Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Als je de hond vanaf pup hebt dan moet dit eigenlijk geen probleem hoeven opleveren, alles valt en staat hoe je er zelf mee omgaat.
MarlindeRooz schreef:Nou is een Pomsky ook wel een kruising die best pittig is haha. Hoe bevalt dat verder? Husky’s zijn natuurlijk best pittig.
J30d schreef:Oké ik heb even jullie advies nodig, ik wil heel graag een puppy. Maar wij hebben nu al twee Britse kortharen die niet buiten komen. Ik zat al te denken aan een ras zonder jachtinstinct dus een labrador of bijv labradoodle. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
MarlindeRooz schreef:Labradors zijn jachthonden en labradoodles… die kruising zou ik niet aan beginnen. Ik ken alleen maar zenuwachtige en nerveuze (en vaak reactieve) doodles.
Waarom geen volle poedel?
Maar je kan bijna elke hond leren met katten om te gaan als je het goed aanpakt.
KimD schreef:Als je de hond vanaf pup hebt dan moet dit eigenlijk geen probleem hoeven opleveren, alles valt en staat hoe je er zelf mee omgaat.
Tigress schreef:[ [url=m/HH2rct.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op weg naar huis nu
mavantos schreef:Ahhh wat een schatje zeg. Veel geluk ermee!
Freek is vanochtend mee geweest een rondje strand/Hondendijk. Een groot feest voor Freek en thuis is het nu ook één groot strand![]()
[ [url=m/hGBs0u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6thyze.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N3CXn8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Themba schreef:Ik heb laatst fietslampjes bij de Hema gekocht. Mega fijn. Mooi helder duidelijk licht.
Dames zit in dubio. Boris is nu een jaar oud en hormonaal onwijs aanwezig. Onrustig in zijn koppie buiten al likkemd kwijlend en knorrend gefixeerd op plasjes van andere. En neem daarbij een druppel groen continu aan de fluit en daar mijn huis.
Na overleg met da kwam castratie naar boven. Maar dan heb je keuzes he.
Wat zeggen jullie gelijk castreren of eerst implantaat om te kijken of het werkt. (Gedrag word dan eerst erger zeggen ze) iemand ervaring daarmee?
Leo schreef:Een vraagstuk waar wij hopelijk voorlopig nog niet aan toe zijn. Hypersex heb ik goede ervaringen mee gehoord!
Hier nu 8 maanden oud en we beginnen nu wel dingen te merken. Sommige wandelingen wil de neus niet van de grond en schuimbekt hij er van, dan is hij heel moeilijk zijn aandacht te trekken, maar ik probeer op positieve manier tussendoor een korte aandachtsoefening te doen.
Ook merken we dat andere reuen op hem beginnen te reageren. Hij is heel sociaal maar nu beginnen ze op afstand soms al te grauwen en/of te fixeren. Hij weet niet wat hij daarmee moet en gaat blaffen of liggen.
Contact/spel aan de lijn wil ik sowieso niet dus het komt niet tot problemen.
Verder heeft hij sinds een paar dagen regelmatig een plakkerige vacht rond zijn piemel. Het ziet verder wel schoon nog en hij houdt het ook schoon.
Puppycursus ben ik even moedeloos van. Het ging weer een paar weken beter maar afgelopen maandag weer een hysterische hond, keffen, trekken. Als ik aan de buitenkant van de groep blijf gaat het goed. Dan heb ik zijn aandacht en doet hij alles keurig. Maar oefeningen binnen de groep zijn drama. Afgelopen week aan de buitenkant toch doorgezet en uiteindelijk had hij weer rust en was hij ontspannen aan het einde van de les. Daar was ik hem enorm voor aan het belonen toen van opzij ineens 3 honden (teefjes) uit de groep los waren gebroken en alledrie vol bovenop hem doken. Mijn hond weer hysterisch en niet eens een excuus. Enorm laconiek. Ik was in staat om per direct aan te geven dat ik niet meer zou komen. Ik geef volgende week nog een kans maar anders ga ik toch op zoek naar andere opties.
KimD schreef:Vergeet niet dat ze dit allemaal voor het eerst meemaken en voor het eerst ervaren. Dat is veel in een lichaam.![]()
Leo, als je je niet prettig voelt, wegwezen! Het is jouw hond en als jij met frustratie gaat en zo'n ervaringen hebt dan werkt dit alleen maar averechts, jij bent zo hartstikke goed bezig en dan zou het compleet mis gaan door zoiets.
KimD schreef:Vergeet niet dat ze dit allemaal voor het eerst meemaken en voor het eerst ervaren. Dat is veel in een lichaam.![]()
Leo, als je je niet prettig voelt, wegwezen! Het is jouw hond en als jij met frustratie gaat en zo'n ervaringen hebt dan werkt dit alleen maar averechts, jij bent zo hartstikke goed bezig en dan zou het compleet mis gaan door zoiets.
Pippa13 schreef:Leo schreef:Een vraagstuk waar wij hopelijk voorlopig nog niet aan toe zijn. Hypersex heb ik goede ervaringen mee gehoord!
Hier nu 8 maanden oud en we beginnen nu wel dingen te merken. Sommige wandelingen wil de neus niet van de grond en schuimbekt hij er van, dan is hij heel moeilijk zijn aandacht te trekken, maar ik probeer op positieve manier tussendoor een korte aandachtsoefening te doen.
Ook merken we dat andere reuen op hem beginnen te reageren. Hij is heel sociaal maar nu beginnen ze op afstand soms al te grauwen en/of te fixeren. Hij weet niet wat hij daarmee moet en gaat blaffen of liggen.
Contact/spel aan de lijn wil ik sowieso niet dus het komt niet tot problemen.
Verder heeft hij sinds een paar dagen regelmatig een plakkerige vacht rond zijn piemel. Het ziet verder wel schoon nog en hij houdt het ook schoon.
Puppycursus ben ik even moedeloos van. Het ging weer een paar weken beter maar afgelopen maandag weer een hysterische hond, keffen, trekken. Als ik aan de buitenkant van de groep blijf gaat het goed. Dan heb ik zijn aandacht en doet hij alles keurig. Maar oefeningen binnen de groep zijn drama. Afgelopen week aan de buitenkant toch doorgezet en uiteindelijk had hij weer rust en was hij ontspannen aan het einde van de les. Daar was ik hem enorm voor aan het belonen toen van opzij ineens 3 honden (teefjes) uit de groep los waren gebroken en alledrie vol bovenop hem doken. Mijn hond weer hysterisch en niet eens een excuus. Enorm laconiek. Ik was in staat om per direct aan te geven dat ik niet meer zou komen. Ik geef volgende week nog een kans maar anders ga ik toch op zoek naar andere opties.
Onze reu kon ook zijn rust niet vinden toen wij de jonge honden training groep in gingen na de puppy cursus. Hij was hysterisch. Hij was zo overprikkeld dat hij niks van de training op kon slaan. Ook wij zondere ons af van de groep, maar uiteindelijk zijn we overgestapt naar privé training. Gewoon op maat gemaakte training, passend bij onze hond. Dan wordt je ook veel minder geforceerd om je hond te overvragen. En toen ging hij ineens met sprongen vooruit.
Reuen van rond de 8 maanden hebben nu een mega piek in de hormonen. Dus het is niet zo gek dat andere honden zo heftig op hem reageren. Als ik jou was zou ik drukke (losloop)gebieden even uit de weg gaan en even de piek afwachten. Voorkom dat hij zelf onzeker wordt en zorg dat je zijn gedrag qua liggen en blaffen voor bent, om om te draaien of hem af te leiden. De puspiemel zal vanzelf over gaan, zeker als hij het zelf zo goed schoon houdt.
Succes met de training keuze!