Daeva vandaag haar eerste oefenwedstrijd flyball meegelopen. 5 runs stond ze in het team en alle 5 hebben we gewonnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twilight schreef:@Ianthe. Helaas geen mensen met ervaring. Het is een kruising mechelse/labrador met de enorme joligheid van de lab met de enorme focus en drive van de mechelaar.
@xDenies. Ik voer nu halve week wooof regular en die is tarwevrij. Is ecen afwachten wat ze daar op doetZe krijgt echt al best weinig, minder durf ik niet want ze valt heel snel af Ook.
En ja zijlijn haha ik blijf mijn best doen, ben met wandelen sowiesow altijd erg gefocussed op het wandelen en niet met telefoon bezig etc. Ik blijf mijn best doen.
Twilight schreef:Dat was met prinsvoer. Daarom overgestapt. Slecht in de vacht ook dus daarin zoeken wij verder en komt vast goed.
En miss met puur etc kunnen we haar uit die
Enorme stress bubbel halen en komt training op straat, in t bos etc beter bij haar door. Niet als oplossing. Het is enorm lastig door te komen als niks bij haar aankomt buiten, geen kijk eens, zit, let op etc.
Maar ik neem alle tips mee en druk aan de google naar clubs met ervaring met herders etc.
Twilight schreef:Geweldige fotos kiwi![]()
Hier even er helemaal doorheen, nala drijft ons tot waanzin. We wandelen veel, spelen met haar, krijgt kong, kophuid van alles om haar even te laten kauwen en denken, ook puzzels, zo nu en dan een nodige time out in de bench omdat Ze haar rust niet altijd Pakt.
Maar als ik savonds dan lekker op de bank zit en madam ligt lekker te kauwen, slaat ze zo om en begint met alle kracht onze tafel te mishandelen. Ook als ik gewoon even wat zit te drinken en bijv nieuws kijk voor het eten koken of erna, ook de tafel te lijf. Lopen samen is horror, welk tuig, halsband dan ook het is trekken en welke techniek dan ook helpt niet.
Heb net even flink potje zitten janken omdat ik het niet meer weet. Ze oogt zo stressvol (uit zich soms met rij gedrag), minder met haar doen werkt ook niet want dan springt ze nog net niet tegen de muren op. Op de club doet Ze alles perfect maar thuis is het ware horror.
Maar de handdoek in de ring ben ik nog verre niet klaar voor en hoop dat het horror puberteit is en dat het overgaat.
Sorry moest het echt even kwijt *einde egorant*