Simbaa schreef:Tja, dat is inderdaad mijn beeld. Een beeld wil niet zeggen dat iedereen zo is, maar degene met wie ik contact heb gehad hebben daar voor gezorgd.
Bedoel ik dan dat alle fokkers zo zijn? Vast niet! Want ik heb lang niet met alle fokkers contact gehad, maar ook hier wordt het weer bevestigd door het een look-a-like te noemen.
Heb ook nergens gezegd dat ze het niet goed voor hebben met de honden, ik denk dat juist het tegendeel waar is en dat daar de houding uit voort komt. Ze willen het ras namelijk gezond houden en daarom verantwoord fokken.
Ik vind het wel op zijn minst onhandig om niet stamboom-honden en hun baasjes uit te sluiten, van bijvoorbeeld facebookgroepen, forums oid of door hen op de tenen te trappen. Juist in die groep lijkt me winst te behalen, door met hen kennis te delen over hoe belangrijk het is om in het vervolg wel voor een stamboom te gaan, juist voor een gezonde behoudt van het ras. Doordat mensen zich afzetten tegen deze houders, wordt de kloof groter en dat moet je juist niet willen lijkt me.
Hoe je het ook went of keert, mijn look-a-like heeft dezelfde rastypische eigenschappen als stamboom honden en dan is het toch des te leuk als we het daar gewoon over kunnen hebben en ervaringen delen, zonder dat er meteen een label geplakt wordt
Ik snap niet dat het voor jou een probleem is dat het look A like genoemd word want dat is het gewoon, je kunt niet na gaan wat er generatische terug misschien in gekruist is. Je moet het noemen zoals het is. En mensen uitsluiten binnen bepaalde groepen ja dat mag als die groep alleen bestemd is voor ras honden( ras hond heeft stamboom). Snap niet dat je daar over valt dan ga he toch in groep waar je wel welkom bent, en ja ik noem zo een honden look A like lijkt mij niks mis mee toch want dat is ze toch ook, snap niet dat je daar zo over valt.