[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:05

Die loopse teef kon mij lekker pech hebben :P

Het veldje is voor iedereen en niet alleen voor die hond en eventueel andere teefjes...

Ik had gisteren ook een leuke uitdaging :P ik was ook op een losloopgebied met mijn pup van inmiddels 10 maand en de hond van mijn moeder van 12. Wij waren lekker even aan het spelen en wandelen tussen het werk door en op de terugweg kwamen er 4 ambtenaren langs gewandeld in hun pauze. Voor ik het wist was mijn "pup" in zijn vrolijk stuiterbui en rende incl. flapperende oren vrolijk op de mensjes af, 3 van de vier moesten lachen om zijn vrolijke gestuiter en de vierde riep toen hij tegen haar opsprong. Wat belachelijk zulke honden horen aangelijnd....

Aan de ene kant denk ik daarvan, ja ik had het voor moeten zijn (maar dat lukt helaas nou eenmaal niet altijd) en aan de andere kant denk ik :P ga lekker een andere wandelroute kiezen dan dwars door een hondenlosloopgebied (die zijn hier bijzonder schaars) en sla gewoon linksaf ipv rechtsaf als je ziet dat er een hond los loopt :P

Maar stiekem vind ik die laatste mening een beetje asociaal maar ook wel weer terecht :P

het losloopveldje is al maar 100 x 100 meter maximaal :P
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 22-03-17 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:07

Wat fijn dat Daeva opknapt zeg :)

Airborn oh wat zonde van het kussen zeg :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:10

degene die zeggen dat loopse teef pech heeft. hangt er bij die veldje bij jullie dn geen reglement dat je toestemming moet vragen aan de aanwezige eigenaren voor eht veld te betreden? hier hangt zo'n uitleg op wie er eerst is beslist (al vindt ik eht uren blijven dan wel aso als er maar 1 veldje is)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:14

Hier is er totaal geen regelement bij het veldje :n

Maargoed een loopse teef mag van mij prima ook even lekker los rennen hoor, prima wandelen we een rondje om, maar als je daar bewust zo lang gaat zitten kun je van mij wel een keer de pot op :P Met of zonder regelement :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:47

Ik ga niet naar zulke veldjes dus geen idee wat er hangt;) Zou mijn honden er in ieder geval niet in doen

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:18

Ik heb lange tijd niet gereageerd, de ene na de andere pup sprong af, dus gewacht tot vrienden van ons lieten weten dat ze graag wouden fokken met hun chihuahua teefje. Dit lieten ze weten vorige maand en nu is het teefje loops en op bezoek bij haar "lover" dus als alles vlot gaat en ze drachtig wordt en er een pup bij zit voor ons (teefje) die dan ook nog eens goed door de puppytijd komt, hebben wij eind juli onze pup :')
Lijkt nog zooooo lang!! En dan mag er uiteraard niets mis gaan!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:32

Ik bedoelde ook niet dat de loopse teef pech heeft, natuurlijk moet je als hondeneigenaren gewoon goed om elkaar denken etc.
Maar ik bedoelde meer met die situatie die beschreven werd. Een losloopveld is voor de honden, niet voor de mensen om uren te gaan thee- of koffieleuten..
Dat doe je dan maar thuis vind ik

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:38

Leuk Sofie. Heb je een foto van papa en mama?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:44

Onze puppy is niet meer zo puppy :') Qua gedrag ook echt niet. Ze luistert super goed, heerlijk dier is het <3
Afbeelding

Afbeelding

En de andere 2 monsters :D
Afbeelding

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:24

Limoen, nee idd, geen puppy meer maar wat een prachtig dier!! <3

Dit is papa:

Afbeelding

Dit is mama, ze is geen zuivere Chi

Afbeelding

Ik denk kruising met pinchertje en chi :) maar lief dier!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:43

Nee Limoen, wij hebben nu pubers, geen pupjes meer;p
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:45

hier ook echt een puber deva hoor :p al is het langzaam een eche dame aan het worden. kenai zit nu in de kleuter fase :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:02

Toen Kiko loops was zorgde ik er ook voor dat ze niet met reutjes in aanraking kwam. Ik vermeed de hondenuitlaatplekken en ging op tijden wandelen buiten de standaard wandeltijden om.
1 keer in de bossen (waar ze officieel niet los mogen lopen, hoewel er veel honden daar toch los lopen, incl Kiko) wel een reu tegen gekomen. Ik had Kiko aan de riem, en riep nog of het een reu was. Ja, maar hij doet niets.....was ook een enorm bakbeest, dus kon me wel voorstellen dat hij dacht dat ik vanwege de grootte angst had. Toen ik terug riep dat de mijne een teef was en loops was kwam ie toch aansnellen. :+
Maar in dit geval vind ik dan wel, als ik de hond aan de riem heb, moet hij zijn hond ook aan de riem doen. Ik doe de mijne niet voor niets aan de riem.
Maar bij een losloopgebied kun je niet verlangen dat iedereen zijn hond maar aan de riem doet. Mensen komen niet voor niets naar een losloopgebied.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:02

Toen Kiko loops was zorgde ik er ook voor dat ze niet met reutjes in aanraking kwam. Ik vermeed de hondenuitlaatplekken en ging op tijden wandelen buiten de standaard wandeltijden om.
1 keer in de bossen (waar ze officieel niet los mogen lopen, hoewel er veel honden daar toch los lopen, incl Kiko) wel een reu tegen gekomen. Ik had Kiko aan de riem, en riep nog of het een reu was. Ja, maar hij doet niets.....was ook een enorm bakbeest, dus kon me wel voorstellen dat hij dacht dat ik vanwege de grootte angst had. Toen ik terug riep dat de mijne een teef was en loops was kwam ie toch aansnellen. :+
Maar in dit geval vind ik dan wel, als ik de hond aan de riem heb, moet hij zijn hond ook aan de riem doen. Ik doe de mijne niet voor niets aan de riem.
Maar bij een losloopgebied kun je niet verlangen dat iedereen zijn hond maar aan de riem doet. Mensen komen niet voor niets naar een losloopgebied.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:08

Nog ff keer bos in geweest voor rustig rondje. Lekker geoefend met nieuwe commandos... En, nu de blijf er goed op zit, foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:22

Hier nog wel een pup haha volgende week dinsdag is hij 4 maanden :)
We hebben z'n koeiendeken in de bench bij hem gedaan en nu heeft hij m'n andere deken ook nog eens gestolen :') .
Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:24

Awwww, knappe Bentley! Hier worden de kussens gejat, hihi. Je kan het ze ook neit kwalijk nemen als ze zo lief en lekker liggen he?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:26

Airborn schreef:
Awwww, knappe Bentley! Hier worden de kussens gejat, hihi. Je kan het ze ook neit kwalijk nemen als ze zo lief en lekker liggen he?

Hahaha kussen vallen bij ons nog wel mee, hij heeft er 1 helemaal kapot getrokken dus die heb ik weggegooid maar verder wilt hij vooral mijn dekens stelen en schoenen opeten. De schoenen hebben we nu op een plek staan waar hij niet bij kan komen en de dekens neem ik voor lief haha :Y) .

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:27

Oh nee, afgezien van het bed debakel van vannacht, heeft milo nog niets gesloopt, ook schoenen zijn veilig gelukkig.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:38

nou dan heb je heel veel geluk haha :') . Bentley heeft in die 2 dagen dat we geen bench hadden wc papier vermoord, tassen kapot gemaakt en een aantal dozen :') .

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:42

IngeN86 schreef:
Nee Limoen, wij hebben nu pubers, geen pupjes meer;p
[ Afbeelding ]

Haha ja! Knapperds!
Zahra is alleen nooit echt puber geweest. Ook niet extreem puppy.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:57

Hier ook een echte puber, man wat een monster is het soms..

Toen Tara zo ziek was, was ze ook niet meer aan het slopen. Ik zei nog tegen mijn vriend, nog even en dan kan ze zelfs alleen in de kamer blijven. Waarop hij antwoorde, wacht maar tot ze straks beter is..

Hij had ook nog gelijk :')

Gisteren heeft ze één van de kussen van de bank gesloopt, een gigantische doos met voetbaltassen van de vereniging en ze heeft het momenteel op enveloppen gemunt.
De sloper is weer terug dus :(

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:18

Amandavd schreef:
Djinnie, ik zit nog te wachten op nieuws of de teef drachtig is dus snap helemaal wat je voelt! Wat voor ras heb je uitgekozen?

Wij gaan voor een Friese Stabij (Stabijhoun). Bij de rasvereniging staan we ook op de wachtlijst, daar staan we nu op plek 83. Op het "dieptepunt" stonden we op 111. Bij deze fokker staan we voor een reutje op plek 2, dus we maken een goede kans, denk ik. Dan zouden we de pup rond 10/11 juni mogen verwelkomen in huis. <3 Welk ras hopen jullie op?

Wat een vreemde regels lees ik hier voor het losloopveld. Hier hebben we een flinke speelweide met bomen en struiken erop. Leuk om doorheen te ploeteren en lang genoeg om lekker te rennen. Er hangen geen regels bij. Ik vind die loopse teef toch eigenlijk wel het probleem van de teefeigenaar, al vind ik ook dat je je hond even hoort aan te lijnen als de hond die je tegenkomt ook aangelijnd is. Ook in losloopgebied. Het is geen recht om dan maar los te lopen, he... Losloopgebieden zijn daarnaast niet exclusief voor honden. Dus rekening houden met elkaar lijkt me de juiste weg.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:56

Ik heb een tijdje niet zo meegelezen. Keet is ook geen pup meer inmiddels. Beterschap alle zieke en geopereerde puppy's. Dat ze snel allemaal weer helemaal beter zijn! Dat gescheurde matrasje. Komt me heel bekend voor, hier werd alles ook gesloopt. Tijdje los in huis gehad, ging een tijdje goed en toen opeens sloopronde 2. En nu dus altijd weer bench en dat gaat prima voor zo lang.

Hier ook de eerste loopsheid. Ik heb haar netjes overal aan de lijn en losloopveldjes zou ik haar los kunnen doen maar als er een reu aan zou komen zou ik het mijn verantwoordelijkheid vinden haar weer mee te nemen. Weet iemand hoe het zit? Is ze echt drie weken loops en verliest ze al die tijd ook bloed? Tot wanneer moet ze dan aangelijnd blijven? Tot het bloeden stopt of nog langer?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:05