De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:59

Jeetje wat een heftig gebeuren. Sterkte en succes lieffiefi. Maar wat ontzettend super dat de koppeling gelukt is zo. En ik wacht ook op foto's tzt. Maar eerst jouw/jullie eigen gezondheid voorop.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:07

Even een vraagje tussendoor. Onze twee koppeltjes hebben elk een vrij groot binnenverblijf (9 m2) en een ruim buitenverblijf (6 m2). Ze houden hun binnenverblijf eigenlijk helemaal schoon, met als gevolg dat er buiten een paar enorme poepbulten ontstaan zijn. Ik zou ze gaan opruimen, maar nu zag ik net dat het lijkt alsof ze verdwenen zijn. Er lag best veel zand nog in de buitenrennen, waar ze eerst in aan het graven waren. Met het natte weer deden ze er niks mee (behalve op poepen en plassen) maar nu lijkt het dus vanzelf te verteren/composteren weet ik hoe je dat noemt. Is dat herkenbaar? Het leek me op zich dat dat zand een keer 'op' is en verzadigd, maar het ziet er nu niet echt vies uit en het stinkt ook niet ofzo.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:05

pearlie schreef:
Even een vraagje tussendoor. Onze twee koppeltjes hebben elk een vrij groot binnenverblijf (9 m2) en een ruim buitenverblijf (6 m2). Ze houden hun binnenverblijf eigenlijk helemaal schoon, met als gevolg dat er buiten een paar enorme poepbulten ontstaan zijn. Ik zou ze gaan opruimen, maar nu zag ik net dat het lijkt alsof ze verdwenen zijn. Er lag best veel zand nog in de buitenrennen, waar ze eerst in aan het graven waren. Met het natte weer deden ze er niks mee (behalve op poepen en plassen) maar nu lijkt het dus vanzelf te verteren/composteren weet ik hoe je dat noemt. Is dat herkenbaar? Het leek me op zich dat dat zand een keer 'op' is en verzadigd, maar het ziet er nu niet echt vies uit en het stinkt ook niet ofzo.

Hier doen ze het overgrote deel in het binnenhok, maar de enkele keutels in de ren ruim ik niet op. Dit graven ze hier idd zelf onder en dan vind je die niet meer terug. Ik doe wel 1x per jaar ongeveer nieuw zand er bovenop omdat ze alles uit
hun ren gooien.

@Lieffiefi, gelukkig alles onder controle nu. En gelukkig vinden ze elkaar leuk.

@moppiefilou, hopelijk gaat de draxxin zijn werk doen..

@art, maar dan kunnen ze helemaal niet graven? Doen ze hier wel graag.
Zo'n hok heb ik ook en hier staat het wel ergens tegen, is redelijk licht qua gewicht inderdaad.

@jeetje, leuk he dat zonnetje. {:}

@gonnie, welkom!

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ze vinden het wel leuk dat het wat warmer is nu. Al vonden Napoleon en Autumn het al wat te warm vandaag. Moeten nog verharen ook natuurlijk.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:45

Graven kunnen ze idd niet. Hebben de hangoren tot nu toe ook nog niet geprobeerd. Ze hebben ook al paar keer buiten gezeten zonder draadpanelen op het gras in zo'n simpele ren bestaande uit panelen. Enige wat ze deden was wat knabbelen of in een hoekje zitten.
Afbeelding
Afbeelding

De mannetjes bij mijn thuis hebben wel 1x gegraven, maar echt 1x. Die hun ren schuiven we regelmatig op zodat ze altijd nieuw gras hebben, soms leggen we de draadpanelen er weer in soms leggen we ze gewoon ernaast samen met bakstenen op de meest ongelijke delen. (dan kunnen ze ook niet uitgraven) en buiten die 1 keer hebben ze ook nog niet gegraven.

Ik was wel nog aan het denken over een bak met zand, maar weet niet of ze daar dus iets mee gaan doen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:11

Hier heb ik gravers. Maar het komt en gaat in vlagen. In de winter doen ze vrij weinig met hun bak zand (ik heb een soort speciekuip ingegraven, met gaatjes onderin voor het afwateren want anders wordt het een vijver). Maar sinds afgelopen week is het ineens helemaal raak en wordt er fanatiek verbouwd, geschoven, gegraven en vervolgens opnieuw gegraven de andere kant op. Waar vorig seizoen de voedster fanatiek was, is het tot nu toe de ram die helemaal in zijn nopjes is met zijn nieuwe schuilhol (als je aan komt lopen komt er ineens een koppie omhoog uit de bak, en vervolgens springt hij met een binkie eruit. Vet schattig :') ). Wel af en toe vegen om alles weer terug in de bak te krijgen :+

Een bak kun je dus altijd nog proberen. Die van mij lijken er in ieder geval erg gelukkig van te worden.

In mijn vorige tuin had ik ze ook wel eens los op het gras met zo'n panelenren. Daar werd er pas gegraven na 1 a 2 uur, dan hadden ze de lekkerste grasjes op en was het tijd voor actie. Goed opletten dus, want het kan vanuit niets ineens een enorme kuil zijn :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:36

Haha nouja als ze buiten zaten in die ren zonder bodem was dat ook echt de hele dag :)
Mijn mannen thuis dus ook. Die laat ik 's zomers ook snachts in de ren en hebben toen niet gegraven ondanks gras op was.

Maar een bak deels ingraven klinkt wel leuk.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:01

Ik zou ze zeker graafruimte geven! Al ben je dan wel om de dag het zand weer terug aan het scheppen ;) Maar dat is een van de eerste levensbehoeften van mijn konijnen lijkt wel, om daarna uitgeput languit tegen elkaar aan te gaan liggen slapen.
Zou graag foto's toevoegen, maar die blijven allemaal zo klein...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:16

De eerste levensbehoefte is het de baasjes zo vervelend mogelijk maken, duh :+
Gisteren gooide er eentje nog een eetbakje de graafbak in die daar kapot viel op een ander bakje. Gewoon omdat het eten te laat kwam naar haar mening. Hooligans zijn het }:)

Veel moeite doen voor een graafbak en die vervolgens niet gebruiken zou dus ook best in dat beeld kunnen passen haha.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:28

Ik had een graver die alleen groef als wij met vakantie waren. Kregen we weer foto's vd oppas. Verder hebben wij zo'n halve zandbakschelp staan (met idd ook gaten erin). Soms wordt er fanatiek gegraven, sinds ook niet. Rosie en Jerry lijken niet zulke hele grote gravers.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:11

Probleem is ook dat ze hier op de weide niet mogen graven omdat er wilde konijnen zitten en er zijn gangen vlakbij waar ik de ren geplaatst heb (2m achter het hok is er een ingang van een pijp en soms zie je er konijnen uitrennen). Dus als ze zouden mogen graven ben ik bang dat ze op een gang van een wild konijn uitkomen. :')

Hoe diep moet zo' n zandbak zijn eigenlijk?
Ik heb hier nog een kapotte (zit een barst in) drinkbak voor de paarden. Een zwarte ronde is dat.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:45

Zoals beloofd hierbij de foto's van Witje en Nouri :)

Afbeelding
Witje na een lange reis, en vlak voor m'n man haar, en nour naar het hotel bracht.

Afbeelding
Afbeelding

Beiden apart van elkaar

Afbeelding
Nog even een schoonheidsbehandeling voor nour.
Hij had wat plakpoep aan z'n kont. Normaal haal ik dat weg, maarja.. superwoman viel uit. Hij is direct geplukt en nagels geknipt.
Ook witje is nagekeken maar die was prima in orde!

Afbeelding
Afbeelding
Beetje wennen aan elkaars geurtjes.

Afbeelding
Afbeelding

En lekker bij elkaar <3

Afbeelding
En terug in hun eigen huis ❤️

Ze doen het heel goed samen. Kroelen en likken elkaar, dikke vriendjes al.
M'n man had wat moeite om witje te laten ontspannen. Ze wilde ook niet geaaid worden en verstijfde.
Vandaag mocht ik een dagje van het ziekenhuis naar huis, zo fijn!
Dus ik heb haar ook ontmoet. Na 10 min ontdooide ze al gelukkig en daarna kon mijn man haar ook prima aaien.
Al met al een goede koppeling <3

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:04

Oh wat super gelukt.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:22

Ze zijn super leuk samen! <3

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:44

Super lief! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:18

En wat fijn een dagje thuis! Beetje kunnen opladen?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:30

Mwah, alle prikkels zijn eerder vermoeiend dan opladend, daarom mag het ook alleen in het weekend van het ziekenhuis :)
Maar ik was zo benieuwd naar witje.. kon ook niet langer meer wachten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:08

Ah dat is naar! Nog even volhouden dan :knuffel: straks met z'n drieën naar huis, daar kan niks tegenop!

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:20

Wat fijn dat ze zo gezellig samengaan! En veel sterkte nog Lieffiefi

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:50

Hoi allemaal! Ik was jullie lang uit het oog verloren, oeps!
Ik heb dus 2 konijnen, Stoffer en Blik. 1 van de weinige gelukte mannen duo’s hier
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stoffertje (de zwarte) is denken we 7, en heeft helaas staar. Dus Blik is z’n blindegeleidekonijn.

Blik is bijna 5 jaar oud, en we hebben ze bijna 5 jaar nu!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:37

Oh wat zijn die lief samen! Zo schattig !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:28

Ja echt heel schattig!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:34

Wat een leuk stel! Mijn mannetje Jack was gekoppeld met een zoon van hem toen ik hem gekocht. De 2 zonen die ik hier heb zitten kunnen helaas niet bij hem. Er moet echt een softie bij.
De dames zijn niet zwanger maar wel nesten aan het maken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:38

Onze broertjes komen 5 april. Hopelijk zijn ze gecastreerd voordat ze kunnen gaan vechten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:42

Thanks allemaal :D ! Ben ook heel blij dat ze goed samen gaan.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:14

Millie liet net wat achter op de bank. Over m'n zusje :+
Is dit normaal?
Afbeelding
Afbeelding
Verder gewoon vrolijk. Maar ze mag nu niet meer op de bank van m'n moeder :+