Mag ik dan ook even binnen komen vallen

Ook ik ben me aan het oriënteren op een border. Altijd geroepen dat dat niet de hond voor mij zou zijn. Tot ik besloot dat ik wilde gaan schapendrijven.
Ik heb nu veel filmpjes gekeken, mensen gesproken, én Borders leren kennen zoals ze ook kunnen zijn, in plaats van de neuroten die ik kende, en ik moet zeggen dat ik steeds meer naar een border neig.
Misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben niet met haast op zoek. Bij voorkeur ergens half/ eind volgend jaar. Ik wil een hondje uit geteste ouders, ik ben nogal huiverig voor de epilepsie. Dus dat wil ik zo goed als kan proberen te voorkomen. Ik wil het liefst een werklijn hondje, omdat ik echt de schapen in wil. Eventueel in de toekomst wedstrijden, demo's, dat soort dingen. Het liefst zou ik een korthaar willen. Kleur maakt me niet uit, maar liever niets merle of andere speciale kleurtjes. Ik zie ze het liefst zoals ze horen.
Ik ben nu nog vooral op zoek naar waar ik lessen ga volgen en me in aan het lezen, dus er is echt geen haast bij. Fokkers waar je beter niet kunt zijn hoor ik ook graag, maar misschien beter per pb