Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:06

Abasque: Als het alleen tunnels en pionnen is, kan het wel, komt er meer bij kijken (raakvlakken/sprong etc.) dan echt niet doen. Dit moet je pas echt vanaf 1 jaar willen, is voor behoud van je hond.
Ik ga bijv. van de zomer wel een pre-agility workshop doen, dat is puur balans, coördinatie en kennismaken met straatje en tunnels etc. En dat wil ik van het najaar/winter dan nog een paar keer doen. En dan volgend voorjaar pas beginnen met beginners behendigheid. (mits hond fysiek in orde natuurlijk). Gefeliciteerd met je veulentje trouwens!

Diandra, ze kijkt er ook echt zielig bij, arm ding ;)
Welkom Joker, hopelijk krijg je een leuke pup uit een door jou gewilde combinatie.
Kaus, lastig zo met Dexter. Collegaatje van mij heeft hetzelfde, maar die laat ze voorlopig nu maar apart uit, behalve in de ochtend (tijdgebrek) en dan lopen ze maar even aan de flex, zodat zij er zo min mogelijk last van heeft. Ik denk dat zolang hij nog niet voldoen op jou gefocust is, dit een probleem zal blijven, dus denk dat daar werk in zit.
SR: aardige planning staan zo ;)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:23

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Vanmiddag even wezen pootje baden. Helaas was het behoorlijk druk, dus maar niet het diepere gedeelte opgezocht.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:24

Wat een blij ei lijkt cooper wel op de laatste foto! Heb mijn mijn vorige pup ook pupcursus gevolgd. Was zoals je zei: door een tunneltje, om een matrassenbodem stappen, een schuifaf dat plat lag enz. Das ze leerden op verschillende oppervlakken te stappen etc. (sommige honden hadden echt schrik als het niet gras of steen was). dus vond dat wel leuk om zo al "spelend" bezig te zijn met je pup en verhalen uit te wisselen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 15:29

Ah Hugo is ook heeel knap!

En wat een dropje blijft ze Fannetje!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:32

yvje86 ik vind Hugo echt geweldig. :+: En al een hele kerel dus!

fannetje wat wordt ze al groot! Vond ze het water niet eng?

xLaraaj Coop kijkt altijd zo als een blij ei. Echt een vrolijk hondje. :')

Bedankt allemaal voor de reacties! Het is inderdaad voornamelijk door tunneltjes etc. Met sprongetjes heb ik zelf (nog) niet zo veel en Coop is daar gewoon echt nog wat te klein/onstuimig/onhandig voor. Dus het is niet het fysieke deel waar ik me zorgen om maak. Het is meer dat ik het gewoon zo leuk vindt om samen bezig te zijn met nieuwe dingen. Het is ook echt zo'n beginnerscursus. Ze heeft een plekje voor me open gehouden maar ik moet het vandaag/morgen weten. Ik twijfel echt nog.. Aan de andere kant denk ik, eerst gewoon die puppycursus eens afmaken en daarna pas verder gaan naar het volgende.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:57

absque_dubio schreef:
yvje86 ik vind Hugo echt geweldig. :+: En al een hele kerel dus!

fannetje wat wordt ze al groot! Vond ze het water niet eng?

xLaraaj Coop kijkt altijd zo als een blij ei. Echt een vrolijk hondje. :')

Bedankt allemaal voor de reacties! Het is inderdaad voornamelijk door tunneltjes etc. Met sprongetjes heb ik zelf (nog) niet zo veel en Coop is daar gewoon echt nog wat te klein/onstuimig/onhandig voor. Dus het is niet het fysieke deel waar ik me zorgen om maak. Het is meer dat ik het gewoon zo leuk vindt om samen bezig te zijn met nieuwe dingen. Het is ook echt zo'n beginnerscursus. Ze heeft een plekje voor me open gehouden maar ik moet het vandaag/morgen weten. Ik twijfel echt nog.. Aan de andere kant denk ik, eerst gewoon die puppycursus eens afmaken en daarna pas verder gaan naar het volgende.

Ahhh ja hè! Ja hij is mega, op de club vinden ze dat ik hem Jumbo moet noemen :roll:

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:09

Dobertje Stella Rose Maybelline, vandaag 4 maanden jong.

Ze ligt lekker te zonnen met deze mooie dagen:Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:13

Het is ook wel erg lekker in de zon! :D Helaas hier al 2 dagen bewolkt!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:41

wow die is ook al flink gegroeid :wow: Hoe is het nu met haar rug? :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:49

Jeetje jullie gaan zo hard zeg, ik lees telkens wel alles mee maar ik weet vaak niet wat te zeggen.
Wel wordt ik blij van al die knappe puppy foto's.
De moeder van 'ons' pupje is nu 6 weken drachtig en de dierenarts heeft met de echo ongeveer 5 pups geteld dus waarschijnlijk zit er wel wat bij voor ons <3
1 mei is ze uitgerekend dus ongeveer dan weet ik meer :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:56

Elin ligt het liefst de hele dag buiten. Zon, regen, onweer of koud. Het maakt haar helemaal niks uit, mij dan weer wel dus ik haal ze dan binnen.. :(:)

Hier ks stofzuigen tegenwoordig een hele uitdaging. Beide aussie vinden de stofzuiger geweldig want daar kan je tegenaan liggen, op staan, spelen met de slang of de voet en vooral heel veel in de weg staan.. Zucht.. Soms is het best handig als ze hem eng vinden.. :Y)

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:02

Hier liggen ze ook het liefst de hele dag in de zon. Vooral Dexter vindt dat heerlijk met zn zwarte vachtje. Maar wat wil je ook als je bent gemaakt voor de Australische zon :D

Diandra, gewoon niet meer stofzuigen. Gratis vloerkleed!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:08

@xLaraay: niks (meer) aan de hand hoor, kwestie van ontzettend veel beweging geven, spieren moeten ontwikkelen, pezen sterker worden, achterpoten moeten wat meer in balans komen qua stuwkracht t.o.v. de rug.

"t is een hele bijdehandte Doberjuffrouw, met een krachtig eigen willetje, heel veel hond al voor haar 4 maanden. I love it!
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:24

Abasque, het kleine is er idd wel af, ze groeit zo hard :')
En water is absoluut niet eng, gelukkig. Moest alleen even een plekje vinden waar ik er zelf ook dicht genoeg bij kon komen, aangezien ik de lange riem niet mee had en het heel druk was (en de hier al wel werkt, maar met anderen erbij toch nog wat minder ;) )
Hugo is echt al huge , fijn dat het water drinken al beter gaat. En Jumbo :') Mis ik dan toch wel een stel grote flaporen voor ;)
Stella wordt ook al aardig aan de maat of niet? Hoe groot/zwaar is ze nu?
En lekker in het zonnetje, ik zal blij zijn als ik straks ook een keer een tuin heb.
Sastaic, bijna dus, nog even geduld. Hoop dat er wat voor jullie bij zit.
Diandra, hier vindt ze de stofzuiger nog wel wat spannend en ik vind de oplossing van kaus wel een goeie :Y) :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 19:56

Ik moest aan jou denken Romy! Kwamen net met wandelen een Akita tegen. Zo eentje met Grijs zwart en wit.
Prachtbeest. Alleen als ik uit moet gaan van de geluiden die baasje maakte niet zo'n schatje.. :P

Stofzuiger moet hier ook mee gespeeld worden Diandra. Boellie wil altijd helpen.. :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:29

Ik heb de fotos van ron baltus binnen gekregen.. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:39

Wat een leuke foto's ! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 18:00

Ohh wat schattig!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:36

Leuke foto's Diandra! Maar ik had ook niet anders verwacht van Ron. Hij schiet zulke gave foto's :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 07:50

Nieuwe aankoop om de honden gecontroleerd beweging te geven om spieren te kweken. Vooral voor Kenai op show. Op wandelingen stuiters hij maar wat rond. (Uiteraard krijgen ze hun wandelingen ook nog, dit is enkel aanvullend)
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 07:53

Bne benieuwd of hij dat een beetje leuk vindt.
Ik ga zo helpen op de club, klusdagje vandaag daar. Roetsj kan mee, dus dan is het prima.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:19

Lol ik heb vorige winter ook overwogen zo'n ding in huis te halen voor de avonden dat het echt strontweer was en Cita mijn interieur verbouwde :') is het een speciaal voor honden?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 08:30

Hier staat er ook een Zoe! Neem aan dat dit gewoon eentje is voor mensen? Hier word ie vooral in de winter of met baggerweer gebruikt!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:04

Idd is gewoon 1 voor mensen. Heb er wel een langere gekocht dan standaard. Die voor honden zijn onbetaalbaar voor mij als student :p

Hoe hebben jullie het aan geleerd kiwi. Ik lok ze nu met snoepjes. Kenai heeft echt door dat hij moet stappen. Die doet ook alles voor snoep en is onverschrokken. Daeva heeft het totaal niet door. Loopt tot vooraan gat stilstaan dn rolt er weer af. Die heeft wat meer tijd nodig :p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 09:12

Zoe_97 schreef:
Idd is gewoon 1 voor mensen. Heb er wel een langere gekocht dan standaard. Die voor honden zijn onbetaalbaar voor mij als student :p

Hoe hebben jullie het aan geleerd kiwi. Ik lok ze nu met snoepjes. Kenai heeft echt door dat hij moet stappen. Die doet ook alles voor snoep en is onverschrokken. Daeva heeft het totaal niet door. Loopt tot vooraan gat stilstaan dn rolt er weer af. Die heeft wat meer tijd nodig :p

Die voor honden vind ik ook onbetaalbaar :p

Chick snapte het spelletje zonder hulp eigenlijk. Boellie vond t in t begin eng. Maar ontdooide frikandel deed wonderen. Gewoon in je hand houden en voor hun neus houden. Dan wilde hij het pakken en liep ie dus automatisch