Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:42

Leuk!!!

Daeva vandaag haar eerste oefenwedstrijd flyball meegelopen. 5 runs stond ze in het team en alle 5 hebben we gewonnen *\%/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 20:02

Echt wel! En dan dit verschil <3 :

2 dagen vs 22 dagen!
Afbeelding
Afbeelding

Wat goed Zoe! Gefeliciteerd!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:03

Kannonne …. :') En dat denkt mama ook zo te zien, hahaha

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:09

Ze zijn zo leuk <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 20:23

xDenies schreef:
Kannonne …. :') En dat denkt mama ook zo te zien, hahaha

Hahahaha grappig he :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:37

Geweldige fotos kiwi :D

Hier even er helemaal doorheen, nala drijft ons tot waanzin. We wandelen veel, spelen met haar, krijgt kong, kophuid van alles om haar even te laten kauwen en denken, ook puzzels, zo nu en dan een nodige time out in de bench omdat Ze haar rust niet altijd Pakt.

Maar als ik savonds dan lekker op de bank zit en madam ligt lekker te kauwen, slaat ze zo om en begint met alle kracht onze tafel te mishandelen. Ook als ik gewoon even wat zit te drinken en bijv nieuws kijk voor het eten koken of erna, ook de tafel te lijf. Lopen samen is horror, welk tuig, halsband dan ook het is trekken en welke techniek dan ook helpt niet.
Heb net even flink potje zitten janken omdat ik het niet meer weet. Ze oogt zo stressvol (uit zich soms met rij gedrag), minder met haar doen werkt ook niet want dan springt ze nog net niet tegen de muren op. Op de club doet Ze alles perfect maar thuis is het ware horror.
Maar de handdoek in de ring ben ik nog verre niet klaar voor en hoop dat het horror puberteit is en dat het overgaat.

Sorry moest het echt even kwijt *einde egorant*

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:40

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:43

Mechelse herder heb je toch? Dat klinkt wel bekend, als ik verhalen van andere mensen hoor met dit soort honden. Heb je niemand die je goed kan helpen die veel ervaring heeft met dit ras?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:46

@ Twilight

Zonder een voedingsdiscussie aan te willen steken zou ik je toch willen adviseren om ook op dit gebied te kijken wat je daar in kan veranderen. En ook niet om weer een wel/geen graan discussie te starten maar vaak extreem drukke honden met een graanvoeding worden wel relaxter als ze van voer wisselen. :') Ik doel dus op; hoe meer energie je er in stopt .. het moet er ergens uit.

Zit ze trouwens momenteel niet gigantisch in de pubertijd?

Wat betreft het wel of niet trekken is een combinatie van jouw hond met zijn eigenaar. Maar zijn eigenaar (jij of een ander familie lid dus) is eigenlijk de grootste issue in combinatie met corrigeren. Is hier ook met regelmaat een probleem. Dus een trek-tuig of dergelijke hoeft dan inderdaad niet de oplossing te zijn. Het is onze eigen houding en de manier van kort corrigeren.

Ja is allemaal heel makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, dat weet ik.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:03

@Ianthe. Helaas geen mensen met ervaring. Het is een kruising mechelse/labrador met de enorme joligheid van de lab met de enorme focus en drive van de mechelaar.

@xDenies. Ik voer nu halve week wooof regular en die is tarwevrij. Is ecen afwachten wat ze daar op doet ;) Ze krijgt echt al best weinig, minder durf ik niet want ze valt heel snel af Ook.
En ja zijlijn haha ik blijf mijn best doen, ben met wandelen sowiesow altijd erg gefocussed op het wandelen en niet met telefoon bezig etc. Ik blijf mijn best doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:16

Twilight ga eens wat geven aan haar op natuurlijke wijze om te ontspannen. De producten van Puur kan ik enorm aanraden!! Zou sowieso de tranquil (of rust dat is hetzelfde maar oude en nieuwe benaming) gaan inzetten. Daarnaast tijdelijk de puur nervo. Die is op basis van alcohol en slaat vlotter aan. Uiteindelijk de nervo af bouwen en de tranquil langere tijd gebruiken. De tranquil/rust kun je ook met de puur stress combineren ipv de nervo.

Deze producten zijn volledig op natuurlijke basis. Je legt je hond dus niet plat maar deze bestanddelen maken dat er meer rust in het lijf komt.

Bij vragen mag je appen. Wij zijn nog beginnend verkooppunt maar kan wel veel na zoeken. Daarnaast zelf zeer positieve ervaringen met de tranquil, de nervo en de hypersex

Overigens als je magnesium citraat in huis hebt kun je dat ook al in zetten. Magnesium doet ook enorm veel in het lijf en kun je zo bij een drogist halen. Neem dan wel citraat dat werkt het beste
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 17-03-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:19

Twilight schreef:
@Ianthe. Helaas geen mensen met ervaring. Het is een kruising mechelse/labrador met de enorme joligheid van de lab met de enorme focus en drive van de mechelaar.

@xDenies. Ik voer nu halve week wooof regular en die is tarwevrij. Is ecen afwachten wat ze daar op doet ;) Ze krijgt echt al best weinig, minder durf ik niet want ze valt heel snel af Ook.
En ja zijlijn haha ik blijf mijn best doen, ben met wandelen sowiesow altijd erg gefocussed op het wandelen en niet met telefoon bezig etc. Ik blijf mijn best doen.

Op wat voor club train je dan? Zoek eens een IPO club bij je in de buurt, en ga daarheen.
Ik had vroeger ook een kruising Mechelse herder voor 2 jaar, daar ben ik ook gewoon mee naar zo´n club gegaan en dan leer je er veel beter mee omgaan en kan je de mensen om hulp vragen indien nodig. Die clubs zitten overal wel en je bent gewoon welkom hoor. Je moet hier wel gelijk goed mee aan de slag, anders heb je later een probleem.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:22

Wooof is zeer goedkoop voer. Tarwevrij klinkt leuk maar verwacht van dit soort voeding geen wo deren qua gedrag hoor. Het zit vol met toevoegingen en andere onnodige dingen. Geen enkele hond gaat door woofff relaxter worden ;) dan zou ik eerder een aantal weken (minimaal) vers gaan voeren

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:22

Grappig dat je t zei over puur heb er idd naar zitten kijken al is t maar of t helpt en ze gewoon in der eigen koppie niet constant doorslaat. Want nu is t de tafel straks worden wij het en dat wil ik voor zijn. Ga je zeker nog ff pben :)
Edit: helaas niet het geld nu voor vers voer etc door mijn ww dus hoop zsm een andere baan te hebben en dan wat meer te kunnen. Ga eerst
Kijken wat dit doet ;)

IPO club ga ik even naar kijken. Niet bekend mee of over gehoord in de buurt :) dankje voor de
Tips.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:28

Maar als je nu iets van Puur gaat geven zou ik meer t gevoel krijgen dat je het probleem gaat aanpakken en niet de oorzaak. Dus is het meer het verplaatsen ervan dan oplossen??????

Succes iig, blijft een lastig iets. Goed voer hoeft trouwens niet duurder te zijn.. je geeft het antwoord nu zelf ook al in niet op gewicht houden ;)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:32

Dat was met prinsvoer. Daarom overgestapt. Slecht in de vacht ook dus daarin zoeken wij verder en komt vast goed.
En miss met puur etc kunnen we haar uit die
Enorme stress bubbel halen en komt training op straat, in t bos etc beter bij haar door. Niet als oplossing. Het is enorm lastig door te komen als niks bij haar aankomt buiten, geen kijk eens, zit, let op etc.

Maar ik neem alle tips mee en druk aan de google naar clubs met ervaring met herders etc.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:35

Twilight schreef:
Dat was met prinsvoer. Daarom overgestapt. Slecht in de vacht ook dus daarin zoeken wij verder en komt vast goed.
En miss met puur etc kunnen we haar uit die
Enorme stress bubbel halen en komt training op straat, in t bos etc beter bij haar door. Niet als oplossing. Het is enorm lastig door te komen als niks bij haar aankomt buiten, geen kijk eens, zit, let op etc.

Maar ik neem alle tips mee en druk aan de google naar clubs met ervaring met herders etc.

Dat dus idd puur producten zijn exact bedoeld zoals jij ze wil inzetten.

Beter cavom nemen dan woofff en wat ik zelf veel doe is marktplaats en Facebook marketplace in de gaten houden. Als er dichtbij goed voer aangeboden wordt probeer ik het voor leuke prijs op te halen. Zo kun je goedkoop duur voeren.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:38

Fijn dat mijn gedachte bij het product klopt haha :D gewoon fijn als je op straat weer wat in te brengen heb dan de 100% docus op geurtjes, vogels, andere honden etc.

En ga er even naar kijken. Eerst zien hoe ze t hier op doet en anders kijken we verder en hou cavom zeker in gedachte.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:53

Ik bedoelde het anders :) Succes in ieder geval!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:04

Dankje en dames bedankt voor de tips en pb’s. Ik ga mij even inlezen over alle tips en plan van aanpak maken. De puur producten gaan wel in huis komen als is het maar om voor haar meer rust te krijgen in haar hoofd in en om het huis.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:24

Wat schattig al die kleine snoetjes <3 <3

Daisy wordt ondertussen al een echte hond, loopt goed los en dr eerste tanden zijn eruit gestort, aan 1 kant heeft ze nu bijna geen tanden meer over, maar gelukkig komen de nieuwe tanden en kiezen al goed door :D Vandaag heeft mn vriend zn verjaardag gevierd, toen had ze van stress (denk ik) even een klein ongelukje binnen maar verder helemaal geen ongelukjes gehad vandaag met de drukte (en de laatste maanden eigenlijk al niet meer) *\o/*

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:27

Twilight schreef:
Geweldige fotos kiwi :D

Hier even er helemaal doorheen, nala drijft ons tot waanzin. We wandelen veel, spelen met haar, krijgt kong, kophuid van alles om haar even te laten kauwen en denken, ook puzzels, zo nu en dan een nodige time out in de bench omdat Ze haar rust niet altijd Pakt.

Maar als ik savonds dan lekker op de bank zit en madam ligt lekker te kauwen, slaat ze zo om en begint met alle kracht onze tafel te mishandelen. Ook als ik gewoon even wat zit te drinken en bijv nieuws kijk voor het eten koken of erna, ook de tafel te lijf. Lopen samen is horror, welk tuig, halsband dan ook het is trekken en welke techniek dan ook helpt niet.
Heb net even flink potje zitten janken omdat ik het niet meer weet. Ze oogt zo stressvol (uit zich soms met rij gedrag), minder met haar doen werkt ook niet want dan springt ze nog net niet tegen de muren op. Op de club doet Ze alles perfect maar thuis is het ware horror.
Maar de handdoek in de ring ben ik nog verre niet klaar voor en hoop dat het horror puberteit is en dat het overgaat.

Sorry moest het echt even kwijt *einde egorant*

Jeetje wat balen zeg! Echt tips heb ik niet voor je, maar ik snap heel goed hoe jij je kan voelen op dit moment.. hoop dat het snel wat op de positieve manier gaat veranderen. :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:40

Ik zag weer heeeeele schattige pups voorbij komen kiwitje! <3

Vervelende problemen twilight. Misschien is het een idee iemand met verstand (gedragstherapeut oid) langs te laten komen thuis, maar dit zal denk ik te duur zijn? Ik denk dat iemand die jou helpt thuis wel zeker kan helpen, dat ze op de club (waar jullie begeleiding hebben) het goed doet zegt wel iets natuurlijk. Ze kan wel ontspannen dus. Ben je zelfverzekerder als er iemand meekijkt?

Snap dat je eerst andere dingen wilt proberen. Hier heeft het geholpen met trekken om een commando (volg) te leren en ook commando (vrij) voor als ze mag trekken. Maar op het moment dat ze zo gestresst is zal dit waarschijnlijk niet binnenkomen. Het helpt ook wel dat onze hond erg op voer gefoccused is, heb jij niet iets waardoor je haar goed kan afleiden?

Wieneke, fijn dat het zo goed gaat! Gefeliciteerd met je vriend :D

Hier ook maar even een vraagje van mijn kant. Eigenlijk gaat alles qua gehoorzaamheid heel goed, ook los luisterd ze echt wel goed. Alleen we lopen van begin af aan al tegen probleem(pje) aan dat ze veel andere honden in begin eng vindt en ze gaat dus blaffen als ze die ziet aankomen (schaam me dood dan). Als ik het vertrouw en de eigenaar zegt dat hond niks doet laat ik haar los en loopt ze uiteindelijk wel naar de hond toe en gaat vaak ook spelen, ze heeft alleen nog maar goeie ervaringen gehad zover ik weet. maar dat eng vinden in het begin en blaffen blijft. Ze is heel onderdanig. Opzich vind ik dat niet zo erg omdat ze wel sociaal is als ze de hond een beetje heeft leren kennen, ook met voorzichtige grote honden kan ze dan goed spelen. Maar dat blaffen vind ik gewoon erg vervelend en het komt ook niet fijn over voor andere mensen. Iemand die daar tips voor heeft?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:48

Dankje wieneke en fijn dat t zo goed kan. En zal best stressvol zijn huis met visite.

@finnens. Op de club alles voor grillworst. Thuis nope. Kipfilet niet. Snoepjes niet niks. Ze zit dan in der eigen gefocussede wereldje. En als ze wel kijkt dan ben ik altijd gelijk helemaal excited en beloon ik met wat er in mijn zal zit, zelfde als ze wel goed rustig meeloopt. Ze kan t prima, maar alle prikkels en dus stress maken het lastiger. Op
De club kent ze alle honden in onze groep goed en dat lijkt ze makkelijker te vinden, naar de
Trainster blijft ze blaffen uit onzekerheid en zijn we onderling ook mee bezig.

Laatig dat blaffen, geen tips voor sorry. Pup van mijn zusje doet het ook en komt die andere te dichtbij gaat ze keihard staan piepen en gillen terwijl er niks Gebeurd. Die hebben er ook nog steeds problemen mee.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:55

Kiwiwitje wat groeien ze als kool zeg!!

Twilight heb je al eens geprobeerd om te speuren met dr? Weet niet in welke regio je woont mss kan ik evt wel contact op nemen met collega’s voor je.

Finnens kan je haar afleiden of gaat ze fixeren en blaffen? Zou proberen contact te krijgen en als ze stil is belonen en dan uitbreiden.

Nog even een paar nachten slapen en dan komt onze kleine muppet!

Afbeelding
Afbeelding