, rol er snel in, maar blijf? :? :? Hij vind het maar niks als hij moet wachten :Y) Maar hij moet nu wel netjes wachten tot ik zn bak op de grond zet en dan tot ik zeg dat hij mag eten. Hopen dat we het zo wat kunnen oefenen.

Hier afgelopen vrijdag de eerste puppycursus gehad. Er waren veel labrador pups die braaf achter hun voer aan liepen. En dan had je guinness, die acuut alles vergeten was en alleen maar wilde spelen en blaffen :') En poep eten maar dat mag ab so luut niet van mij. Dan moet hij overgeven namelijk in de auto.

Verder probeer ik hem zo veel mogelijk los te laten lopen. Thuis loopt hij steeds wel los en als we ergens overzichtelijk zijn zonder al te veel drukte ook al.
In de auto gaat nu ook beter gelukkig. hij zit nu op de achterbank op zon speciaal autokleed. Eerst ging gister goed naar de paarden. Niet overgeven etc want hij had zn voer meer dan 2 uur van tevoren ook gehad al.
Toen is hij met opa gaan wandelen en heeft ie stiekem weer paardenstront gegeten, dus toen we naar de zaak reden weer overgeven.. Kleed maar weer schoon gespoeld en in de zon laten drogen. Weg naar huis ging wel weer goed gelukkig.

hij kreeg staande oren van de wind :')
Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:47

Hij is ook wel erg knap <3 dat poep eten herken ik :+ bloed irritant. Puppy cursus vond hij dus wel leuk haha ?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:09

Ja groot feestje haha geweldig vond hij het.
Hij had ook echt geen interesse voor eten enzo :+

Poep eten is echt vreselijk, als ik m zelf in de buurt heb let ik er ook echt wel op maarja niet iedereen doet dat helaas..

Vanmiddag 12 weken enting halen bij de dierenarts, vind hij vast weer gezellig B-)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:28

Haha ik moet vanmiddag ook voor aquatherapie chansy moet ik door de deur slepen :')

Och feestje is altijd gezellig toch :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:53

Twilight schreef:
We beginnen om 8 uur of half 9 afhankelijk hoe laat we in bed liggen met een kort rondje van 20 minuutjes. Mevrouw haar behoeftes gedaan, ik frisse neus en goed wakker. Netjes zit en kijk oefening als we oversteken of als er fietser langs komt etc.

Terug thuis ff ontbijten voor beide, ik daarna douchen en aankleden en wasje erin. Meestal zoals vandaag daarna met vriendlief boodschappen doen en moet nala even alleen zijn met stukje kophuid of een volle kong.

Bij thuiskomst uitladen en daarna weer op pad voor 3 kwartier. Lopen is altijd wel vast want bananen in der oren. (Vandaag krijg ik een fiets dan word het weer meer zandverstuiving waar me met de lange lijn meer kunnen lopen en los op overzichtelijke stukken)
Thuis dan weer brokken en tijdens de wandeling blijven we zo goed als t kan de oefeningen doen, niet veel en niet lng maar af en toe. Dan een rust moment voor mevrouw en doe ik ff was ophangen etc welk huishoudelijk iets dan ook.

‘S middags is t in huis hier en daar wat oefeningen of wat nieuws leren, zo zijn we nu bezig om te leren of ze de krant kan komen brengen en dit gaat met kleine stapjes goed.

Dan weer lange wandeling met oefeningen, avond eten etc en meestal rond uur of 7/ half 8 ligt madam lekker KO te slapen en voor bedtijd klein plas rondje.

Dit met toegang in de tuin als ze wil tussendoor, ze ligt graag onder de klimop te loungen met kauwbotje of in het zonnetje, lekker relaxed.

Dan denk ik eerlijk gezegd dat het overprikkeling is. Je doet inderdaad best veel, maar ze heeft geen moment waarop ze haar hoofd écht leeg kan maken.

Onze honden doen dat bij onze middagwandeling van een uurtje, ik praat dan niet met ze en laat ze hun gang gaan. Soms uit zich dat in een uur lang snuffelen en scharrelen, dan spelen ze een uur lang alsof ze weken niet buiten zijn geweest. Ze lopen dan los, en doordat ze los lopen kunnen ze vrij ontspannen. Goed voor lichaam en geest, maar daarna zijn ze moe van alle geuren etc.

Heb je geen losloopgebied of veld in de buurt wat omheind is? Zodat je haar los kunt laten maar zelf ook kunt ontspannen, als jij je druk maakt over haar bananen dan merkt zij dat natuurlijk op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:54

Nynkster schreef:
Ik ga even bijlezen :+

Lastig twilight! Wat doe je als ze aan de tafelpoten begint te kauwen enzo?

Kiwi : wat fijn dat je zelf eentje gaat houden!

Zoe : wat een mooie hond van jouw collega!

Denies : ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Onze pup heeft net zulke oogjes een beetje

Punjab : wat fijn dat ze zo lekker uit kan razen!

Zoe : Gefeliciteerd met Aelynn!

Biggirl : Ohhhh wat heerlijk!!! Bij ons gaat borstelen nu ook goed gelukkig. eerst wilde hij dat echt niet. Nu gaat hij er bij liggen :D

Dierenfan : wat een suggesties haha gebaseerd op de wilde haren zeker

Kiwi : Prachtig! ze beginnen nu echt wat op hondjes te lijken he! Die foto 8)7 Wat een verschil zeg!!!!

Karma : wat een schatjes <3 <3 Ben heel benieuwd naar fizzy als hij hier eenmaal is!

Wieneke : Fijn dat het met de verjaardag ook goed ging! Daar zat ik hier ook wel over in maar hij vond alle aandacht wel leuk volgens mij

Candallisa : Spannend!!! Aftellen maar!

Finnens : Heel lastig! Die van ons was ook grootspraak bij puppycursus laatst. Is ze ook niet af te leiden met bal ofzo? Of wat kennissen met sociale honden waar je wat mag oefenen dat ze toch niet zo eng zijn?

Wieneke : Heerlijk :') :') Daisy zal wel gedacht hebben %) Hier zaten Af, zit, poot, rol er snel in, maar blijf? :? :? Hij vind het maar niks als hij moet wachten :Y) Maar hij moet nu wel netjes wachten tot ik zn bak op de grond zet en dan tot ik zeg dat hij mag eten. Hopen dat we het zo wat kunnen oefenen.

Hier afgelopen vrijdag de eerste puppycursus gehad. Er waren veel labrador pups die braaf achter hun voer aan liepen. En dan had je guinness, die acuut alles vergeten was en alleen maar wilde spelen en blaffen :') En poep eten maar dat mag ab so luut niet van mij. Dan moet hij overgeven namelijk in de auto.

Verder probeer ik hem zo veel mogelijk los te laten lopen. Thuis loopt hij steeds wel los en als we ergens overzichtelijk zijn zonder al te veel drukte ook al.
In de auto gaat nu ook beter gelukkig. hij zit nu op de achterbank op zon speciaal autokleed. Eerst ging gister goed naar de paarden. Niet overgeven etc want hij had zn voer meer dan 2 uur van tevoren ook gehad al.
Toen is hij met opa gaan wandelen en heeft ie stiekem weer paardenstront gegeten, dus toen we naar de zaak reden weer overgeven.. Kleed maar weer schoon gespoeld en in de zon laten drogen. Weg naar huis ging wel weer goed gelukkig.

hij kreeg staande oren van de wind :')
[ [url=m/05CNg9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1uxlvs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hadden bijzondere tiporen door de wind! Die tipte naar achteren. :')

Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:57

Die foto is wel heel schattig zo Kim met die oortjes <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:04

KarmaChansy schreef:
Die foto is wel heel schattig zo Kim met die oortjes <3

Ik ben nu wel heel blij dat ze geen staande oren heeft, dan is ze zo lelijk. :')

Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:43

Sastaic schreef:
Ik ga een poging wagen kim.

Op het eerste filmpje zet je een stap teveel bij de kattenloop waardoor ze doorloopt, ook al had je het raakvlak wel. Bij de palen komt ze eruit doordat je naar achter loopt weg van de palen?

2e filmpje je draait met je lichaam wel weg van het 1e tunnel gat maar loopt wel door naar het 1e gat toe waardoor ze die toch neemt.

3e filmpje geef je de palen aan met je verkeerde hand.

Even mezelf quoten :+ dit gaat over de behendigheid filmpjes van Kim.
Ben namelijk wel benieuwd of ik warm zat met je filmpjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:51

Sastaic schreef:
Sastaic schreef:
Ik ga een poging wagen kim.

Op het eerste filmpje zet je een stap teveel bij de kattenloop waardoor ze doorloopt, ook al had je het raakvlak wel. Bij de palen komt ze eruit doordat je naar achter loopt weg van de palen?

2e filmpje je draait met je lichaam wel weg van het 1e tunnel gat maar loopt wel door naar het 1e gat toe waardoor ze die toch neemt.

3e filmpje geef je de palen aan met je verkeerde hand.

Even mezelf quoten :+ dit gaat over de behendigheid filmpjes van Kim.
Ben namelijk wel benieuwd of ik warm zat met je filmpjes.

Ja! Ik ga straks via de computer even een berichtje typen, makkelijker dan via de telefoon. :D

Maar je zat iig in de goede richting!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:00

Wij hebben vanavond onze eerste behendigheidles *\o/* Ben zo benieuwd of Dexter het wat vindt. Wordt echt even een proefles om te zien of Dexter het leuk-spannend vindt of gewoon 'ik durf dit niet, ik wil hier weg ' :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:22

veel plezier kaus! :D