Ik heb ook zo’n beker! Ideaal ding . Stoffer krijgt iets minder dan de helft en Blik de helft. Zijn beide 2,5 kilo, maar Blik is met wat actiever, dus die mocht van de dierenarts iets meer.
Ik heb ook geen idee hoeveel ik voer, voer op gevoel en dat gaat al jaren goed. Hoeveel ze wegen ook geen idee, heb geen goede weegschaal en Muis is sowieso niet te hanteren
Tarzan en Lilo zijn te groot voor mijn keukennweegschaal
Ga uit van Tarzan 4 a 5 kilo en Lilo 3 a 4 kilo , 30 gram per kilo is ongeveer 120 voor Tarzan en Lilo 90. Maar ik strooi gewoon alsof het feest is de brok
Van het voorjaar krijgen ze hun eerste prikjes , ben zo benieuwd wat ze dan wegen ! Dan is Lilo nog groter
spookyskippy
Geplaatst: 21-12-18 17:56
Hier worden ze alleen gewogen als we toevallig eens bij de DA zijn.
Ik ga ongeveer half januari het huis uit, konijnen laat ik lekker thuis wonen. Anders kan ik niet een keetje een weekend naar huis en binnen is niks voor Spency. De vloer die er in ligt is te glad voor haar.
Ben heel benieuwd hoe groot Lilo gaat worden, Tarzan is straks vast een kleintje straks
Ook lastig Spooky , maar wel prettiger dan voor ze
Haha ja dwergje Tarzan , mijn broer vond hem al groot (die paste op ze toen ik laatst dagje weg was , al is het maar 12 uurtjes ze zijn aandacht gewend en gewoon even een aai en hooi+brokjes ) . Kon de tijd maar doorgespoeld worden dan wist ik het
Ik heb mijn konijnen ook altijd op gevoel voer gegeven. Onze dierenarts had ooit eens aangegeven om 1 klein handje per konijn te geven en dat werkt goed. Zijn dan wel kleine konijnen van 1,7 kilo. Ze worden ook alleen bij de dierenarts gewogen, maar zijn mooi elke keer even zwaar Mijn zus moet nu wel goed het gewicht van haar konijn in de gaten houden dus die weegt ze elke dag.
Ik heb de brokjes in het begin afgewogen en nu voer ik dat op het gevoel, gebruik altijd hetzelfde kommetje, dus dat werkt wel goed. Soms wat meer en dikke Napoleon wat minder, al krijgt die nog wel zonnebloempitten voor haar vacht dus heel veel is ze nog niet afgevallen.
Ik voer ook op gevoel, ze krijgen tegenwoordig de Havens brok.
Maar nu - ander belangrijk nieuws: Het gaat een stuk beter met Huppeltje! Z'n hoofd staat nog scheef maar hij stond weer met z'n hoofd omhoog bij het gaas op om eten te vragen. Ik wist niet wat ik zag Hij zou nog wel eens kunnen herstellen!
Ik kom hier weer even binnenvallen(lees af en toe nog wel mee en geniet van de foto's ), maar ik zie via facebook dat Opvang Konijnenparadijs het financieel moeilijk heeft waardoor ze niet verder kunnen met de nieuwe verblijven maar de oude verblijven niet goed meer zijn en echt aan vervanging toe.
Zelf geen internetbankieren en mijn extra voor deze maand al gehad ivm kerst etc .. Maar schrijnend dat wel
charrr91
Geplaatst: 23-12-18 21:54
Er is hier iemand gek van de kerstboom (geen zorgen, het is een kunstboom en ze snuffelt alleen aan de takjes). Expres op een krukje gezet maar madam vindt het geweldig om er op te klimmen en de kerstballen van dichtbij te bewonderen