Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:26

Te schattig! Ik kan niet wachten!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:03

Wat een leuk avontuur Zoë :D

Ik vind die shelties echt geweldig als pup <3 Werden ze maar wat groter. Dan zou ik er voor gaan. Alhoewel een schotse collie me dan weer wat te veel lijkt. Voornamelijk qua haar :=

Fannetje, een helemaal zwarte hond vind ik zo gaaf! Ik vind black & tan (zoals Dexter dus) eigenlijk het minste mooi. Maar ach, je valt er voor hè _O-

Hier niet veel beleefd met de honden. Dexter's blaasontsteking gaat beter. We maken lekkere wandelingen door het bos en hij luistert voor geen meter :D Is dit een vervroegde puberteit |o :roll:

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:54

Mika is echt super cute <3 geniet ervan, het super schattige gaat er zo snel af...

Leuk dat het meegevallen is Stonedromy op naar de volgende?

Hier ook op show geweest dit weekend. Op hotel geen ook dicht gedaan want 1 het was veel te warm 2 Cita ging altijd dwars tussen mij en mijn vriend inliggen en 3 mijn reu lag te jammeren in de bench (die nota bene gewoon open stond. Maar de honden hebben goed geslapen :+
We waren met 3 vriendinnen en het grappige is dat we van onze teven verwachten dat 1 van hen een CAC en/of CACIB zou behalen en dat mijn reu maar last minute ingeschreven was omdat we toch gingen en ik maar kon proberen. Is hij toch de enige die zijn klasse won en zo een CAC en later het reserve CACIB behaalde _O- en dat terwijl hij een Ierse Wolfshond, zijn grootste nachtmerrie, achter de jurytafel gespot had. Hij kromp 10cm ter plaatse en was liever in mijn broekzak gekropen dan "te staan" :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:09

Hahaha is die ier dan te groot voor hem? :P wel grappig dat hij dan eigenlijk het beste eindigde van je roedel. Proficiat natuurlijk! :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:43

Proficiat met je resultaten. Mooie pupjes kome ner toch steeds voorbij.
Hier minder goed nieuws. Ness heeft kennelhoest. Waarschijnlijk woensdag op de hondenschool overgekregen en kennelhoest vaccin heeft hij nog niet gehad. Antibiotica en goed in de gaten houden. Gistermorgen was hij volledig suf en geen eetlust, maar in de namiddag was de eetlust terug en was hij ook actiever. Eventjes huisarrest voor hem :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 12:26

betadine schreef:
Proficiat met je resultaten. Mooie pupjes kome ner toch steeds voorbij.
Hier minder goed nieuws. Ness heeft kennelhoest. Waarschijnlijk woensdag op de hondenschool overgekregen en kennelhoest vaccin heeft hij nog niet gehad. Antibiotica en goed in de gaten houden. Gistermorgen was hij volledig suf en geen eetlust, maar in de namiddag was de eetlust terug en was hij ook actiever. Eventjes huisarrest voor hem :(

Agos. Beterschap!

PetitParis; Gefeliciteerd met de resultaten! :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:43

Beterschap Betadine voor Ness. Sneu en ze kunnen dan ook zo ziek zijn. Gelukkig als ze dan weer beter gaan, knappen ze ook snel weer op.

Petit paris, gefeliciteerd met je reu

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:14

Hier een pupje met een eigenwijs oortje.. Omdat het de bedoeling is dat ze geshowed gaat worden toch maar de oortjes geplakt maar ik geloof dat ze het zelf maar niks vind.. :Y)

Afbeelding
Haar eigenwijze oortje.. (Voor de kijkers links)

Afbeelding
En geplakt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:44

Haha gekke oortjes. Ze is wel heel knap!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:56

*\o/* Mag ik mij hier ook melden?

Alhoewel er nog niks zeker is en mijn puppy misschien nog niet eens 'gemaakt' is :') kan ik wel zeggen dat er een komt dit jaar! Vind het wel enorm spannend en betrap mijzelf elke keer op het 'shoppen' naar spullen, gelukkig is kijken niet gelijk kopen op het internet 8)7

Het gaat om een werklijn border collie en wil er zelf graag ook mee gaan schapen drijven als mevrouw/meneer daar leuke potentie voor erft, waar ik vrijwel zeker van ben *D
En anders dan verzinnen wij wel wat ons beide schikt :+

Ik woon thuis bij mijn ouders, sinds het overlijden van mijn grote vriend vorig jaar bleef onze Basset kruising alleen over, moeders wou al een nieuwe hond erbij omdat hij nooit echt alleen is geweest. Tot op heden heeft mijn moeder, vader niet overstag gekregen maar ik wel :):) het wordt 'mijn' hond en 'mijn' regels dus dat is lekker makkelijk :D

Hond gaat overdag mee naar werk daar ik gezegend ben te werken met dit prachtige ras en de sport.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:04

Haha de scheet. Ze vraagt gewoon om medelijden <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 21:30

Natuurlijk ben je welkom Joker! Wat leuk en spannend! Je hebt al een leuke fokker op het oog dus? Mag je foto's van papa en mama delen? :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:33

Ouh leuk ! Ouders ook schapendrijvers? Waar zou je je bc van halen? Zoë hier zit ook in de bc en ik was nog heel hard aan het twijfelen met dat ik ook een bc had

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:35

Leuk! In de werklijnen ben ik niet echt bekend. Ik heb momenteel 2 borders. 1 uit het asiel. Aan bouw af te leiden kruising show en werklijn. Mijn reu een volle showlijn. En mijn toekomstige pup ook een volle showlijn met sportouders.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:38

kiwiwitje schreef:
Natuurlijk ben je welkom Joker! Wat leuk en spannend! Je hebt al een leuke fokker op het oog dus? Mag je foto's van papa en mama delen? :D

Fokker niet specifiek, Gary of My Mac wordt zeker de vader, maar deze dekken over de hele wereld. Ik werk al met wat nakomelingen van deze 2 geweldige reuen en die hebben allemaal echt potentie.

Plus ik ken de dekreuen persoonlijk, dat is toch altijd fijn en ze zijn echt enorm sociaal!

Zoe_97 schreef:
Leuk! In de werklijnen ben ik niet echt bekend. Ik heb momenteel 2 borders. 1 uit het asiel. Aan bouw af te leiden kruising show en werklijn. Mijn reu een volle showlijn. En mijn toekomstige pup ook een volle showlijn met sportouders.

Ik ben juist niet bekend in de showlijnen! Bij ons is alles praktisch :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:45

Als die reuen zoveel dekken. Zit er dan neit enorm veel inteelt in? Ik kies juist voor de minder gebruikte lijnen om inteelt percentage omlaag te krijgen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 21:51

TheJokerr schreef:
kiwiwitje schreef:

Fokker niet specifiek, Gary of My Mac wordt zeker de vader, maar deze dekken over de hele wereld. Ik werk al met wat nakomelingen van deze 2 geweldige reuen en die hebben allemaal echt potentie.

Plus ik ken de dekreuen persoonlijk, dat is toch altijd fijn en ze zijn echt enorm sociaal!

Zoe_97 schreef:

Ik ben juist niet bekend in de showlijnen! Bij ons is alles praktisch :')

Spannend! Dus je houd fokkers in de gaten waar deze reutjes gedekt hebben en daar ga je dan kijken?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:53

Border Collie lijnen lijken mij sowieso lastig om uit te zoeken. Volgens mij is dat niet het meest makkelijke ras om een gezonde pup van te kiezen.

Wij lopen enorm tegen het trekken van Dexter aan. Als we alleen met hem lopen loopt hij enorm netjes naast. Maar als we samen met Dundy lopen is hij echt bezeten. Hij let alleen maar op Dundy. Niks anders bestaat. Geen koekjes, fluitjes, correcties, niks. Ook als hij los loopt let hij alleen maar op Dundy. Hij moet en zal hem drijven. Aan de lijn uit zich dat dus in trekken om in de juiste positie te komen.

Imo dus niet zo zeer een trekprobleem maar een aandachtsprobleem. Of nou ja, de aandacht is er wel maar voor het verkeerde onderwerp :D

Welke aanpak raden jullie hierin aan? Ver naar voren lopen, elke keer stilstaan, corrigeren met lijn, met koekje voor zijn neus lopen hebben we allemaal geprobeerd. We hebben hem vanmiddag zelfs eens aan Dundy vast gemaakt omdat dat toen hielp met Dundys angst toen ik hem vast maakte aan mijn moeders hond. Maar al snel hadden we medelijden met Dundy dus toch maar niet :')

Maar ja, Dexter gaat wild. Hangt zichzelf op (zelfs met tuigje) en ik vraag me af of hij ontspanning vindt in de wandeling.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:55

Zoe_97 schreef:
Als die reuen zoveel dekken. Zit er dan neit enorm veel inteelt in? Ik kies juist voor de minder gebruikte lijnen om inteelt percentage omlaag te krijgen.

Nee beide reuen zijn van totaal andere ouderlijn, en er wordt goed gelet op opa's en oma's vaders en moeders. Er zitten nog 2 reuen in onze kennel, alleen 1 heeft pas voor de eerste keer gedekt dus weten nog niet wat voor een nakomelingen hij geeft. Hij is ook vreemd bloed dus zeker een aanhouder.

Een andere reu op mijn lijstje is zeer sociaal, maar heel traag in de omgang als hij niet mag werken, dus weet niet hoe dat zich in zijn nakomelingen uit, want van deze Reu nog geen nakomelingen gehad waarmee ik heb gewerkt.

En omdat dit mijn eerste eigen BC wordt wil ik een beetje 'zekerheid' dat er potentie in de lijn zit. Wedstrijden streef ik niet naar, maar ik zou het wel fijn vinden om er altijd een paraat te hebben waar ik op kan rekenen :D

kiwiwitje schreef:
Spannend! Dus je houd fokkers in de gaten waar deze reutjes gedekt hebben en daar ga je dan kijken?

Ja dat is wel een beetje de strategie :') maar wil niks overhaasten en de klik moet er wel zijn op het eerste gezicht'
:j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:02

Groot veld en met dexter trainen. Zet een aantal pionnen neer en blijf op die lijn volgen met aandacht. Dundy op zo'n afstand zetten dat dexter hem geheel negeert ( en al is dit helemaal aan de andere kant van het veld achter bomen. ) gaat het op die afstand goed? Dundy een paar meter dichterbij laten komen en zo de afstand verkleinen.

Verder kan je ook dexter tussen je benen laten staan met zijn kop van dundy af. Zorgen dat de focus op jou is en hem er anders even aan laten herinneren door je benen dichter bij elkaar te zetten ( zonder de hond te knijpen ) en dundy laten passeren. Gewoon zorgen dat dexter rustig blijft staan. Langzaam de focus op jou brengen en toewerken naar het tussen je benen laten zitten als je dit vraagt. Denk alleen dat hij hier nog wat te jong voor is.

En verder iedere keer als hij naar dundy toe wilt trekken omdraaien met dexter en de andere kant op lopen. Loopt hij weer braaf? Dundy de nieuwe kant op laten lopen en zo dexter ' belonen ' voor het netjes met jou meelopen.

De lijnen van de bc ben ik niet echt mee bekend. Zou zelf ook niet gaan voor een veel dekkende reu, maar de voorkeur voor een reu ken ik wel.

Helaas gaat de fokster waar ik een pup van zou willen tijdelijk stoppen met fokken. Nu dus nadenken of ik ga vragen welke tegen een bepaalde reu nog gaat dekken, een andere fokster kiezen die ik ook goed ken of de fokster vragen welke fokkers zij een goed gevoel bij heeft...

Wel op de show een fijne shiba fokker ontmoet, daar staan we dus ook bij op de wachtlijst. Mijn ma wilt alleen graag een akita voor liefst dit jaar en ik eentje over 3 jaar.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:08

Stonedromy: voor welk ras ging jij weer?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:16

Voor meerdere honden dus :')

Liefst dit jaar: akita Inu ( teef, brindle )
Over 2 jaar: shiba inu reu of teef, liefst Black and tan

Voor mijzelf over 2/3 jaar: akita, denk een reu. Blue of Black brindle met veel wit in de snuit, zonder witte stip in de nek.

Voor mijzelf over zo'n 6 jaar een Kai ken, waarschijnlijk uit Japan. Liefst red brindle.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:51

Zo, ik ben weer terug. :D

Pony moest bevallen, dus hartstikke druk geweest met waken en het veulen. Vanavond brengen we haar weer naar de hengst, en dan hoop ik weer meer tijd te hebben om bij te lezen en te posten.

Onze Cooper gaat echt zo goed. Nog elke dag helemaal blij met hem. :+: Puppycursus hebben we die ene verschrikkelijke les gehad. De twee weken erna gingen niet door (alsof ik dat erg vond..)
Gister hebben we een workshop behendigheid meegedaan. Gewoon door een tunneltje en dat soort simpele dingen. We vonden het beide zó enorm leuk! Coop deed het ook onwijs goed.
Ik twijfel om de 'beginnerscursus' vanaf mei te volgen. Zijn 10 weken, elke week 1 les van een uurtje. En dus echt beginnersniveau. Meer om gewoon lol te hebben samen dan dat er echt een prestatiesfeer hangt. Zou dat te doen zijn met een pup geboren in januari? Het is verder geen rare sprongen of veel rennen of gek doen. In principe zijn puppy's welkom omdat het zo laagdrempelig is.
Foto van gister:
Afbeelding

Onze blije Coop op de hei:
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 14:18

Ik vind Cooper zo schattig!
Als de cursus niet springend enzo allemaal is kan t best denk ik. :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:52

En hier een foto van onze inmiddels 13 wkn oude Hugo.
Híj woog maar liefst 12 kg :=
Híj groeit goed, het water drinken gaat de ene dag beter dan de andere.
Maar de goede dagen zijn er duidelijk meer gelukkig.

Afbeelding