Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:47

Aah wat schattig! Wanneer komen ze bij je wonen?

Saintelette; geen probleem. Ik heb tot nu toe 2x een baal Ecobed gehaald en dat viel samen met het ophalen van mijn rittens, dus ik heb die van mij van het Rattenhuis in Bergeijk. Wat ik hierna ga doen weet ik niet. Waarschijnlijk bestellen bij Casper (www.fretten.nl), is weer een mooi excuus om dingetjes erbij te bestellen :=

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:33

Waaaaauw super schattig!! Ze zien er echt heel lief uit!

Oh ik dacht miss uit Oosterhout of de Moer ;) die kwam ik op internet tegen dus vandaar

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:02

Wat denken jullie, zou je paardensnoepjes kunnen gebruiken als rattensnoepjes? Vind er bij rattensnoepjes (knaagdieren snoepjes in het algemeen) heel veel troep in zitten om het mooi en 'natuurlijk' te laten lijken. Bij paardensnoepjes lijkt dit een stuk minder.
Ik wil mijn ratten graag gaan trainen en wil hier een speciale beloning voor gebruiken. Dagelijkse voer is om te eten, daar ga ik geen dingen uithalen om als beloning te geven. Ik gebruik nu Reggie Crunches als beloning maar daar zitten veel kleurstoffen in.
Voor paardensnoepjes gebruik ik die appel/wortel mix van Subli. Zou deze ook gebruikt kunnen worden als rattensnoepjes?
(Als het wel zou kunnen is het natuurlijk nog maar afwachten of ze het lusten. Daar zijn mijn ratjes enorme zeikerds in :roll: )

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:17

Ga je die dan in kleine stukjes breken? Anders hebben ze na 1 snoepje al genoeg :D

En gewoon een heel klein stukje kaas ofzo, daar doen die van mij echt een moord voor.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:27

Ja dat wel, ik geef ze gewoon hele kleine stukjes. Heb geen zin om elke keer 10 minuten te moeten wachten totdat ze het op hebben :')
Kaas lijkt mij wat te vet om mee te trainen, als ze elke keer een stukje kaas krijgen zijn ze snel dik. Hetzelfde als met zonnebloempitten waar die van mij gek op zijn! Als traktatie zou het wel kunnen.

Maar je denkt niet dat het kwaad kan om ze paardensnoepjes te geven?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:44

Het is even de vraag of ze het lekker vinden, de smaak van paarden is wel heel anders als van ratten. Paardensnoepjes zijn vooral granen denk ik.
Maar als je echt ienieminiestukjes kaas neemt dan worden ze daar toch niet dik van? Als je ze wil trainen moet je wel iets hebben dat ze echt heel lekker vinden. Een zonnepit in kleine stukjes, dat kan ook.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:50

Mijn ratten worden al helemaal dol als ze alleen de tube al zien, ik denk dat je je ratjes hier goed mee kan trainen.
Het is eigenlijk voor fretten maar voor ratten ook geschikt.
Afbeelding
Citaat:
De pasta is een ideaal supplementvoer om de dagelijkse vitaminebehoefte te optimeren en taurinetekort bij fretten te voorkomen. Ze is vrij van kleur- en conserveringsstoffen, smaakversterkers of suiker. Door het hoge percentage vis is zij rijk aan meervoudig onverzadigde vetzuren, wat voor een glanzende vacht zorgt.
De pastavorm, makkelijke doseerbaarheid en hoge acceptatie zorgen ervoor, dat de snack een ideaal hulpmiddel is voor het in bedwang houden van de moeilijk rustig te krijgen fret. Zo wordt vachtverzorging of het bezoek aan de dierenarts kinderspel.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:53

Een stukje kaas heb ik ze net gegeven, (voor het eerst, wist niet dat ze dat überhaupt mochten) dat vonden ze wel lekker! Het voordeel is ook dat dat snel op is, ze hoeven er niet op te knagen.
Ze zijn nu aan het slapen maar als ze wakker zijn zal ik eens kijken of ze paardensnoepjes lekker vinden, als ik ze wakker maak willen ze namelijk niet eten.
Een zonnebloempit in stukjes snijden is natuurlijk ook een goed idee! (Waarom kom ik daar zelf niet op :') )

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:57

Een zonnebloempit in stukjes snijden? Die zijn al ieniemienie...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:04

Door de helft kan makkelijk met die ik heb. Het gaat vooral om het idee, ik wil ze trainen op de clicker manier, alleen ipv een clicker maak ik dan een geluidje met mijn tong om een hartaanval te voorkomen :')
Probleem is alleen wel dat die zonnebloempitten vrij vet zijn...
Laatst bijgewerkt door Kaus op 13-08-13 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:14

Wat voor voer geef je?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:23

Rat Nature + katten en hondenbrokjes als aanvulling. Hoezo?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:26

Ik dacht misschien heb je heel hoogwaardig voer dat je ratten een beetje vet zijn maar dat is Rat Nature niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:34

Toen ik mn bericht overlas begreep ik wat je bedoelde, maar ik bedoel dat de pitjes vet zijn, niet mijn ratten :P Daar mag juist wel wat meer vet aan.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:50

Die van mij die werden laatst helemaal lyrisch van een klein stukje zalm, maar dat is misschien een beetje duur om te kopen als beloning voor je ratten. :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:52

In de Tubifrett zit zalm, zo'n tube kost 3 euro en je doet er best lang mee.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:04

Goede tip Arrabel! :) Zullen die van mij heel blij mee zijn haha.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:40

Vanillia schreef:
Aah wat schattig! Wanneer komen ze bij je wonen?:=

De laatste week van Augustus mag ik ze ophalen.. :)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:53

Maandag mag ik mijn 3 knullen ophalen !
Worden m'n eerste , helaas wel bij een dierenwinkel vandaan.
Werdt verliefd op de karakters van ze dusja nu maar 3 lieve mannen uit de dierenwinkel..
Heb een grote kooi staan al dus dat zit wel goed!
Nog tips voor een beginner?!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 01:03

Ik doe net het kooideurtje van mijn rattenkooi open, zie ik daar een half opgevreten bromvlieg liggen... %) En dan niet zo'n kleine maar echt zo'n dik beest dat niet wegvliegt als je m aanraakt. Denken jullie dat dit kwaad kan of kunnen ze dit wel hebben? Lijken mij namelijk niet de schoonste dieren...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 01:13

Oh Kaus ik weet t niet, naar ik zou me daar eerlijk gezegd geen zorgen om maken hoor ;)

@Daiswees, wat leuk dat je je ratjes bijna mag ophalen! Ik heb er zelf ook twee uit een dierenwinkel :o ze waren in het begin echt heel erg schuw, omdat ze geen mensen gewend waren. We hebben ze eerst eventjes de tijd gegeven om aan de kooi te wennen, maar hebben ze vervolgens wel vrij snel veel bij ons gepakt. Eerst waren ze doodsbang maar langzaam aan ging dit steeds beter. Wat ons erg hielp was yoghurt op onze vingers doen zodat ze dit er vervolgens af konden likken (maar dus wel bij ons in de buurt moesten blijvwn) en zo konden we iedere dag steeds meer met ze. Echt al heel snel waren ze helemaal mensgericht!
Ik zou gewoon lekker t internet afstruinen opzoek naar informatie ;) en voor vragen kun je natuurlijk altijd in het topic terecht :j

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 04:56

Gister besloten om ze toch alvast maar op te halen de kooi stond hier immers al en de jongens zijn al 4maanden ongeveer dus ach dan maar direct mee.
Enigste wat een herrie maken ze zeg!
Wordt er steeeds wakker van!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 07:58

Ha, ha, ik kan het me voorstellen 3 actieve mannen in een nieuwe kooi! Staan ze op je slaapkamer? Ze hebben ook van die leuke tijden om druk te zijn.. Net als jij wil slapen :Z
Oordopjes in? Of ergens anders neerzetten.. Ze worden wel iets rustiger, maar partytime blijft het wel af en toe. *\%/*

Een van mijn ratjes van 3 maanden niest.. Was al bij de fokker, ik hoopte dat ze er overheen zou komen bij mij. Het is een weekje goed gegaan en toen begon het weer. Toch maar even een ab kuurtje gehaald. Wegen en longen luisteren was nog een hele kunst, dat beestje zit geen seconde stil..

Maar toen moest ik haar de ab geven.. Moet in haar bekje.. Wriemelen, piepen best zielig. Helft er naast. Gaat de andere het aflikken! Ik denk: het is dus helemaal niet vies! Toen heb ik ab op een klein stukje brood gedaan. Ze at het zo op!
Nu hopen dat het helpt, er is een kans dat ze blijft niezen...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:27

Jeetje Tilmar was het zo erg dat antibiotica nodig was ja? Lijkt me niet ideaal voor zo'n jong beest. Je kan proberen de AB wat aan te lengen met roosvicee, dat doe ik altijd en dan gaat het vlot naar binnen haha.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:06

Nou ja, ze is niet ziek ofzo, levendig zat. Maar ze niest heel vaak. Ik ben bang dat het nooit meer overgaat als ik er nu niks aan doe. Ik doe maar 1 kuur van 14 dagen, als het dan niet over is dan is het jammer.
Ze is nog wel een beetje klein, maar dat kan ook komen omdat ze nooit stilzit. De andere is groter en zwaarder en ook slomer.