Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:27

Sem_ schreef:
Lastig hoor emilyslaluna! Ik ben geen professional, maar ik zou zeggen: wel troosten/steunen. Ze is er natuurlijk echt nog maar kort en alles en iedereen is nieuw voor haar.

Kan je niet de stichting om advies vragen?

Ik heb er vaker over gesproken met de bemiddelaarster. Het ding is dat zij zelf 6 honden heeft en alle opvang hondjes dus meteen meedraaien en de roedel en op die manier alles snel leren ontdekken en minder bang zijn. Maya is hier de enige hond. Ze moet het dus van ons leren wat natuurlijk veel moeilijker is dan van een soortgenoot. Daarom dat we dus graag naar mijn ouders of die van mijn vriend willen gaan want beiden hebben hele stabiele honden. Maar daarvoor moeten we dus wel 2 uur rijden en het liefst overnachten. Hier in de buurt ken ik niemand met een stabiele hond. Vriendinnen die er wel een hebben zijn nu ivm corona terug naar huis in NL gegaan terwijl ik nog in België zit.

Skippy01 schreef:
Cesar mag je overslaan. Die gelooft ook nog heilig in de achterhaalde dominantie theorie ;)
Een emotie kun je niet belonen. Gedrag wel. De rest doet de hond zelf / de hormonen in de hond. Bijvoorbeeld als hij iets leuk vindt en zich goed voelt, maakt hij dopamine aan. Als ze stress hebben maken ze cortisol aan. Ze gaan dus terug willen naar die staat van dopamine en niet naar cortisol. Het is iets complexer dan dat, al is t alleen maar omdat adrenaline en endorfine ook een rol spelen. Maar goed: ze willen die stress zelf ook niet. Ga jij ze dan geruststellen, kalmeren ze hopelijk, en neemt de stress af. Geluksmoment: mijn mens kan de stress helpen reduceren, wat fijn!

Laat je dus niet verleiden mee te gaan in Cesar's theorie. Hij creëert eerder learned helplessness dan een ontspannen hond.

Okay gelukkig! Ik ben blij om te horen dat we het niet verkeerd aanpakken dan. :o Het zal vast gewoon meer tijd nodig hebben. Het is alleen soms frustrerend omdat we niet kunnen inschatten hoe ze het zal doen. Want zoals ik al zei, de ene keer is niks eng en loopt ze door terwijl wij het juist druk vinden buiten. En andere keren is er geen kip op de weg en ze zet geen stap vooruit. Alsof er spoken zijn die we niet zien :')

_classic

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:12

Cesar is inderdaad niet de beste persoon om naar te kijken / luisteren.
Ik steun mijn honden ook in angstige momenten. Ik beloon ze niet met snacks, maar ondersteun ze wel.

Wat ik doe is tegen ze praten, kriebelen of iets aflijdens doen :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:21

_classic schreef:
Cesar is inderdaad niet de beste persoon om naar te kijken / luisteren.
Ik steun mijn honden ook in angstige momenten. Ik beloon ze niet met snacks, maar ondersteun ze wel.

Wat ik doe is tegen ze praten, kriebelen of iets aflijdens doen :)

Ja dat proberen we inderdaad!

Ik merk wel dat het lastig is om haar positief te belonen zonder iets lekkers. Er is niks wat ze echt lekker vindt. We hebben al 3 typen honden koekjes gekocht, wil ze niet. Hamblokjes eet ze wel maar enkel als we het geven en weglopen. Er is niks waar ze zo gek op is dat ze het zo graag wil hebben. Dat maakt het dat we haar dus niet echt goed kunnen belonen als ze vooruitgang maakt, waardoor de vooruitgang best traag gaat. Snap je?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:49

Misschien vindt ze iets zachts/vloeibaars lekker zoals leverpasta? Onze kat houdt bijvoorbeeld niet zo van vaste snoepjes, maar alles wat vloeibaar is kan ze niet weerstaan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:43

Alles met pens, hoe erger het stinkt hoe beter, is hier favoriet. Maar ook leverworst doet absoluut wonderen. Als ik Toby zelf uit de hondenkoektrommel iets laat kiezen, en er zitten penskoekjes in, pakt hij altijd de penskoekjes.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:03

Hier is kaas de favoriet. Krijgt ze heel soms, maar daar doet ze alles voor. Met oud en nieuw was de kaas interessanter dan het vuurwerk, waar ze uit het niets angst voor heeft gekregen.
Iedere flinke klap wordt nu gevolgd door kaas en de angst nam zichtbaar af.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:24

Skippy01 schreef:
Alles met pens, hoe erger het stinkt hoe beter, is hier favoriet. Maar ook leverworst doet absoluut wonderen. Als ik Toby zelf uit de hondenkoektrommel iets laat kiezen, en er zitten penskoekjes in, pakt hij altijd de penskoekjes.

Inderdaad hoe meer het stinkt haha! :Y) .
Hier zijn Sprotjes en Runderlongstukjes wel favoriet, maar ons hondje vreet alles :7 .

Izzy heeft afgelopen nacht voor het eerst bij mijn ouders gelogeerd *\o/* .
Ging heel goed, zowel zij als mijn ouders hadden er lol in. Het blijven natuurlijk wel extra prikkels dus vandaag rustig aan en veel slapen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:57

Ja, sprotjes doen het hier ook erg goed inderdaad!

Wat fijn dat het logeren goed gegaan is! :j

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:13

Ik zal eens zoeken naar stinkende snoepjes haha. Op zich eet ze nu wel de snoepjes als we ze naar haar toe gooien wanneer we terugkomen van wandeling oid. Maar echt gek is ze niet erop.

Wat fijn dat Izzy het leuk heeft gehad! Dit weekend nemen we Maya voor het eerst mee naar onze ouders toe voor 1 nachtje. Ik ben erg benieuwd. :D

Ik twijfel of ik haar naar de DA moet brengen. Sowieso wil ik haar naar onze Nederlandse DA brengen en toevallig gaan we dus zondag en maandag die kant op. Maar ik wil niet dat haar eerste ervaring bij mijn ouders en de lange rit wordt geassocieerd met de DA. Waarom ik toch twijfel is omdat ze ondanks ontworming veel met haar billen op de grond knijpt en kreunt. Wij denken dat het komt doordat ze maar 1x per dag poept en soms zelfs een dag overslaat. Misschien dat ze het gewoon niet eruit wil laten oid. Maar ze heeft 1x 2wk terug 2m over de vloer gesleed en vanmorgen een klein stukje over ons kleedje. De eerste keer over de tegels kwam er geen vocht uit en omdat het niet meer gebeurde vonden we het maar toeval. Maar nu op de kleed was wel een lijn met vocht en nu twijfel ik of haar anaalklieren misschien niet vol zitten? Maar om die uit te knijpen is echt geen leuke ervaring voor haar, zeker voor de eerste keer bij de DA.
Ik denk dat ik het gewoon aankijk en als het echt vaker gebeurt dan hier een dierenarts zoeken oid.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:51

In welke buurt in België zit je?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:21

Balte schreef:
In welke buurt in België zit je?

Gent/Merelbeke :o

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:05

En in Merelbeke zelf gaan op de universitaire kliniek?

Ik ga in een heel fijne dierenkliniek maar dat is in Liezele, dus al een eind verder.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:26

Ik studeer diergeneeskunde op die faculteit. Het is niet echt de bedoeling voor 1e lijns zaken om daarheen te gaan. Dat heb ik al opgemerkt toen ik met de hond van mijn ouders erheen wilde voor een antibiotica kuur (chronisch probleem) toen hij een maand bij mij verbleef.

Ik ken op zich wel een andere praktijk hier in de buurt waar ik 1x ben geweest. Maar het liefst heb ik de DA in Nederland waar de hond van zowel mijn ouders als mijn schoonouders altijd heen gaat en tevens waar ik stage heb gelopen.

Maar ik kan daar vast wel heen mocht het echt nodig zijn.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:00

Eerste bad is een feit! *\o/*
Ik was in mijn eentje en ze heeft het echt goed gedaan. Ik heb haar eerst lekker op schoot gehad op de badrand tot ze het niet meer zo spannend vond. Eenmaal in het water was het wel te doen. Ze was niet echt blij maar ze sprong er ook niet uit. Dat gebeurde na zo'n 10min toen het te lang duurde. Daarna lekker in handdoeken opgedroogd voor een kacheltje.
Afbeelding
Afbeelding

BonteLisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:37

emilyslaluna schreef:
Eerste bad is een feit! *\o/*
Ik was in mijn eentje en ze heeft het echt goed gedaan. Ik heb haar eerst lekker op schoot gehad op de badrand tot ze het niet meer zo spannend vond. Eenmaal in het water was het wel te doen. Ze was niet echt blij maar ze sprong er ook niet uit. Dat gebeurde na zo'n 10min toen het te lang duurde. Daarna lekker in handdoeken opgedroogd voor een kacheltje.
[ [url=m/10NMJr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SIJiv4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha wat kijkt ze veroordelend <3
Hier vinden ze het bad nog steeds niet leuk maar alles went. Ze rennen er iedergeval niet uit.

Je zou voor alleen de anaalklieren misschien wel naar de DA in de buurt kunnen. Als ze er al zo’n last van heeft dan zal legen wel erg fijn zijn voor haar. Plus de dierenarts vinden ze sowieso niks. Daar kan ik elke ervaring leuk proberen te maken maar die van mij weten dondersgoed Hoelaat het is als ze het ruiken. Maar lopen altijd braaf mee *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:07

Ach dat koppie. <3

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:08

Een van de eerste dingen die wij hebben gedaan toen we Ruby net hadden was haar wassen. Zo erg stonk ze naar vieze kennel %). Nu vindt ze de douche nog altijd niet leuk (we hebben geen bad) maar ze laat het wel doen gelukkig.

Hoe gaat het met het wandelen Emily?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:50

@emilyslaluna ah dat koppie <3

Toby heb ik dag één al gewassen. Niet helemaaaaaaal zoals dat hoort bij rustig aan wennen, maar hij stonk zo intens naar kennel dat ik hem toch echt schoon wilde hebben... Hij vond het eigenlijk helemaal niet erg en heeft daarna lekker in de zon (het was juli) op het gras in de tuin gelegen, en gezien het feit dat hij uit een kennelomgeving kwam, waren zon en gras denk ik wel een hele fijne 'beloning' voor het wassen ;)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:18

Ah wat lief zo in die handdoeken <3 .
Wij hebben afgelopen weekend Izzy ook gewassen, ze wilde eerst met alle macht uit bad klimmen maar daarna bleef ze netjes stil staan. Leuk vond ze het niet, maar liet het wel toe. Weet alleen niet of het in mijn eentje gelukt was :+ .

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:57

Luca03 schreef:
Hoe gaat het met het wandelen Emily?

Lief dat je het vraagt! Wandelen thuis gaat nog niet zo goed. We doen steeds dezelfde stuk erf. Maar nu maken we een klein rondje eromheen wat wel prima gaat. Het is echt maar een kort rondje van misschien totaal 50m. We hebben haar ook naar een bosrand gebracht waar ze op haar gemak kon snuffelen. Dat ging wel prima. Ze springt inmiddels zelf de auto uit! *\o/*

Maaaar, ik heb veel leuker nieuws!
We zijn sinds gisteren toch op bezoek bij mijn ouders. En jeetje, we hebben een hele andere hond! Ze doet al 3x per dag of meer haar behoeftes in de tuin. Wandelen samen met de andere hond gaat super goed. Ze durft opeens wel te lopen. Eten en drinken doet ze wat meer ook. Alles wat ze normaal zou moeten doen, doet ze! *\o/*
Ik hoop dat dit een soort boost geeft voor wanneer we weer naar huis gaan. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:30

Wat super goed om te horen! :D En anders weten jullie wat jullie te doen staat.... nog een hond erbij, haha!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:32

Wat een fijn nieuws!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:05

Oh, wat fijn zeg! Als het geen boost geeft zónder die hond erbij, ga ik mee met mijn voorganger: nóg eentje, een hond voor de hond zogezegd O:)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:08

Wat een goed nieuws! Fijn dat ze zoveel steun heeft aan de hond van je ouders. Hopelijk kan ze dit een beetje vasthouden. :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:15

We zijn sinds gisteren weer thuis. Helaas is alle vooruitgang qua wandelen en behoeftes doen weg. Ze is weer teruggevallen in haar oude zelf buiten. Ik vind het zo lastig hoe hiermee om te gaan. Want nu weten we dat ze meerdere keren per dag haar behoeftes kan doen. Maar bij ons doet ze dat dus niet. Ik snap dat het nu zonder andere hond en de drukke straat wat spannender is. Maar ik had wel op z'n minst verwacht dat ze niet zo erg zou bevriezen.

Hoe moeten we het nu doen qua behoeftes? Weer met puppy matjes werken en blij zijn met 1x per dag? Bij mijn ouders heeft ze niks binnen gedaan. Meerdere keren per dag alles buiten. Ik vind het dan wel lastig om dan weer terug te gaan naar de puppy matjes terwijl het dan niet zo is dat ze het meerdere keren dan zal doen.

Ik heb het idee dat ze het binnen niet wilt doen, maar het buiten niet durft dus het binnen zo lang mogelijk ophoudt tot het niet meer kan. En ze daarom dan 1x per dag binnen iets doet. Dat kan toch ook niet gezond zijn?

Ik ben echt radeloos. Zij kan er niks aan doen maar ik voel me zo ellendig dat ze hier het blijkbaar minder fijn vindt dan bij mijn ouders. Wat moeten we doen om het voor haar beter te maken?