Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BonteLisa schreef:Mijn nieuwe hond ( oude naam Ariël) nu Nova komt 29 mei aan. Eerst word ze gesteriliseerd, geënt en volledig getest. Ze is dan al 9,5 jaar maar hopelijk gaat ze nog een hoop jaren mee
Sem_ schreef:Ah leuk BonteLisa! Wat mooi ook dat jullie een oudere hond adopteren.Zo hebben wij al twee jaar veel plezier van onze adoptiekat die over een paar weken alweer 14 wordt.
Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voor een hond vanuit het buitenland naar hier komt na adoptie (of is dat erg verschillend per stichting)?
NorwayFjord schreef:Wat fijn dat het beter gaat emilyslaluna! Alle vooruitgang is altijd zó fijn
BonteLisa wat mooi dat je een oudere hond hebt gekozen! Heb je al een foto?
Mulan was al in Nederland toen ik haar in het oog kreeg. Dat vond ik zelf wel heel prettig omdat ik haar karakter dan in het echt kon checken en ook even kon kijken hoe ze buiten was etc. Ik zou ook niet snel kiezen voor een hond die nog in het buitenland is tbh, vind het knap dat jullie die 'gok' wel aandurven!
Mulan gaat zo goedHet gaat met verkeer steeds wat beter, soms staat ze naast een best drukke weg toch even te snuffelen of zelfs poepen terwijl we net de hoek om gaan een stiller pad in
Ze gaat nu lekker veel mee naar stal, daar kan ze heerlijk haar energie kwijt en lekker in alle gore sloten springen. Van de week ging ze zelfs even mee op de wagen in de bak
Hier had ze zich eerst gepaneerd in een modderplas, vandaar dat ze er zo uit ziet
[ [url=m/Q8MwL4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knock-out na een dag stal
[ [url=m/qMdBnp.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog even een knappe foto
[ [url=m/SHpR4g.png]Afbeelding[/url] ]
Sem_ schreef:Ah leuk BonteLisa! Wat mooi ook dat jullie een oudere hond adopteren.Zo hebben wij al twee jaar veel plezier van onze adoptiekat die over een paar weken alweer 14 wordt.
Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voor een hond vanuit het buitenland naar hier komt na adoptie (of is dat erg verschillend per stichting)?
Mandynop schreef:Wat een leuk topic is dit zeg! En wat is Nova een knapperd.
Op 30 januari heb ik de adoptieovereenkomst voor Tim ondertekend en 20 maart is Tim in Nederland aangekomen. Tim is een +/- 1,5 jaar oude Podenco uit Spanje. Ik viel voor het koppie (en de oren..) op deze foto:
[ [url=m/diHU5u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels is Tim al goed bevriend met katlief, hangt graag op de bank en is gek op de rondjes die we lopen over de dijk:
[ [url=m/1SdZ9g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Kmj2DL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vll82w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe snel ervaarde jullie dat de honden zich steeds meer thuis gingen voelen? En hebben jullie een anti-ontsnappingstuig gebruikt? Zo ja, hoe lang?
Mandynop schreef:Wat een leuk topic is dit zeg! En wat is Nova een knapperd.
Op 30 januari heb ik de adoptieovereenkomst voor Tim ondertekend en 20 maart is Tim in Nederland aangekomen. Tim is een +/- 1,5 jaar oude Podenco uit Spanje. Ik viel voor het koppie (en de oren..) op deze foto:
[ [url=m/diHU5u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels is Tim al goed bevriend met katlief, hangt graag op de bank en is gek op de rondjes die we lopen over de dijk:
[ [url=m/1SdZ9g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Kmj2DL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vll82w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe snel ervaarde jullie dat de honden zich steeds meer thuis gingen voelen? En hebben jullie een anti-ontsnappingstuig gebruikt? Zo ja, hoe lang?
Sem_ schreef:Wat een lieverd Mandynop! Die oren.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met stichting Mirbessa (bijvoorbeeld als gastgezin)? Mag ook via pb.
Edit: Ik zie nu in mijn inbox dat ik hier al eerder met mensen contact over heb gehad.Meer ervaringen zijn altijd welkom.