Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:34

Kun je de hond van je ouders 'lenen'? Zodat ze leert dat die het ook hartstikke ok vindt om bij jullie te wandelen en ze zich daaraan kan optrekken?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:44

Of wellicht iemand in de buurt met een sociale hond waarmee je af en toe kan gaan wandelen?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:45

Dat willen we inderdaad doen. Het is alleen een beetje logistiek lastig. Want ze wonen hier 2 uur vandaan.
We gaan over 2 weken weer die kant op, dus ik kan misschien dan zowel de hond als een extra auto meenemen. Maar wat doen we in de tussentijd?

We hebben een 10m sleeplijn gekocht van de week bij mijn ouders en die uitgetest. Want daar liep ze echt lekker vooruit. Ze had ons en de andere hond niet nodig ze was zo blij. En ze plaste ook aan de lijn. Dus we hadden de hoop dat we thuis op een veldje gewoon konden staan en dat ze dan ook 'los' haar ding kon doen. Maar ze bevriest gewoon weer. We kunnen niet de straat op.

Gisteren toen we net terug kwamen zijn we voordat we echt naar huis gingen meteen doorgereden naar een veldje. Daar heeft ze lekker heen en weer gelopen en we zijn het hele stuk (600m) naar huis gelopen. Dat ging gewoon goed! Dus we hadden hoop. Maar gister avond toen we weer naar buiten wilden gaan, ging het niet. Het begin was super goed tot we een andere hond tegenkwamen aan de andere kant van de weg die kei hard tekeer ging. Toen wilde ze niks meer. En de laatste wandeling was een en al slecht...

Dus wat moeten we in de tussentijd doen? Dragen naar het veldje en daar gewoon een uur stil staan met de sleeplijn tot ze iets doet? Of weer terugvallen op de puppy matjes en niks meer buiten verwachten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:45

Ah wat vervelend :( !
Geef het nog een paar dagen, kan zijn dat ze weer even moet wennen.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat ze veel steun heeft aan een andere stabiele hond.
Hebben jullie vrienden met hond of bijvoorbeeld een hondentrainer/buren of via oproepje op Facebook ofzo?
Anders proberen of jullie ouders een weekendje naar jullie kunnen komen? Dan ziet ze dat die hond deze omgeving ook niet spannend vindt. Of lenen inderdaad zoals Skippy zegt.

Verder is het vooral heel veel geduld hebben helaas. Ik snap je radeloosheid heel goed hoor..
Is het misschien een optie om het puppymatje net buiten de deur te leggen of op een balkon bijvoorbeeld?

Wij zitten nu ook met het probleem dat we Izzy niet zo goed mee durven nemen naar de ouders van mijn vriend. Ze is daar nog niet comfortabel genoeg met de omgeving dus durft buiten nog niets te doen. We proberen haar dan regelmatig in de tuin te laten, maar dat moet aan de riem omdat deze niet goed omheind is. Dat is niet zo relaxed eten ofzo wanneer je de hele tijd aan het opletten bent.
Want als we te laat zijn doet ze het in de kamer. Terwijl het thuis op het vaste rondje echt super goed gaat en ze nog maar af en toe iets in de tuin doet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:50

Als ze op het veldje wel comfortabel genoeg is om te plassen, dan daar maar naartoe dragen, of inderdaad het matje net buiten de deur leggen (wat in een appartement lastiger is dan in een huis met tuin natuurlijk, dat snap ik).

Heb je buren met sociale honden? Dat je daar 'gebruik' van kan maken door af te spreken ten minste tegelijk buiten te zijn rondom huis / samen te lopen? Dan heb je binnenshuis niet de support van een andere hond, maar buitenshuis misschien wel?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:57

Ik heb wel vrienden/medestudenten met honden maar helaas zijn veel van die naar NL toe tijdens corona. Ik zou misschien wel een oproepje kunnen doen op de studie pagina.

Op het veldje heeft ze nog niks gedaan. Dus of ze daar comfortabel is weet ik niet. Maar het is daar rustiger dus ik denk dat er meer kans is om daar 1 uur ofzo te zitten tot ze iets doet dan aan de straat.

Puppy matje buiten de deur is inderdaad lastig. Want dan is het net zo goed in de gang in het appartement en dan moet de deur steeds open blijven tot ze iets doet. Want zoals ik al zei, binnen doet ze het maar 1x per dag op andere tijdstippen. Ze geeft het niet aan oid.

We gaan straks even naar een ander veldje die enigzins omheind is. Als dat niet werkt dan draag ik haar vanmiddag wel naar het grasveldje hier tegenover een pad door. En ondertussen zal ik een oproepje plaatsen voor een stabiele hond die misschien na kennismaking mee kan lopen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:13

Net bij het hondenveldje wilde ze niet in de buurt komen doordat er al andere honden waren. Dus zijn we terug naar de auto gelopen. Toen liep ze uit zichzelf voorbij de auto naar een groot veld waar ze tot een uur wel heeft gesnuffeld. Er kwam zelfs een plas uit! *\o/*

Dus ze kan het wel alleen. Maar blijkbaar is er bij ons rondom het appartement toch iets wat haar tegenhoudt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:24

Fijn! En goed dat je haar gevolgd bent. :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:40

Het is heel fijn inderdaad! Helaas is het niet op loopafstand dus het is niet een oplossing voor 4x per dag. Daar moeten we nog iets op verzinnen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:48

emilyslaluna schreef:
Het is heel fijn inderdaad! Helaas is het niet op loopafstand dus het is niet een oplossing voor 4x per dag. Daar moeten we nog iets op verzinnen.

Wat fijn! Moest je het zien zitten, ik woon in omgeving Dendermonde (ongeveer 40 min van Merelbeke) en heb ook een adoptiehondje maar zij is best wel stabiel. We kunnen wel eens samen gaan wandelen, ik ben deze week heel druk maar misschien binnenkort eens!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:13

Luca03 schreef:
emilyslaluna schreef:

Wat fijn! Moest je het zien zitten, ik woon in omgeving Dendermonde (ongeveer 40 min van Merelbeke) en heb ook een adoptiehondje maar zij is best wel stabiel. We kunnen wel eens samen gaan wandelen, ik ben deze week heel druk maar misschien binnenkort eens!

Oeps ik zie je berichtje nu pas! Sorry!!!
Wat een lief aanbod. Helaas is Maya niet zo blij met vreemde honden. We hebben haar nu dus al kennis laten maken met de honden van onze ouders en dat gaat goed. Ook met de buurhond gaat het neutraal. Maar honden op straat vindt ze doodeng!

BonteLisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:58

Ik riep maar dat ik geen hond erbij wilde en opzich heb ik het super met m’n 2 bengels. Alleen toen ik opzoek ging naar m’n 2e hond wilde ik heel graag een oude teef. Uiteindelijk is het een jonge reu geworden die de sport en wedstrijden van mijn andere reu heeft overgenomen. Die 2 zijn echt super samen maar wel dezelfde leeftijd ( ondertussen 3 en 4) en wil ik toch nog graag een oudere teef.

Dus van de week de stoute schoenen aangetrokken en toch de contact persoon geappt wat ik ong zocht en dat t geen haast had. Qua kleur vond ik zwart wel leuk ( niet doorgegeven want kleur is t minst belangrijke) ook omdat die vaak toch t langst in t asiel blijven. En leeftijd min 8+ kleiner dan mijn andere dus minder dan 45 cm. En vooral sociaal en lief voor mens en dier. Ik heb er al een die dat minder is en doordat hij soms zo moeilijk is om mee te dealen hoef ik dat niet 2x.

Dus nu kwam ze toevallig al met een hele leuke en ik geef toe dat ik al verliefd ben. Was natuurlijk niet de bedoeling. Wel ga ik eerst vragen of ze mochten mijn honden haar niet mega vinden ( eerder gehad met opvang honden) dat ze blijft als opvang en dat ik dan een huisje met de stichting ga zoeken.

Dit is Ariël: ( er is al een andere naam bedacht)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:24

Wauw wat leuk! Is ze dan van dezelfde als waar jij en ik ze vandaan hebben? Soms zijn stoute schoenen heel leuk :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:46

Ik heb graag advies over het wandelen. Maya is nu 7 weken hier en ik zal even die weken globaal beschrijven. Het is toch een lang verhaal geworden, sorry! Kijk dan naar de laatste alinea. :D

- week 1+2: we hadden initieel ons stukje parkeerplek op gras aangewezen als uitlaatplekje aangezien het net buiten de deur is en omheind door een heg. Echter bleek het veel te spannend te zijn omdat we aan een drukke weg wonen. Daarom hebben we toen besloten om haar dragend de weg over te steken om een rustig pad te bereiken waar er gras is die uitloopt in een rustige wijk met gras (ca.50m lopen maar). Wandelen was te eng dus deden we het steeds door haar te dragen, met de hoop dat er minder prikkels zouden zijn. Dit hebben we ongeveer 2 weken gedaan met steeds nul vooruitgang en elke keer een super bange hond.
- week 3+4: we hebben besloten om het pad maar links te laten. Maya deed gewoon binnen haar behoeftes netjes op de puppy matjes dus het uitlaten hoefde niet meer voor het plassen. Ons doel werd om haar beetje bij beetje bekend te maken vanuit onze deur. Geen verwachtingen. Zij mag aangeven hoe ver ze durft en wanneer het genoeg is gaan we meteen naar binnen. Dit met de hoop dat ze leert dat naar buiten gaan niet erg is en dat we goed naar haar luisteren. Dit resulteerde in 2wk niet verder komen dan de erfgrens. Sidenote: behoeftes deed ze dus maar 1x per dag binnen (wat echt te weinig was).
- week 5: we zijn op bezoek geweest bij mijn ouders voor een paar dagen. Hier is ze opeens een hele andere hond! Samen met de hond van m'n ouders liep ze buiten alsof er niks aan de hand was. Hier en daar een beetje spannend maar niks wat haar echt naar huis zou sturen oid. Hier plaste en poepte ze ook meerdere keren per dag in de tuin en soms op wandeling. Dus blijkbaar kan ze het wel vaker dan 1x!
- week 5(vervolg)+6: We zijn weer thuis en de oude Maya is terug. Buiten is alles eng zoals eerst. We hebben met de auto een veldje gevonden waar ze blijkbaar wel haar behoeftes durft te doen. Dus we zijn tot de conclusie gekomen dat ze wel altijd zindelijk is geweest, maar dat ze het buiten niet durfde. Binnen wilde ze het dan niet tot ze het niet meer op kon houden en het daarom 1x per dag deed. Nou geen probleem, dan gaan we minimaal 2x per dag met de auto naar dat veldje toe en 2x per dag hier de deur uit.
Ook hebben we nieuwe buren gekregen op dezelfde verdieping. Zij hebben ook een hond en dus hebben we na kennismaking samen de honden uitgelaten een paar keer. Opeens durfde Maya wel lichtjes mee te wandelen en zelfs te plassen op dat eerste pad van de eerste 2wk! Wat fijn! Het is nog niet zoals bij mijn ouders maar het is al een stuk beter dan eerst.
- week 7: We zijn een weekje bij mijn schoonouders geweest. Net als bij mijn ouders werd ze een hele andere hond. Samen met hun hond lekker wandelen, in de tuin behoeftes doen alsook op wandeling. Zelfs zonder hond durfde ze op pad!

-Nu: we zijn weer thuis en opnieuw hetzelfde als de vorige keer. De buitenwereld is gewoon zo eng. Het gaat beter dan eerst als je kijkt naar dat we haar de straat over kunnen krijgen en het pad in. Maar het is zo'n gedoe op een gegeven moment! Dan wil ze alleen maar terug en overhalen of kalmeren lukt niet. Ik heb het idee dat ze het pad misschien te eng vindt. Geen idee waarom. Een theorie van ons is dat ze die eerste 2wk zo overprikkeld werd door het pad dat ze het nu als eng associeert, ook al zijn we er zo vaak doorheen gegaan zonder dat er iets gebeurde. We hebben besloten om dan het pad maar met rust te laten en een andere route te nemen. Maar dan is het wel via een normale straat zonder gras waardoor we 500m moeten lopen om bij een ander veldje te komen. Alhoewel ze enigszins mee te krijgen is, vindt ze het echt niet leuk! Om de zoveel meter stopt ze en wil ze omdraaien.

Wat moeten we doen? Ik wil graag naar haar luisteren en als ze om wil draaien gewoon volgen naar huis. Maar soms hebben we het idee dat ze gewoon vertikt om mee te gaan. Want zelfs als er niks op straat te zien is dan wil ze soms niet. Soms loopt ze een paar meter prima mee en soms is ze een standbeeld. Het is zo onvoorspelbaar. En wat we vooral lastig vinden is het contrast tussen onze beiden ouders thuis (NL) en hier (BE). Initieel dachten we dat ze gewoon een bange hond was en dat het echt veel tijd zou kosten. Maar als je ziet dat ze in NL zonder problemen of een andere hond lekker kan wandelen en er ook van geniet, dan doet het zowat pijn om te zien hoeveel ze het hier verschrikkelijk vindt om naar buiten te gaan.

Concreet: hond kan zoals elk andere hond prima wandelen en heeft er plezier van, behalve hier in België :( .

BonteLisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:57

emilyslaluna schreef:
Ik heb graag advies over het wandelen. Maya is nu 7 weken hier en ik zal even die weken globaal beschrijven. Het is toch een lang verhaal geworden, sorry! Kijk dan naar de laatste alinea. :D

- week 1+2: we hadden initieel ons stukje parkeerplek op gras aangewezen als uitlaatplekje aangezien het net buiten de deur is en omheind door een heg. Echter bleek het veel te spannend te zijn omdat we aan een drukke weg wonen. Daarom hebben we toen besloten om haar dragend de weg over te steken om een rustig pad te bereiken waar er gras is die uitloopt in een rustige wijk met gras (ca.50m lopen maar). Wandelen was te eng dus deden we het steeds door haar te dragen, met de hoop dat er minder prikkels zouden zijn. Dit hebben we ongeveer 2 weken gedaan met steeds nul vooruitgang en elke keer een super bange hond.
- week 3+4: we hebben besloten om het pad maar links te laten. Maya deed gewoon binnen haar behoeftes netjes op de puppy matjes dus het uitlaten hoefde niet meer voor het plassen. Ons doel werd om haar beetje bij beetje bekend te maken vanuit onze deur. Geen verwachtingen. Zij mag aangeven hoe ver ze durft en wanneer het genoeg is gaan we meteen naar binnen. Dit met de hoop dat ze leert dat naar buiten gaan niet erg is en dat we goed naar haar luisteren. Dit resulteerde in 2wk niet verder komen dan de erfgrens. Sidenote: behoeftes deed ze dus maar 1x per dag binnen (wat echt te weinig was).
- week 5: we zijn op bezoek geweest bij mijn ouders voor een paar dagen. Hier is ze opeens een hele andere hond! Samen met de hond van m'n ouders liep ze buiten alsof er niks aan de hand was. Hier en daar een beetje spannend maar niks wat haar echt naar huis zou sturen oid. Hier plaste en poepte ze ook meerdere keren per dag in de tuin en soms op wandeling. Dus blijkbaar kan ze het wel vaker dan 1x!
- week 5(vervolg)+6: We zijn weer thuis en de oude Maya is terug. Buiten is alles eng zoals eerst. We hebben met de auto een veldje gevonden waar ze blijkbaar wel haar behoeftes durft te doen. Dus we zijn tot de conclusie gekomen dat ze wel altijd zindelijk is geweest, maar dat ze het buiten niet durfde. Binnen wilde ze het dan niet tot ze het niet meer op kon houden en het daarom 1x per dag deed. Nou geen probleem, dan gaan we minimaal 2x per dag met de auto naar dat veldje toe en 2x per dag hier de deur uit.
Ook hebben we nieuwe buren gekregen op dezelfde verdieping. Zij hebben ook een hond en dus hebben we na kennismaking samen de honden uitgelaten een paar keer. Opeens durfde Maya wel lichtjes mee te wandelen en zelfs te plassen op dat eerste pad van de eerste 2wk! Wat fijn! Het is nog niet zoals bij mijn ouders maar het is al een stuk beter dan eerst.
- week 7: We zijn een weekje bij mijn schoonouders geweest. Net als bij mijn ouders werd ze een hele andere hond. Samen met hun hond lekker wandelen, in de tuin behoeftes doen alsook op wandeling. Zelfs zonder hond durfde ze op pad!

-Nu: we zijn weer thuis en opnieuw hetzelfde als de vorige keer. De buitenwereld is gewoon zo eng. Het gaat beter dan eerst als je kijkt naar dat we haar de straat over kunnen krijgen en het pad in. Maar het is zo'n gedoe op een gegeven moment! Dan wil ze alleen maar terug en overhalen of kalmeren lukt niet. Ik heb het idee dat ze het pad misschien te eng vindt. Geen idee waarom. Een theorie van ons is dat ze die eerste 2wk zo overprikkeld werd door het pad dat ze het nu als eng associeert, ook al zijn we er zo vaak doorheen gegaan zonder dat er iets gebeurde. We hebben besloten om dan het pad maar met rust te laten en een andere route te nemen. Maar dan is het wel via een normale straat zonder gras waardoor we 500m moeten lopen om bij een ander veldje te komen. Alhoewel ze enigszins mee te krijgen is, vindt ze het echt niet leuk! Om de zoveel meter stopt ze en wil ze omdraaien.

Wat moeten we doen? Ik wil graag naar haar luisteren en als ze om wil draaien gewoon volgen naar huis. Maar soms hebben we het idee dat ze gewoon vertikt om mee te gaan. Want zelfs als er niks op straat te zien is dan wil ze soms niet. Soms loopt ze een paar meter prima mee en soms is ze een standbeeld. Het is zo onvoorspelbaar. En wat we vooral lastig vinden is het contrast tussen onze beiden ouders thuis (NL) en hier (BE). Initieel dachten we dat ze gewoon een bange hond was en dat het echt veel tijd zou kosten. Maar als je ziet dat ze in NL zonder problemen of een andere hond lekker kan wandelen en er ook van geniet, dan doet het zowat pijn om te zien hoeveel ze het hier verschrikkelijk vindt om naar buiten te gaan.

Concreet: hond kan zoals elk andere hond prima wandelen en heeft er plezier van, behalve hier in België :( .

Lastig. Ik zou sowieso veel proberen te wandelen met je nieuwe buren. Misschien iets zoeken wat haar zelfvertrouwen geeft ( kunstjes doen en veel belonen). En proberen toch ene vast rondje op vaste tijden te lopen dat ze weet wat ze kan verwachten. En pas uitbouwen als die met gemak gaan. Ik moet er ook wel bij zeggen dat sommige honden er gewoon echt langer over doen. Wat zei Marga hierover?

BonteLisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:58

emilyslaluna schreef:
Wauw wat leuk! Is ze dan van dezelfde als waar jij en ik ze vandaan hebben? Soms zijn stoute schoenen heel leuk :D

Dezelfde waar Maya vandaan komt! Qua asiel dan. Wel weer uit Portugal maar ben ook erg tevreden over hoe Marga het doet en helpt. <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:48

BonteLisa schreef:
Lastig. Ik zou sowieso veel proberen te wandelen met je nieuwe buren. Misschien iets zoeken wat haar zelfvertrouwen geeft ( kunstjes doen en veel belonen). En proberen toch ene vast rondje op vaste tijden te lopen dat ze weet wat ze kan verwachten. En pas uitbouwen als die met gemak gaan. Ik moet er ook wel bij zeggen dat sommige honden er gewoon echt langer over doen. Wat zei Marga hierover?

We willen inderdaad veel met de nieuwe buren wandelen. Maar de hond is er enkel in het weekend en toevallig dit weekend niet.

Ik twijfel aan welk rondje we moeten proberen. Want het is dus nooit een 'rondje'. Het is proberen om vooruit te lopen totdat we besluiten dat het genoeg is geweest en dezelfde weg terug lopen (rennen in haar geval). Het vervelende is ook dat we haar soms met een lichte trekje aan de lijn prima over kunnen halen om lekker mee te gaan en soms werkt echt niks. Dus we weten ook niet goed wanneer het dan genoeg is. Want soms denk ik dat ze het echt gehad heeft en opeens loopt ze dan wel door. Ik ben zo bang om te veel te doen maar aan de andere kant heeft ze nu meerdere malen bewezen dat ze het stiekem wel kan. Wat doen we verkeerd?

Moeten we toch proberen dat pad te blijven lopen waar ze samen met de buurhond enkele keren heeft geplast? Of moeten we de 500m route nemen waar ze tot nu toe nooit heeft geplast en waar dus geen gras is tot het veldje.

BonteLisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:50

emilyslaluna schreef:
BonteLisa schreef:

We willen inderdaad veel met de nieuwe buren wandelen. Maar de hond is er enkel in het weekend en toevallig dit weekend niet.

Ik twijfel aan welk rondje we moeten proberen. Want het is dus nooit een 'rondje'. Het is proberen om vooruit te lopen totdat we besluiten dat het genoeg is geweest en dezelfde weg terug lopen (rennen in haar geval). Het vervelende is ook dat we haar soms met een lichte trekje aan de lijn prima over kunnen halen om lekker mee te gaan en soms werkt echt niks. Dus we weten ook niet goed wanneer het dan genoeg is. Want soms denk ik dat ze het echt gehad heeft en opeens loopt ze dan wel door. Ik ben zo bang om te veel te doen maar aan de andere kant heeft ze nu meerdere malen bewezen dat ze het stiekem wel kan. Wat doen we verkeerd?

Moeten we toch proberen dat pad te blijven lopen waar ze samen met de buurhond enkele keren heeft geplast? Of moeten we de 500m route nemen waar ze tot nu toe nooit heeft geplast en waar dus geen gras is tot het veldje.

Misschien er wat teveel over nadenken? Niet lillig bedoeld hoor en ik snap dat je t goed wilt doen. Maar ik merk bij mijn honden, hoe meer ik t los laat hoe stabieler ze worden. Sochtends loop ik vaak een ienie minie rondje. Staat in straat uit. Behoeftes en belonen. Kan ze niet meer prima.

Zou idd t rondje van de buurhonf pakken. Maar ik loop bij nieuwe honden vaak steeds in dezelfde straat en dan steek ik de straat is over. Misschien een forum zoeken waar je met wat mensen kan meeten om samen te wandelen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:14

Ik ben altijd een stille meelezer hier, heb zelf ook al jaren een heel leuke Bulgaars hond. De eerste vraag die in mij op komt is hoe doe je tegen het hondje als ze niet mee wil? En hoe doe je als ze wel braaf mee loopt? Vaak zijn we geneigd om een hond die niet mee wil lopen op allerlei manieren mee te krijgen, we lokken, hebben lekkere dingen, trekken misschien wel wat aan de riem, praten op een lief toontje. De hond krijgt met het niet mee lopen dus heel veel aandacht. Zodra de hond mee loopt wordt er vaak niks meer gezegd en krijgen ze dus geen aandacht voor wel braaf mee lopen. Daarmee wordt dus niet lopen onbewust beloond en wel meelopen genegeerd.
Ik zeg niet dat jij dit ook doet hoor! Maar vaak sluipt zo iets er wel stiekem in.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:24

Je maakt een goed punt! Wat wij doen is gewoon zelfverzekerd vooruit lopen. Als ze mee volgt dan belonen we haar steeds met onze stem. Wanneer ze dan stopt proberen we haar met onze stem over te halen. Lukt dit niet dan geven we een kleine trek aan de lijn. Vaak is dat al genoeg en zijn we weer blij tegen haar aan het praten. Werkt dat niet en trekt ze echt helemaal weg de andere kant op, dan blijven we op dezelfde plek staan zodat ze rond kan kijken. Dan proberen we het weer opnieuw.

Het is zo lastig dat ze niet voedsel gemotiveerd is. We moeten alles qua belonen mbv de stem doen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:06

EllaBellaah schreef:
Ik ben altijd een stille meelezer hier, heb zelf ook al jaren een heel leuke Bulgaars hond. De eerste vraag die in mij op komt is hoe doe je tegen het hondje als ze niet mee wil? En hoe doe je als ze wel braaf mee loopt? Vaak zijn we geneigd om een hond die niet mee wil lopen op allerlei manieren mee te krijgen, we lokken, hebben lekkere dingen, trekken misschien wel wat aan de riem, praten op een lief toontje. De hond krijgt met het niet mee lopen dus heel veel aandacht. Zodra de hond mee loopt wordt er vaak niks meer gezegd en krijgen ze dus geen aandacht voor wel braaf mee lopen. Daarmee wordt dus niet lopen onbewust beloond en wel meelopen genegeerd.
Ik zeg niet dat jij dit ook doet hoor! Maar vaak sluipt zo iets er wel stiekem in.

Heel goed punt inderdaad!
Wat ik met Toby doe als hij niet mee wil (gebeurt eigenlijk alleen als het regent ;) is zeggen 'kom, we gaan toch' en meestal is dat genoeg. Maar wat ik óók doe, is hem altijd uit mn ooghoek in de gaten houden, en als hij naar mij kijkt tijdens het lopen altijd zeggen hoe braaf hij is, dus echt belonen voor de focus op mij. Dat vindt hij fijn merk ik, dus dat blijf ik gewoon doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:08

Hoe gaat het nu met de hondjes hier :) ?

Onze dame is gisteren/vandaag voor het eerst loops geworden.
Ze is nu ongeveer 10/11 maanden oud dus wel een mooie leeftijd.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:43

Hier gaat alles goed! :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:57

Hier staat op de planning om eind april/begin mei te starten met de zoektocht. :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:38

Hier gaat het ook goed!
Toen we net terug kwamen van mijn ouders had ze een 'terugval' waardoor buiten weer eng was. Maar in de loop van de week is het eigenlijk steeds beter geworden. We kunnen inmiddels zonder angst het pad door! *\o/* Plassen doet ze nu 2-3x per dag en poepen met geluk 1x, maar daarvoor moeten we beiden aanwezig zijn. Als enkel ik of mijn vriend gaat wandelen dan durft ze het niet.
We hebben dus al een week niet meer naar het veldje hoeven te rijden met de auto :D .

Wat ook leuk is, is dat we haar nu juist enthousiast kunnen maken om te wandelen. Ze maakt er een spelletje van om met mijn vriend te rollen bollen op het kleed voordat haar harnasje aan moet. Het is zo leuk om te zien!

En nog iets waar mijn hart van smelt <3 , wanneer mijn vriend een ochtenddienst heeft en dus al om 3 uur 's ochtends weg moet, komt Maya bij mij op bed liggen en slapen we samen verder <3 .
Afbeelding

Maar we hebben ook slecht nieuws... Maya wilt niet meer bij ons wonen. Ze wilt als non het klooster in :').
Afbeelding

Echt, naar buiten kijken is haar hobby! Ongeacht of de gordijnen in de weg hangen _O- .
Afbeelding

En nog een leuke buiten foto! <3
Afbeelding