[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:32

Wij hebben hier geen loopveldjes dus dat scheelt haha. Ik had gisterenavond nog de fokker gebeld maar zij nam niet op en heeft mij tot nu toe nog niet terug gebeld. Nog even afwachten in spanninnggg.

Limoen wat is ze knap zeg! Is dat een Barzoi?

Neon, dat had ik wel willen zien hahaha. Gelukkig dat hij vervolgens wel kwam, sommige doen net of ze gek zijn.

Leuke foto's Airborne!

Wat een schatje Melissa.

Djinnie, wij gaan voor een Beagle! Wij hebben eerst keus voor een teefje, tenzij de fokster er zelf nog een wilt maar dit was bijna voor 90% niet zo, of als er alleen maar teefjes zijn dan hebben we ook tweede keus. Er stond een gezin op de lijst sinds vorig jaar augustus voor een reu maar indien die er niet waren wilde ze een teef. Dus wij zitten ook vrij goed. Tweede keus voor een reu dan heb je ook een goede kans idd. Waarom hebben jullie gekozen voor een Friese Stabij? Ik ben gewoon nieuwsgierig :D ik ken het ras niet zo goed.

Wat Zoe zegt inderdaad Madelief, zo tussen dag tien en dag 13 hebben de meeste hun piek. Dan zit het progesteron niveau op zijn beste moment.

melissac

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:36

Wij hebben hier 1 losloop veldje maar omdat Bentley nog niet zo veel mag lopen en het tillen nu wel erg zwaar wordt gaan we daar eigenlijk 1 keer per dag naar toe. Kan hij daar even loslopen en spelen de rest van de dag gaan we naar een veldje bij ons achter en ruim ik het netjes op. We gaan elke zaterdag het bos in zodat hij ook daar kan loslopen :).

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:17

Afbeelding

Hoe gaat het met het groeien? Dit is Beertje vorige week.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:48

Jennyj01 schreef:
[ [url=m/KtoEQw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe gaat het met het groeien? Dit is Beertje vorige week.

Dit was Bentley gister :)
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:59

Grappig ze gaan echt een beetje gelijk op.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:33

Ik kom mij hier ook melden.
Volgende week mogen we ons Jack Russel pup ophalen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:34

Oeh hier was laatst ook iemand met ruzie tussen de honden toch?

Nou eergister zat de husky dus op mijn poedelkruising, die kleine wil wel eens brokjes jatten (en nanook die eet soms amper etc) dus werd Nanook boos.
Gister bij mijn ouders deed ze dit dus weer, vond de kleine wel wat rustig maar ach.. Dus toen ik 's avonds thuis kwam van paardrijden, zag ik dat de kleine 2 wondjes in haar nek heeft van mijn Husky.
Vanochtend was de kleine nog niet happy, nog niet kwispelen, dus heeft denk ik wel wat pijn
Ik hoorde dat paracetamol aan een hond geven niet goed is? Of kan een kwart paracetamol per dag bijvoorbeeld wel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:37

Mensengeneesmiddelen zijn voor mensen ;) niet voor dieren dus

Ik zou langs een DA gaan en eventueel wat metacam vragen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:46

Nooit geneesmiddelen voor mensen aan dieren geven!! Daar kun je flinke schade mee toebrengen en paracetamol is zelfs dodelijk voor katten.

Ga even langs de DA, dan kan die meteen kijken of antibiotica ook nodig is want hondenbeten kunnen flink gaan ontsteken.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:59

Daarom vraag ik hier eerst even want had laatst er iets over gelezen dat het niet goed was ;)
Dan ga ik rond 6u even naar het spreekuur met haar.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:10

Heeft iemand een goeie tip tegen verharen? Tara verhaart als een gek en echt alles ligt onder het haar 8)7

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:11

Bij het verharen hier borstel ik de honden 1 keer per week.
Eens een keertje in bad stoppen en goed uitborstelen zou ook kunnen helpen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:11

Helaas niet haha.. Ik ben denk ik al 1,5 maand bezig.. Eerst mijn border collie, en nu al bijna 3 weken de husky. Ik kam nu 1/2x per dag en tijdens wandelen pluk ik er ook wel eens iets uit

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:19

Een keer langs de trimsalon? Soms schijnt dat te helpen, moet ook nog een keer met mijn katten gaan.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:25

Ik heb borstelen geprobeerd, maar ik heb ook niet echt fijne borstels. Wat voor borstels gebruiken jullie, of wat raden jullie aan?

Trimsalon is ook wel een idee ja, gelukkig gaat een tante van mijn vriend zo'n cursus/opleiding doen. Wie weet wil ze Tara wel een keertje voor ons 'behandelen'

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:30

Ik gebruik furminator. Even een flinke investering maar ik ben fan.
Meerdere keren per dag zou ik echt niet doen. Verliezen ze nog meer haar van

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:57

@ Danielle: paracetamol is giftig voor honden! wondjes zo goed mogelijk uitspoelen en ontsmetten. Bijt wonden zijn altijd "vuile" wonden. Temperatuur nemen, het rustig zijn is eerder koorts dan pijn.
Ik heb standaard Cimalgex in huis, dat is een koorts- en ontstekingsremmer.

voor verharen geen tips, heb een ruwhaar die moet geplukt worden en kortharigen die het hele jaar door ruiven. Als ze schudden lijkt het alsof je in een sneeuwstorm zit.

Hier ook geen puppy meer. Cita is gisteren op de verjaardag van mijn reu loops geworden. Zij is nu flauw en hij hotteldebottel verliefd.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:09

Helaas vanmiddag weer met Tara naar de DA, er zit een vrij grote bult precies onder de snee van de operatie. Daar moeten ze maar even naar kijken vanmiddag :(

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:13

_classic schreef:
Heeft iemand een goeie tip tegen verharen? Tara verhaart als een gek en echt alles ligt onder het haar 8)7

Ik heb deze borstel http://www.petfooddiscount.nl/hond/les- ... hard-paars en die gebruik is elke dag even snel tijdens de verhaar periode. Super handig ding. Af en toe nog even de furminator er langs. En wassen met shampoo en conditioner helpt goed. Maar de gouden tip: regelmatig borstelen en je er niet aan (proberen) te ergeren. Het gaat vanzelf over.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:28

petitparis schreef:
@ Danielle: paracetamol is giftig voor honden! wondjes zo goed mogelijk uitspoelen en ontsmetten. Bijt wonden zijn altijd "vuile" wonden. Temperatuur nemen, het rustig zijn is eerder koorts dan pijn.
Ik heb standaard Cimalgex in huis, dat is een koorts- en ontstekingsremmer.

voor verharen geen tips, heb een ruwhaar die moet geplukt worden en kortharigen die het hele jaar door ruiven. Als ze schudden lijkt het alsof je in een sneeuwstorm zit.

Hier ook geen puppy meer. Cita is gisteren op de verjaardag van mijn reu loops geworden. Zij is nu flauw en hij hotteldebottel verliefd.

Ik zal haar thuis even temperaturen, maar het is wel een soort van zeikerd hoor, doet altijd heel snel alsof ze zeilig is. Apart karakter :+
Heb de wondjes wel schoon gemaakt maar ga om 6u even naar het spreekuur.

Hoe oud is Cita? Mijn border collie werd pas loops na 13/14 maanden. De Husky was toen net een half jaar en die ging toen ook gelijk mee dus die was wel redelijk vroeg.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:48

Cita is 9m en een week, dus ze is niet abnormaal vroeg of laat. Maar buiten dat ze nog wat in de breedte mag uitzetten is ze echt al een hele dame. Ik hoop eigenlijk dat ze niet meer in de hoogte gaat, want voor een teef is ze al +/- aan de bovengrens van de rasstandaard.

Hier is de jack ook zo'n speciaal karaktertje: de ene moment super zielig (bijna alsof op ze sterven na dood is), zeker als ze denkt betutteld te worden. Maar een stuiterende brok opwinding bij kans op een wandeling :+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:49

Zoe_97 schreef:
Ik gebruik furminator. Even een flinke investering maar ik ben fan.
Meerdere keren per dag zou ik echt niet doen. Verliezen ze nog meer haar van

Die is voor heel veel hondenvachten funest voor de onderlaag, dus niet voor iedere hond geschikt...

Over paracetamol en honden weet ik helaas niets...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:53

Oh dat is een mooie leeftijd inderdaad. Hoe zit het als ze wel veel groter wordt dan de standard? Accepteren ze haar dan bijvoorbeeld niet of wat ook maar. Mijn border is voor een teef ook wel redelijk groot, maar geen stamboom ofzo dus dat maakt mij niet zo veel uit.

Hahah ja ik ken het, daarom wil ik ook niet "zielig" tegen haar gaan doen. Die van mij vind kinderen geweldig, wandelen ook wel zolang ze veel mag snuffelen of door het dorp.
Meestal doen we zondags een wandeling van 1,5u/2 uren en als ze een weg weet die naar huis gaat, gaat ze of op haar rug liggen, of doet een poot op het touw van ; he ik wil naar huis haha!
Een enorme zonaanbidder.. Maar pff soms gaat ze bijna dood inderdaad. Dus ik weet ook niet goed of dit nog een beetje aanstellen is van de beet of dat ze wel echt last heeft.
Dus toch maar even naar de DA voor de zekerheid :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:54

Ik denk persoonlijk niet dat een hond slim genoeg is om een dag later nog tam te zijn... Een kind van 4 kan dat ook niet, en die ontlopen elkaar qua slimheid niet zoveel :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:26

Een hond is niet bewust "tam". Maar zielig doen is vaak wel geconditioneerd gedrag. bv als mijn ma denkt dat mijn jack "angst" heeft, dan begint die acuut te trillen. Als zij denkt dat die een pijntje heeft, dan gaat de jack onmiddellijk trillen, pootje ophouden en wil niet of amper nog bewegen. en van zodra mijn ma weg is, trilt ze niet meer en loopt gewoon weer verder.

ivm groter uitvallen: voor mijzlf is het niet zo'n ramp, maar met het oog op fokken en "verbeteren" is het toch een aandachtspuntje. Bij shows is het afhankelijk van de "concurrentie" ook een minpunt zijn.