Ja sonic is veel te klein... Dat krijg je als moeder nog veel te jong is voor een nest en niet voed... En bij mensen in huis die er niet naar omkijken. Gelukkig heeft Ginger de moederrol op zoch genomen en gaat hij het ook heel goed krijgen bij zijn nieuwe baasje straks met een 9 kilo maincoon x boskat kater (ook rood :p ) ik doe er alles aan om hem deze week flink aan te laten komen want volgende week moet ik weer aan het werk. Ik weet niet of ik hem dan al meteen met ginger los laat lopen, vooral vanwege de hychiene qua bakken, want ze mogen echt enkel hun eigen bak gebruiken om eventuele (her)besmetting te voorkomen. Maar sonic zal het wel goed gaan doen denk ik, maar nu hij zo zwak nog is doe ik even extra voorzichtig
Jeetje die andere zwarte is ook leuk!
winnie03
Geplaatst: 21-07-15 15:32
Oooh al die leuke kittens, dit is met afstand mijn favoriete topic
Dat gaat nog lastig worden Lifaya om hem dadelijk weer af te staan. Want wat istie ontzettend leuk en vertederend Met alle zorgen die je ervoor hebt kan het niet anders dan dat je je eraan gaan hechten lijkt me.
Net de DA even gebeld. Harrie zijn ontlasting is al een aantal dagen wat dunner maar zag net dat het nu weer wat dunner is geworden. Voor alle zekerheid net toch even een afspraak gemaakt en we kunnen over een half uurtje al terecht. Wil toch even weten of er iets aan de hand is en wat het dan is. Verder eet en drinkt hij goed. Is gewoon actief en merk verder niks geks aan hem. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Rennie89
Geplaatst: 21-07-15 16:07
Je zou evt kunnen vragen of ze een snaptest op de ontlasting willen doen op giardia... Neem dan voor de zekerheid wat ontlasting mee
Ik ga zeker moeite krijgen met het afscheid nemen van dit ventje, maar hij zal niet ver weg zijn dus zal hem zeker nog kunnen opzoeken denk ik :p over Ginger maak ik mij meer zorgen...
Zijn ogen vallen er bijna uit hahahaha Sonic net ook heel eventjes aan een lijntje in de tuin gehad, hij vond het maar gek
silvericathy
Geplaatst: 21-07-15 16:38
Ben bang dat het toch niet zo goed gaat tussen Vino en Charlie....vanaf het moment dat ze bij elkaar kunnen is het elke dag het zelfde verhaal en er lijkt helaas geen verbetering in te zitten. Charlie komt naar beneden maar wordt door Vino ruw naar boven gejaagd, echter boven wordt Vino door Charlie weer naar beneden gejaagd. Er is al een aantal keren wat ruzie geweest waarbij ze elkaar echt in de vacht vlogen. Heb inmiddels al een hoop haren kunnen opzuigen. Als de twee elkaar zien is het gemauw, gemiep, gebrom en af en toe geblaas. Als Charlie beneden komt gaat Vino voor hem staan en een staarwedstrijd houden, de gene die als eerste beweegt wordt haast aangevallen door de ander. We zijn al meerdere dagen overdag weggeweest, wanneer we terugkwamen was Vino beneden en Charlie boven...behalve dat leek het goed te zijn gegaan. Echter gisteren vond ik in de kamer al een aantal plukjes haar..... maar vanmorgen ben ik 15 minuten weggeweest (even naar de winkel toe) en toen ik terugkwam lag er boven in het halletje een heleboel haar, daarnaast had Vino wat bloed aan zijn pootje maar dat leek niet van hem af te komen. Ben dus snel naar Charlie gaan kijken die op zijn kamer lag... Charlie bleek een gemene kras op zijn hoofd te hebben van zeker 1,5 cm in lengte, gelukkig niet diep en bloedde amper...maar ook aan zijn achterpoot had hij wat bloed hangen (nageltje kwijt denk ik) ook had hij zijn haren heel warrig zitten en lijken er echt plukken uit te zijn. Ik heb Charlie voor nu maar even op zijn kamer gelaten met de deur dicht, en Vino ligt nu beneden op zijn krabpaal. Ze zagen er allebei wat geschrokken en in de war uit toen het net gebeurt was... Daarnaast is Vino nu erg rustig, en mag ik hem ook niet echt knuffelen.
Ik snap dat twee weken erg kort is en dat katten aan elkaar moeten wennen, maar dit is geen ideale situatie natuurlijk. Ik wil ze gewoon bij elkaar kunnen laten als we weggaan zonder bang te zijn dat we er dadelijk eentje gewond vinden als we thuis komen. Ook is het niet goed voor de relatie tussen mij en mijn vriend. Hij zit nu in een drukke periode op zijn werk en doordat hij autisme heeft valt dit extra zwaar, thuis zou hij zijn rust moeten kunnen vinden maar hoe de katten zich nu naar elkaar toe gedragen kan dat niet. Hierdoor ontstaat er tussen ons ook een bepaalde ergernis naar elkaar toe, en dat vinden we beide erg jammer.
Ik ben bang dat we toch opzoek moeten naar een ander nieuw huis voor Charlie. Dit vinden we beide niet leuk, maar zoals het nu gaat levert het voor mijn vriend, Vino en mij heel veel stress op. Het is helaas niet mogelijk dat Charlie teruggaat dit vanwege allergieën.
Oef ik kan mij voorstellen dat je met je handen in het haar zit zeg! Het duurt inderdaad wel erg lang.... Ik zou anders inderdaad herplaatsing overwegen. Je hebt facebook pagina's waar je op kunt adverteren, heb je meteen ook meer informatie over de personen zelf die reageren
Sussie85
Geplaatst: 21-07-15 16:43
Silvericathy, heb je al een feliway stekker geprobeerd? Ik heb daar hele goede resultaten van gezien. Katten die elkaar echt niet konden luchten of zien werden met deze stekker een stuk relaxter en uiteindelijk werden het zelfs vriendjes.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 21-07-15 16:44
Heb je feliway hangen? Had ik sl eerder gevraagd, maar weet het niet meer
Zou wel heel rot zijn als het niets wordt, vriendjes hoeft nog niet eens persee, maar het zou wel fijn zijn als ze elkaar tolereren. Tot die tijd zou ik ze toch echt gescheiden houden als je weg bent, anders wordt het alleen maar erger. Ze komen niet buiten hè?
Och, weer van die heerlijke foto's Ik wil ook weer van die kleine pluizenbolletjes
Feliway stekker hangt al een tijdje, maar lijkt helaas niet te werken. Hebben zowel boven op kamer Charlie als beneden bij Vino.
Daarnaast is Charlie ook naar ons toe niet te vertrouwen... zo ging mijn vriend gisteravond nog even naar de badkamer toe. Charlie liep achter hem aan en ging langs zijn benen met zijn lichaam, om plots uit het niks zomaar zijn tanden in mijn vriend zijn been te zetten. Hij heeft al eerder zomaar in een vinger gebeten, ook in voeten en ook zomaar in handen. Het ene moment lijkt hij geaaid te willen worden maar dan opeens bijt hij. We weten dat we Charlie dus niet echt kunnen aaien, maar dat is geen probleem. Echter willen we ook niet steeds uit het niets gebeten worden. Hij zoekt ons op, en bijt.. het is dus niet zo dat wij pushen met aaien ofzo.
Bij herplaatsing gaat hij dus duidelijk niet naar een gezin met kinderen.
Ze gaan niet naar buiten toe... Hadden dit wel willen doen, maar gezien de situatie op dit moment ben ik bang dat Charlie dan zeker niet terug gaat keren. Ze zijn trouwens beide gecastreerd en gechipt.
Net met Harrie naar de DA geweest. Zijn diarree is waarschijnlijk een reactie op de wormenkuur. Ik had ontlasting meegenomen maar ze verwacht geen giardia omdat er geen bloed en slijm bij zit. Het leek haar niet nodig om een ontlasting onderzoek te doen. We hebben nu een pasta meegekregen om zijn darmen wat te kalmeren. Hoop dat het snel wat beter met hem gaat. Al merk ik niks aan die draak. Hij rolt alweer met Sjaak door de woonkamer.
Vannacht zijn ze voor t eerst samen geweest en vanmiddag zag ik ze voor t eerst stoeien dat ze elkaar ook echt vastpakten. Knuffelen zit er volgens Bailey nog niet helemaal in, al wilt Zelda wel heel graag. Bai is dan alleen not amused als ze het toch probeert. Die kop alleen al die hij dan trekt!
Even 5 minuten in mandje, daarna Ginger aan tuigje en kitten los ja. Ginger werd er iets te wild van xD op speelse manier
Jamiie
Geplaatst: 21-07-15 20:56
Nee.. Aparte kamers. Na een paar uur even kennis laten maken maar dat was veel geblaas en gegrom. Toen weer snel apart gezet en een paar uur later de volwassen kat in de woonkamer en de kitten in de gang. Zit een groot raam daar dus ze konden elkaar zien. Toen ging dat redelijk goed en hebben we ze even samen gehad. Na een half uur weer apart en de volgende dag weer even samen en zo uitgebouwd.
Ik had nog een vraagje: heeft iemand hier ervaring met vers vlees voeren? Van die diepvries rollen? De eerste dag vrat ipv at mijn volwassen kat het en nu laat ie t staan.. waar kan dat aan liggen? Hij wil de kittenbrokjes wel steeds stelen en de kitten zijn vlees.
Yom
Geplaatst: 21-07-15 21:31
hier zijn de kittens wel gek op die carnibest maar de volwassen katten moeten er weinig van hebben. Die eten ook een paar hapjes en dan niet meer
Larisske
Geplaatst: 21-07-15 22:08
Zulke mooie kittens die hier voorbijkomen! vooral de rooie Ginger, Harrie & die van Winnie vind ik zeer mooi. Heb altijd een zwak voor rooie (rosse hier in België) katten gehad. Natuurlijk hebben alle katten iets speciaals van zichzelf!
Sonic ziet er al beter uit met een alerter koppie! Heb je krachtvoer van de DA gekregen?
Jammer dat Charlie en Vino nog steeds niet klikken. De andere kat bij mijn ouders thuis aard zich ook niet goed met andere katten. Hij bleef dan ook liever buiten toen ik thuis kwam met onze kitten. Zijn koninkrijk delen zag ie totaal niet zitten :p
LizMD
Geplaatst: 21-07-15 22:57
Wat een mooie baby's en mooie foto's komen hier voorbij! De heren hier doen het super. Heel lief en ze groeien als kool. Volgende week gaan we weer even naar de dierenarts. In ieder geval voor een check en hopelijk zijn ze nu zwaar en groot genoeg om geënt te worden. De honden moeten nog een keer geënt, dus ze mogen weer een keer mee.