[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:31

Ja precies. Ik aai haar nu natuurlijk wat minder hard omdat ik wat de nek moet vermijden en kijk af en toe even naar de wond, dan weet ze natuurlijk ook wel dat er iets is.
Maar ik ga wel heen hoor, thuis eerst even temperature straks.

Waren haar ouders ook beide zo groot?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:37

ik zou ook laten checken hoor. Bijtwonden kunnen echt heel snel ontsteken en infecteren, daar is geen lijn in te trekken.

en nee vader was dacht ik niet speciaal groot of zwaar en de was wel rank, maar niet opvallend groot. +/- 1.5maand terug hebben we haar nestzusje gezien en er zat toch een 5cm verschil op die 2. Cita is groot en rank en Caitlin is fijner en compacter. Als pup was de laatste juist veel steviger met meer bone dan Cita. Ach ja, een reu zoeken die niet te groot vererfd en veel bone heeft.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:11

Zeker. Eerder in dit topic staat een doto van mijn Beertje met een mega abces. Was een klein puntje van een tand.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:29

Hoi allemaal!

Ik wil mij ook even melden!
Sinds 6 november ben ik namelijk trotse eigenaar van Lizzy (Border Collie)

Inmiddels is ze al 6,5 maand.. wat vliegt de tijd toch! :))

Afbeelding
Toen ik deze foto zag, werd ik op slag verliefd en zijn we dus ook gaan kijken!

Afbeelding
Een paar dagen later konden we haar komen ophalen.. wat vond ze het toch spannend.

Afbeelding
Na een half uur in de auto was ze al zo zelfverzekerd als het maar kan. +:)+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sneeuw! Tijd voor een fotoshoot *-:)

Afbeelding
Spelen? Geen probleem, ze daagt je wel uit!

Afbeelding
Afbeelding
Zo is het wel genoeg :=

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:42

Dat zielig doen herken ik wel! Dat doet de jack van mijn schoon ouders ook. Als je zegt 'aaawh wat is er' komt die zielig met de staart tussen de benen aan lopen en gaat ze trillen als een gek..

Wat is lizzy een knapperd! Zo'n leuk en schattig koppie <3

Tara had zonet haar balletje even mee voor een wandeling, laat ze hem vallen. De bal rolt natuurlijk precies onder het hekje van het hertenkamp door. Tara meteen zielig, want het wad haar lievelingsbal :')
Met veel moeite met behulp van een lange tak, hebben we toch de bal weer terug gekregen *\o/*
En natuurlijk nog even lekker van het zonnetje genoten.
Afbeelding

Zo ziet trouwens de bult er onder haar snee eruit, hebben jullie zoiets vaker gezien?

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:50

Dan had Tara nog geluk. Menzo is menig tennisballen kwijt geraakt in de rivier. De kop die hij trok in combi met het pootje dat zielig en voorzichtig in het water krabde was geld waard. (wetende dat hij om te drinken veel dieper erin ging/gaat dan dat zijn bal dobberde 8)7 )

Lijkt op een breuk, gezien het niet rood is.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:51

Ik heb zoiets wel eerder gezien ja, vaak een ontsteking. Gewoon even langs de DA gaan!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:31

Tara had inderdaad nog geluk dat ik de bal er weg kreeg met een tak. Niet dat ze nu zelf zo goed mee hielp in tegen deel juist, ze probeerde de tak steeds af te pakken om mee te spelen :')

DA is inderdaad gebeld, ik kan alleen pas om kwart over 3 komen. DA zelf wou eerst om half 5 pas. Maar dan zit ik mezelf de hele middag op te vreten wat het kan zijn..

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:25

72Melanie27 schreef:
Hoi allemaal!

Ik wil mij ook even melden!
Sinds 6 november ben ik namelijk trotse eigenaar van Lizzy (Border Collie)

Inmiddels is ze al 6,5 maand.. wat vliegt de tijd toch! :))

[ [url=m/Wkc0BP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen ik deze foto zag, werd ik op slag verliefd en zijn we dus ook gaan kijken!

[ [url=m/vIu6UQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een paar dagen later konden we haar komen ophalen.. wat vond ze het toch spannend.

[ [url=m/JEHOJo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na een half uur in de auto was ze al zo zelfverzekerd als het maar kan. +:)+

[ [url=m/T6y3R1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Z9fjU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QxoQwe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sneeuw! Tijd voor een fotoshoot *-:)

[ [url=m/6joAA5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spelen? Geen probleem, ze daagt je wel uit!

[ [url=m/a798F7.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xUfmHP.png]Afbeelding[/url] ]
Zo is het wel genoeg :=

Wat een schatje!! <3

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:34

Hoe is het met Tara? Het gaat al beter met Doeska geloof ik, maar ga straks toch even heen

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:50

Met Tara is het gelukkig goed, het was wel een ontstekking. Maar het was een schone ontsteking, er zat dus geen bacterie. Het zou ontstaan zijn doordat ze tijdens de operatie de buikwand weer strak tegen elkaar aan naaien en doordat Tara meteen weer zo fit en enthousiast was, is dat een beetje gaan irriteren. Binnen 2 a 3 maand zou het af moeten zakken.
Wel moeten we haar in de gaten houden, voor als ze weer futloos en loom wordt en niet wil eten. Dan moeten we meteen de DA bellen..

Ze had het meteen door toen we de spreekkamer in liepen, ze ging meteen in protest. Verder was ze wel super braaf, ze ging braaf liggen en de DA mocht gewoon aan de bult voelen. Daarnaast zat ze ook lekker rustig in de wachtkamer, terwijl er een kat naast ons zat te mauwen. (Ze heeft een gruwelijk hekel aan katten, dat is ook de reden dat ze herplaatst is bij de vorige eigenaar weg)
Ik ben dus ook best wel trots op haar. <3

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:38

Oef, de zorgen om Tara blijven bestaan. Gelukkig lijkt het mee te vallen. Zie een pup maar eens rustig te houden he...

En een kleintje met gaatjes in de nek. Niet fijn. Hoe was het bij de dierenarts?

Mooie border collie! <3 Kan me voorstellen dat je daar voor viel.

@Amandavb; wij hebben eerst heel veel hondenrassen bekeken. We wilden een mooie middenmaat en uiterlijk moest ook aanspreken natuurlijk, maar het karaktee moest ook bij ons passen. Sportief gebouwd (ik wil graag gaan hondensporten en skeelere en zo), maar niet een te hoge drive. We vonden het uiterlijk van de stabij erg leuk en ook het wat eigenwijze, soms wat clowneske karakter spreekt ons aan. Ze willen best graag wat voor de baas doen, maar wel graag als ze er ook zelf het nut van inzien, hahaha. Daarnaast zijn ze best tolerant naar kinderen, maar geven ze wel eerder grenzen aan dan gemiddeld genomen een golden of lab. En dat vind ik zelf wel prettig. Waaksheid wisselt, vader van het nest is niet waaks. Helemaal niet gewoon. Teef is wel waaks. Afschrikwekkend zijn ze echter niet.

"Minpuntje" zou kunnen zijn dat het jachthonden zijn (ik ben opgegroeid met een rottweiler), maar daar hebben we zorgvuldig over nagedacht en dat vinden we geen probleem. Speur- of zweetwerk lijkt me erg leuk om te gaan doen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:33

Bentley kan sinds deze week lekker in de tuin spelen :), hij kon eerst onder het hek door en we wonen aan een hele drukke weg maar hij kan er nu niet meer onder door dus hij mag lekker veel in de tuin rennen en spelen *\o/* .
Ik wil trouwens de tuin gaan veranderen, inplaats van overal ongelijke stenen wil ik er gras laten groeien en een pad maken van het hek naar de achterdeur en schuur. Lijkt me voor Bentley ook een stuk fijner.
Bentley vind al de hele week oude speeltjes van onze eerste hond dus echt speeltjes die sinds 2007 in de tuin liggen :') , onze vorige hond die verstopte ze altijd in de grond hahaha.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:36

met Doeska gaat het gelukkig goed! DA heeft het nog extra schoon gemaakt.
Ze is ook weer vrolijk en merk niks meer aan haar.
Gelukkig de ruzies ook weer wat voorbij. Dag later hadden de border collie en de husky wel even mat, maar die zijn wel tegen elkaar op gewassen dus was snel klaar. Nu gaat het weer goed.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:39

Hoe is het met je kleine hond Danielle?

Bently amuseert zich zo te lezen wel enorm dankzij zijn voorganger :D

Hier is het momenteel "rustig". De stippels zijn verliefd en "spelen" nu als idioten, nog een dag of 2 en dan moet ik ze apart houden. Hopelijk dan niet te veel gehuil in huis...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:43

Je had net mijn bericht gemist denk ik ;)

Durf je het nog wel aan om ze samen te hebben? Dat ze niet "per onggeluk" toch eerder dekken ofzo?

Nanook is een keer bereden door een gecastreerde reu toen ze loops was, vond ze niet zo leuk haha..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:57

ah ja, bericht net gemist :)

Mja zonder toezicht niet meer, maar momenteel is de reu volop bezig met de geur te "analyseren" en "verleiden" (toch een ander types spel). Na 5-10 minuten kan die ook gewoon terug in zijn mand gaan liggen slapen, hij wordt juist vervelend als ik Cita weghaal zonder dat hij haar heeft kunnen "checken". Cita is nu op dag 7, dus denk dat vandaag of morgen de laatste dag is dat ze samen kunnen spelen. Cita laat hem snuffelen en likken, maar blijft niet staan of presenteert zich ook nog niet.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:00

Uiteindelijk het doel om van hun samen een nestje te krijgen? Of dat niet

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:05

Emotioneel gezien ja en dan een pup houden. Maar met het oog op "kwaliteit" beter niet... Mijn reu heeft iets te veel allergieën en het lijkt in de bloedlijn te zitten.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:05

petitparis schreef:
Hoe is het met je kleine hond Danielle?

Bently amuseert zich zo te lezen wel enorm dankzij zijn voorganger :D

Hier is het momenteel "rustig". De stippels zijn verliefd en "spelen" nu als idioten, nog een dag of 2 en dan moet ik ze apart houden. Hopelijk dan niet te veel gehuil in huis...

Nou hopen op niet teveel gehuil idd..

Ja Bentley amuseert zich wel haha, al moet ik zeggen dat ik Bentley een stuk leuker vind dan mijn vorige hond. Bentley speelt heel erg graag met je maar is niet gemeen mijn vorige hond was wel gemeen dus ik durfde niks met hem. Daarom ben ik zo blij dat Bentley niet gemeen is :D .

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:35

Nou ik heb contact met de fokster gehad, het duurt allemaal wat langer dan gehoopt maar ik blijf duimen dat de teef op korte termijn gedekt wordt en de pup dan begin augustus komt!

Ik zal straks eens bijlezen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:36

Dat is wel jammer dat je reu teveel allergien heeft.

Hier aan het aftellen tot volgende week donderdag, dan wordt Kiko gesteriliseerd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:59

mja veel. Te veel voor ons veeleisende fokkers om op eender welke teef te zetten. Het zijn voedselallergieën dus er doen zich dan ook zelden nooit problemen voor die klachten geven of medicatie vereisen.

zo snel al na de loopsheid? Ik had in mijn hoofd dat er langer moest tussen zitten, maar bij laparascopie mss niet...

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:04

3 maanden zeggen ze altijd.. Hier 2 dames loops, laat ze over 3 maanden ook steriliseren. Heb nu een reu die van slag is en de hele dag zeurt...wil ook niet meer eten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:10

pff, dan mag ik niet klagen. Reu is gewoon heel geïnteresseerd, maar weet dat het nog geen tijd is en kan na grondige inspectie gewoon zijn eigen ding doen. En eet nog gewoon. Dat heb ik gelukkig kunnen waarnemen toen we op vakantie waren met een hele roedel en er ook een teef loops werd. Hij heeft ze ook nagenoeg met tust gelaten buiten 's morgens uitgebreid gaan aflikken.
1 dag later na thuiskomst heeft hij wel zonder twijfelen geprobeerd de teef te dekken (foutje van mij en mijn vriendin: ik wist niet dat zij haar teef ging meebrengen naar stal en zij had niet gezien dat mijn honden los liepen :+ )