Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:57

Veren stok gevalletjes zijn ook eng... Cookie is gewoon een apart geval :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:21

Oh boy. :+
Heb er zelf ook een angsthaasje tussen zitten maar zolang ik de dobbelsteen (zo'n flikkerding die aanspringt als je ermee gooit) niet naar haar gooi en haar dingen op haar eigen tempo laat ontdekken is het prima.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:55

Nee bij Cookie hebben we het opgegeven... soms ligt die op je schoot en ben je hem aan het aaien. Uit het niks kijkt hij dan omhoog en *sjoef* weg is die... :')
En hij heeft echt nog nooit iets ergs meegemaakt... hij is al vanaf kitten af aan zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:57

Apart Chantal. Komt het misschien door het scheel kijken :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:29

Ja dat zegt m'n man ook altijd :D
Denk dat hij alles dubbel ziet... of hij ziet alles zoals in een zombie Apocalyps film :(:)

Terwijl hij er zelf ook best eng uit kan zien :=
Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 15:34

Aaaah :)) Arme Cookie! Dan maar wat manboobs....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:45

Ja precies, bij de vorige entingen zei de dierenarts dat hij echt nog wel goed op gewicht zat... denk dat het ook een deel zwaartekracht is wat parten gaat spelen :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:33

Dat is bij Gwynn ook inderdaad, die is gesteriliseerd en daardoor hangt het allemaal nog extra.
Ik zei al tegen mijn zoon, als ze wat is afgevallen moet ze een buikwandcorrectie :D

Vanmorgen heb ik Tijger in de tuin buitengesloten, arme beest :(:)
Hij was doodsbang, koud en hongerig, ik had niet gemerkt dat hij was meegeglipt toen ik de konijnen eten ging geven. Hij was in een omgekeerde emmer gaan zitten (die staat daar voor de konijnen).

Nog wat fotospam.
Lief samen:

Afbeelding

Handige zitpositie, zo zit ie dus heel vaak:

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:15

c_alsemgeest schreef:
Nee bij Cookie hebben we het opgegeven... soms ligt die op je schoot en ben je hem aan het aaien. Uit het niks kijkt hij dan omhoog en *sjoef* weg is die... :')
En hij heeft echt nog nooit iets ergs meegemaakt... hij is al vanaf kitten af aan zo.

Sommige katten zijn gewoon bang van aard. :)
Ik zeg in zulke gevallen altijd:
veeeel geduld hebben, niets verwachten en blij zijn met elke stap vooruit en elke stukje stabilisatie.
Cookie zal ongetwijfeld goed zijn in andere dingen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:40

Ik krijg ook altijd op mn lazer bij de DA. Roque is ook te zwaar. Probeer er best op te letten, maar o wat wordt hij vervelend als er in zijn ogen niet genoeg voer in zn bak zit.... :oo

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:15

lor1_1984 schreef:
c_alsemgeest schreef:

Sommige katten zijn gewoon bang van aard. :)
Ik zeg in zulke gevallen altijd:
veeeel geduld hebben, niets verwachten en blij zijn met elke stap vooruit en elke stukje stabilisatie.
Cookie zal ongetwijfeld goed zijn in andere dingen.

Het is voor ons ook zeker geen probleem. En stabilisatie hoeft niet... hij is gewoon vaak bang van niks. Maar aan de andere kant is het wel een hele blije en aanhankelijke kat. Maar na 10 jaar verwacht ik geen stabiliteit meer :+
Hij is wel een heel stuk minder schrikkerig dan toen hij een kitten was... maar het blijft een rare snuiter :+:
De kale daarintegen zijn nooit ergens bang voor... heeft ook zijn nadelen, als je in de muur aan het boren bent springt Heidi zo maar op je boor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:34

Ze kunnen je blijven verrassen, die van mij is 12 en zet zo nu en dan alsnog een stapje vooruit en soms 3 achteruit.
Maakt mij niet uit, ze heeft nu eenmaal een pindabreintje wat niet zoveel kan bevatten en eenmaal onder een dekentje in mijn armen voelt ze zich veilig en kan de wereld instorten, mama beschermt haar wel. <3
Meer dan een relatief rustig huis, stabiele vriendjes en alle liefde van de wereld kan ik haar niet geven en ik heb er vrede mee dat ze zo bangig kan zijn.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:14

Ik hoop dat ik nog even aan mag haken.

We hebben contact gezocht met Sphynx-cattery Dia de Verano: die zijn helaas gestopt met fokken voor de verkoop. :( Ik heb even gekeken op Marktplaats, maar ik heb daar geen fijn gevoel bij. Ik wil gewoon weten waar ik iets vandaan haal.

Zag ook een cattery in Flevoland, maar daar zijn de nestjes allemaal al vol gereserveerd tot en met 2018, dat willen we ook niet.

Kunnen jullie nog iets aanraden qua fokker/cattery? Graag wel getest op HCM e.d..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:56

Ah is Dia de Verano gestopt? Dat is Kim, de fokker van Princess, zo'n fijne cattery... maargoed daar heb je niks aan :+

ik weet dat http://www.zenehebe.com/cattery-info een goede is.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:33

Leek mij ook een fijne fokker, maar helaas! Het werd te tijdrovend voor hen, vertelde ze.
Ik heb Zene Hebe gecontacteerd. Ben benieuwd! Thanks!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:47

De vader van mijn twee jongste kale boeven komt van Zene Hebe vandaan, en de fokkers van mijn katten waren erg over die cattery te spreken. Ook over hoe ze met bloedlijnen omgaan en hun test beleid.
Mijn fokkers wonen nu helaas in Curaçao, anders had ik die aan je aangeraden :)

Over dia de verano;
Kim vind ik zelf een prettige vrouw, buiten het goede fok beleid van de cattery die ze had.
Toen Princess was overleden belde ze me ook meteen op.

Deze wilde ik ook nog even met jullie delen... geen sphynx... maar wel de knapste OKH ever :') :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:52

c_alsemgeest schreef:
Ah is Dia de Verano gestopt? Dat is Kim, de fokker van Princess, zo'n fijne cattery... maargoed daar heb je niks aan :+

ik weet dat http://www.zenehebe.com/cattery-info een goede is.

Mijn schoonouders hebben 2 kittens hier vandaan, waarvan de papieren etc niet klopte. Het was hier ook niet mogelijk om de ouders van de kittens te zien en het was allemaal een beetje vaag. Dus ik zou hier dan weer niet direct heen gaan.

Meld je even aan op fb sphynx lovers, daar zitten ook fokkers die kittens aanbieden.

Edit: hier het verhaal over de kittens. [BB] Papieren bij kittens kloppen niet

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:55

We mogen komen kijken, de beste man klinkt heel hartelijk. Hij stuurde net een filmpje waarop ook moederpoes te zien was met de kids, maar we gaan sowieso eerst kijken voor we een beslissing maken. Thanks voor je toevoeging, in ieder geval! :D

Heb me aangemeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:57

Chiave schreef:
We mogen komen kijken, de beste man klinkt heel hartelijk. Hij stuurde net een filmpje waarop ook moederpoes te zien was met de kids, maar we gaan sowieso eerst kijken voor we een beslissing maken. Thanks voor je toevoeging, in ieder geval! :D

Heb me aangemeld!

Ik ben benieuwd, zorg dat als je gaat kijken, je beide ouders te zien krijgt en ook de papieren. Ik zeg niet dat het broodfokkers zijn, maar je moet wel alles in de gaten houden.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:15

Chiave schreef:
Ik hoop dat ik nog even aan mag haken.

We hebben contact gezocht met Sphynx-cattery Dia de Verano: die zijn helaas gestopt met fokken voor de verkoop. :( Ik heb even gekeken op Marktplaats, maar ik heb daar geen fijn gevoel bij. Ik wil gewoon weten waar ik iets vandaan haal.

Zag ook een cattery in Flevoland, maar daar zijn de nestjes allemaal al vol gereserveerd tot en met 2018, dat willen we ook niet.

Kunnen jullie nog iets aanraden qua fokker/cattery? Graag wel getest op HCM e.d..
fokker van mijn jongens heeft nu kittens, weet niet zeker of ze er nog beschikbaar heeft. Maar die zit zover ik weet niet vol qua wachtlijst. Ze is erg gesteld op testen HCM enz. Cattery Silvermountain

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:17

Vriendin van me heeft er drie van zene hebe...nooit meer zegt ze. 1 heeft er hcm en er klopte het een en ander niet.

Volg je gevoel

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:25

Hmm, lees nu je topic, Jolien. Deze fokkerij wordt een no-go. Ga ik niet aan beginnen. Dankjewel!

Loes, ik noteer de jouwe! Dank!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:31

Oh joh... kan je nagaan dat verhalen via via nooit hoeven te kloppen.
Bij al mijn katten heb ik inderdaad vader en moeder gezien.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 12:00

Mijn fokker zit in Almere, een aanrader. Maar waarschijnlijk is dat een van de fokkers die je al heb gecontact......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:04

LoesLucky schreef:
Vriendin van me heeft er drie van zene hebe...nooit meer zegt ze. 1 heeft er hcm en er klopte het een en ander niet.

Volg je gevoel

Nja bij mijn schoonmoeder klopte er dus ook t een en ander niet. Wanneer heeft zij de kittens daar gehaald?
En bij HCM krijg je toch een nieuwe kitten?