Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:16

Hier ook geen sneeuweters. De paarden dan weer wel. :')

Tuurlijk is iedereen welkom. Alleen ben ik ook geen favo van de stamboomloze alles eigenlijk of het nu honden, paarden ofzo zijn. Maar das ieder zijn mening natuurlijk en gaan we geen discussie over maken. Heb er alleen zelf slechte ervaringen mee. Maar onwetendheid en budget speelde toen een grote rol.

sisters in love <3 echt die twee zijn zo leuk

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:20

Wat is ze al gegroeid fotsy ! Zo leuk dat ze zo goed samen gaan.

Ik ben inderdaad soms zo verliefd en jaloers op reuen en al dat haar <3

Veel wit.. valt wel mee hoor. Zoals het “hoort”. Hier een foto van 2tal weken geleden zonder sneeuw

Afbeelding

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:14

Eergisteren weer een paar fotos laten maken van ons oudje. Over 3 weken wordt hij 14 jaar. <3

Afbeelding

Ook mocht onze pup gisteren voor de eerste keer mee naar showtraining. Het waren maar 5/10 minuutjes dat ze mee deed maar ze doet het super! Zij wordt donderdag 12 weken.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:42

Haha wat een verschil xlaaraj in sneeuw lijkt ze witter :D

WoW 14 jr das mooie leeftijd al _/-\o_ ziet er top uit

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:50

Haha Elmo zou graag ruilen voor minder haar :')

Mooie leeftijd 14!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:38

Afbeelding

Afbeelding

Aussie pret

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:16

das echt leuk en goed gevonden, zei hier gisteren ook nog we kunnen de honden voor de slee laten lopen :') maar hier is de sneeuw gelukkig al bijna weg :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:09

Niet meteen aussie relevant.
Maar ik probeer me altijd beetje in te zetten voor de staffords en pitbulls.
Nou had ik gister gesprek met de dame van de stichting, die ook in het asiel van Mechelen belgie werkt.
Ze vroeg mij of ik iemand wist voor een border collie pup 3 mnd afgestaan ( gekocht met kers/nieuwjaar)
Dus mensen misschien dat jullie iemand weten, ze was nu uit aan het zoeken hoe of wat hondje komt van boerderij waarschijnlijk geteste ouders maar dat was ze aan het uit zoeken. Adoptie kosten 300,-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:37

Ik kan je spijtig geboeg niet helpen ..

Wij zijn een weekendje weg aan Lac de l’eau d’heure :D

Afbeelding

Afbeelding

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:17

Diandra gefeliciteerd met je knappe Elin...morgen krijgt ze vast een mega hug van Fellow :P . Hihi ja van de foto zijn jouw dames al verschillend van type en dan komt onze bodybuilder erbij...

Lara: wat een knap meisje heb je toch! Wil je op den duur ook fokken? Je gaat toch ook met haar naar show?

Fotsy: wat heerlijk je hondjes zo samen... tijd voor een close up van je jongste :o .

Keona: black bi is toch ook vrij bijzonder? Ik zie het in ieder geval heel weinig. Ben je ze beiden kwijt? Wat voor speurwerk gaat je ene pup doen? Mensen of detectie?

Bryce: wat heerlijk, een gezonde oude beer zo. En hij ziet er nog super uit.Kan hij jullie puppy velen met alle drukte? Hoe heet jullie jongste ook alweer?

Assie: thanks voor de foto!

Mossel: wat is elmo toch ook een mafketel op sommige foto's :D maar wat een prachtige reu.

Puppy Zorro is ook een schatje!

Over het wel of geen papier... ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt, maakt mij niet uit hoor. Ik zit ook op een facebook groep waar regelmatig de kruising aussie/border voorkomt.
persoonlijk heb ik altijd stamboek dieren genomen. Dat geeft natuurlijk geen garantie maar ik vond het wel zo prettig. In de jaren heb ik wel geleerd dat er met of zonder stamboom genoeg mis gaat. Ik vind het zelf heel belangrijk dat een pup uit een stabiel nest/huis komt. Hondjes die in hun eigen zeik opgroeien, een moederdier die ik persoonlijk direct uit de fokkerij zou halen op karakter...er wordt een hoop aangerommeld. Ik begrijp ergens de strakke richtlijnen van de fokkers wel in de aussie wereld. Het zijn niet de makkelijkste honden soms en een goede fokker voelt zich toch verantwoordelijk voor een hond als het ergens mis gaat op gedrag of ziekte... ook al hoeven ze zich dat niet te voelen. Ik moet er niet aan denken dat ik pups zou fokken en ze mee zou geven en er later achter komen dat die hond op totaal de verkeerde plek zit. Maar goed, had ook geen fokplannen :D .
Ik heb gelukkig een goede fokker getroffen die me niet meteen uitsloot omdat ik kinderen heb (wat ik dus ook wel eens gehoord heb...over een kam scheren gesproken) en de puppyś zo goed en stabiel afleverde, daar heb ik echt mijn gemak van elke dag. En heel grappig, dus ook hele leuke vriendschappen bij de hond gekregen :) .
Zal nog eens proberen wat te plaatsen van mijn yeti, hij vond de sneeuw zo heerlijk *\%/* .

Afbeelding

Afbeelding

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:29

@MirK
De jongste heet Flash.
Onze oude kan haar goed hebben. Hij is erg duidelijk, dus de kleine laat hem met rust, ze weet dat hij toch niet met haar mee doet.. :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:08

Elin was vandaag jarig, 1 jaar alweer.. en tja, 1 is een hele mijlpaal dus dan ben je de klos.. :j :')

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:35

Ooh yeti is zo cute !! Hou oud is hem nu?

Gefeliciteerd elin. Hiep hiep hoera !! *\o/*

Fokplannen met naya.. misschien. Ze heeft al haar dna-testen en fokcertificaat. Voor HD en ED is ze te jong. Maar wil niets vastleggen. Vind dat je altijd eerst moet zien hoe je hond uitgroeid ook qua karakter

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 08:03

MirK schreef:
Diandra gefeliciteerd met je knappe Elin...morgen krijgt ze vast een mega hug van Fellow :P . Hihi ja van de foto zijn jouw dames al verschillend van type en dan komt onze bodybuilder erbij...

Lara: wat een knap meisje heb je toch! Wil je op den duur ook fokken? Je gaat toch ook met haar naar show?

Fotsy: wat heerlijk je hondjes zo samen... tijd voor een close up van je jongste :o .

Keona: black bi is toch ook vrij bijzonder? Ik zie het in ieder geval heel weinig. Ben je ze beiden kwijt? Wat voor speurwerk gaat je ene pup doen? Mensen of detectie?

Bryce: wat heerlijk, een gezonde oude beer zo. En hij ziet er nog super uit.Kan hij jullie puppy velen met alle drukte? Hoe heet jullie jongste ook alweer?

Assie: thanks voor de foto!

Mossel: wat is elmo toch ook een mafketel op sommige foto's :D maar wat een prachtige reu.

Puppy Zorro is ook een schatje!

Over het wel of geen papier... ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt, maakt mij niet uit hoor. Ik zit ook op een facebook groep waar regelmatig de kruising aussie/border voorkomt.
persoonlijk heb ik altijd stamboek dieren genomen. Dat geeft natuurlijk geen garantie maar ik vond het wel zo prettig. In de jaren heb ik wel geleerd dat er met of zonder stamboom genoeg mis gaat. Ik vind het zelf heel belangrijk dat een pup uit een stabiel nest/huis komt. Hondjes die in hun eigen zeik opgroeien, een moederdier die ik persoonlijk direct uit de fokkerij zou halen op karakter...er wordt een hoop aangerommeld. Ik begrijp ergens de strakke richtlijnen van de fokkers wel in de aussie wereld. Het zijn niet de makkelijkste honden soms en een goede fokker voelt zich toch verantwoordelijk voor een hond als het ergens mis gaat op gedrag of ziekte... ook al hoeven ze zich dat niet te voelen. Ik moet er niet aan denken dat ik pups zou fokken en ze mee zou geven en er later achter komen dat die hond op totaal de verkeerde plek zit. Maar goed, had ook geen fokplannen :D .
Ik heb gelukkig een goede fokker getroffen die me niet meteen uitsloot omdat ik kinderen heb (wat ik dus ook wel eens gehoord heb...over een kam scheren gesproken) en de puppyś zo goed en stabiel afleverde, daar heb ik echt mijn gemak van elke dag. En heel grappig, dus ook hele leuke vriendschappen bij de hond gekregen :) .
Zal nog eens proberen wat te plaatsen van mijn yeti, hij vond de sneeuw zo heerlijk *\%/* .

[ [url=m/aejH9L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u6M560.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pracht hond

Hij doet geloof ik mentrail

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:22

Beetje laat maar gefeliciteerd elin!

Ellis heeft ook nog even in de laatste sneeuw geposeerd.. hij kan gelukkig ook nog normaal doen
Afbeelding
Afbeelding

Schoon zijn we ook niet meer
Afbeelding

En afkoelen onder het spelen, zeer belangrijk

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:48

Gefeliciteerd met de jarige! Al die versieringen achgossie haha. Knappe jarige <3

Mossel wat een heerlijke foto's. Blij ei

@mirk: interessante discussie wel. Persoonlijk vind ik dat er in de stamboomfokkerij soms teveel naar looks wordt gekeken. Niet alleen bij de Aus hoor. Dan staat er zo'n onbenaderbare hond op 1 met veel te veel vacht. En dan denk ik: moet je dit willen? Hij zal vast helemaal gezond zijn, op alles getest en er heel Aussie uit zien. Maar moet al dat haar? En moet ie zo eenkennig/onbenaderbaar zijn?
Nouja. Verschillend inzicht tussen mij en de show/ras-ring zullen we maar zeggen.
Nu koop ik ook geen pups maar herplaatsers. Dan is je zoektocht, eisenlijstje en doel wellicht ook anders.

Zo de sneeuw is weg. Nu lekker door de modder banjeren.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:06

assie schreef:
Gefeliciteerd met de jarige! Al die versieringen achgossie haha. Knappe jarige <3

Mossel wat een heerlijke foto's. Blij ei

@mirk: interessante discussie wel. Persoonlijk vind ik dat er in de stamboomfokkerij soms teveel naar looks wordt gekeken. Niet alleen bij de Aus hoor. Dan staat er zo'n onbenaderbare hond op 1 met veel te veel vacht. En dan denk ik: moet je dit willen? Hij zal vast helemaal gezond zijn, op alles getest en er heel Aussie uit zien. Maar moet al dat haar? En moet ie zo eenkennig/onbenaderbaar zijn?
Nouja. Verschillend inzicht tussen mij en de show/ras-ring zullen we maar zeggen.
Nu koop ik ook geen pups maar herplaatsers. Dan is je zoektocht, eisenlijstje en doel wellicht ook anders.

Zo de sneeuw is weg. Nu lekker door de modder banjeren.

Gereserveerd is een eigenschap van de aussie, wat ik zelf enorm waardeer.
Mijn teefjes vinden dat showen ook niks en als dan vreemde aan komt im ze maar gewoon eens aan te gaan raken, dan passen ze ook liever en willen dat niet. Zijn dit slechte Aussies met een slecht karakter. Absoluut niet hier thuis moeten ze ook effe rustig ruiken en is dat prima , zijn meest stabiele honden die ik zo kan bedenken. En ik vind dit juist een mooie eigenschap, due van ouds er in zit.
Zou mooi zijn als ze koeien of de schapen moesten op halen en ze zagen daar iemand dat ze daar heen zouden denderen.

Dus denk dat je dit verkeerd ziet.
Teveel vacht heb je gelijk in het is geen Schotse collie

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:15

Tsja wat is teveel vacht.. zo lang de hond er geen last van heeft zie ik het probleem niet

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:21

Mossel schreef:
Tsja wat is teveel vacht.. zo lang de hond er geen last van heeft zie ik het probleem niet

Te veel vacht is als het buiten de rasstandaard valt en de hond niet meer op een aussie naar op een Schotse collie lijkt.
Zo hond won bij de border collies moest 2 x kijken en geloofde nog steeds niet dat het een border was. Maar ja uiterste daar houden mensen van zie je wel bij die ras honden, moeten we zo iets willen nee.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:28

Wou dat naya meer gereserveerd was. Vond dit ook een leuke raseigenschap maar zij is zelf te sociaal :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:31

Heb zelfde probleem hier xlaaraj en nogthans afstammelingen van show honden maar echt wel oversociaal. :')

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:33

Assie: ben ik met je eens hoor. Voor mij is een stamboom hond niet perse een super show hond. De hele show wereld is ook niks voor mij:) .
Doorfokken is ook een ding. Maar als je voor een ras kiest, is het fijn als je bij een fokker terecht kunt die ook daadwerkelijk die hond fokt. Voor shows worden natuurlijk de uiterlijk mooisten uitgepikt. Voor mij is karakter belangrijker. En een onbenaderbare hond in de showring vind ik beetje gênant. Als je wilt showen hoort ringtraining en een hond die de jury kan velen daar wel bij. Maar een hoop broodfok hondjes zijn natuurlijk ook puur op looks gefokt.... dus tja.

Keona bedankt voor het compliment, ben ook heel blij met hem.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:57

xLaraaj schreef:
Wou dat naya meer gereserveerd was. Vond dit ook een leuke raseigenschap maar zij is zelf te sociaal :P

Hier hetzelfde :') als iemand mij groet op straat voelt meneer zich al aangesproken :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:23

MirK schreef:
Assie: ben ik met je eens hoor. Voor mij is een stamboom hond niet perse een super show hond. De hele show wereld is ook niks voor mij:) .
Doorfokken is ook een ding. Maar als je voor een ras kiest, is het fijn als je bij een fokker terecht kunt die ook daadwerkelijk die hond fokt. Voor shows worden natuurlijk de uiterlijk mooisten uitgepikt. Voor mij is karakter belangrijker. En een onbenaderbare hond in de showring vind ik beetje gênant. Als je wilt showen hoort ringtraining en een hond die de jury kan velen daar wel bij. Maar een hoop broodfok hondjes zijn natuurlijk ook puur op looks gefokt.... dus tja.

Keona bedankt voor het compliment, ben ook heel blij met hem.

Ringtraining hoort daar bij maar dat op training goed gaat wilt niet meteen zeggen dat Het op show goed gaat. Maar ik vond de eigenschap geweldig en fijn, dus ja dan maar geen shows. Ben er ook niet type voor om iedere week te showen voor mij zijn andere dingen belangrijk.
Ik vind dat een honden binnen rasstandaard hoort . Maar in deze samenleving is het karakter toch wel O zo belangrijk.
Je kunt beter een lelijke lieve hond hebben , dan een mooie perfecte maar rotte appel die je nergens mee naar toe kunt nemen

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:44

Haha ben blij te horen dat ik niet de enigste ben :D vind het momenteel wel moeilijk om een puberende oversociale hond soms goed te leiden als ze iemand met of zonder hond ziet. Maar we komen er wel :) op show doet ze dit helemaal niet na de eerste 5min dus dat vind ik dan ook weer vreemd :P

Naya is al eens op de keurmeester gesprongen: Hallooooo :+ vorige show 2 honden die de ring uitgestuurd door willen happen naar de keurder.. sta je daar mooi met je prachtige hond ..

En vind ook wel dat stamboom niet zoizo show betekend. Veel stamboom honden die het top doen in het werk en maar een G ofz zou krijgen op show. Dat heeft gewoon met de lijn te maken.