Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:22

Simbaa schreef:
Tja, dat is inderdaad mijn beeld. Een beeld wil niet zeggen dat iedereen zo is, maar degene met wie ik contact heb gehad hebben daar voor gezorgd.

Bedoel ik dan dat alle fokkers zo zijn? Vast niet! Want ik heb lang niet met alle fokkers contact gehad, maar ook hier wordt het weer bevestigd door het een look-a-like te noemen.

Heb ook nergens gezegd dat ze het niet goed voor hebben met de honden, ik denk dat juist het tegendeel waar is en dat daar de houding uit voort komt. Ze willen het ras namelijk gezond houden en daarom verantwoord fokken.

Ik vind het wel op zijn minst onhandig om niet stamboom-honden en hun baasjes uit te sluiten, van bijvoorbeeld facebookgroepen, forums oid of door hen op de tenen te trappen. Juist in die groep lijkt me winst te behalen, door met hen kennis te delen over hoe belangrijk het is om in het vervolg wel voor een stamboom te gaan, juist voor een gezonde behoudt van het ras. Doordat mensen zich afzetten tegen deze houders, wordt de kloof groter en dat moet je juist niet willen lijkt me.

Hoe je het ook went of keert, mijn look-a-like heeft dezelfde rastypische eigenschappen als stamboom honden en dan is het toch des te leuk als we het daar gewoon over kunnen hebben en ervaringen delen, zonder dat er meteen een label geplakt wordt :)

Ik snap niet dat het voor jou een probleem is dat het look A like genoemd word want dat is het gewoon, je kunt niet na gaan wat er generatische terug misschien in gekruist is. Je moet het noemen zoals het is. En mensen uitsluiten binnen bepaalde groepen ja dat mag als die groep alleen bestemd is voor ras honden( ras hond heeft stamboom). Snap niet dat je daar over valt dan ga he toch in groep waar je wel welkom bent, en ja ik noem zo een honden look A like lijkt mij niks mis mee toch want dat is ze toch ook, snap niet dat je daar zo over valt.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:33

Ik denk dat wij elkaar inderdaad niet gaan begrijpen :) (Of onze meningen liggen te ver uit elkaar)

En dat je niet na kunt gaan wat er in gekruist is dat weet je niet altijd. Ouders kunnen natuurlijk wel een stamboom hebben.

Over het uitsluiten in groepen, ik val er niet perse over, vind het meer een geminste kans. En ik vind het ook een bepaalde arrogantie hebben, waardoor ik inderdaad denk dat de kloof groter wordt. Daarnaast denk ik dat wij het niet over dezelfde groep hebben aangezien je volgens mij niet in groep zit waar ik het over heb. Dat maakt ook niet uit, het gaat mij om het idee.
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 21-01-19 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:34

Van mij ben je wel welkom hoor, maar het wordt inderdaad een look-a-like genoemd want je bent nooit zeker.

Leuke pup Levita! is deze ook van wild divines?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:35

Waarom ben je nooit zeker dan? Omdat er geen DNA-test wordt gedaan? Dan heb je inderdaad gelijk. Maar ik vertrouw deze fokker wel dat ze niet zomaar een reu heeft verzonnen :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:38

Als beide ouders stamboom hebben maar de pups niet zou ik mezelf zoiezo even achter de oren krabben. Waarom heeft de fokker dan geen stamboom aangevraagd? Voldoen ze niet aan de voorwaarde?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:08

Denk dat de ouders geen stamboom hadden?
En neen maar omdat je bv nooit weet dat 2generaties geleden een labrador ofz tussen zit. :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:08

Levita schreef:
Wat een leuke foto's zie ik weer voorbijkomen! Levy had gisteren wedstrijd en door het koude weer had ik het eerste parcours mijn handen vol aan hem ha ha.

Van het weekend weer naar de pups wezen kijken en we samen met de fokker besloten dat we de black-tri krijgen met het witte blesje. Zijn naam wordt Jazz :-).[ [url=m/oBTFhq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!
Wat een schatje! :D :D Was dit snoopy 1 of snoopy 2 ;) :P

Ben erg benieuwd! :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:49

Simbaa schreef:
Ik denk dat wij elkaar inderdaad niet gaan begrijpen :) (Of onze meningen liggen te ver uit elkaar)

En dat je niet na kunt gaan wat er in gekruist is dat weet je niet altijd. Ouders kunnen natuurlijk wel een stamboom hebben.

Over het uitsluiten in groepen, ik val er niet perse over, vind het meer een geminste kans. En ik vind het ook een bepaalde arrogantie hebben, waardoor ik inderdaad denk dat de kloof groter wordt. Daarnaast denk ik dat wij het niet over dezelfde groep hebben aangezien je volgens mij niet in groep zit waar ik het over heb. Dat maakt ook niet uit, het gaat mij om het idee.

Als ouders een stamboom hebben dan zou jij een dna profiel moeten krijgen bij je look A like dan is het een heel ander verhaal. Maar nu kan ik zeggen dit is moeder en dit is vader terwijl dat niet waar hoeft te zijn. Dus inderdaad onze meningen verschillen maar dat mag

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:12

Nicky91 schreef:
Levita schreef:
Wat een leuke foto's zie ik weer voorbijkomen! Levy had gisteren wedstrijd en door het koude weer had ik het eerste parcours mijn handen vol aan hem ha ha.

Van het weekend weer naar de pups wezen kijken en we samen met de fokker besloten dat we de black-tri krijgen met het witte blesje. Zijn naam wordt Jazz :-).[ [url=m/oBTFhq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!
Wat een schatje! :D :D Was dit snoopy 1 of snoopy 2 ;) :P

Ben erg benieuwd! :D

Snoopy 2 volgens mij. Hij lijkt sprekend op zijn vader in ieder geval. Die hebben wij helaas net gemist, zij was al weg. Hij heeft zulke vriendelijke ogen <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:18

Ja die vader die is echt super schattig!

We moeten echt ff afspreken als Jazz een paar weekjes bij jullie is, gewend is enz :D :D :D

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:23

Onze Zorro <3
Afbeelding

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:39

Nicky91 schreef:
Ja die vader die is echt super schattig!

We moeten echt ff afspreken als Jazz een paar weekjes bij jullie is, gewend is enz :D :D :D

Jaaa leuk!

Pantuf: wat een schatje!! En super coole naam zeg.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:31

pantuf schreef:
Onze Zorro <3
[ [url=m/rbH9fj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig.

Hier vliegt zondag de eerste pup al uit , zei gaat een speur hond worden.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:15

Elmo is stuk :')
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig kan hij ook normaal doen
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:45

:D elmo

Oh Spannend al eentje uitvliegen

Hier ook sneeuwpret

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:14

Knappies <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:21

Elmo heeft echt veel haar he <3

Naya heeft ook genoten van haar eerste sneeuw. Ze wou zelf het bos niet uit en heb haar moeten dragen :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:26

Afbeeldingtouw trekken in de sneeuw.
Wat zijn ze graag buiten, regen sneeuw voor hun maakt het niks uit.
Nu 8 weekjes de monstertjes

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:32

Mooie foto’s van Naya..
ja Elmo heeft enorm veel haar haha, kreeg eergister van een oudere dame te horen dat ie dik was, nee hoor mevrouw dat is haar Hahaah :')
Ondanks het het haar niet extreem veel verzorging gelukkig!

Leuk keona, hier maakt het ook niet uit wat voor eer het is, hij is wel actiever met deze kou

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:55

Oo wat een leuke pups komen er weer voorbij <3

Hier zijn ze helemaal gek op de sneeuw :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:09

Wat is ze al gegroeid zeg jouw naya. Ze heeft best wel veel wit zo in de sneeuw te zien :') knapperd

Reuen hebben altijd meer haar vind ik en worden ook niet echt kaal

Leuk touwtje trek in de sneeuw, lekker glad

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:21

Eten die van jullie ook zoveel sneeuw?

Om nog even terug te komen op de discussie van de lookalikes: iemand met een lookalike mag toch ook prima meepraten? We houden tenslotte allemaal van hetzelfde ras, alleen maken we andere keuzes in welke hond we kopen. Toch?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:31

Nee hier geen sneeuw eter

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:05

assie schreef:
Eten die van jullie ook zoveel sneeuw?

Om nog even terug te komen op de discussie van de lookalikes: iemand met een lookalike mag toch ook prima meepraten? We houden tenslotte allemaal van hetzelfde ras, alleen maken we andere keuzes in welke hond we kopen. Toch?

Ik ga me er niet over uit spreken.
Ik vind iedereen welkom. Maar ik vind ook dat je dan niet over iets moet vallen dat klopt.
Want ik blijf de stamboomloze honden toch echt look A like noemen. Als er hier mensen zijn die dat vervelend vinden kan ik daar niks aan doen.
Ik vind gewoon dat je het moet noemen zoals het is.
Dat maakt die gene met de hond niet minder hoor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:06

Hier ook geen sneeuw eters, alle 4 niet en de pups ook niet. Wel vinden ze het geweldig om er door te gaan.