Mag ik mij hier ook melden? Ik ben aan het nadenken om gerbils aan te schaffen maar ik twijfel nog .
Ben best gesteld op mn nachtrust en ik heb eerder een hamster gehad en die was altijd aan het knagen aan de tralies. Ik vroeg me af hoe luidruchtig gerbils snachts eigenlijk zijn ..
Heb twee vogels en de gerbils schijnen geluiden te maken die wij amper horen? Maar de vogels natuurlijk wel..
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen over het algemeen .
Gerbils zijn geen nachtdieren zoals hamster, ik weet niet hoe het wel heet wat ze zijn, maar ze zijn in een soort cyclus actief en niet. Dus bijvoorbeeld over de dag verdeeld 2 uur actief, 2 uur slapen, 2 uur actief, 2 uur slapen.. dus je ziet ze overdag regelmatig en ze zijn ook vaak stil 's nachts. Als mijn gerbils een stuk karton hebben gekregen hoor ik ze knagen, ik hoor ze ook graven en mijn molentje piept. En toch staat de bak twee meter achter mijn bed en slaap ik heerlijk. Het is ook maar net hoeveel je kunt hebben. En ik geef ze 's avonds geen karton, smeer het molentje regelmatig e.d.
EllaBellaah
Geplaatst: 20-05-15 22:35
Welkom! Gerbils zelf maken behalve wat gepiep weinig geluid. Het piepen doen ze vooral tijdens stoeien en als ze een ruzietje hebben. Hier vooral als ze elkaar wegduwen bij het voerbakje het meeste lawaai maakt het loopwiel, maar dat geluid houdt me niet wakker (tenzij ze op dezelfde kamer staan). Hier staan ze in de woonkamer en in de slaapkamer hoor ik ze wel maar niet extreem erg, onze woning is gelijkvloers. Als de slaapkamer op de eerste verdieping is hoor ik ze helemaal niet. Tralies knagen heb ik sinds kort geen last meer van, maakt overigens wel behoorlijk lawaai. Ik ben er achter gekomen dat ik ze toch te weinig karton dus sinds dien krijgen ze elke dag een berg wc papier en karton en ze hebben niet meer aan het gaas van het deksel gehangen.
_Karlijn
Geplaatst: 20-05-15 22:51
Mijn gerbils stonden toen ik nog thuis woonde ook op mijn slaapkamer en hielden me toch regelmatig wakker hoor knagen aan de houten huisjes maakt echt herrie. Nu staan ze in de woonkamer en kan ik soms de tv niet verstaan omdat ze in het radje rennen of knagen aan de huisjes of karton
stalmilagro
Geplaatst: 20-05-15 23:26
Welkom elinaSK. Zolang je er s'nachts geen karton enz in doet hoor je ze niet behalve als ze drinken of aan een houten huisje knagen. Het scheelt dat een aquarium/terrarium geen tralies heeft. Zielig emma_v hopelijk vind je iemand voor je andere gerbil
Okee, nou gelukkig maar . Scheelt inderdaad dat er geen tralies zijn. Ben wel iets gewend , mijn vogels zijn snachts ook wel eens geluiden aan het maken als ze over stok lopen oid.
Ik denk dat ik er dan wel uit ben en voor de gerbils ga .
Eske_B
Geplaatst: 21-05-15 21:42
Wie weet een leuke naam voor mijn nieuwe gerbilmeisje? Misschien iets wat bij Nibbit past, dacht zelf aan Bugles, maar dat weet ik niet zeker.
_Karlijn
Geplaatst: 21-05-15 21:52
Lays had je al gehad toch? Of wad dat iemand anders? Pringles